Nanna schreef:laeken schreef:
Dus eigenlijk is mijn advies, neem er twee. Van alles wat

En je hebt er ook nog minder werk aan want ze kunnen elkaar bezig houden en zijn nooit echt alleen.
Ja, maar dan liever niet twee pups uit één nest. Kan goed gaan hoor maar de ervaring leert dat de andere pup vele malen leuker is dan die roepende baas.
En je wilt toch graag dat zo'n hondje zich op jou als baas focust.
Als je trouwens een reutje neemt zou ik niet maar rücksichtlos om toch castreren hoor. Mijn reuen zijn ook nooit gecastreerd, op één na, en dat ging prima. Het mooie hengstige gaat er dan wel af en waarom zou je in jesisnaam een dwergpoedeltje zijn ballen eraf rukken.
Tegen markeren doet het vaak toch niks. Die kleine vroegcastraat hier markeert ook gewoon (als het mag).
Bij reuen kun je het nog prima sturen, teven zitten al voor je met je ogen kunt knipperen.
Niko moet aan het begin van de wandeling een lange plas doen. Verder is het markeren in eigen tijd. Hij rent aan de flex twee meter vooruit, piest, zorgt dat hij niet verder dan twee meter achter raakt en komt op een holletje weer naast lopen.
Niet tegen tuinen of andere objecten. Beest is te dom om voor de duvel te dansen en heeft niet heel veel geleerd, maar zelfs hij kan dat.
Charlie (teef) markeerde als een malle, viel niets aan te doen.
En ooit wil ik toch twee pups

Het lijkt me zo heerlijk ze samen om te laten groeien.
Zal hier wel op uitlopen, maar toch