Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen gezocht: dierencrematoria

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ervaringen gezocht: dierencrematoria

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik ben namens iemand op zoek naar een betrouwbaar dierencrematorium in Noord-Brabant. Regio Tilburg/Hilvarenbeek zou fijn zijn; iets verder weg is denk ik ook geen probleem. Natuurlijk hebben we Google al gebruikt, maar persoonlijke ervaringen zeggen vaak veel meer dan alleen een website van een crematorium. Suggesties zijn dus welkom.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Ervaringen gezocht: dierencrematoria

Ongelezen bericht door Mary »

Ik heb een goede ervaring met dierencrematorium Boxtel en van anderen hoor ik daar ook positieve dingen over.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik weet niet of Roermond een optie is, maar daar heb ik goede ervaringen mee. Ik heb er 1 kat en twee honden laten cremeren. De eerste twee zijn ook door het crematorium uitgestrooid en ik heb daar uitgebreid bewijs van ontvangen, ook precies met de coördinaten waar ze zijn uitgestrooid (haventje Scheveningen), welke dag en het tijdstip. Van mijn laatste hond ben ik de as gaan ophalen en dat is allemaal zeer goed en begaand begeleid.
Tamara/Bayko
Zeer actief

Mary schreef:Ik heb een goede ervaring met dierencrematorium Boxtel en van anderen hoor ik daar ook positieve dingen over.
Bedankt voor je reactie. Bedoel je Dierencrematorium Midden Brabant? Dit crematorium had ik inderdaad ook al gevonden. Het zag er zo op het eerste gezicht niet verkeerd uit, en qua afstand is het in ieder geval goed te doen. Fijn te horen dat jij er een positieve ervaring mee hebt, voor zover je onder dergelijke verdrietige omstandigheden over positief kunt spreken. Volgens mij is het bij dit crematorium zo dat je afscheid neemt en vervolgens verwittigd wordt als de crematie heeft plaatsgevonden, klopt dat? Dus niet zoals bijv. in Roermond dat je zelf nog mee kunt tot aan de oven of iets dergelijks?
Ik weet niet of Roermond een optie is, maar daar heb ik goede ervaringen mee. Ik heb er 1 kat en twee honden laten cremeren. De eerste twee zijn ook door het crematorium uitgestrooid en ik heb daar uitgebreid bewijs van ontvangen, ook precies met de coördinaten waar ze zijn uitgestrooid (haventje Scheveningen), welke dag en het tijdstip. Van mijn laatste hond ben ik de as gaan ophalen en dat is allemaal zeer goed en begaand begeleid.
Bedankt, Neeltje. Over Roermond was ik zelf bij Bayko en Cyntha ook wel te spreken. Helaas is dit voor de betreffende personen een goed uur rijden dus iets dichter bij huis heeft de voorkeur maar ik houd het zeker in gedachten.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben met Shib naar Kuaga in Lommel net over de grens in België geweest. Ik had vantevoren via mail contact gezocht en kreeg direct een hele fijne mail terug.
Ik kreeg toen ik eenmaal daar was alle tijd om afscheid te nemen en alles kon zoals ik het wou. Zo wou ik hem perse zelf in de oven leggen en wilde ik ook niet zonder hem weer terug naar huis. Hier werd alle tijd voor genomen en alles werd ook van tevoren heel duidelijk uitgelegd zodat ik wist wat ik kon verwachten. De tijd die ik moest wachten voordat ik Shib weer mee terug kon nemen, heb ik bij bij de Lommelse Sahara doorgebracht die op loopafstand van het crematorium ligt.
Ik kreeg na afloop ook een tasje mee met droomvanger met een plukje haar, een kaart met pootafdrukken en een stenen plaatje met zijn naam erop dat mee was geweest in de oven. En niet dat dat nou het belangrijkste is, ik vond het wel fijn om mee te krijgen. Ook omdat ik zelf in alle emoties was vergeten om een pluk haar van hem te pakken.

Buiten dat is Kuaga qua prijs een heel stuk voordeliger dan andere crematoria die ik kon vinden in de omgeving. En ook dat is wederom echt niet het belangrijkste, maar ter vergelijking was ik in Lommel 125 euro kwijt voor een individuele crematie terwijl ik in Roermond bijna het dubbele kwijt zou zijn. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno is in Handel, bij Peelrust gecremeerd. Was netjes en goed verzorgd. Hij is s avonds ingeslapen en ik kon bellen als we wegreden. Kregen daar ook alle tijd.

Roermond was ik heel tevreden over maar volgens mijn dierenarts is dat niet meer wat het geweest is. Zij sturen er geen mensen meer naartoe.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wij waren met Guinnie hier: http://viviana.nl/ en binnen de grenzen waarop je zoiets van een locatie als deze kunt zeggen vonden wij het hier goed en "fijn". Je zit daar sowieso voor een klöte-reden maar ik vond de gang van zaken "prettig". We hebben haar zelf gebracht; we kregen de tijd die we wilden om afscheid te nemen.

Zo heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik (gelukkig) niet maar mochten we er ooit weer voor komen (en da tmoment komt natuurlijk hoe dan ook een keer) dan wordt dit denk ik weer onze keus.

Suzanne
Tamara/Bayko
Zeer actief

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties :ok: Ik zal ze doorspelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”