Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies m.b.t. hondenschool gevraagd

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

advies m.b.t. hondenschool gevraagd

Ongelezen bericht door Belle »

Sinds Belle van de puppygroep is overgegaan naar de jonge hondengroep heb ik het idee dat de training niet echt lekker meer gaat. Er wordt naar mijn idee al vrij veel gevraagd van honden van ± 5 maanden en er worden van ons ook behoorlijk wat correcties verwacht als ze het niet goed doen. Nu heb ik wel met de trainster besproken dat ik er niet voor ben correcties te geven en vond ze het prima als ik het niet doe, maar ik merk dat ik me er zelf toch door laat beïnvloeden als iedereen op ons staat te wachten tot ik Belle zover heb dat ze een beetje volgt. Het gekke is ook dat ze eerst een van de besten van de groep was met volgen, maar nu totaal niet meer volgt. Ook dingen die thuis prima gaan, gaan op cursus helemaal niet (meer). Volgens mij worden we allebei zenuwachtig van de eisen die er nu al gesteld worden. Kortom ik heb het niet echt meer naar m'n zin op deze school, dus denk ik erover verder te gaan kijken. Nu hebben we hier nog Kynotrain en Martin Gaus in de buurt. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze scholen en daar iets over willen vertellen?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik heb met beide geen persoonlijke ervaring. Maar ik weet wel dat beide insituten de positieve trainingsmethoden voor staan. Ik verwacht dus dat het advies om te corrigeren daar niet snel zal worden gegeven. Overigens kan een correctie best ooit nodig zijn, maar in ieder geval nooit als het om een oefening gaat die de hond nog niet beheerst. Maar dat zijn uitgangspunten die volgens mij op de beide genoemde hondenscholen ook worden gehanteerd.

Waarom ga je niet eens gewoon bij beide hondenscholen een keer kijken. Dan kun je zelf zien hoe het er aan toe gaat. Praat eens met de instructeurs daar en leg ze jou ervaringen en jouw mening voor. Uit wat je ziet en de reacties van die instructeurs houd je waarschijnlijk wel een gevoel over of het wel of niet iets voor je is.

Veel succes met je kruistocht naar een geschikte hondenschool :ok: .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kijk niet naar namen van scholen, maar naar de instrukteurs waar je afhankelijk van bent. Ik ben zelf op cursus geweest bij twee verschillende Gausscholen, eéntje waardeloos en eentje erg leuk. Ik zou zeggen, ga eens een keer bij allebei kijken op een les of draai een lesje mee met je hond en kijk bij welke school je je het meeste op je plek voelt. ;) Succes!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Golden Stanley

Re: advies m.b.t. hondenschool gevraagd

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Belle schreef:Sinds Belle van de puppygroep is overgegaan naar de jonge hondengroep heb ik het idee dat de training niet echt lekker meer gaat. Er wordt naar mijn idee al vrij veel gevraagd van honden van ± 5 maanden en er worden van ons ook behoorlijk wat correcties verwacht als ze het niet goed doen. Nu heb ik wel met de trainster besproken dat ik er niet voor ben correcties te geven en vond ze het prima als ik het niet doe, maar ik merk dat ik me er zelf toch door laat beïnvloeden als iedereen op ons staat te wachten tot ik Belle zover heb dat ze een beetje volgt. Het gekke is ook dat ze eerst een van de besten van de groep was met volgen, maar nu totaal niet meer volgt. Ook dingen die thuis prima gaan, gaan op cursus helemaal niet (meer). Volgens mij worden we allebei zenuwachtig van de eisen die er nu al gesteld worden. Kortom ik heb het niet echt meer naar m'n zin op deze school, dus denk ik erover verder te gaan kijken. Nu hebben we hier nog Kynotrain en Martin Gaus in de buurt. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze scholen en daar iets over willen vertellen?
Kynotrain hanteert de 'black box' methode, dat is een visie vanuit de prikkels van de hond en hoe daar als baas zijnde op te reageren. Hierbij leer je ontzettend veel over hondentaal, maar is het ook aan de betreffende instructeur deze visie goed over te brengen. Zou goed bij jouw hond aansluiten. O.a. leren geen druk te leggen op je hond en negatief te verleggen naar positief. Ben ik persoonlijk voor. Deze methode wordt ook bij div. hondenscholen als combi gehanteerd met de standaard methodes. Bij mijn school werkt het erg goed.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

als je hondje de druk niet aan kan, dan is dit zo. Er zijn honden die zich van een correctie amper iets aantrekken. Andere honden doen van 1 tik voor de rest van hun leven in hun broek.
Een goed instructeur had dit reeds lang gezien. Je moet zien of je hondje blokkeert of niet, als hij blokkeert, haal er dan de stress af en speel er wat mee.
Blokkeren wil zeggen dat de hond van toeten noch blazen weet, hij is volkomen verward, begrijpt niets meer en van stress doet hij allerlei rare zaken, behalve dat wat je van hem verwacht. Hij springt op zij, begint te happen, te blaffen, gaat op zijn rug liggen... Als je zoiets ziet mag je zeker niet straffen, je maakt het alleen maar erger, en je hondje wordt er onzekerder door.
Belle
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:als je hondje de druk niet aan kan, dan is dit zo. Er zijn honden die zich van een correctie amper iets aantrekken. Andere honden doen van 1 tik voor de rest van hun leven in hun broek.
Een goed instructeur had dit reeds lang gezien. Je moet zien of je hondje blokkeert of niet, als hij blokkeert, haal er dan de stress af en speel er wat mee.
Blokkeren wil zeggen dat de hond van toeten noch blazen weet, hij is volkomen verward, begrijpt niets meer en van stress doet hij allerlei rare zaken, behalve dat wat je van hem verwacht. Hij springt op zij, begint te happen, te blaffen, gaat op zijn rug liggen... Als je zoiets ziet mag je zeker niet straffen, je maakt het alleen maar erger, en je hondje wordt er onzekerder door.
De laatste twee lessen heeft Belle niets anders gedaan dan het grasveld verbouwen. Hele plaggen trok ze eruit.
Ik straf haar eigenlijk nooit tijdens training. Het enige waar ik haar voor "straf" (met het commando "nee") is voor het eten van de straat. Maar ik merk dat ik zelf nerveus wordt als er steeds wordt gezegd dat je je hond best mag corrigeren als ze niet luisteren en dat slaat denk ik weer over op de hond. Ik heb ook het idee dat het allemaal al veel te serieus is voor Belle. Misschien omdat grote honden wat later volwassen worden? En 5 maanden vind ik gewoon ook nog best jong om al hele stukken te moeten volgen. Het spelen tussen de oefeningen door is ook een stuk minder geworden nu we over zijn gegaan van puppy naar jonge hondengroep.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Belle
Zeer actief

Ik heb gebeld met Kynotrain en kan zondag voor een proefles komen. Wat ik heel positief vond was dat de trainster zelf zei dat ik eerst maar eens moest komen of haar aanpak me aansprak.
De Martin Gaus school heb ik ook geprobeerd te bellen, maar krijg ik niet te pakken.
Ik hoop dat een van de twee iets is, want hoewel ik ook wel zelf met haar aan de slag kan gaan vind ik het toch wel fijner om wat feedback te krijgen en vind ik het ook gewoon leuk om zo met je hond bezig te zijn in groepsverband.
Bedankt voor jullie meedenken. Ik laat nog wel horen hoe het gaat.
Belle
Zeer actief

Gisteren ben ik bij Kynotrain gaan kijken en vandaag bij Martin Gaus. Bij allebei had ik het idee dat het in ieder geval een stuk leuker was dan bij de hondenschool waar ik nu zit. Maar ik heb gekozen voor Martin Gaus, omdat me daar opviel dat alle hondjes zo vrolijk waren. Ook werd er totaal geen druk achter gezet, deed een hondje het niet goed, gewoon rustig nog een keer proberen. De honden volgden wel niet zo perfect als sommige honden van de school waar ik nu zit, maar leken er wel meer plezier in te hebben. Ik heb liever een hond die met plezier voor me wil werken, dan een hond die keurig volgt om een correctie te voorkomen. Bovendien als ik het van kracht moet hebben, leg ik het straks toch tegen haar af als ze volwassen is.
Vrijdag ga ik beginnen, dus ik ben heel benieuwd.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Als je denkt dat je hond zich daar prettig zal voelen, geeft dat jou ook een stuk meer zelfvertrouwen. Lekker doen.
Veel succes en vooral PLEZIER!

:zwaai: Groetjes,
Sandra en
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

Belle schreef:De laatste twee lessen heeft Belle niets anders gedaan dan het grasveld verbouwen. Hele plaggen trok ze eruit.
Ik straf haar eigenlijk nooit tijdens training. Het enige waar ik haar voor "straf" (met het commando "nee") is voor het eten van de straat. Maar ik merk dat ik zelf nerveus wordt als er steeds wordt gezegd dat je je hond best mag corrigeren als ze niet luisteren en dat slaat denk ik weer over op de hond. Ik heb ook het idee dat het allemaal al veel te serieus is voor Belle. Misschien omdat grote honden wat later volwassen worden? En 5 maanden vind ik gewoon ook nog best jong om al hele stukken te moeten volgen. Het spelen tussen de oefeningen door is ook een stuk minder geworden nu we over zijn gegaan van puppy naar jonge hondengroep.
Bij ons is het net zo serieus als je hond aankan.
Ik ben met Dudley net overgegaan van de basiscursus naar Jonge Honden 2. Dud heeft er gewoon moeite mee om een hele les ´op te letten´. Op het moment dat de instructrice dit zag gingen we ´kom hier´ doen en mocht Dudley als eerste, zodat ik aan de rand van het veld nog even lekker met hem kon spelen en hem uit kon laten stuiteren. Nadat hij even stoom af had kunnen blazen hebben we ons gewoon weer bij de rest gevoegd en ging het weer prima. :ok:

(Achteraf kregen we zelfs complimenten dat hij het zo goed had gedaan in een hele nieuwe groep op een nieuwe locatie :p: )

Ik hoop dat je de hondenschool kan vinden die wel aansluit bij jou manier van omgaan met je hond en die wel realistische eisen stelt (die waarschijnlijk voor iedere hond anders zijn)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”