Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy speeltjes
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Puppy speeltjes
Met een pup in het vooruitzicht ben ik eens in de winkel gaan kijken naar leuke puppy speeltjes (Beagle pup). Maar ik vind dat erg ingewikkeld, ik vind er niet veel puppy proof uitzien.
Ik heb nu de puppy Kong om te vullen in de bench, de Kong Wubby konijn en een ander bijtgeval van dat rubberen spul ook speciaal voor puppy's.
Wat doen jullie trouwens voor een pup in zo'n Kong, het is een klein formaatje Kong?
Maar ik zou graag wat afwisseling hebben van speeltjes en weet gewoon niet wat nou verder veilig genoeg is, ik hoop op tips.
Ik heb nu de puppy Kong om te vullen in de bench, de Kong Wubby konijn en een ander bijtgeval van dat rubberen spul ook speciaal voor puppy's.
Wat doen jullie trouwens voor een pup in zo'n Kong, het is een klein formaatje Kong?
Maar ik zou graag wat afwisseling hebben van speeltjes en weet gewoon niet wat nou verder veilig genoeg is, ik hoop op tips.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Re: Puppy speeltjes
Ik kan me niet herinneren speciale puppy speeltjes gehad te hebben. Ga er maar vanuit dat niks puppy-proof is, dan kan het alleen maar meevallen.
Als je er gewoon op let als ermee gespeeld wordt, kun je het toch afpakken als het teveel kapot gaat of losgekomen stukken weggooien?
Dat gezegd hebbende; ik heb wel veel ikea-knuffels hier. Mensen-speeltjes dus, sec bekeken. Wel mensenspeeltjes die langer heel bleven dan het meeste hondenspeelgoed.
En niet onbelangrijk: leuk! een pup!

Dat gezegd hebbende; ik heb wel veel ikea-knuffels hier. Mensen-speeltjes dus, sec bekeken. Wel mensenspeeltjes die langer heel bleven dan het meeste hondenspeelgoed.

-
- Vaste gebruiker
Dat zou ik heel graag willen om gewone knuffeltjes te kopen van de Ikea maar ik heb nog twee Jack Russels waarvan er 1 zeer moordlustig is op knuffels. Het eerste wat er gebeurt is dat het 2 seconden duurt voordat hij uit elkaar ligt. Ik weet zeker dat Milo de speeltjes ook gaat pakken en dus moet ik iets nemen wat dan niet direct gevaarlijk is omdat de inhoud eruit ligt.Soooof schreef:Ik kan me niet herinneren speciale puppy speeltjes gehad te hebben. Ga er maar vanuit dat niks puppy-proof is, dan kan het alleen maar meevallen.Als je er gewoon op let als ermee gespeeld wordt, kun je het toch afpakken als het teveel kapot gaat of losgekomen stukken weggooien?
Zijn flostouwen handig om slikken ze de draadjes in?
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Nou goed, iets anders dan knuffels dan, wat ik maar bedoelde te zeggen is dat er volgens mij geen enkele noodzaak is om puppy-proof speelgoed te zoeken. Lijkt mij namelijk een vrij kansloze zaak.
Laatst gewijzigd door Soooof op 28 mar 2018 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
Oké dan weet ik dat ik ook breder moet gaan zoeken, dan ben ik denk ik te kritisch en ben te bang dat het niet goed is voor de pup.Soooof schreef:Nou goed, iets anders dan knuffels doen, wat ik maar bedoelde te zeggen is dat er volgens mij geen enkele noodzaak is om puppy-proof speelgoed te zoeken. Lijkt mij namelijk een vrij kansloze zaak.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb net toevallig 2 puppy kongen gekocht voor mijn puppen. deze zijn niet zo sterk als de gewone kong en kleiner van maat. ik ben er niet bang voor dat ze het slopen. als je echt bijna onverwoestbaar speelgoed wil hebben zal ik eens langs de ikea gaan. de knuffels die zij verkopen zijn oersterk.
ellen
ellen
-
- Vaste gebruiker
Welke maat is dan handig, Luna wil er ook graag mee spelen en die is kleiner dan de Beagle straks (als die groot is).Nanna schreef:Knoop een ouwe theedoek in elkaar en dat is garantie voor veel speelplezier.
Van al die dure speeltjesmeuk worden ze toch niet veel wijzer. Ik vind het zonde van het geld.
Mocht je ballen willen kopen dan is de Chuckitbal wel wat. Die drijft op het water en is door de heldere kleuren goed te zien. En de hondentanden schijnen er minder van te slijten dan van een tennisbal.
-
- Vaste gebruiker
Nanna schreef:Koop er gewoon een stuk of vier in verschillende maten.Wood2018 schreef:Welke maat is dan handig, Luna wil er ook graag mee spelen en die is kleiner dan de Beagle straks (als die groot is).Nanna schreef: Mocht je ballen willen kopen dan is de Chuckitbal wel wat. Die drijft op het water en is door de heldere kleuren goed te zien. En de hondentanden schijnen er minder van te slijten dan van een tennisbal.Natuurlijk niet maat Wolfshond.

-
- Zeer actief
Een oude theedoek, een bal in een sok en een kleine petfles waren hier een heel groot succes.Nanna schreef:Knoop een ouwe theedoek in elkaar en dat is garantie voor veel speelplezier.
Van al die dure speeltjesmeuk worden ze toch niet veel wijzer. Ik vind het zonde van het geld.
Mocht je ballen willen kopen dan is de Chuckitbal wel wat. Die drijft op het water en is door de heldere kleuren goed te zien. En de hondentanden schijnen er minder van te slijten dan van een tennisbal.

In de kringloopwinkel of op marktplaats is heel veel babyspeelgoed te vinden. Daar zitten vast wel wat leuke bijtringen tussen

-
- Vaste gebruiker
Ik ben even naar de Action geweest en er waren weer heel veel hondenspulletjes bij gekomen dus gelijk ingeslagen. De oude theedoek knopen is ook een slim idee, gaan we ook gewoon doen.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn honden zijn slopers maar de chuckit bal blijft lang heel. Er zit nu na anderhalf jaar een gat in. Het is alleen dat ik ze buiten wel eens kwijt raak omdat ze de bal in een konijnenhol gooit
Het is zeker een aanrader en ze zijn er in verschillende maten. Ook heel handig.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
in het begin kocht ik ook speeltjes voor Lana, nou daar ben ik gauw afgestapt,
9 van de 10 speeltjes waren binnen no time gesloopt, en koste handen vol geld.
dus ik knutsel nu zelf wat iets in elkaar,
zoals een tip hier op het forum, om twee afgeknipte broekspijpen aan elkaar te knopen, kart bandje enz,
die leven nog steeds, en kost niks,
9 van de 10 speeltjes waren binnen no time gesloopt, en koste handen vol geld.
dus ik knutsel nu zelf wat iets in elkaar,
zoals een tip hier op het forum, om twee afgeknipte broekspijpen aan elkaar te knopen, kart bandje enz,
die leven nog steeds, en kost niks,
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Mijn honden sloopten geen speeltjes als pup, dus je kunt ook afwachten hoe het gaat met wat je hebt.
Zelf wat maken van spijkerbroek, theedoek, fleece is een heel goede optie als de hond toch een sloper is. Eigenlijk is het sowieso een goede optie.
Zelf wat maken van spijkerbroek, theedoek, fleece is een heel goede optie als de hond toch een sloper is. Eigenlijk is het sowieso een goede optie.