malinois schreef:Wolfsblut schreef:De hond is dan wel geslaagd, maar het zou zomaar kunnen dat de eigenaar niet tevreden was met het aantal te scoren punten. Buiten het gezichtsveld van anderen zal hij dat beest voor straf wel helemaal in de vernieling getrapt hebben. Dat een hond, zeker een herder dat niet pikt, ligt dan wel in de lijn der verwachtingen. En als een wandelaar deze gebeten eigenaar op de grond vond zal er wel meer aan de hand zijn dan even in een armpje gebeten. Volgens mij dus ook flink in zijn poten anders had hij gewoon terug kunnen lopen.
Lees je wel?
Eigenaar en hond hebben helemaal niet meegedaan. Knap dat je ergens leest dat ze geslaagd zijn

Dus je theorie slaat kant noch wal.
Natuurlijk lees ik. Waarom denk je dat ik de volgende constructie ingeweven heb in bovengenoemde reactie? " maar het zou zomaar kunnen dat..." Dat houdt in dat er nog geen sprake is van een zijnsoordeel en dus ook geen vaststaand feit. Mede gelet op de gebrekkige en polyinterpretabele verslaggeving enerzijds: "
Bij de vereniging werden vandaag examens afgenomen. Op een gegeven moment waren de man en zijn hond al een tijdje niet meer gezien, waardoor werd aangenomen dat ze al naar huis waren." Anderzijds staat jouw vorengenoemde kennisgeving ook open voor een variëteit aan mogelijkheden: "
Dan is t direct na t examen. Iedereen was geslaagd en ik weet niet of hij uberhaupt meedeed. Dit was toen ze naar huis gingen ruim na t examen dus."
Iedereen was dus geslaagd, al wist je niet zeker of de desbetreffende persoon ook mee deed. Maar het zou wel kunnen omdat je het niet zeker wist. Vandaar dat ik een mogelijkheid opperde die slechts gebaseerd was onder een ceteris paribus voorwaarde met de kennis dus die op dat moment voorhanden was. Dat houdt in dat bij kennisneming van nieuwe details een mening bijgesteld kan worden. Maar vooralsnog behoort, gelet op de huidige situatie, mijn mening zeker niet tot de onmogelijkheden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.