Ik had het erover vanmorgen met iemand in het bos en zij had hetzelfde als ik: ik doe -over het algemeen- meer met Rex dan mijn man. Meer als in, ik doe de lange wandelingen, hij de korte rondjes. Ik ben meer tijd bij hem thuis. Ik loop hard met hem, ik doe alle trainingen, ik train thuis en in het bos met hem. Als we samen zijn (Rex en ik) luistert ie prima naar mij, een puberbui daar gelaten.
Als mijn man en ik echter samen met hem wandelen, luistert ie duidelijk beter naar mijn man. Bijvoorbeeld: ik zeg 'los', hij kijkt naar mijn man, ziet (of hoort) dat mijn man dat ook vindt, en laat vervolgens pas los. Of ik roep dat ie moet wachten, hij loopt door, mijn man roept dat ie moet wachten en hij wacht. Nouja, je kan je er een voorstelling van maken.

De vrouw in het bos had dus hetzelfde. We vroegen ons af waar het nou in zit, vind het wel interessant. Misschien omdat ik een vrouw ben? Mijn man een zwaardere stem heeft? Hij meer natuurlijk overwicht heeft op Rex door man-zijn, lichaamshouding, bouw? Rex mijn man gewoon ziet als de Opperbaas en ik daar ergens onder sta? Of omdat mijn man strenger is voor hem dan ik? Overigens hangt Rex ook meer aan mijn man dan aan mij. Ik ben leuk, zeker, maar mijn man is LEUK. Ondanks, of misschien juist doordat, ik meer tijd met hem doorbreng.
Anyway, ik vroeg me zomaar af of jullie het herkennen. Wie is er thuis de baas? En verschilt dat of je alleen bent of met meerdere mensen?