Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gemuilkorfd tegen dodelijke sponzen dierenbeul

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

gemuilkorfd tegen dodelijke sponzen dierenbeul

Ongelezen bericht door Lizzie. »

RIJSWIJK - Honden met muilkorven en katten met een buitenverbod. Dierenliefhebbers in Rijswijk (Zuid-Holland) zijn doodongerust sinds er op diverse locaties gebakken sponzen zijn aangetroffen.

Omdat het niet de eerste keer is dat Rijswijk wordt opgeschrikt door dierenbeulen, heeft de lokale partij Rijswijks Belang een beloning van vijfhonderd euro uitgeloofd voor de gouden tip die leidt naar de dader(s).

De schrik zit er goed in. Sinds de bedrieglijke delicatesse op 28 april voor het eerst werd gevonden, laat Wil van Eekhout labradoodle Boef niet meer los door het park aan de Frans Halskade lopen. „Ik ben bang en boos”, zegt de Rijswijkse. „Het is alsof ze aan je kind komen.” Anderen hebben voorzorgsmaatregelen genomen, zoals Joop, die de hond van zijn dochter heeft gemuilkorfd. „Het is triest, maar je moet er niet aan denken wat er gebeurt als onze Junior dit in z’n bek krijgt.”

Spijkers
De dierenhater gaat dit keer nog een stuk verder dan in eerdere gevallen. Niet alleen worden de sponzen in vet gebakken – hierdoor gaan deze in de maag opzetten met in het ergste geval de dood tot gevolg – ook zitten er spijkers in verstopt. Om de beul(en) te stoppen, kamt het buurtpreventieteam Steenvoorde-Noord al nachten op rij de omgeving uit.

„Wat er nu gebeurt is zo extreem, dat we de verantwoordelijken op heterdaad hopen te betrappen”, zegt Gregor Serban jr. van het buurtpreventieteam.

Buurtbewoners hebben affiches met waarschuwingen opgehangen.

Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: gemuilkorfd tegen dodelijke sponzen dierenbeul

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ugh: Bah.
Waar ik vroeger met charlie liep (losloopgebied) vonden vissers het op een gegeven moment nodig frikandellen met vishaken neer te leggen.
Omdat je door blaffende/spelende honden niets vangt :piew:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik ga toch echt een keer zelf een spons kopen en opbakken in varkensvet. Ik geloof er niks van dat welk beest dan ook dat zou vreten.

Maargoed, dat er iets ligt geloof ik dan weer wel, en dat is naar genoeg natuurlijk :ugh:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Na het verhaal van de golden die zijn balletje doorslikte, geloof ik het prima. Dat de gebakken sponzen vreselijk opzetten blijkt vaak niet waar te zijn, alleen een specifiek soort sponzen krimpt ontzettend als ze (kurk)droog zijn. De meeste sponzen doen dat niet of nauwelijks. Maar op het moment dat er spijkers in gedaan worden, maakt het ook niet meer uit of het uit zet, het vernaggeld alsnog de hele binnenkant (en uiteraard kan spons ook zonder uit te zetten wel voor een verstopping zorgen).
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

alleen natuursponzen krimpen als ze droog zijn. Zodra de spons in contact komt met speeksel en maagzuur zet deze uit.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

alleen het idee al, dat iemand iets neerlegt/gooit om dieren te pijnigen/vergiftigen enz, moet keihard aangepakt worden,
t is toch te zot voor woorden,
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Zieke geesten :boos:
Die beesten sterven een langzame, gruwelijk, pijnlijke dood :gvd: :mep:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

mijke schreef:Ik ga toch echt een keer zelf een spons kopen en opbakken in varkensvet. Ik geloof er niks van dat welk beest dan ook dat zou vreten.

Maargoed, dat er iets ligt geloof ik dan weer wel, en dat is naar genoeg natuurlijk :ugh:
Nou, mijn honden zijn kliko’s en ik geloof dat zij het echt wel opeten, en zeker als het naar eten ruikt.

Die van mij vreten alles. Ook dingen die niet te eten zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Hoe verzin je het ook echt. En het vervelende is dat andere gekken door dit soort berichten helaas ook op ideeën kunnen komen :/. Colin heeft sinds kort ook een muilkorf om, omdat hij 2 weken geleden een stuk glas heeft ingeslikt. En er ligt hier overal glas want blijkbaar is het leuk om zuipend over straat te gaan en je flesjes kapot te slaan.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”