Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Docu over de Bulldog op de BBC
Moderator: moderatorteam
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
-
Neeltje
Re: Docu over de Bulldog op de BBC
Ben het aan het opnemen, had van de week al gezien dat dit zou worden uitgezonden.
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Is 'ie nog ergens te zien?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
Neeltje
https://www.youtube.com/watch?v=GXKEO7QXpywCrescent schreef:Is 'ie nog ergens te zien?
Ik vind het een heel goed, duidelijk en eerlijke documentaire. Er wordt heel duidelijk gemaakt hoe slecht het staat met het ras en welke organisaties er wel en niets aan doen.
-
Neeltje
Maar heb je de documentaire nu gezien?? Want zo te lezen uit je antwoorden niet.Nanna schreef:Het staat ook op Friends of pedigree Dogs Exposed op FB. En altijd komen er weer fokkers en eigenaren aanhollen die zeggen dat hún hond heel gezond is hooorrrrrr.
Tsja. Ik ben zo vrij om dat pertinent niet te geloven.
Een EB is per definitie een gezondheidstechnisch zootje dat je het best gewoon links kunt laten liggen, dan sterft het allemaal vanzelf wel uit.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik erger me rot aan het gros van de Engelse bulldog fokkers op CRUFFA. Problemen zie je enkel bij broodfokkers, fokkers met hippe kleurtjes of bij de exotic bully maar een raszuivere Engelse bulldog met issues?Nanna schreef:Het staat ook op Friends of pedigree Dogs Exposed op FB. En altijd komen er weer fokkers en eigenaren aanhollen die zeggen dat hún hond heel gezond is hooorrrrrr.
Bestaat niet. Heb je vast de verkeerde fokker gekozen. Crisis wat een debiele koeien.
Ik snap überhaupt niet dat men mensen moet gaan uitleggen wáárom het bakkes van een Engelse bull problemen vormt.
Je hebt toch oogkleppen van formaat als je naar zo'n dier kijkt en niet meteen oppikt dat daar iets fout gaat, daar heb je toch geen statistieken voor nodig?
Leef je dan zo lang met bullen samen dat je vergeet hoe anders ze bewegen en ademen ten opzichte van normaal gebouwde honden? Is het onverschilligheid, een verlangen naar erkenning op shows?
Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het fokken van dergelijke dieren voor jezelf kan verantwoorden.
-
Neeltje
En dàt wordt dus gigantisch duidelijk gemaakt in de documentaire.-Saskia- schreef:Ik erger me rot aan het gros van de Engelse bulldog fokkers op CRUFFA. Problemen zie je enkel bij broodfokkers, fokkers met hippe kleurtjes of bij de exotic bully maar een raszuivere Engelse bulldog met issues?Nanna schreef:Het staat ook op Friends of pedigree Dogs Exposed op FB. En altijd komen er weer fokkers en eigenaren aanhollen die zeggen dat hún hond heel gezond is hooorrrrrr.
Bestaat niet. Heb je vast de verkeerde fokker gekozen. Crisis wat een debiele koeien.
Ik snap überhaupt niet dat men mensen moet gaan uitleggen wáárom het bakkes van een Engelse bull problemen vormt.
Je hebt toch oogkleppen van formaat als je naar zo'n dier kijkt en niet meteen oppikt dat daar iets fout gaat, daar heb je toch geen statistieken voor nodig?
Leef je dan zo lang met bullen samen dat je vergeet hoe anders ze bewegen en ademen ten opzichte van normaal gebouwde honden? Is het onverschilligheid, een verlangen naar erkenning op shows?
Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het fokken van dergelijke dieren voor jezelf kan verantwoorden.
Mensen kopen een plaatje, het gros heeft 0,0 verstand hoe de hond er echt uitziet, hoe een hond werkt. Iemand hier was laatst verrast dat haar hond mij zou kunnen ruiken op 'n 20 meter afstand met struiken ertussen. Ze weten het niet, zilch, nada. En omdat iedere Engelse bulldog er zo uit ziet en zo rochelt en doet, denken ze dat dat niet verkeerd is, zeker als de fokkers ze niet wijzer maakt. Want die geloven ze.
-
Neeltje
Je kunt dat allemaal wel willen, maar je weet ook dat dat niet gebeurt. Wat je wel kunt doen, proberen de ogen van de kopers te openen hoe slecht het met de Engelse bulldog is gesteld. Al zijn het er maar weer een paar die denken, nou, doen we toch maar niet. Van de fokkers hoef je het niet te verwachten, maar je kunt wel de kopers keer op keer met de neus op de feiten drukken, hetzelfde als met de broodfok. Waarom zou je als fokker wat anders gaan doen, als het zowat goud oplevert? Het inschrijvingen bij de Kennelclub zijn van 2000 inschrijvingen, naar 8000 gegaan.......Nanna schreef:KLIK
Jaja. De Leavitt Bulldog inkruisen. Waaróm eigenlijk? Stap dan maar meteen helemaal over en verlaat het zinkende schip.
Maar dat gaat helemaal nooit gebeuren. Mensen wíllen juist dat karikatuur dat snorkend en schijtend door het leven waggelt. Wegens 'zo schattig'.
En een blokje om volstaat.![]()
Als je de boel gezonder gaat maken en een wat normaler uiterlijk er op wilt fokken dan veranderen de behoeften van zo'n hond ook. En wordt wellicht voor een heleboel mensen 'teveel hond'.![]()
-
63673J
Ik dacht dat dierenmishandeling verboden was, maar als ‘t fokken heet mag het blijkbaar.
-
Neeltje
Maar blijkbaar heeft dus verder niemand de documentaire gezien???
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Nou, ik, denk dat het weinig te maken heeft met wel of geen kinderen.Nanna schreef:Dat bevreemdt me helemaal niet. De behoeften van de huidige mens veranderen. De boel verstedelijkt en men heeft steeds minder tijd. Men 'neemt' ook steeds minder vaak kinderen.Neeltje schreef:Het inschrijvingen bij de Kennelclub zijn van 2000 inschrijvingen, naar 8000 gegaan.......
Dan is juist een hond die zo goed als niks kan en op een baby lijkt een uitkomst. Je kunt er heerlijk je verzorgdrift op kwijt en aan wandelen heeft ie een broertje dood dus komt dat ff goed uit.
Integendeel.
Meeste ouders willen juist zo'n hond die niet hoeft (niet kan wandelen, maar dat zeggen ze er nooit bij) te wandelen.
Hoeveel exemplaren daarvan rondlopen met Engelse, Franse bulldoggen, en vooral mopshonden. Net zo erg, trouwens.
Want is dat even handig.
Mensen zonder kinderen, hebben juist tijd voor hun hond.
Maar goed, ik denk (weet wel zeker), dat je gelijk hebt, dat wanneer je een goed gezonde bulldog hebt, met goede snuit en atletische bouw, dat juist die honden een veel te groot formaat hond is. Want die kunnen opeens wel rennen, En hebben dat ook nodig. Daarmee het niet al te makkelijke karakter, komt er dan uit. Want dan kan het.
En ja, ik vind het ronduit bizar, dat je mensen dit nog moet gaan uitleggen
Maar ik denk dat veel pupkoper dit niet willen zien, en de fokkers alleen maar vertellen hoe schattig deze honden zijn, en ze zich daar op blindstaren, en gewoon niet willen zien, dat deze honden niet normaal, kunnen ademen.
Fokkers horen beter te weten, en er zou eigenlijk een fokverbod moeten komen op deze extreme kortsnuiten.
Maar dat vind ik van de meeste shih- tzu's ook al. Behalve veel kruisingen hiervan die wel een snuit en open neusgaten hebben.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Nou, niet helemaal af gekeken.Neeltje schreef:Maar blijkbaar heeft dus verder niemand de documentaire gezien???
Maar ja, Catherine tate (schrijf je het zo?), en de mevrouw met de bulldog hij de dierenarts heb ik gekeken.
En daar wordt dus verteld dat door het te korte snuiten fokken (geen snuit eerder), dan het hele wrikkie in elkaar deukt, en de huid/ huig dus veel te veel vel krijgt, en de neusgangen ook, en de neusrimpel daardoor ontstaat, en de neusgaten dicht zitten.
En dat is toch waar iedereen het hier over heeft?
Dus ik weet niet waar jij het over wil hebben? vertel dat even, i.P.v te vragen of we wel de hele docu gezien hebben.
Want ik krijg het zelf spaansbenauwd, om de hele docu af te kijken.
En ik weet zo ook wel waar het fout gaat, bij die rassen.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Heb net de iPlayer ff aangezwengeld en gekeken, maar op zich niks nieuws onder de zon toch?Neeltje schreef:Maar blijkbaar heeft dus verder niemand de documentaire gezien???
-
Neeltje
Nee, niets nieuws onder de zon voor 'ons', maar wel voor de mensen die gewetenloos een Engelse bulldog willen aanschaffen, wordt het hele ras afgekraakt.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Neeltje schreef:Maar blijkbaar heeft dus verder niemand de documentaire gezien???
Ik wel en ik vond hem erg goed.
Duidelijk en van alle kanten bekeken. Dat is niet hier even in een notendop na te vertellen.
- Crescent
- Zeer actief
Hee leuk hij is met Catherine Tate
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Nja ik vond het een prima docu hoor, en ik ben dol op Catherine Tate, maar in principe is dit alles jaren terug al in Pedigree Dogs Exposed naar boven gekomen en dat heeft ook precies nul doden aan de zeik gezet.. Dus tja..Neeltje schreef:Nee, niets nieuws onder de zon voor 'ons', maar wel voor de mensen die gewetenloos een Engelse bulldog willen aanschaffen, wordt het hele ras afgekraakt.
Goed dat de BBC er aandacht aan besteedt hoor verder, en als ze een paar mensen bewust gemaakt hebben van de problematiek mbt platneuzen is het alleen maar mooi meegenomen, maar er gaat echt geen enorm keerpunt zijn zolang KC's vasthouden aan dezelfde genenpoel..
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
grover schreef:Nja ik vond het een prima docu hoor, en ik ben dol op Catherine Tate, maar in principe is dit alles jaren terug al in Pedigree Dogs Exposed naar boven gekomen en dat heeft ook precies nul doden aan de zeik gezet.. Dus tja..
Best geniaal eigenlijk
- dagmar88
- Zeer actief
Neeltje schreef: Je kunt dat allemaal wel willen, maar je weet ook dat dat niet gebeurt. Wat je wel kunt doen, proberen de ogen van de kopers te openen hoe slecht het met de Engelse bulldog is gesteld. Al zijn het er maar weer een paar die denken, nou, doen we toch maar niet. Van de fokkers hoef je het niet te verwachten, maar je kunt wel de kopers keer op keer met de neus op de feiten drukken, hetzelfde als met de broodfok. Waarom zou je als fokker wat anders gaan doen, als het zowat goud oplevert? Het inschrijvingen bij de Kennelclub zijn van 2000 inschrijvingen, naar 8000 gegaan.......
Zo lang eigenaren blijven roepen dat hun bulldog er jack russells uit loopt
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb de opgenomen documentaire 2 dagen geleden uitgekeken. Ik kreeg een déjà-vu gevoel in de zin dat het nauw aansluit aan een documentaire die gemaakt was m.b.t. de Franse Bulldog. Ook daar was de rasvereniging niet doordrongen dat een koerswijziging absoluut noodzakelijk is.
De Engelse bulldog heeft gelukkig wel een paar varianten die gezonder door het leven gaan (vb. Leavitt bulldog, Renaissance bulldog e.a.), maar het blijft natuurlijk jammer voor de raszuivere stamboom Engelse bulldog waarvan de overgrote meerderheid met chronische gezondheidsproblemen kampt.
Ik snap overigens niet waarom niet van hogerhand wordt ingegrepen.
De Engelse bulldog heeft gelukkig wel een paar varianten die gezonder door het leven gaan (vb. Leavitt bulldog, Renaissance bulldog e.a.), maar het blijft natuurlijk jammer voor de raszuivere stamboom Engelse bulldog waarvan de overgrote meerderheid met chronische gezondheidsproblemen kampt.
Ik snap overigens niet waarom niet van hogerhand wordt ingegrepen.
-
Brigitte
- Zeer actief
De zwarte is een bekende Amerikaanse Bulldog reuNanna schreef:KLIK
Jaja. De Leavitt Bulldog inkruisen. Waaróm eigenlijk? Stap dan maar meteen helemaal over en verlaat het zinkende schip.
Maar dat gaat helemaal nooit gebeuren. Mensen wíllen juist dat karikatuur dat snorkend en schijtend door het leven waggelt. Wegens 'zo schattig'.
En een blokje om volstaat.![]()
Als je de boel gezonder gaat maken en een wat normaler uiterlijk er op wilt fokken dan veranderen de behoeften van zo'n hond ook. En wordt wellicht voor een heleboel mensen 'teveel hond'.![]()