Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het wachten doorkomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Katrien89
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Het wachten doorkomen

Ongelezen bericht door Katrien89 »

Allemaal leuk hoor, die voorpret voor een puppy, maar na een tijdje is mijn geduld toch helemaal op zoals nu :Q:
Volgende week wordt onze pup geboren als alles goed gaat, en dan nog 10 weken wachten want de fokker wil ze niet vroeger uit het nest laten gaan.. En dat voelt echt nog als een eeuwigheid..
Hoe kan ik de komende tijd zo maken dat ik niet de muren oploop van ongeduld? :O: :LOL:
Ik heb zowat elke webshop en infosite die er bestaat al doorgepluist en heb al enkele boeken gelezen.. Heb ook al een hondenschool gevonden waar we op puppycursus gaan.
ik trek het echt niet meer :boos: :mrgreen:
Iemand tips? Nog een goed boek dat ik zeker moet gelezen hebben of iets anders waarmee ik nog wat aan de slag kan voor het eeeiiinndelijk zo ver is?
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Re: Het wachten doorkomen

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

tja, ik weet het is moeilijk, maar je zal toch gewoon geduldig moeten zijn, ook een goede eigenschap als je een pup groot wil brengen trouwens hihihi dus zie het als een oefening,
je kan de fokker vragen om af en toe een foto of filmpje op te sturen,
ook afspraken maken om geregeld een keer te komen kijken, mits dit mogelijk is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lanavandevledders schreef:tja, ik weet het is moeilijk, maar je zal toch gewoon geduldig moeten zijn, ook een goede eigenschap als je een pup groot wil brengen trouwens hihihi dus zie het als een oefening,
je kan de fokker vragen om af en toe een foto of filmpje op te sturen,
ook afspraken maken om geregeld een keer te komen kijken, mits dit mogelijk is.
Met een pup heb ik vrijwel eindeloos geduld, maar het wachten bevalt me helemaal niks.
En wat nanna al zegt, ook nog eens bang dat er straks geen teefje bij zit, of alles al vergeven is, er pas een half jaar nadat het kan een nest komt, of de fokker die ik op het oog heb mij niet ziet zitten :wachten:
Nee, niks aan.

:mrgreen: Heb zelfs al vervoer geregeld.
Katrien89
Vaste gebruiker

Nanna schreef:Weet je al of je een reu of een teef wilt? Straks zit dat niet in het nestje...
En verder zou ik me vooral bezig houden met dingen die straks, als de pup er is, niet meer of minder vaak kunnen.
We hebben geen voorkeur in geslacht dus dat zit goed :ok:
Ja dat kan ik doen.. eens uitslapen in het weekend want dat lukt inderdaad niet meer binnenkort :tongue:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Is tien weken bij de fokker niet lang? Of is dat bij bepaalde rassen nodig? Ik heb geen idee over welk ras het gaat.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Vervelend he, wachten??? Misschien kan je alle berichten in het hondenforum doorlezen, te beginnen bij het eerste bericht!

Op wat voor pup ben je aan het wachten?
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Gewoon genieten van andere dingen. Niet focussen op je wachtfrustratie. En inderdaad: doe dingen die nu nog kunnen: stedentripje, uitslapen, dagje shoppen.

Ik vind een reu en teef overigens een wereld van verschil, maakt het je niet uit of je straks met loopsheden zit elk half jaar? Of dat je het markeren moet af gaan leren?

Wat ik verder leuk vond was veel boeken over opvoeding en het leven met honden lezen. Ik vond sowieso de voorpret heerlijk :ok:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Katrien89 schreef:Hoe kan ik de komende tijd zo maken dat ik niet de muren oploop van ongeduld? :O: :LOL:
Ik heb zowat elke webshop en infosite die er bestaat al doorgepluist en heb al enkele boeken gelezen.. Heb ook al een hondenschool gevonden waar we op puppycursus gaan.
:LOL: Helaas, je hebt alles al gedaan wat je zou kunnen doen om de tijd door te komen tot je puppy er is. Nu rest enkel nog ondraaglijk lijden :P
Katrien89
Vaste gebruiker

mijke schreef:
Katrien89 schreef:Hoe kan ik de komende tijd zo maken dat ik niet de muren oploop van ongeduld? :O: :LOL:
:LOL: Helaas, je hebt alles al gedaan wat je zou kunnen doen om de tijd door te komen tot je puppy er is. Nu rest enkel nog ondraaglijk lijden :P
Hahaha ok nou dankje dat geeft goeie hoop :oohja: :E:
Katrien89
Vaste gebruiker

Cleva schreef:
Katrien89 schreef: We hebben geen voorkeur in geslacht dus dat zit goed :ok:
Daar begrijp ik echt helemaal niets van maar ik ben er ook een beetje jaloers op.
Die openheid; we krijgen een hondje en daar gaan we voor zorgen en wat dat precies betekent zien we dan wel weer.

.
Ja weet je alles heeft zo zijn voor en nadelen.. Ik heb nog maar 2 honden gehad in mijn leven, een teef en een reu, en eerlijk waar ik kan er gewoon niet tussen kiezen. Ik had dan ook 2 ongelooflijk mooie karakters in huis, misschien daarom dat ik niet kan kiezen. Onze reu was enorm aanhankelijk, maar dat was ons teefje ook, en zij had helemaal niets "bitcherig" in haar zoals je dat van vele teven wel hoort.
Bij een reu vind ik het markeren wel een "minpunt" maar langs de andere kant is dat ook gewoon deel van zijn wezen en dat moet ik er maar bij nemen denk ik dan. In elk geval wat het ook wordt hij/zij wordt gesteriliseerd dus misschien is er een kleine kans dat dat iets aan het markeren doet moest het een reutje worden. Ik ben benieuwd wat het zal worden.. :I:
Katrien89
Vaste gebruiker

Leonie. schreef:Gewoon genieten van andere dingen. Niet focussen op je wachtfrustratie. En inderdaad: doe dingen die nu nog kunnen: stedentripje, uitslapen, dagje shoppen.

Ik vind een reu en teef overigens een wereld van verschil, maakt het je niet uit of je straks met loopsheden zit elk half jaar? Of dat je het markeren moet af gaan leren?

Wat ik verder leuk vond was veel boeken over opvoeding en het leven met honden lezen. Ik vond sowieso de voorpret heerlijk :ok:
Met de ervaring die ik heb (nog niet zoveel dus aangezien ik nog maar 2 honden heb gehad in mijn leven) is er niet zoveel verschil in karakter als de opvoeding hetzelfde verloopt.. Buiten fysieke zaken dan zoals inderdaad loopsheid en dominant gedrag zoals markeren.
Ons Golden teefje vroeger heeft baarmoederkanker gehad, waarna we ze natuurlijk hebben laten steriliseren. En toen onze reu 14 jaar was bleek die ook teelbalkanker te hebben.. Omdat de schrik er daardoor wat inzit bij ons hebben we al beslist dat hij of zij al voor 1 jaar zal gesteriliseerd/gecastreerd worden. Loopsheid hoef ik dus niet van wakker te liggen, en dat markeren tja... vind ik inderdaad een mindere kant, maar reuen zijn oh zo'n knuffelkonten dat ik het daarvoor echt niet kan laten hoor :love:

Heb je een aanrader voor een goed boek trouwens? Eentje meer lezen kan nooit kwaad :mrgreen:
Katrien89
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Ri@ schreef:Is tien weken bij de fokker niet lang? Of is dat bij bepaalde rassen nodig? Ik heb geen idee over welk ras het gaat.
Dwergpoedel. En ik denk dat het het pupje heel goed zal doen.
Mijn Puli kreeg ik met 15 weken pas (uit buitenland dus dan zit je daaraan vast) en ik zou het zo weer doen. Ze leren nog zoveel in het nest.
15 weken da's wel erg lang om te wachten. Ik kan er ook goed inkomen dat ze veel leren in het nest maar dan mis je zo'n leuk (maar ook vermoeiend..) deel van het pup zijn!
Ik vind 10 weken echt al lang genoeg hoor :D
Katrien89
Vaste gebruiker

Johnny Jones schreef:Vervelend he, wachten??? Misschien kan je alle berichten in het hondenforum doorlezen, te beginnen bij het eerste bericht!

Op wat voor pup ben je aan het wachten?
Ja daar ben ik inderdaad een tijd zoet mee :zweep: :mrgreen:
We wachten op een dwergpoedel.
Ben ook al op een Engels poedelforum aan het rondlezen bij gebrek aan poedelgekte hier :LOL:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Katrien89 schreef:
Leonie. schreef:Gewoon genieten van andere dingen. Niet focussen op je wachtfrustratie. En inderdaad: doe dingen die nu nog kunnen: stedentripje, uitslapen, dagje shoppen.

Met de ervaring die ik heb (nog niet zoveel dus aangezien ik nog maar 2 honden heb gehad in mijn leven) is er niet zoveel verschil in karakter als de opvoeding hetzelfde verloopt.. Buiten fysieke zaken dan zoals inderdaad loopsheid en dominant gedrag zoals markeren.
Ons Golden teefje vroeger heeft baarmoederkanker gehad, waarna we ze natuurlijk hebben laten steriliseren. En toen onze reu 14 jaar was bleek die ook teelbalkanker te hebben.. Omdat de schrik er daardoor wat inzit bij ons hebben we al beslist dat hij of zij al voor 1 jaar zal gesteriliseerd/gecastreerd worden. Loopsheid hoef ik dus niet van wakker te liggen, en dat markeren tja... vind ik inderdaad een mindere kant, maar reuen zijn oh zo'n knuffelkonten dat ik het daarvoor echt niet kan laten hoor :love:

Heb je een aanrader voor een goed boek trouwens? Eentje meer lezen kan nooit kwaad :mrgreen:
Hier een gecastreerde teef die meer markeert dan mijn intacte reu. Dus over markeren zou ik me totaal geen zorgen maken. :lol1: Er reu met zaadlozingen in zijn slaap vind ik minder geslaagd, mja daar hebben we poetsmiddelen voor. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb wel echt een voorkeur voor een teef of reu op momenten. Als ik bv kinderen zou hebben nam ik altijd een reu. Ik heb nooit teven gehad met het geduld van reuen. Tom Dapper en Guus kon je alles mee doen. Die hielden zich slap in contact met mij. Teven nooit. Die hebben altijd dingetjes die ze niet fijn of leuk vinden.

Als ik Guus aan zijn achterpoot pak als hij op de bank ligt dan slaapt hij gewoon door. Doe ik dat bij Bas of welke teef ook krijg ik meteen een blik. Wat doe jij?

Ik vind teven vaak wel spannender en ik denk dat ik met teven een betere band krijg. Reuen zijn buiten meer met zichzelf bezig. Daar kijk ik dan juist weer heel graag naar. Bas is echt intens in haar contact. Guus is echter weer heel erg grappig en hij doet gewoon dingen waar ik om moet lachen. En ik vind reuen mooier dan teven. Ik vind Guus prachtig! En dat vind ik ook leuk.

Gek genoeg vind ik dus dat het een enorm verschil is of ik een teef of reu heb. Gelukkig heb ik er eigenlijk altijd van allebei 1.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Gek genoeg vind ik dus dat het een enorm verschil is of ik een teef of reu heb. Gelukkig heb ik er eigenlijk altijd van allebei 1.
Dat is het ook.

Een hond die ik in bed wil hebben moet een teef zijn. :engel: M'n reuen vind ik al te goor voor op de bank, tenzij grondig opgefrist.
En van sommige rassen vind ik het één veel mooier dan het ander.
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

Ik wacht met je mee :-) (wij moeten nog 3 week wachten voor de pup geboren is) en dan natuurlijk nog de tijd dat ze bij de fokker zijn.

Ik probeer als tegenprestatie vooral nog even te genieten van dingen als uitslapen of zo :-P

Sent from my iPad using Tapatalk
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

"Als ik bv kinderen zou hebben nam ik altijd een reu. Ik heb nooit teven gehad met het geduld van reuen. " regel uit tekst van Cleva
Grappig ik heb een teef en kleine kinderen en dat gaat juist heel goed. Ze is erg geduldig en zorgzaam naar de kinderen. Het kan dus per ras en karakter heel verschillend zijn. Met de oudste speelt ze meer en de jongste houdt ze meer in in het oog en is ze rustiger. Kan natuurlijk ook komen omdat mijn kinderen verschillend zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ligt niet alleen aan reu of teef maar aan karakter en welk ras.
Veel plezier met de voorpret . Waar gaat je pup vandaan komen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Cleva schreef:
Katrien89 schreef: We hebben geen voorkeur in geslacht dus dat zit goed :ok:
Daar begrijp ik echt helemaal niets van maar ik ben er ook een beetje jaloers op.
Die openheid; we krijgen een hondje en daar gaan we voor zorgen en wat dat precies betekent zien we dan wel weer.

Maar neem toch maar een teef. Gewoon even een paar keer oogcontact maken en houden. Dan komt die wederzijdse klik vanzelf.
Knappe fokker die jou een andere pup geeft dan de pup die al achter je aanloopt omdat je al contact hebt.
Zo heb ik het met Mira wel "gedaan". Je ziet je pup zitten en je begint al meteen contact te maken, zo gaat dat gewoon.

Voor vier weken oud moet je niet kiezen maar als je het dan nog niet weet moet je een ander nest gaan bekijken.
Echt?
Ik heb ook nooit echt voorkeur.

We hebben een reu en teef.
En ze hebben allebei hun voordelen.

Ja, ik vind teven over het algemeen makkelijker op straat met andere reuen.
Maar zou ik een alleen een teef hebben, dan zet ik er liever een reutje bij. Hangt ook van de hond af.

En ik wordt vaak verliefd op het koppie, een klik. Ik weet niet precies wat. Maar goed. Lichte voorkeur voor teef dan in de toekomst. Maar het is geen moeten. Als het toch een reu is, vind ik dat niet erg.
Katrien89
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Ligt niet alleen aan reu of teef maar aan karakter en welk ras.
Veel plezier met de voorpret . Waar gaat je pup vandaan komen.?
Ja dat denk ik ook, en dan nog kunnen er uitzonderingen op de regel zijn.
Ons poedeltje gaat van bij Peggy Dupont komen, ze woont in Westerlo en fokt enkel grijze toy en dwergpoedels :I:
Katrien89
Vaste gebruiker

MissZoef schreef:Ik wacht met je mee :-) (wij moeten nog 3 week wachten voor de pup geboren is) en dan natuurlijk nog de tijd dat ze bij de fokker zijn.

Ik probeer als tegenprestatie vooral nog even te genieten van dingen als uitslapen of zo :-P

Sent from my iPad using Tapatalk
Oh gelukkig we zijn niet alleen, echt vreselijk hé dat wachten :Q:
Uitslapen zit er hier eigenlijk zowiezo niet in want onze zoon van 4 staat altijd al hééél vroeg me wakker te schudden :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Grappig hoe die ervaringen verschillen met reuen en teven. Ik zei nog tegen mijn partner, let op, de nieuwe reu gaat weer zo'n dweil zijn op de bank. En volia, Guus kan je half slapend teen voor teen onderzoeken. Overal aanraken en doen zonder reactie. Het teefje bij ons is een echte lieve schat en knuffel. Maar zodra ik ergens te lang ga wroeten of aan nagels of tenen kom krijg ik meteen een bezorgde blik. Wat doe jij? Ook als ik haar wil knippen met de schaar zit ze er meteen met haar neus bij. Vind ik dit wel leuk? De reu kan je nog net niet aan de waslijn hangen met wasknijpers. Dat heb ik echt elke keer met mijn honden. De reuen zijn ontzettend relaxed en de teven ontzettend aanhankelijk maar ook meer bezorgd ofzo. Kan het niet precies uitleggen.

Onze huidige reu is trouwens niet zo heel knuffelig. Hij ligt liefst de hele avond onder een fleece tegen me aan. Maar aaien en op schoot enzo hoeft van hem niet zo nodig. Daar heb ik dan het teefje voor :engel:

Dus eigenlijk is mijn advies, neem er twee. Van alles wat :cheer: En je hebt er ook nog minder werk aan want ze kunnen elkaar bezig houden en zijn nooit echt alleen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:
Dus eigenlijk is mijn advies, neem er twee. Van alles wat :cheer: En je hebt er ook nog minder werk aan want ze kunnen elkaar bezig houden en zijn nooit echt alleen.
Ja, maar dan liever niet twee pups uit één nest. Kan goed gaan hoor maar de ervaring leert dat de andere pup vele malen leuker is dan die roepende baas.
En je wilt toch graag dat zo'n hondje zich op jou als baas focust.
Als je trouwens een reutje neemt zou ik niet maar rücksichtlos om toch castreren hoor. Mijn reuen zijn ook nooit gecastreerd, op één na, en dat ging prima. Het mooie hengstige gaat er dan wel af en waarom zou je in jesisnaam een dwergpoedeltje zijn ballen eraf rukken.
Tegen markeren doet het vaak toch niks. Die kleine vroegcastraat hier markeert ook gewoon (als het mag).
Bij reuen kun je het nog prima sturen, teven zitten al voor je met je ogen kunt knipperen.
Niko moet aan het begin van de wandeling een lange plas doen. Verder is het markeren in eigen tijd. Hij rent aan de flex twee meter vooruit, piest, zorgt dat hij niet verder dan twee meter achter raakt en komt op een holletje weer naast lopen.
Niet tegen tuinen of andere objecten. Beest is te dom om voor de duvel te dansen en heeft niet heel veel geleerd, maar zelfs hij kan dat. :mrgreen:
Charlie (teef) markeerde als een malle, viel niets aan te doen.

En ooit wil ik toch twee pups :mrgreen: Het lijkt me zo heerlijk ze samen om te laten groeien.
Zal hier wel op uitlopen, maar toch :tongue:

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind het heerlijk allebei te hebben maar ik ben toch wel heel dol op dat hele makke van mijn reu, wat Laeken al beschrijft. Hij maakt zich gewoon nergens druk om, behalve om de hoeveelheid bomen die hij zo hoog mogelijk moet besproeien. Mijn teef is een ontzettende miep, ik hou ervan hoor maar ik vind het simpele zicht op de wereld van mijn reu toch wel verfrissend, haha! Mijn vriend vergelijkt mij ook weleens met Uma en zegt dan dat het maar goed is dat wij allebei een Manu hebben die ons onbezorgd mee over de wereld sjouwt :engel: :LOL:

Succes met wachten TS, ik kan me voorstellen dat dat slopend is :cheer: Maar oeh, ineens gaat de tijd dan toch zo snel!
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik herken wat Laeken schrijft ook wel, mijn reu was lief en dommig en mijn teef was ook wel lief, maar heel bitchy.

Maar met zoonlief was de teef veel leuker dan mijn reu. Alle mieperigheid werd aan de kant gezet als het om kinderen ging namelijk :I:
https://goo.gl/photos/daAt6w6b9NPoDaCx9

Dan werd mijn bitchy teef een heel zacht hondje. Mijn reu (die dol was op knuffelen) zocht de interactie niet; boeide hem blijkbaar weinig.
mijke
Zeer actief

Manuma schreef:Ik vind het heerlijk allebei te hebben maar ik ben toch wel heel dol op dat hele makke van mijn reu, wat Laeken al beschrijft. Hij maakt zich gewoon nergens druk om, behalve om de hoeveelheid bomen die hij zo hoog mogelijk moet besproeien. Mijn teef is een ontzettende miep, ik hou ervan hoor maar ik vind het simpele zicht op de wereld van mijn reu toch wel verfrissend, haha! Mijn vriend vergelijkt mij ook weleens met Uma en zegt dan dat het maar goed is dat wij allebei een Manu hebben die ons onbezorgd mee over de wereld sjouwt :engel: :LOL:

Succes met wachten TS, ik kan me voorstellen dat dat slopend is :cheer: Maar oeh, ineens gaat de tijd dan toch zo snel!
Onze eerste twee honden waren reuen, de hond van mijn moeder is een reu en die van mijn beste vriendin ook. Dat simpele herken ik van allemaal behalve onze eerste hond. Ik vind het dodelijk saai :P Het zijn schatten hoor, maar ik blief toch wat meer diepgang in een hond. Oor is complex en dat is soms lastig maar dat maakt het ook wel interessanter, vind ik.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

mijke schreef:
Manuma schreef:Ik vind het heerlijk allebei te hebben maar ik ben toch wel heel dol op dat hele makke van mijn reu, wat Laeken al beschrijft. Hij maakt zich gewoon nergens druk om, behalve om de hoeveelheid bomen die hij zo hoog mogelijk moet besproeien. Mijn teef is een ontzettende miep, ik hou ervan hoor maar ik vind het simpele zicht op de wereld van mijn reu toch wel verfrissend, haha! Mijn vriend vergelijkt mij ook weleens met Uma en zegt dan dat het maar goed is dat wij allebei een Manu hebben die ons onbezorgd mee over de wereld sjouwt :engel: :LOL:

Onze eerste twee honden waren reuen, de hond van mijn moeder is een reu en die van mijn beste vriendin ook. Dat simpele herken ik van allemaal behalve onze eerste hond. Ik vind het dodelijk saai :P Het zijn schatten hoor, maar ik blief toch wat meer diepgang in een hond. Oor is complex en dat is soms lastig maar dat maakt het ook wel interessanter, vind ik.
Oh mijn reu is wel echt alles behalve saai :goeie: Laat staan dodelijk saai :LOL:
Hij heeft heel veel diepgang maar miept niet. Hij is ook veel meer op mij gericht dan op zichzelf, terwijl hij toch ook zelfstandig is. Maar hij bekommert zich echt om mij, als je snapt wat ik bedoel? Mijn teef heeft dat echt niet, die geeft alleen om zichzelf :pffff: Vooral haar comfort. Maar goed, ik heb dan ook maar één reu en één teef gehad en daarnaast opvang waarbij ik hetzelfde merk.
mijke
Zeer actief

Haha, nouja het verschilt natuurlijk per hond, daarom vind ik het sowieso wat nutteloos om in dit soort algemeenheden te praten. Ik heb vaak ook wel het gevoel dat we veel meer verschillen toewijzen aan teven en reuen dan in werkelijkheid het geval is. Net als dat ik bij geen van onze honden echt zo gemerkt heb dat ze anders met teven dan met reuen omgaan, afhankelijk van hun eigen geslacht. Terwijl dat hier op HF wel een soortvan een vaststaande waarheid lijkt te zijn. Alleen bij de hond van mjin moeder merk ik dat hij reuen wil aanvallen als Oor er bij is. Verder zie ik soms wel eens verschillen hoor, maar lang niet zo vaak en groot als dat je soms uit verhalen hier opmaakt. Zowel bij Oor niet als bij onze eerste twee honden niet.
laeken
Zeer actief

Maar dat is het nu net. Je kan dus ook niks uit je eigen honden concluderen. Want je zegt dat wat anderen concluderen.uit hun honden niet klopt want jij concludeert wat anders uit jouw honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”