Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraag over oude hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

vraag over oude hond

Ongelezen bericht door Pemba »

Er zit een tibetaan van 13 jaar in het asiel omdat zijn baasje is overleden.
Voor een tibetaan vind ik dat niet extreem oud, er is er bij mij nog geen onder de 15 jaar overleden.
Stel je neemt hem in huis, zou het belastend zijn voor zo'n hond zijn als hij 2 dagen per week met een vriendinnetje naar een opvang moet?
Krijgt hij dan met teveel veranderingen te maken?
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: vraag over oude hond

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik denk dat dat wel meevalt als het routine is. Ze zullen niet staan te dringen voor een oudere hond dus de kans dat hij geplaatst wordt lijkt me minder groot. En als hij dan nog wel een fijn leven kan krijgen met aandacht, lekker op de bank en dan af en toe naar de opvang zou dat toch geen probleem zijn denk ik.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik denk dat dat van de hond afhangt en minder van zijn leeftijd. Al is het sowieso beter dan in het asiel
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Voor de hond denk ik geen probleem, zit nu ook maar in de asiel kennels, twijfel of het asiel staat te springen er om. Kreeg niet pas iemand hier een hond niet mee uit t asiel omdat die 3 dagen werkte en dan oppas (dus niet eens opvang) had
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nou, als je bij mij zou komen in het asiel dan kreeg je hem gewoon mee hoor. Wij plaatsen geregeld oudere honden en ook honden die nog lekker met de baas mee gaan op sleeptouw of ook naar een opvang/oppas moeten en we horen vrijwel altijd dat dat allemaal prima gaat.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Brigitte schreef:Nou, als je bij mij zou komen in het asiel dan kreeg je hem gewoon mee hoor. Wij plaatsen geregeld oudere honden en ook honden die nog lekker met de baas mee gaan op sleeptouw of ook naar een opvang/oppas moeten en we horen vrijwel altijd dat dat allemaal prima gaat.

gelukkig is dat dan niet overal zo, zou toch wat zijn dat je alleen een hond uit het asiel mag halen als je fulltime thuis zit
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

denk dat hij allang blij is dat hij weer in een gezin komt, met liefde en aandacht, [niet dat ze dat in het asiel niet zouden krijgen hoor,]
maar een eigen vast tehuis met een baasje is toch veel fijner,
nog een paar fijne huiselijke jaren, en met een vriendinnetje naar de opvang, is alles beter dan de laatste jaren in het asiel te moeten slijten.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Denk dat het afhangt van hoe actief de hond is geweest en hoe hij nu is. Zou gaan kijken hoe de hond is qua conditie en omgang met andere honden. Een oudere hond die met een baas niet verder liep dan nodig, is al heel anders dan een hond die wel altijd actief met een baasje op pad ging.
En een hond die niet veel contact met andere honden had zou ik op oudere leeftijd ook niet snel in een groep gooien als de hond daar geen moer aan vindt bij wijze van spreken.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

crutz schreef:Voor de hond denk ik geen probleem, zit nu ook maar in de asiel kennels, twijfel of het asiel staat te springen er om. Kreeg niet pas iemand hier een hond niet mee uit t asiel omdat die 3 dagen werkte en dan oppas (dus niet eens opvang) had
Dat was ik. :lol1: Maar protocollen hea. Ik had overigens nog geen oppas (nog steeds niet want niet nodig) maar wilde dit wel regelen om het langzaam aan te kunnen opbouwen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kan me haast niet voorstellen dat het een probleem voor de hond zou zijn, altijd beter dan het asiel.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mijn idee?
ophalen, knuffelen, liefde geven...weekje thuis, dan hup, dat systeem in.

Ja, goed, het is afhankelijk van de hond in kwestie maar als je het in het gezin en financieel aan kunt.. ik zeg "doen"...
Zonder aarzeling ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”