Pomsky's hebben geen korte pootjes. Ze zijn juist hartstikke leuk om mee te hardlopen, door de bossen te struinen en om uren mee te lopen. Ik zou prima een pomsky kunnen hebben hoor.
Neem Bas, korte pootjes en een lage energie. We lopen elke morgen 5 a 6 km met haar en ze loopt dan los. Tegen 1600 uur ga ik nog een dik uur met haar naar de bossen hier en loopt ze ook los. In de zomer is ze haast de hele dag in de tuin. Guus is hoog energie niveau. Doen we precies hetzelfde mee. Die loopt alleen 3 keer zoveel want hij zigzagt, rent overal op af, maakt hele omwegen door de bossen en is daarna ook gewoon klaar.
Een pomsky kan je er zo bij zetten en die is dan prima tevreden. Desnoods fiets je er nog een half uur per dag flink mee. 2,5 uur flink lopen is echt genoeg voor zo'n hondje. Zeker als hij los kan en kan spelen met andere honden.
Ik zie echt geen enkel probleem in die hondjes. Natuurlijk wel als draagtashondje en als in huis kattenbak hondje. Maar als je zo stom bent om een halve husky als schootverwarming te behandelen dan ben je domweg zelf niet in orde.
Een pomsky is in niks verkeerd gebouwd of gehandicapt en het zijn dus gewoon kleine ijslandse herders, keeshondjes met wat extra pit of wat je er ook in wil zien. Ik vind het in elk geval wel een grappig hondje en ik vind er zelf niks mis mee als je er een beetje normaal mee omgaat en weet wat je in huis haalt.
Waar is deze hond zielig? Is gewoon een prachtig keeshondje