Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie is De Baas?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Wie is De Baas?

Ongelezen bericht door Soooof »

Wie is er bij jullie thuis De Baas?

Ik had het erover vanmorgen met iemand in het bos en zij had hetzelfde als ik: ik doe -over het algemeen- meer met Rex dan mijn man. Meer als in, ik doe de lange wandelingen, hij de korte rondjes. Ik ben meer tijd bij hem thuis. Ik loop hard met hem, ik doe alle trainingen, ik train thuis en in het bos met hem. Als we samen zijn (Rex en ik) luistert ie prima naar mij, een puberbui daar gelaten.

Als mijn man en ik echter samen met hem wandelen, luistert ie duidelijk beter naar mijn man. Bijvoorbeeld: ik zeg 'los', hij kijkt naar mijn man, ziet (of hoort) dat mijn man dat ook vindt, en laat vervolgens pas los. Of ik roep dat ie moet wachten, hij loopt door, mijn man roept dat ie moet wachten en hij wacht. Nouja, je kan je er een voorstelling van maken. :mrgreen: Allemaal commando's die hij prima uitvoert als mijn man er niet bij is. :hmmm: In huis is dit trouwens niet het geval, dan luistert ie naar ons allebei wel. Of naar ons allebei niet, als het hem zo uitkomt. :engel: :pffff:

De vrouw in het bos had dus hetzelfde. We vroegen ons af waar het nou in zit, vind het wel interessant. Misschien omdat ik een vrouw ben? Mijn man een zwaardere stem heeft? Hij meer natuurlijk overwicht heeft op Rex door man-zijn, lichaamshouding, bouw? Rex mijn man gewoon ziet als de Opperbaas en ik daar ergens onder sta? Of omdat mijn man strenger is voor hem dan ik? Overigens hangt Rex ook meer aan mijn man dan aan mij. Ik ben leuk, zeker, maar mijn man is LEUK. Ondanks, of misschien juist doordat, ik meer tijd met hem doorbreng.

Anyway, ik vroeg me zomaar af of jullie het herkennen. Wie is er thuis de baas? En verschilt dat of je alleen bent of met meerdere mensen?
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wie is De Baas?

Ongelezen bericht door Pienda »

Ik ben thuis De Baas!
Ik doe het meest met de honden en besteed veel aandacht aan dat ze goed blijven luisteren. Mijn vriend is minder consequent en vind het al veel sneller prima.
Overigens vind Indah mijn vriend wel echt LEUK, terwijl ze mij "gewoon" leuk vind.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Ik herken het niet. Ik doe het meest met Jip (inclusief de trainingen) en hij luistert beter naar mij dan naar mijn vriend. Ook als we samen wandelen. Sterker nog: het gebeurt wel eens dat mijn vriend roept en dat Jip vervolgens mijn vriend gewoon voorbij loopt om naar mij toe te komen. Misschien komt dat omdat ik consequenter ben in mijn commando's en in mijn beloningen. Binnen in huis geldt overigens ook dat ik leuker ben. Als mijn vriend en ik tegelijkertijd thuis komen, word ik het eerst en het meest enthousiast begroet.
Soooof
Zeer actief

Das in elk geval wel lekker duidelijk Nanna. :mrgreen:
Nanna schreef:Ik. Zonder meer. Als we in het bos lopen en ik zou afdraaien loopt de hele handel blind achter me aan.
Het is zelfs zo erg dat Topsi door niemand anders aan de riem gehouden wil worden dan door mij. Als man of iemand anders dat lijntje pakt wordt ze dezelfde seconde nog strontvervelend en loopt alleen maar naar mij te trekken :LOL:
Dit is hier dan weer niet. Als man en ik allebei een andere kant uit lopen breekt de paniek uit en gaat ie heen en weer rennen tussen ons om ons weer bij elkaar te brengen. Heel grappig om te zien, maar voor hem niet, want hij neemt het bij elkaar houden van de baasjes op zo'n moment Heel Serieus. Maar dat is het herder-gen in hem vermoed ik zomaar.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait loopt over het algemeen met mij mee, Elco met m'n man, als we allebei een kant op lopen en de honden moeten kiezen. Bij commando's buiten als we er allebei zijn, kijken ze altijd ook naar de ander of het echt moet. Waarbij Elco iets beter naar m'n man luistert en Gait iets beter naar mij
Soooof
Zeer actief

Grappig dat jullie dat consequente aanhalen nathalie en pienda, want daarvoor geldt hier juist dat ik degene ben die veel consequenter is dan mijn man. Hij bedelt bijvoorbeeld bij mij niet, omdat ie weet dat dat een kansloze missie is. Bij mijn man maakt ie wel kans en dat weet ie precies. :wink:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik, absoluut. Vriendlief heeft sowieso volgens de honden geen bal te vertellen over ze en bij mijn ouders luisteren ze alleen naar mijn moeder als ik er niet ben. Het zijn echte vrouwenhonden op dat vlak en hebben maar één "baas".
Komt misschien ook wel doordat als mijn vader iets vraagt van ze, hij meteen zo veel druk zet dat ze dicht klappen en vriendlief is gewoon te onduidelijk.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik herken het wel.
Uma luistert naar mij beter trouwens maar Manu niet. Het duurde wel lang voordat Manu hem respecteerde. Toen luisterde hij echt nooit naar hem. Het is wel zo dat mijn vriend maar lastig naar een zere poot kan kijken bijvoorbeeld en ik kan dat moeiteloos. Als we beide een andere kant oplopen gaan ze wel achter mij aan. Maar zeg ik Manu op de bank te komen gaat ie eerst naar mijn vriend kijken. Stom! Ik doe verreweg het meeste met de honden maar hij neemt ze mee naar werk en heeft dus meer tijd met ze.
Manu is sowieso meer een mannenhond denk ik. Uma is heel zachtaardig en is heel duidelijk het gekst op mijn vriend maar luisteren doet ze bij mij en bij hem rampzalig. Manu is heel gericht op mij, hij kan zelfs beschermend doen over mij richting vriend bij bijvoorbeeld kietelen. Ik ben geen echte grote Baas voor hem denk ik. Wel iemand die hij heel leuk vindt en vertrouwt. Ik ben altijd heel rustig en heb een zachte stem, mijn vriend is ook heel kalm maar die heeft een behoorlijk zware stem en hij gelooft er ook niet in dat er andere opties zijn dan luisteren. Ik heb dat wel :schrik: Als ik zie dat hij ergens naar toe zou kúnnen gaan roep ik al want stel dat... Mijn vriend zijn enige gedachte is dat hij komt als hij roept. Klaar. En het werkt :mrgreen: Ik heb die gave niet :engel:
Daarom werken Uma en ik fijn denk ik. Ik geef weinig druk. Ongeveer doen wat ik wil is ook goed.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Soooof schreef:Wie is er bij jullie thuis De Baas?

Ik had het erover vanmorgen met iemand in het bos en zij had hetzelfde als ik: ik doe -over het algemeen- meer met Rex dan mijn man. Meer als in, ik doe de lange wandelingen, hij de korte rondjes. Ik ben meer tijd bij hem thuis. Ik loop hard met hem, ik doe alle trainingen, ik train thuis en in het bos met hem. Als we samen zijn (Rex en ik) luistert ie prima naar mij, een puberbui daar gelaten.

Als mijn man en ik echter samen met hem wandelen, luistert ie duidelijk beter naar mijn man. Bijvoorbeeld: ik zeg 'los', hij kijkt naar mijn man, ziet (of hoort) dat mijn man dat ook vindt, en laat vervolgens pas los. Of ik roep dat ie moet wachten, hij loopt door, mijn man roept dat ie moet wachten en hij wacht. Nouja, je kan je er een voorstelling van maken. :mrgreen: Allemaal commando's die hij prima uitvoert als mijn man er niet bij is. :hmmm: In huis is dit trouwens niet het geval, dan luistert ie naar ons allebei wel. Of naar ons allebei niet, als het hem zo uitkomt. :engel: :pffff:

De vrouw in het bos had dus hetzelfde. We vroegen ons af waar het nou in zit, vind het wel interessant. Misschien omdat ik een vrouw ben? Mijn man een zwaardere stem heeft? Hij meer natuurlijk overwicht heeft op Rex door man-zijn, lichaamshouding, bouw? Rex mijn man gewoon ziet als de Opperbaas en ik daar ergens onder sta? Of omdat mijn man strenger is voor hem dan ik? Overigens hangt Rex ook meer aan mijn man dan aan mij. Ik ben leuk, zeker, maar mijn man is LEUK. Ondanks, of misschien juist doordat, ik meer tijd met hem doorbreng.

Anyway, ik vroeg me zomaar af of jullie het herkennen. Wie is er thuis de baas? En verschilt dat of je alleen bent of met meerdere mensen?
dit 1 op 1.

Ik ben leuk hoor maar vriend is wel echt veel leuker.
Ik denk dat het ook komt omdat ik veel pluk en hannes bij Fred. Ik ben degene die kamt (en kammen is STOM) en ik frut alle takjes uit zijn baard etc.
En vriend die doet altijd de leuke dingen in huis zoals stoeien en samen op de bank slapen
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ikke :wink: Maar dat is ook logisch, ik doe het meeste met de honden. Hans doet alleen het laatste rondje en dan willen ze vaak niet mee of blijven bij de achterdeur plakken...ik vind het wel een beetje lullig voor hem.
Maar hij is ook niet echt consequent, als hij ze roept en ze komen niet dan baalt hij en vindt het wel geschoffeld. Als ik roep en ze komen niet dan ga ik ze halen... :boos:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik hoor dat regelmatig dat honden beter naar de man des huizes luistert. Ik denk dat het komt door het overwicht en dat mannen over het algemeen wat duidelijker zijn in wat ze wel of niet accepteren.

Hier is het andersom, de honden luisteren beter naar mij en mijn man heeft vaker dat de honden met hem de strijd aan gaan. Heb 1 keer een teef gehad die gewoon meer naar hem trok dan naar mij, maar ze luisterde alsnog feilloos.
Vind dat altijd vreselijk als ik die verhalen hoor van mannelijke KNPV'ers dat hun vrouw soms de hond niet eens kan uitlaten, omdat ze anders over straat wordt gesleurd...
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hier in de straat woont een stel met een Amerikaanse bulldog. Die vrouw laat hem ook niet meer uit sinds die hond haar meesleurde om Manu te grijpen en het hem lukte. Met die man niks aan de hand. Ik denk dat ze hierna ook iets sulligers nemen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik, maar ik ben ook de enige die met ze wandelt, eten geeft etc. Geen idee eigenlijk of ze naar mijn vriend luisteren die enkele keer dat hij met ze wandelt. Als we op een vreemde plek zijn, zoeken ze ook meer steun bij mij.

Verder vinden ze mijn vriend en de kinderen wel heel leuk. Als mijn vriend bijvoorbeeld voor langere tijd weg is geweest voor werk, wordt hij vol enthousiasme ontvangen. En Lily heeft een speciaal momentje 's ochtends. Als ik opgestaan ben, mag ze even bij mijn vriend onder de dekens. Dan ziet ze mij dus echt niet staan.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

met stip op 1 ben ik de baas. ze luisteren naar mijn man maar als ik erbij ben dan luisteren ze allemaal niet naar hem.

als hij zich verstopt en gaan de honden hem echt niet zoeken en mij verliezen ze niet uit hun oog. ik kan mij dan ook nooit verstoppen.
ellen
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Nanna schreef:
Manuma schreef:Hier in de straat woont een stel met een Amerikaanse bulldog. Die vrouw laat hem ook niet meer uit sinds die hond haar meesleurde om Manu te grijpen en het hem lukte. Met die man niks aan de hand. Ik denk dat ze hierna ook iets sulligers nemen.
Ik vind het ook raar om iets aan te schaffen waar de partner (die de hond ook uit moet laten) niet achter staat of het domweg niet aan kan.
De Akita van de overkant wordt alleen nog door man en zoon uitgelaten, vrouwlief gelooft het verder wel met dat beest. Zij wilde ook helemaal geen Akita.
Nou inderdaad, onbegrijpelijk :19:

Sommigen kunnen de herders niet eens voeren zonder zelf zowat opgevreten te worden :piew: . Leuk zo'n hond. Mijn man is meer van de klapkaken, vandaar Hippo, maar ik vind het zelf ook een leuk ras. De herders vindt hij gelukkig hartstikke leuk en hij doet er erg veel mee. Als hij ze niet zo willen uitlaten, dan zou het houden van honden voor mij niet eens een optie zijn.
Als hij er een fluffy hondje bij zou willen als huishond, had ik dat geen probleem gevonden. Maar goed onze honden zijn dan ook gekozen op karakter en energielevel en niet als 'pikverlenger' of om stoer te doen met een dikke ketting om hun nek.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Bish luisterde beter naar vrouwen, ook al had hij 2 mannen als baas. Op zich luisterde hij naar iedereen, zelfs heel erg goed naar (vreemde) kinderen, maar hij checkte het wel met een snelle blik naar mij.

Dexter luistert naar mij heel erg goed. Naar anderen goed als ik er niet bij ben. Hij kijkt al moeilijk als een trainer even met hem een oefening wil doen en ik “achterblijf” maar hij doet het wel (vooral als ze z’n bal gebruiken).
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Nanna schreef:
_Tiny_ schreef:Ja ik denk ook dat mannen over het algemeen minder moeite hebben met duidelijkheid dan vrouwen. Dan heb ik het niet over trainen maar over de dagelijkse omgang. De dingen die rechtstreeks hun betreffen en waarvan ze zonder bij na te denken op reageren. Honden houden daarvan want dat doen ze ook naar elkaar.
Dan ben ik zeker een vent ;-) Ik ben ook vrij direct en primair in mijn reageren. Dit wel, dat niet. Ook mijn logeerhonden zijn doller op mij dan op meneer Nanna terwijl hij ze verwent, hahaha. Ik denk dat een hond duidelijkheid fijner vindt dan koeren en soebatten of lokken. Niet dat je niet moet koeren hoor, maar dat is voor een andere tijd en plaats.
Honden willen graag als een hond behandeld worden. De buurvrouw hier noemt haar hond Baby. Alles is baby dit baby dat.
Als hij mij buiten ziet is hij weg bij haar. Dan komt hij om een taak vragen waar hij een snoepje voor kan verdienen. Zelfs voor een Boomer is dat fijner dan dat betuttelende gedoe.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben wel echt Toots vrouwtje. En hij luisterd eigenlijk het best naar mij. Als mijn vriend alleen met hem gaat wandelen luisterd hij helemaal niet en wil niet verder dan de eerste boom. Maar als ik samen loop met mijn vriend ben ik lucht voor Toots. Totdat ik bijv een andere kant op ga omdat ik nog een boodschap ga doen en vriend alvast doorloopt naar huis. Dan breekt de hel los.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik.
Ok, ik ben ook de enige die er woont...
Hippo
Zeer actief

Nanna schreef:
Hippo schreef: onze honden zijn dan ook gekozen op karakter en energielevel en niet als 'pikverlenger' of om stoer te doen met een dikke ketting om hun nek.
Ik denk dat dat bij herders steeds minder voorkomt. Ze zijn niet meer de eerste keus van de tokkenklasse, dat is helemaal rondgedraaid richting de klapkakerij. Denk dat voor hen de herders ook idd een te hoog energielevel hebben. Zo'n volgevreten Stafford ligt wel te ruften op de bank en schikt zich.
Vind je? Ik zie best veel (mechelse)herders onderweg en als ik ergens wandel, Marktplaats staat er vol mee en de asiel ook... Ze zijn natuurlijk lekker goeiekoop op MP :hmmm: . Alleen blijkt dan in de praktijk dat die baasgerichtheid en will to please niet betekend dat ze voorgeprogrammeerd zijn.
Ik vind het helemaal niet erg als ze minder populair worden, ze staan immers al op de nominatie om op de HR lijst te komen :80:
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Manuma schreef:Ik ben altijd heel rustig en heb een zachte stem, mijn vriend is ook heel kalm maar die heeft een behoorlijk zware stem en hij gelooft er ook niet in dat er andere opties zijn dan luisteren. Ik heb dat wel :schrik: Als ik zie dat hij ergens naar toe zou kúnnen gaan roep ik al want stel dat... Mijn vriend zijn enige gedachte is dat hij komt als hij roept. Klaar. En het werkt :mrgreen:
Dit! Denk dat honden elke 'twijfel' die je hebt aanvoelen. Hoe meer overtuigd je zelf ben, hoe duidelijker je ook naar je hond bent.
Dat mannen een zware stem hebben dwingt misschien wel sneller ontzag af, maar niet noodzakelijk de plek als De Baas. Denk dat dat meer gaat over het kunnen zorgen dat je hond zich geborgen voelt. Dus dat hond kan voorspellen wat er gebeurt in zijn omgeving.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik. Ze komen eerder, als hij ze roept komen ze naar mij. Binnen speelt Spetter alleen maar sjorspelletjes met mij als ik op de bank lig, als ik zit praktisch nooit, bij mijn man iedere avond. Als ik wegga en ze hebben maar enigszins het idee dat ik wat leuks ga doen lopen ze mee, mijn man moet ze binnen hun riem aandoen anders blijven ze waar ze zijn. Rana was zo erg, die leek naar het slachthuis te moeten als hij haar meenam. Als ik erbij liep was het prima. Het was dan wel zo dat hij de ballen moest gooien want ik kan dat niet zo hard en ver en gericht. Honden trekken bij mijn man ook meer dan bij mij.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

bij ons eigenlijk alle twee, mijn man en ik, maar op verschillende fronten,
met wandelen ben ik de baas, mijn man vindt wandelen met de hond [wandelen in het algemeen] kolder en doet dat ook niet, prima.
rondom huis en in huis, luistert ze naar beide even goed.
de knuffels haalt ze bij mij, het eten krijgt ze ook van mij, maar ze ligt het liefst s'avonds op mijn man zijn voeten ondanks dat ze daar geen knuffels van krijgt, alleen een schouderklopje. t is geen honden knuffelaar, maar ze hebben wel een hele sterke band.
s avonds doen ze altijd samen de laatste ronde bij de beesten, vaste prik.
en bij thuiskomst is ze met iedereen blij, ik weet precies als mijn man of zoon in aantocht zijn, ze hoort de auto's ver voor mij.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik, maar ik ben dan ook alleen :engel:
Maar mijn ex kreeg ook regelmatig (lees: bijna dagelijks wel) een dikke middelvinger als ie iets vroeg van de honden.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:Ook mijn logeerhonden zijn doller op mij dan op meneer Nanna terwijl hij ze verwent, hahaha. Ik denk dat een hond duidelijkheid fijner vindt dan koeren en soebatten of lokken. Niet dat je niet moet koeren hoor, maar dat is voor een andere tijd en plaats.
Kan me nog een foto herinneren dat Sofi bij mr. Nanna op schoot lag en dat je vertelde dat ze achter hém aan dribbelde :mann:

Voor de rest ben ik de baas, maar ben dan ook vrijgezel. Naar anderen luisteren ze soms. Meestal niet. Net of ze zich op dat moment een beetje welwillend voelen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik, zelfs toen we trainden en de trainster Lotje even wilde gebruiken als voorbeeld, leuk bedacht, maar ze wil echt niet met jou mee aan de riem. Vijf meter verder geen land meer mee te bezeilen, ik moet naar vrouwtje. Ook bij de shows. De foksters, waar ze helemaal gek op is, wilde een met haar in de ring oefenen, leuk bedacht, maar luistert voor geen meter. Niet dat ik zo perfect door de ring liep, maar ze liep in ieder geval.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik ben de baas. Ik doe ook alles met ze. Mijn man wandelt wel vaak mee, maar als hij wat van ze vraagt wordt er eerst naar mij gekeken.
Mijn ouders passen vaak op als wij werken en daar zijn ze gek op, maar echt luisteren en serieus nemen doen ze ze niet.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Oh hier is het echt ontzettend verdeeld. De Chinezen luisteren gewoon helemaal niet :LOL: (valt ook wel weer mee, alleen worden dingen wel in geheel eigen trage tempo, diep zuchtend en ogen rollend uitgevoerd :roll: ).

Jayden (Poedel) luistert vele malen beter naar mij dan naar mijn vrouw. Als zij iets tegen hem zegt kijkt hij inderdaad meteen mijn kant op om te zien of het van mij misschien niet hoeft. Diep is de teleurstelling, iedere keer opnieuw, als ik toch vind dat hij moet luisteren. :hmmm:

Killian (Hollandse Herder) heeft dat precies andersom, die negeert mij bij voorkeur volkomen en kijkt alleen adorerend naar m'n vrouw. Tenzij ik zijn eten in mijn handen heb, dan is er ineens aandacht voor mij. :pffff:

Mason (Golden) is echt mijn hondje, maar die past zich wel heel makkelijk aan. Hayley (Mechel) vindt het altijd maar lastig, want met mij traint ze, maar met mijn vrouw mag ze mee met de HUS.. Dus we zijn allebei wel belangrijk voor haar, maar ze wil graag per keer besluiten wie er belangrijker is op dat moment. Als ze denkt dat de HUS bijna gaat vertrekken hoef ik niets meer van haar te vragen, dat dringt niet eens meer door. :LOL:

Oh en andere mensen worden volgens mij door al onze honden vakkundig genegeerd als het op commando's/opdrachten aan komt.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik ben de baas. Maar hij is ook dol op Sjaak, luistert hij ook prima naar. Naar vreemden luistert hij niet naar (of ik moet er niet bij zijn, dan wel). Maar als ik in de buurt ben, vraagt hij eerst aan mij of hij moet luisteren. En dat gaat soms zo subtiel :LOL:
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik weet het niet, 's avonds ligt ze bij mijn man half op schoot, als hij zijn i-pad pakt legt ze haar poot er op want dat mag niet de aandacht moet voor haar zijn, dus eigenlijk luisteren wij naar haar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”