Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw gebeten door niet HR hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Vrouw gebeten door niet HR hond

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zeg op de lijst ermee :pffff: , hier lopen ook van die onbetrouwbare Berners, weg ermee :ok:

https://www.tubantia.nl/dinkelland/vrou ... ~adc7a496/
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Vrouw gebeten door niet HR hond

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hier lopen er twee, een teef en een reu, beiden uitvallende kuthonden. Honden, mensen, kinderen, als het ademt hangen ze scheldend in de lijn.
De teef heeft me ooit al eens geblokt toen de baas dacht dat ze niet zou oversteken en de reu hing vorige maand net niet in mijn arm.
Godzijdank leven ze doorgaans niet lang.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Het zal vast niet gebeuren, maar dan zou inbeslagname toch eigenlijk het volgende zijn?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik ken alleen Morris van Nomo, en dat is een lieverd :I: .
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Vond het al lang duren voordat dit bericht hiet kwam. Nieuws met een HR hond gaat sneller.

Ty is een keer een gat in zijn nek gebeten door een Berner reu. Ik loop er voor om :pffff:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik ken gelukkig alleen maar lieve berners, je ziet er best veel namelijk.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Miezemuis schreef:Ik ken gelukkig alleen maar lieve berners, je ziet er best veel namelijk.
Nou ik niet :P Er loopt er hier één, vrolijk dier. Verder zie ik ze echt werkelijk nooit.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ken ze alleen maar als jolige springveren of slome, ontplofte sloffers. Je zal maar zo'n gevaarte agressief op je afkrijgen :80:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

mijke schreef:
Miezemuis schreef:Ik ken gelukkig alleen maar lieve berners, je ziet er best veel namelijk.
Nou ik niet :P Er loopt er hier één, vrolijk dier. Verder zie ik ze echt werkelijk nooit.
Oké ik zie er best veel. Geloof dat er hoort in de buurt 5 wonen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier wonen er 3... alle 3 loop ik er met gemak uit omdat ze uit elkaar vallen (HD). Dus daar ben ik niet zo bang voor
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

-Saskia- schreef:Hier lopen er twee, een teef en een reu, beiden uitvallende kuthonden. Honden, mensen, kinderen, als het ademt hangen ze scheldend in de lijn.
De teef heeft me ooit al eens geblokt toen de baas dacht dat ze niet zou oversteken en de reu hing vorige maand net niet in mijn arm.
Godzijdank leven ze doorgaans niet lang.
Hier lopen er ook een paar en die zijn absoluut niet leuk, voor één zet ik het ook echt op een lopen de hoek om als ik die de baas vooruit zie slepen want die heb ik al 3x van Buffel kunnen aftrappen omdat meneer hem niet hield of die lijer uit zijn halsband kwam zetten...
Brigitte
Zeer actief

Nanna schreef:De meeste Berners zijn ook lief. Maar zoals bij ieder ras heb je er rotzakken bij zitten.
Gaan loeien dat een Berner iemand gebeten heeft en nu ook op de HR lijst moet komt op mij over als een beetje om je heen slaan :lol1:
Als ik google op ‘Bernese Mountain dog kills’ kom ik bij lange na niet zoveel ellende tegen als dat ik google op ‘Pitbull kills’ want dan kun je pagina na pagina aan ellende aanschouwen.
De term HR ras komt natuurlijk érgens vandaan en is niet gebaseerd op een statistisch zo goed als niet bijtende en dodende hond.
Oh jee ja het zal een keer over een 'lief' ras gaan dat mag natuurlijk niet :engel:
Brigitte
Zeer actief

Adjani & Tyson schreef:Vond het al lang duren voordat dit bericht hiet kwam. Nieuws met een HR hond gaat sneller.

Ty is een keer een gat in zijn nek gebeten door een Berner reu. Ik loop er voor om :pffff:
Ja, zoals altijd is dit natuurlijk geen interessant nieuws als het niet over een HR ras gaat of het moet een kruising met een Pit zijn geweest dan was het vast wel gevonden :lol1:
mijke
Zeer actief

Nanna schreef:De term HR ras komt natuurlijk érgens vandaan en is niet gebaseerd op een statistisch zo goed als niet bijtende en dodende hond.
Statistiek is voor de meeste mensen heel moeilijk :Q: Die denken dat iets óf voor alle individuen in een groep meot gelden, of voor niet één. Iets met kans is al snel onsnapbaar.

Ik zei ooit tegen een vriendin dat er was onderzocht dat kinderen met minstens één rokende ouder 40% meer kans liepen om zelf later ook te gaan roken. Dus dat ik het daarom onverstandig vond van ouders om te roken als ze niet wilden dat hun kinderen later gingen roken. Oh zegt die (rokende) vriendin, maar dat geldt toch niet voor mij als ik ooit kinderen krijg? Ik vroeg waarom niet? Nou zegt ze, ze hebben mij niks gevraagd voor dat onderzoek, dus dan gaat de uitkomst ook niet over mij of wel soms! :LOL:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ook een hoop HR-bijtincidenten komen niet op dier&leed terecht. Maar doordat ze niet in de grote media terechtkomen (en dan hier gedeeld wordt), valt het ook niet op dat ze niet hier terechtgekomen zijn. Ik heb niet het gevoel dat er een duidelijk groter percentage van de HR-incidenten op dier&leed terecht komen (t.o.v. niet-HR-incidenten), wel dat er in totaal gewoon meer HR-incidenten zijn.

Een kennis van mij heeft CC's, en ik weet niet hoe het kan, maar elke paar maanden wordt zij of haar honden weer gebeten door een niet-HR hond. Eerst 2 jack russels, toen weer een golden retriever, recent een corgi. Het meerendeel van de niet-HR incidenten die ik hoor komen bij haar vandaan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:l met verstrekkende gevolgen.
Dat zijn HR rassen.
En omdat nou een keer een Berner bijt moet dat ook meteen maar een HR ras worden? Wat een flauwekul.
Maar wel weer typisch. Hullie doen het ook hoorrrrr :roll:
Scheelt dat je met een bijtende berner waarschijnlijk alleen gaten hebt en niet meteen een bil mist.
Het zou wel wenselijk zijn als er bij zulke incidenten op dezelfde manier wordt gereageerd. Een agressieve berner is geen klein dingetje voor de betrokkenen.
Die moet net zo goed verder onder voorwaarden, of in beslag genomen en getest worden naar gelang de ernst van de verwondingen.
Helaas is het allemaal nattevingerwerk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik loop voor een berner idd niet om... die heeft niet de vasthoudendheid en kracht die een klapkaak wel heeft. Dat is nu eenmaal zo en dát is voor mij een groot verschil. Een herder vind ik ook niet zo spannend ook dat kan ik nog met fysieke kracht oplossen. Die mogelijkheid is er niet bij een klapkaak daar heb je allerlei instrumenten voor nodig en met dit weer heb ik hooguit mn autosleutel bij me en verder niks.
Een hond doodbijten of knokken met een paar krassen of pitten dat vind ik nogal een belangrijk verschil. Laat duidelijk zijn dat ik ook geen geknok wil. Van geen enkele hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:De term HR ras komt natuurlijk érgens vandaan en is niet gebaseerd op een statistisch zo goed als niet bijtende en dodende hond.
Er zitten bij die 21 rassen honden waar je zelden wat van hoort of die helemaal niet zo hoog scoren in de statistieken.
Die zijn erbij gehaald op basis van hun uiterlijke kenmerken en wat ze eventueel in huis hebben maar niet om het hoge aantal incidenten.
Hier zie je aantallen staan en dan zijn er zat rassen die veel hoger scoren dan sommige hr rassen.
De boxer oa , de herder alle soorten , chow chow de husky zomaar wat rassen die behoorlijk hoog scoren qua bijtincidenten maar niet onder de hr rassen vallen.
Terwijl de kans dat je door die gebeten wordt volgens deze statistieken hoger is dan door sommge hr rassen.
Er zijn er wel die hoog scoren hoor , oa de spa's want Pittbull is een parapluterm voor alles wat daar op lijkt , akita's en rotties.

http://www.animals24-7.org/2018/01/08/5 ... pit-bulls/
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:Ik loop voor een berner idd niet om... die heeft niet de vasthoudendheid en kracht die een klapkaak wel heeft. Dat is nu eenmaal zo en dát is voor mij een groot verschil. Een herder vind ik ook niet zo spannend ook dat kan ik nog met fysieke kracht oplossen. Die mogelijkheid is er niet bij een klapkaak daar heb je allerlei instrumenten voor nodig en met dit weer heb ik hooguit mn autosleutel bij me en verder niks.
Een hond doodbijten of knokken met een paar krassen of pitten dat vind ik nogal een belangrijk verschil. Laat duidelijk zijn dat ik ook geen geknok wil. Van geen enkele hond.

De vasthoudendheid vind ik inderdaad ook het beangstigende aan sommige rassen. Dat je gewoon helemaal niets meer kunt doen om het te doen stoppen , en vaak de baasjes ook niet.
Onze honden kunnen boos worden maar als wij dat ook worden nokken ze wel direct en dat ontbreekt er soms aan bij bepaalde honden.
Afbeelding

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef: Maar wel weer typisch. Hullie doen het ook hoorrrrr :roll:
Hoezo 'typisch'? Ik zeg er niks van hoor, ik distantieer me van die uitspraak als HR-hondbezitter :mrgreen: Voor zover dat nodig is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik was nog helemaal niet aanwezig in dit topic en heb een tijdje terug al besloten dit soort topics te mijden als de ik nog een leuke dag wil hebben, , dus zelfs al zou ik zo`n hond hebben, mij ben je kwijt op alle fronten :ok:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 15 mei 2018 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:Ik was nog helemaal niet aanwezig in dit topic en heb een tijdje terug al besloten dit soort topics te mijden als de pest, dus zelfs al zou ik zo`n hond hebben, mij ben je kwijt op alle fronten :ok:
Wat fijn dat je het dan toch even opent om dat te vertellen!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dagmar88 schreef:
S@ndr@ schreef:Ik was nog helemaal niet aanwezig in dit topic en heb een tijdje terug al besloten dit soort topics te mijden als de pest, dus zelfs al zou ik zo`n hond hebben, mij ben je kwijt op alle fronten :ok:
wat lief dat je de moeite neemt om dat dan toch nog even te typen :lief:
mijke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:LOL:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Je hebt rassen met verknipte individuen.

En je hebt individuen met verknipte rassen.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Shiloh86 schreef:Je hebt rassen met verknipte individuen.

En je hebt individuen met verknipte rassen.
:ok:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

In alle gevallen die mij bekend zijn van ernstige verwondingen veroorzakende berners (en dat ernstig is relatief als je het vergelijkt met de schade die echte hr-honden aanrichten) hebben de eigenaren met veel verdriet, hun verantwoording genomen. Ze zijn alle ingeslapen.
Naar verhouding zijn er ook maar heel weinig berners die echte rotzakken zijn of worden. Als je dat vergelijkt met echte hr-honden.

Maar het blijven te allen tijde dieren, dus het kan weleens mis gaan. Vaak een combinatie foute genen en verkeerde combinatie baas/ berner. En een berner is een tank van een hond. Zelfs met de beste bedoelingen veroorzaken ze wel blauwe plekken. :lol1:

Mijn ex dacht dat ie Jorla wel aankon.
Wij hadden hem verteld dat ie om zou gaan als hij haar uitdaagde tegen hem op te springen. Daar moest hij nogal om lachen. Totdat ie inderdaad om ging. Toen moesten wij wel lachen. Bernermaatje van mij ging regelmatig gierend in een lachstuip wanneer ik me aan een boom vast klampte toen Jorla nog maar kort bij me was en op me af kwam hollen tijdens wandelingen. :I:

Op mij komt dit ook over als: 'Hullie doen het ook hoor'.
Bijna alsof je blij bent dat die vrouw gewond geraakt is, alleen maar om een punt te maken. :zweep:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tja, alle honden kunnen bijten. Dat er ook incidenten met allerlei andere rassen gebeuren, lijkt me dus ook verre van verrassend. Maar dat betekent nog niet meteen dat dit ook rassen zijn die een hoger risico vormen op zware of zelfs dodelijke bijtincidenten. En daar kun je gewoon je maatregelen voor treffen, precies zoals je dat kunt als je een hond van een ander ras hebt die dat ook in zich heeft. Ik vind dat elke hondenbaas - van welk ras dan ook - alert moet zijn op dergelijke signalen, maar bij een ras dat erom bekend staat niet altijd even tolerant te zijn met soortgenoten en/of dat in staat is flinke schade aan te richten, ben je neem ik aan nog net even wat voorzichtiger. Vanwege het hogere risico dus.
Tineke
Zeer actief

DeDiana schreef:Tja, alle honden kunnen bijten. Dat er ook incidenten met allerlei andere rassen gebeuren, lijkt me dus ook verre van verrassend. Maar dat betekent nog niet meteen dat dit ook rassen zijn die een hoger risico vormen op zware of zelfs dodelijke bijtincidenten. En daar kun je gewoon je maatregelen voor treffen, precies zoals je dat kunt als je een hond van een ander ras hebt die dat ook in zich heeft. Ik vind dat elke hondenbaas - van welk ras dan ook - alert moet zijn op dergelijke signalen, maar bij een ras dat erom bekend staat niet altijd even tolerant te zijn met soortgenoten en/of dat in staat is flinke schade aan te richten, ben je neem ik aan nog net even wat voorzichtiger. Vanwege het hogere risico dus.

Als het om hr rassen gaat dan heb je het over 21 rassen en daar zitten zowel qua uiterlijk als gedrag enorme verschillen in.
Als ik een weggelopen hondje mee zou nemen naar huis zou dat voor mijn honden waarschijnlijk geen enkel probleem zijn , maar een inbreker die midden in de nacht aan mijn bed staat is een ander verhaal.
Terwijl die spa zich wellicht meer richt op het hondje wat erbij is zien andere honden daar het gevaar weer niet van in.
Ik heb weleens het idee dat alle hr rassen op een hoop worden gegooid en dat is onzin natuurlijk want er zitten enorme verschillen in qua gedrag en ja ook in bijtincidenten.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tineke schreef:
DeDiana schreef:Tja, alle honden kunnen bijten. Dat er ook incidenten met allerlei andere rassen gebeuren, lijkt me dus ook verre van verrassend. Maar dat betekent nog niet meteen dat dit ook rassen zijn die een hoger risico vormen op zware of zelfs dodelijke bijtincidenten. En daar kun je gewoon je maatregelen voor treffen, precies zoals je dat kunt als je een hond van een ander ras hebt die dat ook in zich heeft. Ik vind dat elke hondenbaas - van welk ras dan ook - alert moet zijn op dergelijke signalen, maar bij een ras dat erom bekend staat niet altijd even tolerant te zijn met soortgenoten en/of dat in staat is flinke schade aan te richten, ben je neem ik aan nog net even wat voorzichtiger. Vanwege het hogere risico dus.

Als het om hr rassen gaat dan heb je het over 21 rassen en daar zitten zowel qua uiterlijk als gedrag enorme verschillen in.
Als ik een weggelopen hondje mee zou nemen naar huis zou dat voor mijn honden waarschijnlijk geen enkel probleem zijn , maar een inbreker die midden in de nacht aan mijn bed staat is een ander verhaal.
Terwijl die spa zich wellicht meer richt op het hondje wat erbij is zien andere honden daar het gevaar weer niet van in.
Ik heb weleens het idee dat alle hr rassen op een hoop worden gegooid en dat is onzin natuurlijk want er zitten enorme verschillen in qua gedrag en ja ook in bijtincidenten.
Ja, klopt, wat dat betreft is de huidige lijst een vreemde verzameling. Maar als het bijvoorbeeld om de Fila gaat, zul je het toch met me eens zijn dat jij die ook niet graag zou zien bij een baas die geen enkel benul heeft van raseigenschappen, geen lichaamstaal leest en alleen maar door een roze bril kijkt naar de hond omdat hij zo verschrikkelijk lief is voor de eigen roedel? En dus gelukkig maar voor het ras dat dit geen modehonden zijn en dat ze vooral bij rasliefhebbers zitten die het ras kennen en begrijpen. Zou dat ook gelden voor bijvoorbeeld staffords, dan zouden daar ook veel minder incidenten mee zijn.

Zoals ik al schreef, vind ik dat elke eigenaar van een hond alert moet zijn op signalen die zouden kunnen betekenen dat de hond een risico vormt voor andere honden of mensen. Mijn honden kunnen natuurlijk ook met gemak een chihuahua doodbijten. Dus ook ik moet alert zijn op signalen van mijn honden en voorzorgsmaatregelen nemen als ik denk dat zoiets misschien wel zou kunnen gebeuren. Maar over een inbreker zou ik me dan weer wat minder zorgen hoeven maken; je schat de risico's in die deels van de individuele hond afhangen en deels samenhangen met raseigenschappen en fysieke kenmerken. En jij weet dat jouw honden een wat hoger risico dan gemiddeld vormen als het gaat om inbrekers of misschien wildvreemden die zomaar je huis binnenwandelen, dus jij houdt daar als verantwoordelijke eigenaar ook gewoon rekening mee.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”