Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de bench

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

de bench

Ongelezen bericht door nomo »

Nee, geen zoveelste topic over het aanleren van de bench :engel:

Ik heb niks met die dingen. Vind het maar lompe sta in de weg gevallen. Voor de hond lijkt het me ook veel fijner om wat meer ruimte te hebben en niet opgesloten te worden in zo'n hokje. Het kan natuurlijk ook wel eens handig zijn, dus voor Morris had ik er wel een gekocht, speciaal voor de puppytijd.
Maar Morris haat ze echt. Is er met geen 10 paarden in te krijgen. Omdat het bij hem wel wat doorgeslagen is (hij gaat geeneens een kennel in), leek het me wel handig om Ayla er in elk geval bekend mee te maken. Mocht ze eens in een bench, autokennel of kennel oid moeten dan weet ze in elk geval wat het is.

De bench voor Morris was na een paar weken alweer verdwenen uit huis. Was geen succes zullen we maar zeggen :Q: Had de bench wel bewaard en hij stond nog wel eens in huis voor logeerhondjes etc.
Toen Ayla kwam heb ik een klein benchje van marktplaats geplukt voor de eerste nachten. Die kon mooi naast mijn bed staan. En in de woonkamer een mooie, ruime puppenren. De kleine meid zou genoeg ruimte krijgen!

Heb regelmatig opmerkingen gehad dat Morris niet in de bench wil omdat hij wel aanvoelt dat het van mij niet perse hoeft. Oftewel, het was mijn schuld dat hij niet in een bench gaat. Ik had het beter aan moeten leren enz.
En nu heb ik dan Ayla... die van mij helemaal niet in de bench hoeft, waar ik 0,0 benchtraining op losgelaten heb, die ik een zee van ruimte wil geven zodat ze nooit in de bench hoeft... En wat heeft de voorkeur van Mevrouw... juist! De bench!

Ik heb de grote nu maar bij mijn ouders neergezet, daar is ze als ik moet werken en ze gaat er uit zichzelf lekker in liggen. Moeten ze eventjes weg, geen probleem, ze gaat de bench in en wordt pas weer wakker als ze terugkomen.
Hier thuis kan ze niet wachten 's avonds om in haar (inmiddels al niet meer zo ruime) bench te gaan liggen slapen.
Als ik even weg moet zet ik haar in de puppenren. En dat vindt ze niks! Onrustig, drentelen, helemaal niet fijn.
Vandaag heb ik haar bench in de ren gezet en ze lag er meteen in. Vanmiddag haar alleen gelaten en er was totaal geen probleem. Ze lag lekker opgevouwen in de bench en was heerlijk rustig toen ik weer thuiskwam.

Heb ik weer, zit ik straks alsnog met zo'n lelijk ding in de kamer :LOL: iemand nog ideeën hoe je de bench weer af kunt leren :Q:

Wat vinden jullie honden van de bench? Haat of liefde verhouding met dat ding?

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Re: de bench

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex ligt graag in de ren. We hebben best een mooie die als Dex iets groter is verhuisd naar een andere hoek van de kamer maar dan kan die daar mooi blijven staan. Voor Toots hadden we alleen voor in de camper een grote honden bench, voor hem was dat meet een ren.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Hahahaha! Ayla demonstreert in ieder geval duidelijk waar de bench voor bedoeld is: dat het een veilige ruimte is waarin je kunt ontspannen en dat je dan de rest van de kamer niet meer in de gaten hoeft te houden. Oor heeft ook een bench, ze ligt er zelden in want meestal ligt ze aan mijn voeten, in de zon of tegen me aan op de bank, maar als er bezoek is is het voor haar een fijn plekje, in de hoek naast de bank net een beetje uit de drukte maar nog wel net een beetje er bij. Daar kan ze zich fijn terugtrekken als het haar te druk wordt. En zelf vind ik het ook gewoon echt handig, omdat ze nogal woest kan doen bij bezoek, als we bezoek verwachten doen we even het deurtje dicht tot ze gekalmeerd is en dan hoeven we tenminste geen blaffende borstelende hond te managen en kunnen we gewoon eerst normaal ons bezoek begroeten. Werkt voor Oor zelf ook veel fijner.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ze hebben hier geen hekel aan de bench. Ze kruipen 's nachts (om de beurt, nooit tegelijk) regelmatig in de opvouwbare bench die op de slaapkamer boven staat. Gait hoeft het woord bench maar te horen, of hij vliegt er in. Zonder te kijken, dus als de bench scheef staat of deurtje is dicht is het boem. Maar overdag liggen ze vooral in de diverse mandjes en op de diverse mensenzetels. Behalve als er bezoek komt, dan moeten ze even in de bench tot ze rustig zijn en het bezoek rustig zit. Dus hoewel ze lekkerder plekjes hebben om te liggen slapen, vinden ze de bench ook een prima plek
nomo
Zeer actief

Dat hele idee van veilige plek had ik toen ook bedacht voor Morris. Hij dacht er alleen anders over :LOL:
Ren staat in de hoek van de kamer, lekker rustig, er liggen lekkere mandjes, ze krijgt haar eten, lekkere snacks allemaal in de ren. Ze vindt het ook een prima plek hoor, maar helemaal alleen thuis zijn is gewoon ook nog spannend. Behalve als ze haar kleine bench erbij krijgt. Dat is dus stukken veiliger dan de ren. Zal nog eens mijn best doen puppy genoeg ruimte te geven :hmmm:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wij hebben de bench zo staan trouwens, staat niet echt in de weg:

Afbeelding

Je ziet hem nauwelijks

Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Toen Luna bij ons kwam was ze gewend aan de bench, maar bij ons had ze er echt een schijthekel aan. Behalve toen mijn kat benchrust moest houden vanwege een flinke operatie, toen vond ze het ineens wel interessant :scratch: De bench van de toypoedel van mijn schoonouders vind ze ook geweldig en nee, eigenlijk past ze er niet in. Zij vind van wel, het is echt geen gezicht als ze zich er in propt en dan net doet alsof ze lekker ligt :LOL:
Vito was ook aan de bench gewend en vond het hier ook geen probleem. Hij ging er overdag of 's avonds zelf in en als we weg gingen deed hij ook niet moeilijk.

Maar... zelf vinden we het helemaal niets, zo'n bench in huis. Na 3 weken hebben we hem opgeruimd en een mooie mand voor Vito gekocht. Hoewel hij de bench niet erg vond heeft hij hem volgens mij ook geen seconde gemist.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier 2 kennels buiten en 5 varikennels in de woonkamer
Er is op dit moment 1 vari leeg omdat Kyto daar normaal in zit
Maar er waren 2 dames van binnen loops dus hij is ff naar Ziva in de kennel verhuisd

Die vari staat dus altijd open en smorgens na de eerste ronde vliegt Wolfje ( die buiten zit ) elke keer die vari in en is er niet uit te krijgen
Geweldig vind ze het

En als alles binnen los loopt en ik ben er een kwijt hoef ik ook alleen maar in een vd vari’s te kijken
Zeggen we het woord bed vliegt alles de vari in of naar de achterdeur

Hetzelfde met de autokooien , geweldig vinden ze die en ze staan dan ook altijd vol ongeduld te wachten tot de auto eindelijk open is

Kenji is trouwens de enige die los loopt als er niemand thuis is
Maar die heeft nog wel haar eigen vari

Ooit eens weggehaald en die hond was helemaal van de leg
Ze ligt er nl heel graag in , dus weer terug gezet en Kenji is weer gelukkig

Ze kan trouwens ook zelf t deurtje dicht doen haha
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, daar zit je aan vast :LOL: Ik heb er ook een hekel aan. Lelijke dingen, nemen veel ruimte in enzo. Mijn vorige honden zaten alleen in de bench in de periode dat ze tandjes wisselden en de neiging tot slopen hadden, en daarna ging hij weer heel snel de schuur in, naar ieders wens.

En toen was er Segno. Die als laatste pup bij de fokker werd opgehaald en daar met de fokker mee ging naar kantoor. Die heeft haar uitgelegd hoe dat werkt met puppies en benches enzo :pffff: :mrgreen: En sinds ik haar heb is ze al enorm gesteld op dat ding. Ze stuift er zo snel mogelijk in als ik m'n tas inpak om te vertrekken en gaat dan ongeduldig zitten wachten tot ik het deurtje dicht doe. Dat werd dus ook een probleem toen ik de bench had weggehaald, want waar was haar bed gebleven?! Resultaat: gillen, blaffen, krijsen en klagende buren :engel: De bench is dus weer terug en ik vrees dat ik er een hondenleven aan vast zit..Ik ben nu maar aan het kijken naar een leuke ombouw zodat het niet zo'n spuuglelijk ding is :mrgreen:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Mijn twee mannen zijn ook gewend aan een bench, maar die is nu niet meer in gebruik. De oude canvas bench, die vanwege oud en nieuw onder de tafel was gezet, is zo populair dat hij er nog staat. Er ligt er altijd wel een in te slapen. En ja, ze kunnen in twee verschillende manden, op de bank en in de stoel, maar de voorkeur gaat altijd uit naar de canvas bench!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb een mooie houten bench in de slaapkamer staan.

Lou gaat er wel eens in liggen als hij even alleen wil zijn. Verder gebruiken we hem weinig. Maar het is een handig nachtkastje en er staat een grote draadmand met hondenspeeltjes op.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind het inderdaad in de weg sta dingen..... maaaaaaaaaaar voor honden kan het wel degelijk een veilige plaats zijn, zeker als je meer honden hebt ( een soort van hol) waar ze aan hun rust toekomen ( op een eenvoudige manier) en dat kan een overprikkelde hond voorkomen, ( iets wat niemand wil) .. dus ik heb er geen bezwaar tegen, wij mensen vinden ruimte/ overzicht heerlijk... maar voor een hond is een hol vele malen veiliger en zorgt voor rust, een beetje zoals wij de slaapkamer gebruiken, t slaapt zo onrustig in de woonkamer als alles langsloopt
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 21 mei 2018 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat is er mis met gewoon weg halen met een kleed of mand voor in de plaats.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Ik heb mijn pups ook nooit perse in de bench gehad. Voor pup jemble had ik een stoffen bench maar meer omdat ik toen ook nog een blinde hond had en het leek mij voor pup wel fijn om ongestoord te kunnen slapen zonder de kans dat blinde shadow per ongeluk op hem zou gaan staan ofzo. Marvel was een drama in de bench,gillen en krijsen terwijl ze het bij de fokker gewend was. Meteen dat ding weg gehaald en snel gewoon los in de kamer. Ik heb ook niks met een bench en ook totaal het geduld niet om het aan te leren. Maar als zij zich er prettig in voelt zou ik het zo laten en misschien is ze het straks vanzelf wel zat als ze er niet meer in past
Afbeelding

jemble 5 maanden
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Voor Lou is het echt haar veilige plek als ze moe is.
En gelukkig heeft mijn vader een ombouw gemaakt zodat er spullen opgezet kunnen worden en het ding minder opvalt in huis :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dushi haatte de bench echt. Complete paniek dus die is nooit in de bench geweest. Lizzie heeft ivm jatten 2 jaar in de bench gelegen. Toen heb ik hem opgeruimd. Bij Keetje wilde ik de bench weer aanleren maar zij vond hem ook niet echt leuk ( het was ook niet nodig) Lizzie was echter kei blij dat de bench terug was een ligt er altijd in. Dus nu blijft hij toch staan.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva en Fiji slapen thuis graag in de (openstaande) bench. Er staat er maar 1 en ze liggen er zowel samen als om en om in. Tsja, lelijk ding in huis maar de honden kunnen niet zonder ;)
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred sliep niet in de bench. Toen we hem een keer buiten de bench hebben laten slapen sliep hij gelijk door. Geen succes dus
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hier is de bench echt nodig voor als er een vreemde in huis komt, dan moet Lais erin. Gelukkig vindt ze het helemaal prima, ze heeft er ook positieve associaties mee (heb ik veel aandacht aan besteed ondanks dat ze het al kende). Als Lais thuis een zware dag gehad heeft (veel prikkels met leuk of niet leuk bezoek) dan rent ze 's avonds zelf haar bench in, eindelijk rust :slaap2: .

Willem vond de stoffen bench en de ren in de keuken de eerste paar keer spannend om erin te gaan maar dat was snel over en nu is de ren zijn veilige plekje. Gelukkig maar want hij heeft er een paar maanden in geleefd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Die van ons staat nu nog hier.

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh geweldig! Als het echt haar veilige plekje is zou ik 'm lekker laten staan, ook al is het een gedrocht in je kamer. Ze groeit er vanzelf een keer uit ;)
Ik heb hetzelfde als met jou. Ik heb Izzy geprobeerd te leren in de bench te slapen maar ze vertikte het. Niet dat ze herrie ging maken, maar je zag gewoon aan d'r hele houding dat ze het maar niets vond, dus die heb ik gewoon in de huiskamer losgelaten als ik weg ging. En na de eerste weken aan sloopwerkzaamheden ging dat eigenlijk gewoon prima. Sofi heeft van d'r leven nog nooit in een bench gezeten. Geen idee wat die ervan zou vinden.
nomo
Zeer actief

Leuk om te lezen hoe verschillend jullie honden zijn qua wel of geen bench. Morris is dus niet de enige die er een gruwelijke hekel aan heeft. Hij snapt ook echt niet dat Ayla erin gaat. De puppyren vind hij al twijfelachtig. Daar zet hij liever geen poot in. Maar de bench... hij staat haar echt zo :piew: aan te kijken. Niet goed wijs die pup!

Maar ja, madam is er ontzettend gelukkig mee :roll: Vannacht heeft ze in de bench geslapen die inmiddels maar in de puppyren staat. Als ze 's ochtends heel vroeg moet plassen gaat ze daarna nog even terug in de bench. Geen enkel probleem. Slaapt ze lekker verder. Vanochtend dacht ik het deurtje van de bench open te laten en de puppenren dicht te doen, kon ze als ze wou wat meer ruimte nemen. En prompt dus piepen. Het deurtje moet dicht! :oeps:

Ik hoop dat ik net als sommige van jullie over een tijdje dat ding gewoon weg kan doen en ze een mand / kussen ook prima vind.

We zijn vanochtend lang weggeweest en daarna was ze moe. En nu ligt ze dus ook in de bench. Als ze gewoon een hazenslaapje doet dan zijn de manden en kleden en kussens ook ok, maar blijkbaar heeft ze hem nodig als ze echt even diep moet slapen. Dat wordt straks nog speciaal een maatje groter aanschaffen ook :LOL:
Maeve schreef:Ja, daar zit je aan vast :LOL: Ik heb er ook een hekel aan. Lelijke dingen, nemen veel ruimte in enzo. Mijn vorige honden zaten alleen in de bench in de periode dat ze tandjes wisselden en de neiging tot slopen hadden, en daarna ging hij weer heel snel de schuur in, naar ieders wens.

En toen was er Segno. Die als laatste pup bij de fokker werd opgehaald en daar met de fokker mee ging naar kantoor. Die heeft haar uitgelegd hoe dat werkt met puppies en benches enzo :pffff: :mrgreen: En sinds ik haar heb is ze al enorm gesteld op dat ding. Ze stuift er zo snel mogelijk in als ik m'n tas inpak om te vertrekken en gaat dan ongeduldig zitten wachten tot ik het deurtje dicht doe. Dat werd dus ook een probleem toen ik de bench had weggehaald, want waar was haar bed gebleven?! Resultaat: gillen, blaffen, krijsen en klagende buren :engel: De bench is dus weer terug en ik vrees dat ik er een hondenleven aan vast zit..Ik ben nu maar aan het kijken naar een leuke ombouw zodat het niet zo'n spuuglelijk ding is :mrgreen:
Nee :hmmm:

Bench was bedoeld om eventjes in te slapen, puppyren was voor de periode van het slopen :lees: Kind heeft duidelijk de regels hier niet gelezen!
bouvierpoedel schreef:Wat is er mis met gewoon weg halen met een kleed of mand voor in de plaats.
Dan kan ze dus niet alleen zijn, is ze vele malen onrustiger, slaapt ze 's nachts niet door enz. En kleden en manden zijn er in overvloed. Het is niet dat ze geen keus heeft om ergens anders te liggen :Q: Graag zelfs!

Maar het meisje is nog maar 12 weken, ik houd hoop dat ze straks ook zonder bench kan :F:
Boutje schreef:Hier zijn de benchen echt alleen slaap-en eetplekken. En dat omdat ik er enkele metvoedernijd, wat trage en wat hele snelle eters en zo bij heb. En dat er in loopse-teven-tijden anders tussen de mannen wat geknokt wordt als ik geen toezicht houd of ze appart zet.
Het is wisselend... 7 gaan er graag en vlot in, 2 stormen er echt kwispelend in en moet je er uit roepen en 2 gaan er in omdat ik zeg dat ze er in moeten, liever niet anders (maar ik vermoed dat dit is omdat ze liever eten gaan pikken, 's avonds voor het slapengaan is er geen commando voor nodig en doen ze het vanzelf).

Overdag loopt of ligt iedereen gewoon in huis, ik thuis of niet.
Maar ik merk wel dat op wedstrijd voor Jinn een bench echt rust brengt, ze schiet er in en ligt er graag, zeker dat ze dan met rust gelaten wordt door vreemde honden. En ook als we eens op reis zijn hebben ze graag hun vertrouwde bench (of een gehuurde met eigen matjes er in) om rustig te slapen. Toch een stukje extra veilig gevoel dus.

Ik zou, als je van die bench al wil, een fijne mand met opstaande randen op die plek zetten, ofwel eerst in die grotere bench die je hebt die mand zetten, en dan eens gewend mand laten staan en bench weg. Ayla klinkt als een hele makkelijke pup!
Ayla is echt ontzettend makkelijk inderdaad. Ideale pup, hier kun je er wel 10 van hebben. Ik wacht af wanneer ze gaat veranderen in Draak :engel:

Het is echt haar plek om te slapen als ze heel moe is. Dan moet je veilig verstopt liggen blijkbaar. Ik wacht maar even af. Mocht ze er niet 'overheen groeien' dan kan ik nog proberen om hem te wisselen voor een mand. Misschien verplaats ik ren + bench straks wel naar achter in de keuken. Daar heb ik zo'n stuk loze ruimte. Daar wordt ze nauwelijks gestoord en krijgt ze weinig mee van wat er in de rest van de kamer/keuken gebeurd. Misschien vindt ze dat juist wel heel prettig.

Ik vind het wel grappig om het verschil te zien tussen de honden. Maar mijn benchtraining werkt vooral averechts ben ik al achter... wil ik bench aanleren krijg je ze er met geen stok in, hoeft het van mij niet zijn ze er niet uit te slaan! Heb ik weer :F:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Misschien kun je die strategie doorvoeren. :F:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Er staan er hier altijd 2 (varikennels)... ze liggen er graag in. Als ik weg ben en ik kijk op de IP cam ligt ie er bijna altijd in terwijl het hele huis beschikbaar is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ik vrees dat ik een bepaald aandeel in dit verhaal heb :engel:
Maarja, eigen schuld. Moet je mij maar niet op haar laten passen :tongue:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn honden liggen altijd graag in de benches die in huis staan.
ellen
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

de bench is vanaf het begin Lana's plekje,
ze ligt er graag in, het deurtje staat altijd open,
t is haar veilige haven, als het druk wordt in huis of als de kleinkinderen er zijn,
daar valt niemand haar lastig.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb een aangeboren afkeer tegen die dingen..

de kooien die ik bij herplaatsers kreeg gingen acuut de vuilstort op,en nog nooit een hond mee gemaakt die zo'n ding mistte de bank voldeed blijkbaar prima als alternatief,en puppies lopen gewoon los in huis ,die slapen snachts op bed en als ze overdag slapen dan het liefst lekker op schoot...

ik zie niet in gewoon waarom je je hond(puppie) zou opsluiten terwijl je gewoon aanwezig in huis bent :19: ,maar goed,zie het hele nut niet in van die dingen...
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jade vindt het heerlijk! Hoe kleiner de ruimte hoe beter.
Ze mist het kenneltje onder de trap nog regelmatig volgens mij.
Jade heeft echt behoefte aan een klein, maar veilig plekje. Op vreemde plekken is dat onder een stoel of onder een tafel. Thuis ook af en toe, nu ze niks anders heeft.
Denk dat we wel binnenkort de bench uit de schuur halen, heb zo’n vermoeden dat ze daar rondom de bevalling, kraambezoek enz. behoefte aan zal hebben.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Kimmie schreef: ik zie niet in gewoon waarom je je hond(puppie) zou opsluiten terwijl je gewoon aanwezig in huis bent :19: ,maar goed,zie het hele nut niet in van die dingen...
Maar dat leggen meerdere mensen in dit topic toch heel duidelijk uit?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”