Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Middel voor vlooien/teken voor een pup

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Wood2018
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Middel voor vlooien/teken voor een pup

Ongelezen bericht door Wood2018 »

Misschien kunnen jullie me helpen, wat geven jullie voor middel tegen vlooien/teken voor een pup?

Onze andere honden dragen de Seresto banden met grote tevredenheid van ons maar dat vindt ik niet erg handig met een pup. Ten eerste omdat ze erg speels zijn en ik bang ben dat hij blijft hangen terwijl wij er niet bij zijn. Daarnaast moet de band lang gelaten worden omdat hij natuurlijk groeit.

Mijn ene hond kan niet goed tegen druppels, ze raakt dan erg in paniek en blijft de hele dag heen en weer rennen. Vandaar dat zij deze bandjes dragen en dit gaat super goed. Maar nu nog wat bedenken voor de pup in aankomst.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Middel voor vlooien/teken voor een pup

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb bij Gait zodra het mocht (vanaf 3 of 4 maanden is dat voor seresto) een band om gedaan, maar dan wel de band met wat fleece aan de binnenkant van z'n gewone halsband vastgemaakt, dus niet met de sluiting van de band zelf dichtgemaakt. Zo doe ik het ook bij de volwassen honden. Dan kun je als het nodig is de band lekker makkelijk om een er doen, er steekt niets uit en ze verliezen ze op die manier ook minder snel. We zijn begonnen met advantix pipetjes, omdat die al op jongere leeftijd mochten, en we hadden hier net een vlooienplaag gehad...

Gaits band
Afbeelding
Wood2018
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wood2018 »

Nanna schreef:Niks. Liever geen gif op mijn honden.
Ik behandel regelmatig preventief de hoeken en kieren in huis met HG vlooienspray. Zo eens in de drie maanden. En ze hebben nooit een vlo.
Ik denk dat wij ook nog even wachten en eerst verhuizen, we komen wel aan een bos te wonen dus wat betreft teken zullen we daarna wel wat moeten doen.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Nanna schreef:Ze hebben maar zélden een teek.
Zou dat ook nog per hond verschillen denken jullie? Rex en een andere witte herder met dezelfde vacht hier in de wijk wandelen geregeld samen, in uiteraard vaak ook dezelfde gebieden. Zij heeft heel vaak teken, bij Rex heb ik er in anderhalf jaar nu twee uit zijn haar moeten plukken, waarvan één op Texel was. Is hij minder lekker in teken-ogen? Kan dat? :denken:
Soooof
Zeer actief

Mijn hemel, dertig :schrik:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Soooof schreef:
Nanna schreef:Ze hebben maar zélden een teek.
Zou dat ook nog per hond verschillen denken jullie? Rex en een andere witte herder met dezelfde vacht hier in de wijk wandelen geregeld samen, in uiteraard vaak ook dezelfde gebieden. Zij heeft heel vaak teken, bij Rex heb ik er in anderhalf jaar nu twee uit zijn haar moeten plukken, waarvan één op Texel was. Is hij minder lekker in teken-ogen? Kan dat? :denken:
Ja hoor. Mijn border drollies brengen niet heel vaak een teek mee maar Nanuq is een magneet.
Vandaag alweer twee uit z'n nek mogen plukken :ugh:
Soooof
Zeer actief

In dat geval prijs ik mij gelukkig met een in teken-ogen niet-appetijtelijke hond. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier is t al 2 jaar bingo met teken. Minstens 10/20 per hond per wandeling. Ik heb voor beiden alweer een seresto gekocht. Mocht t niet nodig zijn dan hebben we mazzel maar gezien de voorgaande jaren... de 1e teek hebben ze al gehad overigens
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Alleen tegen vlooien zou ik niks doen. Met vaak stofzuigen, mand/kussen honden wassen en om de paar maanden omgevingsspray (huis én auto) kom je al een heel eind.

De plekken waar ik met mijn honden loop hebben helaas aardig wat teken dus niks doen vind ik geen optie. Ja, het is gif maar teken zijn ook niet ongevaarlijk helaas. Hier een hond die voordat ik serieus ging bestrijden al een paar keer antibiotica heeft gehad ivm een rode/ontstoken tekenbeet.
Daarnaast kunnen teken, ook in Nederland, ziektes overbrengen waar je niet vrolijk van wordt. Las toevallig net vandaag dat uit onderzoek blijkt dat nierfalen gelinkt is aan (onopgemerkte) ehrlichia en lyme besmettingen.

Ik heb seresto banden. Ze werken lang waardoor ik ze betaalbaar vind. Wat ik ook prettig vind is dat mocht de hond slecht reageren, je ze gewoon af kunt doen en het gif vlot weg is. In tegenstelling tot druppels en helemaal tot de pillen. Dan moet je de reactie 'uitzitten' tot de druppels of pillen zijn uitgewerkt.
De banden zijn trouwens los te trekken zonder sluiting ofzo. Dus ze schieten los als je hond ergens blijft hangen.
Afbeelding
Ynskestar
nieuw lid

Ongelezen bericht door Ynskestar »

Ik zit ook te zoeken naar wat te doen. Vroeger bij ons thuis kregen de honden pipetjes.
Nu we zelf een pup hebben moet ik t allemaal gaan uitzoeken, maar die zoektocht brengt zoveel verschillende informatie met zich mee.
Heel veel mensen die echt zwaar reageren op de anti vlooi/teek middelen aangezien je je hond dan zou vergiftigen. In hoeverre is dit inderdaad zo, en in hoeverre werken homeopathische middelen echt, of zit dat tussen de oren?

Pup is nu 11 weken, op dit moment nog nergens mee besmet, maar wil natuurlijk wel goed geïnformeerd zijn voor te toekomst.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”