Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amar aan de medicijnen.....nu wordt ze kaal!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Amar aan de medicijnen.....nu wordt ze kaal!

Ongelezen bericht door tbeast »

Een tijdje geleden heb ik verteld dat Amar zo ontzettend mager werd. Uiteindelijk is uit onderzoek dus gebleken dat ze een schildklierafwijking heeft. Hierdoor werd ze dus zo dun (had ook dik kunnen zijn, kan 2 kanten opgaan) en hyper.
Nu hebben we medicijnen gekregen, die ze de rest van haar leven in moet nemen. Die slikt ze nu een week of 3 en inderdaad, ze is al 3 kilo aangekomen! Ze woog van de week 22 kilo, 3 kilo meer dan ze was!
Maar nu het volgende probleem: ze wordt helemaal kaal op haar borst! Ik heb er de dierenarts al over gebeld en hij vond het wel apart. Kaalheid is nl. ook een symptoom van een schildklierafwijking, maar dan had ze daar dus al veel eerder last van moeten hebben en nu juist niet meer, omdat ze die medicijnen krijgt.
Iemand enig idee hoe dit kan?
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Op je vraag kan ik je helaas niets antwoorden, maar vraag me wel af of ze nu ook al wat minder hyper is?

Groetjes, Willy.
sylvia*
Actief
Contacteer:

Re: Amar aan de medicijnen.....nu wordt ze kaal!

Ongelezen bericht door sylvia* »

tbeast schreef:Een tijdje geleden heb ik verteld dat Amar zo ontzettend mager werd. Uiteindelijk is uit onderzoek dus gebleken dat ze een schildklierafwijking heeft. Hierdoor werd ze dus zo dun (had ook dik kunnen zijn, kan 2 kanten opgaan) en hyper.
Nu hebben we medicijnen gekregen, die ze de rest van haar leven in moet nemen. Die slikt ze nu een week of 3 en inderdaad, ze is al 3 kilo aangekomen! Ze woog van de week 22 kilo, 3 kilo meer dan ze was!
Maar nu het volgende probleem: ze wordt helemaal kaal op haar borst! Ik heb er de dierenarts al over gebeld en hij vond het wel apart. Kaalheid is nl. ook een symptoom van een schildklierafwijking, maar dan had ze daar dus al veel eerder last van moeten hebben en nu juist niet meer, omdat ze die medicijnen krijgt.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Het zou kunnen zijn dat ze dit symptoom nu pas krijgt op het moment dus dat het lichaam het weer goed gaat doen.
Het klinkt raar maar mijn moeder is diabetes patient en is er bijna aan overleden eer de medici het door hadden,waarom ....omdat mijn moeder de symptomen niet had die zo specifiec zijn voor een diabetes patient die geen insuline krijgt zoals droge huid,veel drinken en een aceton adem.
Vreemd was dat zij dit allemaal kreeg nadat zij in het ziekenhuis op de insuline was gezet.Na enige tijd ging dit ook weer weg.Dus dat zou best kunnen dat jou hond nu als reactie op de wel goed werkende schildklier nu een symptoom laat zien, die dan na verloop van tijd weer over gaat.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als kaalheid een symptoom is van een slecht werkende schildklier wordt ze misschien overmatig geholpen door de pillen. Ik vind drie kilo in zo'n korte tijd ook veel en dus denk ik dat ze teveel medicijn krijgt waardoor de werking overdreven wordt. Vraag eens aan de dieranarts of het kwaad kan 1/3 te minderen kwa hoeveelheid om te kijken of dan de symptomen minder worden en de hond toch op gewicht blijft?
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

MARC_S schreef:Als kaalheid een symptoom is van een slecht werkende schildklier wordt ze misschien overmatig geholpen door de pillen. Ik vind drie kilo in zo'n korte tijd ook veel en dus denk ik dat ze teveel medicijn krijgt waardoor de werking overdreven wordt. Vraag eens aan de dieranarts of het kwaad kan 1/3 te minderen kwa hoeveelheid om te kijken of dan de symptomen minder worden en de hond toch op gewicht blijft?
zo te lezen werkt hij niet slecht hij werkt te hard . Als ze nu teveel van haar medicijnen in zou nemen wordt de hond dus heel sloom omdat de schildklier dan weer te traag gaat werken.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

sylvia* schreef:
MARC_S schreef:Als kaalheid een symptoom is van een slecht werkende schildklier wordt ze misschien overmatig geholpen door de pillen. Ik vind drie kilo in zo'n korte tijd ook veel en dus denk ik dat ze teveel medicijn krijgt waardoor de werking overdreven wordt. Vraag eens aan de dieranarts of het kwaad kan 1/3 te minderen kwa hoeveelheid om te kijken of dan de symptomen minder worden en de hond toch op gewicht blijft?
zo te lezen werkt hij niet slecht hij werkt te hard . Als ze nu teveel van haar medicijnen in zou nemen wordt de hond dus heel sloom omdat de schildklier dan weer te traag gaat werken.
Dat bedoel ik ook, nu komt de hond in no time 3 kilo aan en misschien hebben ze hem nu teveel versloomd. Dat dan een heel trage schildklier misschien weer zorgd voor de haaruitval. Dat was tenminste mijn redenatie. Of misschien doet het medicijn het wel? Omdat het te zwaar gedoseerd is?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mee eens...is er na het starten met de pillen nog wel eens bloed geprikt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tbeast
Zeer actief

Amars schildklier werkt dus te weinig, een bepaald hormoon (vraag me niet welke) wordt bij haar niet aangemaakt, dat doen de tabletten dus.
Die slikt ze nu ongeveer een maand en in die tijd is ze dus 3 kilo aangekomen, vind ik niet zo veel hoor. De dierenarts was er juist erg tevreden over en we moesten hier absoluut mee doorgaan.
Hij dacht dat de kaalheid een bijwerking kon zijn van de tabletten en dan moet het binnen korte tijd weer over zijn.
Ze is nog steeds behoorlijk hyper. Als je haar niet zegt dat ze moet gaan liggen, loopt ze gewoon constant rondjes. Nu zit dat ook wel een beetje in het ras, maar Senna is toch wel een stuk rustiger en dat is nog een pup ook!
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

tbeast schreef:Amars schildklier werkt dus te weinig, een bepaald hormoon (vraag me niet welke) wordt bij haar niet aangemaakt, dat doen de tabletten dus.
Die slikt ze nu ongeveer een maand en in die tijd is ze dus 3 kilo aangekomen, vind ik niet zo veel hoor. De dierenarts was er juist erg tevreden over en we moesten hier absoluut mee doorgaan.
Hij dacht dat de kaalheid een bijwerking kon zijn van de tabletten en dan moet het binnen korte tijd weer over zijn.
Ze is nog steeds behoorlijk hyper. Als je haar niet zegt dat ze moet gaan liggen, loopt ze gewoon constant rondjes. Nu zit dat ook wel een beetje in het ras, maar Senna is toch wel een stuk rustiger en dat is nog een pup ook!
Nou ja, de dierenarts zal het wel weten dan toch? Ik vind 3 kilo wel veel, nog twee maanden 3 kilo erbij en ze is te dik.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Haha, dat zal wel meevallen denk ik. Ze woog zeker 10 kilo te weinig, dus er mag nog wel wat aan komen. We wachten het nog even af wat betreft de kaalheid, moet niet te erg worden of te lang duren natuurlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”