Facebook weert puppyfoto vanwege 'ongepaste inhoud'
Vol trots deelde de 16-jarige Dominic een foto van zijn puppy in een Facebookgroep voor dierenliefhebbers. Maar niet lang daarna werd hij gerapporteerd door een gebruiker, die zag er namelijk iets heel anders in...
Als je snel kijkt, zou je niet zeggen dat Dominic een nieuwe puppy heeft gekocht. Zijn foto van een Mexicaanse Naakthond lijkt eerder op een naaktfoto van hemzelf. Daarom werden zijn foto's verbannen van Facebook, en kreeg hij het bericht dat ze ongepast waren 'volgens de richtlijnen van de community'.

De tiener kon er wel om lachen: hij zette een foto van zijn verbanning op Twitter, met de vraag welke 'dirty mind' hem had aangegeven. Dat werd snel opgepikt: zijn tweet kreeg 60.000 likes en werd 25.000 keer gedeeld.
Onschuldige puppy
"Ik zie alleen maar de puppy", schreef Dominic op Twitter. "Ik kreeg een notificatie dat de foto was geblokkeerd, een paar minuten nadat ik de foto in de groep had geplaatst. Op dat moment realiseerde ik nog niet dat het op een penis leek, want ik zag alleen maar de foto van een onschuldige puppy."
Of Facebook alsnog de foto gaat toestaan is nog niet bekend. Het verbannen heeft in ieder geval een averechts effect gehad: de foto wordt ook op Facebook flink gedeeld.
Op de andere foto's is de pup in ieder geval een stuk 'onschuldiger':

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/faceb ... ste-inhoud