Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

17 jarig Hondje doodgebeten - Nr 288 in een lange rij ?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

17 jarig Hondje doodgebeten - Nr 288 in een lange rij ?

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

https://www.ad.nl/alphen/hondje-romy-17 ... ~aed653c3/

Het zeventien jaar oude hondje Romy is vanmorgen overleden nadat ze op straat in Alphen werd gebeten door een pitbull. Ze had zoveel verwondingen, dat het beter was Romy in te laten slapen. De eigenaren van het hondje, Sandra en Rick, zijn verbijsterd dat pitbull nog gewoon bij de eigenaar mag blijven.

En nu maar weer afwachten hoe de Gemeente Alphen dat met de politie oppakt.
ALs je pech hebt gebeurt er geen kut, als je "mazzel" hebt gebeurt er wel wat.

Doe nou toch goddomme LANDELIJKE wetgeving waar elke Gemeente iets mee kan
Dan weten daarna ook ALLE politie korpsen dat ze gewoon aangifte dienen op te nemen.
Nu nog complete willekeur...
Met wat pech worden deze mensen in het riet gestuurd, mogen en kunnen ze geen aangifte doen blah blah...krijg je dat weer...
Tot je een blik publiciteit opentrekt van heb ik jou daar en dan kan er ineens weer van alles :U: :gvd:

De cijfers zijn op die manier ook niet accuraat, want hoeveel mensen hebben er al met een dode hond in hun armen aan de balie gestaan die weggestuurd zijn met "u kunt geen aangifte doen " ?
En dan hoor je een jaar later als zon sloopkogel hond nummer 3 doodbijt ineens dat hij dat al twee keer eerder gedaan heeft, maar tja... kon geen aangifte doen dus tokkie mocht gewoon met zijn moordbeest over straat.

Echt...om te huilen weer dit :jank:
17 jarige hond.... Daar wordt je dan godverdomme 17 jaar voor; om te eindigen als een aan gort gebeten lappenpopje die een spuit bij de dierenarts krijgt.
Ik had deze mensen een "rustig" inslaap moment gegund, zoals dat velen van ons hier gegund is met een oudere hond...
In alle rust, met de baasjes om zich heen.... een aai over de bol.... na een lang en blij leven.
Maar nee, niet voor deze ouwe bes.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: 17 jarig Hondje doodgebeten - Nr 288 in een lange rij ?

Ongelezen bericht door Pemba »

Misschien moet we de minister die alle plannen van Van Dam van tafel heeft geveegd eens al deze berichten gaan toesturen.
Wat verschrikkelijk sneu voor dat oudje en haar baasjes :(:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Pemba schreef:Misschien moet we de minister die alle plannen van Van Dam van tafel heeft geveegd eens al deze berichten gaan toesturen.
Heb je het over het hr-hondenbeleid waar het een tijd geleden over ging?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Vreselijk, dat op die manier je lieve oude hondje aan het eind komt van zijn/haar leven. Onvoorstelbaar. :roos:
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Verschrikkelijk weer dit.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Alfilillo schreef:
Pemba schreef:Misschien moet we de minister die alle plannen van Van Dam van tafel heeft geveegd eens al deze berichten gaan toesturen.
Heb je het over het hr-hondenbeleid waar het een tijd geleden over ging?
Ja dat heeft de nieuwe minister van Landbouw van tafel geveegd omdat ze vindt dat de gemeenten het zelf wel af kunnen handelen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Je wordt toch schijtziek van dat stompzinnige volk wat Godver die k#thonden maar los moeten laten lopen terwijl dat overduidelijk niet kan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Verschrikkelijk om je hondje na al die jaren op deze manier te moeten verliezen.

En tegen dat k*'t volk zou ik willen zeggen hou je vechtjoekel gewoon aan de lijn. Ook al heeft hij nog nooit gebeten. Want eens zal de eerste keer zijn en dan kan iemand zijn of haar hondje kwijt zijn. Enkel omdat je dat k*'t beest zo nodig los moest laten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tineke schreef:Je wordt toch schijtziek van dat stompzinnige volk wat Godver die k#thonden maar los moeten laten lopen terwijl dat overduidelijk niet kan.
Deze had zich losgerukt, de vrouw die hem uitliet hield hem niet lees ik in het bericht.
Maar vreselijk triest :ugh: voor de eigenaren van de kleine hond.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Voor hetzelfde geld is het een peuter.
Dat die joekels elkaar mogen opvreten en de laatste mag ontploffen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

blondie schreef:
Tineke schreef:Je wordt toch schijtziek van dat stompzinnige volk wat Godver die k#thonden maar los moeten laten lopen terwijl dat overduidelijk niet kan.
Deze had zich losgerukt, de vrouw die hem uitliet hield hem niet lees ik in het bericht.
Tja als je de hond niet kan houden moet je er niet mee op stap.

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

blondie schreef:
en dat is dus zo doodeng.. die gevaarlijke beesten lopen hier ook.. Aan de lijn maar zonder korf.. waarvan je weet dat áls ze los schieten.. Je kan rennen voor je hond zn leven.

Echt mensen.. wát is er toch zo erg aan om preventief een muilkorf om te gooien! pff
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat vreselijk weer. :jank:
Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik krijg hier echt de tranen van in mijn ogen. Dat arme oude besje. En dit is precies de reden dat boswandelingen tegenwoordig voor mij niet meer ontspannen zijn. Mijn hond is in het verleden een aantal keer aangevallen, waaronder twee keer door een stafford maar ook door een Duitse herder. Sindsdien loop ik altijd mijn omgeving te screenen. Daarbij woon ik ook nog in een wijk waar de vechthonden in grote getalen voorkomen. Brrrrr.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

De politie kan de hond nu niet in beslag nemen, meldt een woordvoerder. ,,Het beest heeft zich weten los te rukken. Er is dan geen sprake van heterdaad. Zo zijn de regels."

Whut? Wat is dat nou weer voor onzin?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Sulluna schreef:
blondie schreef:
en dat is dus zo doodeng.. die gevaarlijke beesten lopen hier ook.. Aan de lijn maar zonder korf.. waarvan je weet dat áls ze los schieten.. Je kan rennen voor je hond zn leven.

Echt mensen.. wát is er toch zo erg aan om preventief een muilkorf om te gooien! pff
En zelfs zonder losschieten... De Ambull uit de straat ( :ugh: ) heeft zijn eigenaresse gewoon meegesleurd om mijn hond te grazen te nemen. En die loopt nu nog gewoon lekker aan de Flexi vast de hoek om zonder muilkorf :roll:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat ontzettend triest voor dat oudje. Zo oud en dan zo moeten eindigen, echt vreselijk. Ik snap niets van de regelgeving. Het wordt toch wel tijd dat hier landelijke regels voor komen. Het liefst een verbod op dit soort honden en alles wat er op lijkt. Deze week zijn er alweer zoveel incidenten geweest met dit soort honden met zowel mensen als dieren. Hoop echt dat hier een eind aan gaat komen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

blondie schreef:
Het interesseert me geen hol meer, ik ben echt wel voor een goed leven voor alle honden maar ik wordt hier echt zo schijtziek van, En steeds maar weer dezelfde flutsmoezen, brak los, niet gezien an niet met of met dat. Daar neem je dan maar mooi maatregelen voor. Ik weet dat er echt ook heel veel mensen zijn met een staffie of pitje die dit ook vreselijk vinden. Maar ga nou eerst maar eens beginnen om die wildfok aan banden te leggen, daar win je al zoveel mee. En aanpakken bij incidenten maar ook op voorhand muilkorf geboden op leggen als daar maar de minste noodzaak voor is.
Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Sulluna schreef:
Dan ken Bullit sich niet ferdedige :roll:
En het is imagegewijs ook niet echt stoer.
Nou, als ik een bepaald type hond met een muilkorf om zie zou ik wel denken dat het een felle donder is waar je voor uit moet kijken. Dus in die zin zou het wel "stoer" moeten overkomen toch?
En ben het met je eens Sulluna, in sommige gevallen zou ik het ook fijner vinden als bepaalde honden vanwege hun gedrag los of aan de lijn een muilkorf kregen.
Er loopt er hier 1 rond die ik voor geen centimeter vertrouw, maar ook de eigenaar niet en dan vind ik het gewoon link. Terwijl bij bepaalde andere honden die hier ook flink uit kunnen vallen ik de bazen weer wel vertrouw of inschat dat als de honden los schieten ze redelijk makkelijk tot andere gedachten te brengen zijn.
Bij die honden hier (o.a. een herder en een staf) kan ik me voorstellen dat de baas geen noodzaak ziet om een hond te muilkorven, en zelf zie ik die noodzaak ook niet echt. Maar bij honden die overduidelijke agressie tonen dat ze voor de kill gaan en een baas niet in staat is aangelijnd of los om het gedrag binnen de perken te houden zou ik een muilkorfgebod wel toejuichen. Maar goed, dat laatste wordt ook al niet nageleefd en niet gecontroleerd, dus blijft het gevaarlijk en opletten als bepaalde types op je pad komen.
Tineke
Zeer actief

mijke schreef:De politie kan de hond nu niet in beslag nemen, meldt een woordvoerder. ,,Het beest heeft zich weten los te rukken. Er is dan geen sprake van heterdaad. Zo zijn de regels."

Whut? Wat is dat nou weer voor onzin?
Inderdaad onzin je hond niet onder appèl kunnen zetten van dit kaliber is vragen om ellende. Jammer dan, next.
Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Erg jammer dit. Ik durf mijn honden ook niet mee naar Nijmegen naar de stad te nemen. :U:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Van mij mogen dit soort honden ook aangelijnd een korfje om hoor. Dan kunnen ze zich losraken zo vaak ze willen zonder iemand te kunnen verwijderen den. Dan kunnen ze zich maar niet verdedigen. Andere honden en mensen kunnen zich niet tegen hun verdedigen en het gaat te vaak mis.

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Sulluna schreef:
blondie schreef:

Dit inderdaad.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat vreselijk :cry:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Toen ik vandaag met mijn vriendin uit de lift kwam gelopen, stond er buiten een kerel die grote moeite moest doen om zijn twee vechthonden, die in de riem hingen, in bedwang te houden . Echt doodeng dat.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is ook doodeng dat zijn van die momenten dat t zomaar fout kan gaan honden aan de lijn opgefokt baas over de rooie, ( niet erg rustig in ieder geval) en je kunt geen kant op, ik zou ook niet blij zijn dan :oeps:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Verschrikkelijk :jank:
Alfilillo schreef:
Sulluna schreef: en dat is dus zo doodeng.. die gevaarlijke beesten lopen hier ook.. Aan de lijn maar zonder korf.. waarvan je weet dat áls ze los schieten.. Je kan rennen voor je hond zn leven.

Dit inderdaad.
Ik snap het ook echt niet. Als je zo'n woest monster aan de lijn hebt hangen dat je nauwelijks kunt houden en dat er buiten op uit is om alles aan te vliegen, weet je toch dat er vroeg of laat een keer iets misgaat, zoals inderdaad de lijn die je toch even niet kunt houden, een lijn, halsband of musketon die breekt, een loslopende hond die ineens voor je neus staat... Dan is een muilkorf toch een extra veiligheidsmaatregel die heel veel ellende kan voorkomen. Maar goed, het blijkt wel dat dit soort mensen geen hondenliefhebbers zijn, ze denken alleen aan hun eigen hond en waarschijnlijk vinden ze een muilkorf zielig of niet stoer genoeg. :roll:
S@ndr@
Zeer actief

:wink: ik heb wel degelijk moeite met de muilkorf, ..... het verstoord iedere communicatie.... en ja ik heb er wel een en als het niet anders kan op drukke dagen gaat hij om ( bij Zuri, want ze kan bijten heel erg soms) , maar ik heb er echt een probleem mee, dan maar geen honden liefhebben, dank u ik accepteer t wel hoor..... mensen denken toch wat ze willen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@ndr@ schreef::wink: ik heb wel degelijk moeite met de muilkorf, ..... het verstoord iedere communicatie.... en ja ik heb er wel een en als het niet anders kan op drukke dagen gaat hij om ( bij Zuri, want ze kan bijten heel erg soms) , maar ik heb er echt een probleem mee, dan maar geen honden liefhebben, dank u ik accepteer t wel hoor..... mensen denken toch wat ze willen
Die communicatie is er toch al niet dus daarom juist die muilkorf.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef::wink: ik heb wel degelijk moeite met de muilkorf, ..... het verstoord iedere communicatie.... en ja ik heb er wel een en als het niet anders kan op drukke dagen gaat hij om ( bij Zuri, want ze kan bijten heel erg soms) , maar ik heb er echt een probleem mee, dan maar geen honden liefhebben, dank u ik accepteer t wel hoor..... mensen denken toch wat ze willen
Die communicatie is er toch al niet dus daarom juist die muilkorf.
ga je gang :Q: denk wat je wilt,,,,,, zoals gezegd dat is des mens....( misschien moet je niet alles geloven wat je denkt ( te weten) )
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”