We hebben Jip en hij is echt een geweldig hondje, kan overal mee naar toe, is altijd vrolijk en gezellig....
Maar hij heeft ontzettende verlatingsangst als ik hem alleen laat, hij gilt en joelt alles bij elkaar net zolang totdat ik thuis ben.
Als Albert en Bryan hem alleen laten is er geen probleem, maar hij plakt echt ontzettend aan mij vast.
En laat ik nou ook net degene zijn die het meest met hem samen is en hem dus ook af en toe alleen moet laten.
Nou ja, dat laatste gebeurt dus niet want ik zoek altijd oppas of plan de dingen zo dat er iemand thuis is. Maar dat lukt dus gewoon niet altijd en is natuurlijk ook niet nog zo jaren te doen.
Dus ik dacht zelf misschien dat een herplaatser wel eens een idee kan zijn. Een hond die bewezen alleen kan zijn waar hij zich dan misschien aan op kan trekken. En niet voor uren hoor, maar dat ik net even een boodschapje kan doen of een doktersbezoek.
Maar jee, wat als de andere hond lekker mee gaat zitten doen met Jip zijn angst? Dan heb ik er 2 waar ik opvang voor moet zoeken

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Of hebben jullie nog andere ideeën?