Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Willekeur alom
Moderator: moderatorteam
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Willekeur alom
Bijna een jaar na 'mijn' incident in hetzelfde park gebeurt er dit:
https://www.ad.nl/dordrecht/seyma-s-kle ... ~afd341c2/
Waarom is nu de hond van betreffende eigenaar niet opgehaald en in beslag genomen? Ik snap er echt helemaal niets van.
https://www.ad.nl/dordrecht/seyma-s-kle ... ~afd341c2/
Waarom is nu de hond van betreffende eigenaar niet opgehaald en in beslag genomen? Ik snap er echt helemaal niets van.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Willekeur alom
Geloof dat het ook uitmaakt welke agenten zich met de zaak bezig houden en hoe groot de aanvaller en het slachtoffer is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Het is inderdaad wel bijzonder ja, ik snap er ook niks van.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
Hond vs mens? Bij jouw incident meen ik me te herinneren dat er schade was bij een mens.
Maar dat hier niets gebeurt en de eigenaresse het zelf mag uitzoeken vind ik ook erg raar hoor..
Maar dat hier niets gebeurt en de eigenaresse het zelf mag uitzoeken vind ik ook erg raar hoor..
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
De vrouw is zelf ook gebeten staat in het verhaal.Pienda schreef:Hond vs mens? Bij jouw incident meen ik me te herinneren dat er schade was bij een mens.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja maar in Lief haar verhaal was de dame flink te pakken genomen zoals zij het toen zelf omschreef en moest met een ambulance worden afgevoerd.Gollum schreef:De vrouw is zelf ook gebeten staat in het verhaal.Pienda schreef:Hond vs mens? Bij jouw incident meen ik me te herinneren dat er schade was bij een mens.
Dat zal het verschil maken gok ik al vind ik het onbegrijpelijk dat hier niets tegen wordt ondernomen. En de reactie van zo'n eigenaar snap ik ook niet, het gaat om iemands hondje welke dood is daar is geen rekening voor te sturen dat is onbetaalbaar qua leed.

Dan past enkel het boetekleed als er verder geen maatregelen tegen worden genomen en de verzekering dat je dit nooit meer zal laten gebeuren omdat je per direct muilkorft.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik snap helemaal je gevoel hier bij
Ik denk zelf nog vaak aan jou vooral als ik dit soort meldingen lees . Echt die willekeur waar je blijkbaar van afhankelijk bent is te gek voor woorden

Ik denk zelf nog vaak aan jou vooral als ik dit soort meldingen lees . Echt die willekeur waar je blijkbaar van afhankelijk bent is te gek voor woorden
Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Jackira
- Zeer actief
Ik denk dat de aanwezigheid van politie en ambulance heel veel uitmaakt omdat dan de hond per direct (op heterdaad) in beslag genomen wordt. Anders wordt er een andere procedure opgestart dacht ik. Misschien gaan ze alsnog wel langs bij de eigenaar van de bijtende hond.
Een incident waarbij de hulpdiensten aanwezig zijn wordt gelijk een zwaarder incident lijkt het wel.
Een incident waarbij de hulpdiensten aanwezig zijn wordt gelijk een zwaarder incident lijkt het wel.
-
- Zeer actief
Er had nu net zo goed mijn naam kunnen staan...de willekeur begrijp ik ook niet. Wel weet ik dat er snel beleid moet komen op de HR honden EN handhaving.
Dit gebeurde mij afgelopen zaterdagochtend in Den Haag vroeg dus nog voor 08.00.
Ik ben zo ontzettend klaar met de klapkaken en de onverantwoordelijke eigenaar! Van mij mag er echt een verbod op komen! Vanmorgen vroeg op de puinduinen bij de splitsing dat je door kan lopen naar Ockenburg of terug steken richting de Haagse beek langs de golfbaan met een fietspad er naast. Misty, Revy aangelijnd. Smokey van huis uit dus alleen Quinty liep nog los. Zie ik 2 mensen met 1 bruine hond aankomen vanuit de verte. Lijn Quinty ook aan want die kan nog weleens mensen aanblaffen. Steek rechts terug naar de Haagse Beek in de verwachting dat zij omhoog gaan de richting waar ik uit kwam. Hoor ik achter me paniekerig Charlie, Charlie, kijk om zie die mensen rap naderen die man was dus gaan rennen, Maar ik zie niets. Hoor links van me gesnuif, een andere loslopende zwarte staff liep los op de golfbaan waar ze helemaal niet mogen komen. En die was op weg naar mijn honden en had niet veel goeds in de zin! Dat hek stelt niets voor, zit vol met gaten en jawel 5m verder kwam hij er overheen zetten. Scannend op mijn groepje af. Gooi de lijnen los, kijk heel goed naar die hond, hij wil voor Revy gaan dus die draait achter mij, die staff draait mee en op het moment dat hij wil springen vouwt mijn hand zich om de halsband en door zijn sprongkracht til ik hem in een boog op. Houdt mijn arm gestrekt met een bungelende woest om zich heen happende staff zo ver mogelijk van mij af tot dat de baas erbij is. Die zegt dank je wel en neemt hem over. Waarop ik zeg als hij dit vaker doet lijn hem aan! Waarop hij zegt maar hij liep op de golfbaan ik had jouw niet verwacht en zie je aankomen en...kreeg hem niet tijdig terug. Gezien de paniek Charlies is het dus geen lieverdje. Dus ik zeg ALS je hem wilt los laten muilkorf hem dan dan kan hij geen bijtschade maken. Dat vond hij ook weer zo wat.....( ja het beschermen van je hond). Gepoogd op hem in te praten dat ze al niet in een goed daglicht staan e.d. en dat dit dus heel anders af had kunnen lopen want hij ging voor de kil. Zegt hij doodleuk je had hem toch! Ja maar door mijn ervaring kennis en kunde en kalm blijven heb IK kunnen voorkomen dat MIJN hondje dood gebeten werd! Hij werd kwaad en maakte de opmerking, wacht maar tot ik beneden kom dan laat ihet hem afmaken!!!!! En dat was voor mij de druppel en ben ik naar de politie gereden. Bureau was nog dicht maar 2 aardige agenten die buiten stonden hebben alles genoteerd, mijn gegevens opgenomen, behoorlijk gedeitailleerde beschrijvig gegeven van de eigenaren en de honden. 1 van die agenten vroeg dus jij hebt die stafford gevangen tijdens de aanval. Ja dus. Daar waren ze blijkbaar van onder de indruk. Lekker boeiend heb dat ook al een keer gehad met Misty toen die werd aangevallen door een Cane Corso. Ze gingen nu gelijk naar de puinduinen. Ik weet dat ze er niet veel mee kunnen doen omdat er geen adres is en geen erge schade. Bij mij een bloedblaar en een gekneusd vingerkootje door het vangen. Een tandje erlangs en dubbel geslagen. Als er meer meldingen komen is er wel dossier opbouw hoop ik dan maar.
Dit gebeurde mij afgelopen zaterdagochtend in Den Haag vroeg dus nog voor 08.00.
Ik ben zo ontzettend klaar met de klapkaken en de onverantwoordelijke eigenaar! Van mij mag er echt een verbod op komen! Vanmorgen vroeg op de puinduinen bij de splitsing dat je door kan lopen naar Ockenburg of terug steken richting de Haagse beek langs de golfbaan met een fietspad er naast. Misty, Revy aangelijnd. Smokey van huis uit dus alleen Quinty liep nog los. Zie ik 2 mensen met 1 bruine hond aankomen vanuit de verte. Lijn Quinty ook aan want die kan nog weleens mensen aanblaffen. Steek rechts terug naar de Haagse Beek in de verwachting dat zij omhoog gaan de richting waar ik uit kwam. Hoor ik achter me paniekerig Charlie, Charlie, kijk om zie die mensen rap naderen die man was dus gaan rennen, Maar ik zie niets. Hoor links van me gesnuif, een andere loslopende zwarte staff liep los op de golfbaan waar ze helemaal niet mogen komen. En die was op weg naar mijn honden en had niet veel goeds in de zin! Dat hek stelt niets voor, zit vol met gaten en jawel 5m verder kwam hij er overheen zetten. Scannend op mijn groepje af. Gooi de lijnen los, kijk heel goed naar die hond, hij wil voor Revy gaan dus die draait achter mij, die staff draait mee en op het moment dat hij wil springen vouwt mijn hand zich om de halsband en door zijn sprongkracht til ik hem in een boog op. Houdt mijn arm gestrekt met een bungelende woest om zich heen happende staff zo ver mogelijk van mij af tot dat de baas erbij is. Die zegt dank je wel en neemt hem over. Waarop ik zeg als hij dit vaker doet lijn hem aan! Waarop hij zegt maar hij liep op de golfbaan ik had jouw niet verwacht en zie je aankomen en...kreeg hem niet tijdig terug. Gezien de paniek Charlies is het dus geen lieverdje. Dus ik zeg ALS je hem wilt los laten muilkorf hem dan dan kan hij geen bijtschade maken. Dat vond hij ook weer zo wat.....( ja het beschermen van je hond). Gepoogd op hem in te praten dat ze al niet in een goed daglicht staan e.d. en dat dit dus heel anders af had kunnen lopen want hij ging voor de kil. Zegt hij doodleuk je had hem toch! Ja maar door mijn ervaring kennis en kunde en kalm blijven heb IK kunnen voorkomen dat MIJN hondje dood gebeten werd! Hij werd kwaad en maakte de opmerking, wacht maar tot ik beneden kom dan laat ihet hem afmaken!!!!! En dat was voor mij de druppel en ben ik naar de politie gereden. Bureau was nog dicht maar 2 aardige agenten die buiten stonden hebben alles genoteerd, mijn gegevens opgenomen, behoorlijk gedeitailleerde beschrijvig gegeven van de eigenaren en de honden. 1 van die agenten vroeg dus jij hebt die stafford gevangen tijdens de aanval. Ja dus. Daar waren ze blijkbaar van onder de indruk. Lekker boeiend heb dat ook al een keer gehad met Misty toen die werd aangevallen door een Cane Corso. Ze gingen nu gelijk naar de puinduinen. Ik weet dat ze er niet veel mee kunnen doen omdat er geen adres is en geen erge schade. Bij mij een bloedblaar en een gekneusd vingerkootje door het vangen. Een tandje erlangs en dubbel geslagen. Als er meer meldingen komen is er wel dossier opbouw hoop ik dan maar.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is beleid en regelgeving, maar de toepassing daarvan is op zijn zachts gezegd 'ondoorzichtig'.
- Tineke
- Zeer actief
Je bent dus afhankelijk van wie er net dienst heeft die dagLief schreef:Er is beleid en regelgeving, maar de toepassing daarvan is op zijn zachts gezegd 'ondoorzichtig'.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk wel eens dat ik wat meer aso had moeten zijn, dan had ik geen issue gehad....
- dagmar88
- Zeer actief
Volgens het verhaal is het beestje dood gedrukt. Dan doet een muilkorf niet genoegTineke schreef:Ja maar in Lief haar verhaal was de dame flink te pakken genomen zoals zij het toen zelf omschreef en moest met een ambulance worden afgevoerd.Gollum schreef:De vrouw is zelf ook gebeten staat in het verhaal.Pienda schreef:Hond vs mens? Bij jouw incident meen ik me te herinneren dat er schade was bij een mens.
Dat zal het verschil maken gok ik al vind ik het onbegrijpelijk dat hier niets tegen wordt ondernomen. En de reactie van zo'n eigenaar snap ik ook niet, het gaat om iemands hondje welke dood is daar is geen rekening voor te sturen dat is onbetaalbaar qua leed.![]()
Dan past enkel het boetekleed als er verder geen maatregelen tegen worden genomen en de verzekering dat je dit nooit meer zal laten gebeuren omdat je per direct muilkorft.

@Lief, ja, het is willekeur en ben bang dat het een kwestie is van hard krijsen wint. Wat me van toen bij staat was die ambulance schromelijk overtrokken, toch?
Dus had ze de reanimatie poging van het geplette hondje gestaakt en 112 gebeld, dan stonden ze daar waarschijnlijk wel aan de deur.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dader snel gevlucht denk ik, dat heb jij niet gedaan. Plus hond/hond schade weegt veel minder zwaar dan hond/mens schade.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, de eigenares van dit hondje was ook gebeten.Lunatic schreef:Dader snel gevlucht denk ik, dat heb jij niet gedaan. Plus hond/hond schade weegt veel minder zwaar dan hond/mens schade.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
hij was geplet, tja t is dan ook wel een heel kleintje, .... mijn honden mogen er niet eens naar kijken, daar helpt geen muilkorf aan,.. Van Gils zou het ook heus niet bijten, maar pletten zou hij het zeker wel kunnen met zijn 70 kilo, ..... wat een rot manier om dood te gaan voor zo`n kleintje
Ik moet zo vaak aan jullie denken. Aan jullie nachtmerrie. Heb mij een jaar geleden ook al verbaasd over de volkomen willekeur. Volgens mij had je echt meer moeten schreeuwen, meer tok moeten zijn. Blijkbaar kom je daarmee in dit land het verst 

Paar jaar geleden was er hier een meisje die is gebeten door een Golden. En wij liepen er dagelijks, en wij staan hier blijkbaar bekend als "die mensen met Goldens", dus ze wezen ons aan. En dan moet je ineens je onschuld bewijzen. Hoe dan????
Het is verder niet ge-escaleerd (want de directe buren van dat meisje verklaarden dat het beslist Saar of Miep niet geweest was), maar hoe had ik het anders moeten bewijzen? Sowieso ontzettend naar dat er mensen zijn die 1 van jouw honden als schuldige aanwijzen, maar ik kan gewoon niet eens bewijzen dat wij het niet waren.
Getuigenis van mensen schijnt ontzetttend zwaar te wegen. De rechtsgang in Nederland is heel erg krom.
Het is verder niet ge-escaleerd (want de directe buren van dat meisje verklaarden dat het beslist Saar of Miep niet geweest was), maar hoe had ik het anders moeten bewijzen? Sowieso ontzettend naar dat er mensen zijn die 1 van jouw honden als schuldige aanwijzen, maar ik kan gewoon niet eens bewijzen dat wij het niet waren.
Getuigenis van mensen schijnt ontzetttend zwaar te wegen. De rechtsgang in Nederland is heel erg krom.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ja ik had m’n elleboog op 2 plekken gebroken en gaten in m’n buik, maar kon niet eens aangifte doen omdat honden en baas onbekend warengonnie schreef:Nou, de eigenares van dit hondje was ook gebeten.Lunatic schreef:Dader snel gevlucht denk ik, dat heb jij niet gedaan. Plus hond/hond schade weegt veel minder zwaar dan hond/mens schade.

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik begrijp je frustratie volkomen.
voor je hond is het nog wel redelijk goed gekomen, maar voor jou?
en dan dit..willekeur, je zegt het.
voor je hond is het nog wel redelijk goed gekomen, maar voor jou?

en dan dit..willekeur, je zegt het.