Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondentrap aan de zetel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Katrien89
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Hondentrap aan de zetel

Ongelezen bericht door Katrien89 »

Gisteren was ik in de dierenwinkel al wat aan het rondkijken welke mand we zullen kiezen voor onze pup binnenkort (moet toch iets doen om het wachten draaglijker te maken :mrgreen: )
Maar toen zag ik een hondentrap van 3 tredes hoog die je naast de zetel kan plaatsen.
We nemen een dwergpoedel in huis en hij/zij mag mee in de zetel met ons,
Dus dan dacht ik waarom niet gewoon de mand weglaten en ineens een toegang naar de zetel geven?
Kan ik zo'n trapje al laten gebruiken door een pup of is dit schadelijk voor de heupen?
Ik lees op internet dat traplopen pas schadelijk zou zijn als de hond de trappen te wild oploopt of als hij overgewicht heeft. In hoeverre dit waar is weet ik niet.
De gewone trap naar boven sluiten we af met een hekje, het zou dus enkel over de 3 tredes naar de zetel gaan.
Wat denken jullie, is dit ok voor een pup of toch maar mee wachten tot die volwassen is?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Re: Hondentrap aan de zetel

Ongelezen bericht door mijke »

Het lijkt me sowieso beter dan op de bank springen/klimmen ;)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Het op de bank springen zal zo erg niet zijn, het eraf springen lijkt me erger.

Alvast veel plezier met de voorpret.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

poedel is niet zo snel stuk hoor :engel: in begin ben je er toch zelf bij, dus kleine moeite om de pup zelf er op en af te zetten. Binnen paar maanden kunnen ze zelf veilig er af en op. Zo groot obstakel in je huiskamer wil je echt niet hebben. Je kan ook een klein plastic opstapje/krukje gebruiken dat werkt het zelfde maar is niet zo groot.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Malou is echt fan van het trapje bij de bank. Ze kan ook prima op en af de bank springen, maar sinds het trapje er staat gebruikt ze die altijd.

En ik zou er zeker bij een pup juist voor kiezen om altijd iets van een eigen plek, een mand bijvoorbeeld, te hebben. Daarnaast een bank (met of zonder trap) is natuurlijk prima :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik zou in het begin de pup gewoon zelf op de bank tillen. Trapje komt dan later wel. Maar ik zou zeer zeker de mand niet weg laten. Honden hebben over het algemeen behoefte aan een plaatjes om zich terug te kunnen trekken. Mijn hond weet dat zij niet gestoord wordt wanneer zij in haar mand ligt. Dan ga ik dus ook niet aan haar zitten. Wanneer ze moe is of om een andere reden met rust gelaten wil worden, gaat ze dus altijd in haar mand liggen omdat ze weet dat ze dan ook echt met rust gelaten wordt. De rest van de tijd ligt ze of op de bank of op de vloer, liefst dwars door de kamer zodat ze altijd wel in de weg ligt ;)
Afbeelding
Katrien89
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Katrien89 »

Dat is waar.. Dan starten we met een hondenmand en kan er met de tijd een trapje bijkomen :-) Al goed om weten dat het niet schadelijk is voor de heupen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”