Ik heb niks met die dingen. Vind het maar lompe sta in de weg gevallen. Voor de hond lijkt het me ook veel fijner om wat meer ruimte te hebben en niet opgesloten te worden in zo'n hokje. Het kan natuurlijk ook wel eens handig zijn, dus voor Morris had ik er wel een gekocht, speciaal voor de puppytijd.
Maar Morris haat ze echt. Is er met geen 10 paarden in te krijgen. Omdat het bij hem wel wat doorgeslagen is (hij gaat geeneens een kennel in), leek het me wel handig om Ayla er in elk geval bekend mee te maken. Mocht ze eens in een bench, autokennel of kennel oid moeten dan weet ze in elk geval wat het is.
De bench voor Morris was na een paar weken alweer verdwenen uit huis. Was geen succes zullen we maar zeggen

Toen Ayla kwam heb ik een klein benchje van marktplaats geplukt voor de eerste nachten. Die kon mooi naast mijn bed staan. En in de woonkamer een mooie, ruime puppenren. De kleine meid zou genoeg ruimte krijgen!
Heb regelmatig opmerkingen gehad dat Morris niet in de bench wil omdat hij wel aanvoelt dat het van mij niet perse hoeft. Oftewel, het was mijn schuld dat hij niet in een bench gaat. Ik had het beter aan moeten leren enz.
En nu heb ik dan Ayla... die van mij helemaal niet in de bench hoeft, waar ik 0,0 benchtraining op losgelaten heb, die ik een zee van ruimte wil geven zodat ze nooit in de bench hoeft... En wat heeft de voorkeur van Mevrouw... juist! De bench!
Ik heb de grote nu maar bij mijn ouders neergezet, daar is ze als ik moet werken en ze gaat er uit zichzelf lekker in liggen. Moeten ze eventjes weg, geen probleem, ze gaat de bench in en wordt pas weer wakker als ze terugkomen.
Hier thuis kan ze niet wachten 's avonds om in haar (inmiddels al niet meer zo ruime) bench te gaan liggen slapen.
Als ik even weg moet zet ik haar in de puppenren. En dat vindt ze niks! Onrustig, drentelen, helemaal niet fijn.
Vandaag heb ik haar bench in de ren gezet en ze lag er meteen in. Vanmiddag haar alleen gelaten en er was totaal geen probleem. Ze lag lekker opgevouwen in de bench en was heerlijk rustig toen ik weer thuiskwam.
Heb ik weer, zit ik straks alsnog met zo'n lelijk ding in de kamer

Wat vinden jullie honden van de bench? Haat of liefde verhouding met dat ding?