Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zo zielig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

zo zielig

Ongelezen bericht door miekmiek »

Iedere keer als ik de waterkraan opendraai komt tommie aanrennen....met van die oogjes; "he, krijg ik wat te drinken!" En dan kan ik hem weer niets geven. 't Is fijn hoor, dat het niets medisch is en dat we weten wat er met hem aan de hand is. Maar gecontroleerd water geven is lang zo makkelijk niet.... Geef hem nu al een stuk meer dan dat hij nodig heeft, meer kan ik hem echt niet geven. Maar vind het zo zielig! :cry2:
Zillion
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zillion »

Aaaaah dat is idd niet leuk. Moet je dit nu voor altijd blijven doen? Of kan hij misschien nog 'afkicken'?
Afbeelding

Afbeelding
miekmiek

Er is wel een kans dat hij er overheen groeit, en we willen ook proberen om het langzaam af te bouwen. Dus dat hij het uiteindelijk zelf kan...maar voorlopig zit dat er nog niet in.
Zillion
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zillion »

lijkt me erg lastig idd. helemaal als hij zo blij gaat doen als hij de kraan hoord.
Afbeelding

Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Ach gussie...

Wat als je dit nu eens probeerd (ik zeg ook maar iets)

Water voor je zelf haal je gewoon uit de kraan... maar water voor Tommie haal je uit een plastic fles die je iedere ochtend vult en dan op het aanrecht laat staan.

Misschien dat Tommie dan de connectie waterkannetje en zijn waterbak gaat leggen en jij gewoon de kraan kunt gebruiken zonder hij (over een tijdje) denkt dat hij water krijgt.

Misschien zou je ook (als je hem water geeft) het woord "Tommie Water"? erbij moeten zeggen als je de fles pakt... anders kun je misschien dadelijk jezelf geen frisdrank inschenken (dan denkt Tommie ... hee ze pakt een fles...)
miekmiek

Zou wel kunnen, maar tommie schiet ook naar je toe als je met de gieter loopt, of als er buiten ergens een bekertje water ligt, gaat hij meteen drinken.... Het is dus niet zozeer dat hij de link; water/kraan legt, maar gewoon altijd overal maar wil drinken. Zelfs als hij over het natte gras loopt likt hij het water van de grassprieten... :cry2:
ElinevKa
Actief

Ongelezen bericht door ElinevKa »

ik blijf erbij;'

denk eens aan voerverandering- van droge brokken krijg je ook dorst!!

en er zijn alternatieven waarbij ze echt gewoon minder dorst hebben
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

ElinevKa schreef:ik blijf erbij;'

Dit is zeer zeker een feit.

Als mijn honden in de vakantie op brokken staan is het water niet aan te slepen bijna (en dat komt niet alleen van het dan warme weer)
Nu drinken ze bij hoogtijdagen met zijn tweetjes een halve bak per dag.

Het ene voer is zouter dan het andere.
Ik weet niet wat voor voer je gebruikt maar als je een droge brok gebruikt dan zou je evt over kunnen stappen op dinner (maak je aan met heet water waarna je het even af laat koelen) of op vers.
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

ElinevKa schreef:ik blijf erbij;'

Dit is zeker waar,mijn honden hebben 4 maanden brokken gegeten toen moest ik een emmer water neerzetten omdat ik anders iedere uur een nieuwe bak met drinken moest neerzetten.Ze zijn nu gelukkig allang weer terug op vers en nu staat er 1 klein bakje water voor 4 honden en hij gaat niet eens leeg.
Afbeelding
tiborh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tiborh »

je was me net voor,mijn honden staan op brokken(meer water drinken) en op Duck uitmuntend(bijna niet drinken)alles zit er in en ook de ontlasting is veel minder als met brokken,dus voor mij ook vlees!

groetjes marleen en de doggies
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach arme Tommie. En het legt hem ook zo moelijk uit waarom het niet mag................
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”