Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pomsky

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Pomsky

Ongelezen bericht door Manuma »

Sommige dingen kloppen niet helemaal in het artikel. Ik vind het sowieso een beetje flauw iemand op taalfouten te pakken, had Dogzine niet op de cover een taalfout niet zo lang geleden? :engel:
Paris Hilton heeft geen Pomsky, die op de foto is een teacup Pomeriaan.

Ik vind het wel fijn dat ze er wat over schrijven. Hopelijk neemt de populariteit op deze kruising niet verder toe.
De Husky is trouwens ook heul intelligent :pffff:

Ik vind deze zó ontzettend schattig :I:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Manuma schreef:Sommige dingen kloppen niet helemaal in het artikel. Ik vind het sowieso een beetje flauw iemand op taalfouten te pakken, had Dogzine niet op de cover een taalfout niet zo lang geleden? :engel:
Paris Hilton heeft geen Pomsky, die op de foto is een teacup Pomeriaan.

Ik vind het wel fijn dat ze er wat over schrijven. Hopelijk neemt de populariteit op deze kruising niet verder toe.
De Husky is trouwens ook heul intelligent :pffff:

Ik vind deze zó ontzettend schattig :I:
Afbeelding
Ik zou er nooit aan beginnen, maar Theo is wel heeul schattig :I:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

De tsunami aan sarcasme had ook plaats kunnen maken voor een artikel waarin wordt uitgelegd welke stappen men kan ondernemen om een verantwoordelijk gefokt Pomsky nest te fokken en waar je als pupkoper op kan letten.
Maar neen, dit werkt vast beter.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Mwah. Ik cenk dat die hele Pomskyhype maar om 1 ding draait en dat is geld.
Verantwoordelijk fokken, dat ik niet lach. Dat is helemaal de insteek niet bij deze kruising. Het gaat puur om snel geld.
Maar dat is bij veel rassen natuurlijk niet anders. Een pomeriaan is 2.500 euro met stamboom. Een dwergpoedel kost tegenwoordig ook 1400 euro en ga zo door.
We hadden het laatst over winst die een fokker maakt en dat de fokker zelf mag bepalen wat hij voor zijn koopwaar vraagt.

Als je dus je huskyteef insemineert met pomeriaan dan heb je leuke dure pups. Als de gek het er voor over heeft waarom niet? Moet je uit je husky perse huskies fokken?

Ik heb liever dat mensen deze hondjes in huis fokken en er goed voor zijn dan dat ze massaal in de vrachtwagens uit het Oostblok komen waarbij de moeders onder erbarmelijke omstandigheden leven en de pups parvo hebben als ze de reis al overleven.

Dus laat ze lekker. Rashonden fokken is minstens net zo lucratief als pomsky's en labradoodles en ik zie 0.0 verschil. Je kan dwerpoedels fokken met stamboom en roepen dat je het ras verbetert maar ondertussen vang je voor een nest van 6 pups ook 8000 euro....ik weet niet hoor.... :U: Als je niks met geld hebt kan je ze ook gewoon voor 300 pst verkopen en ben je ook uit de kosten.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

laeken schreef:Moet je uit je husky perse huskies fokken?
Nee hoor daar mag best wel wat doorheen, iets van Herder of zo als de maten maar enigszins overeen komen. Zoveel energie in een klein lijfje stoppen is gewoon not done. Hoe moet dat beestje dat kwijtraken met die korte pootjes :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tiny schreef:
Nee hoor daar mag best wel wat doorheen, iets van Herder of zo als de maten maar enigszins overeen komen. Zoveel energie in een klein lijfje stoppen is gewoon not done. Hoe moet dat beestje dat kwijtraken met die korte pootjes :ugh:

:denken:
Energie is niet iets dat je met inhoud meet en niet in een klein hondenlijf past. Waarom zou een klein hondje zijn energie niet kwijt kunnen?
Je moet dergelijke kleine hondjes alleen wel de mogelijkheid bieden iets met die energie te doen en ze niet behandelen als kleine hondjes die het liefst de hele dag op de bank liggen en genoeg hebben aan een blokje om, daar gaat het mis. Zeker met modekruisingen die vooral op schattigheid worden gefokt.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:Mwah. Ik denk dat die hele Pomskyhype maar om 1 ding draait en dat is geld.
Verantwoordelijk fokken, dat ik niet lach. Dat is helemaal de insteek niet bij deze kruising. Het gaat puur om snel geld.

Heb per ongeluk op het uitroep tekentje gedrukt hier.
Was niet de bedoeling.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tiny schreef:
Net zoals bijvoorbeeld een jack russell :idea: Ook niet bepaald slome bankhangers, en toch ook korte pootjes :F:
Tiny
Zeer actief

veertje schreef:
Tiny schreef:

Energie is niet iets dat je met inhoud meet en niet in een klein hondenlijf past. Waarom zou een klein hondje zijn energie niet kwijt kunnen?
Je moet dergelijke kleine hondjes alleen wel de mogelijkheid bieden iets met die energie te doen en ze niet behandelen als kleine hondjes die het liefst de hele dag op de bank liggen en genoeg hebben aan een blokje om, daar gaat het mis. Zeker met modekruisingen die vooral op schattigheid worden gefokt.
En gij gelooft dat de mensen die een Pomsky kopen dat ook doen? Die kopen puur op uiterlijk, lekker handzaam en toch een Husky in het klein. Misschien eens af en toe naar het strand of bos of twee huizen blokken verder omdat het zulk mooi weer is. Ik geloof nooit dat je dan genoeg doet om de energie eruit te krijgen, krijg je hele vervelende hondjes van vertel ik je.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Tiny schreef:
Uhmmm, als ik zo naar Sofi kijk is dat geen énkel probleem hoor :cheer:
Tiny
Zeer actief

DeDiana schreef:
Tiny schreef:
Net zoals bijvoorbeeld een jack russell :idea: Ook niet bepaald slome bankhangers, en toch ook korte pootjes :F:
En die kruisingen met een wawa vind ik geen goed idee.
Ik heb het over de verhoudingen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Tiny schreef:
In Sofi zit ook Husky?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
laeken
Zeer actief

Pomsky's hebben geen korte pootjes. Ze zijn juist hartstikke leuk om mee te hardlopen, door de bossen te struinen en om uren mee te lopen. Ik zou prima een pomsky kunnen hebben hoor.
Neem Bas, korte pootjes en een lage energie. We lopen elke morgen 5 a 6 km met haar en ze loopt dan los. Tegen 1600 uur ga ik nog een dik uur met haar naar de bossen hier en loopt ze ook los. In de zomer is ze haast de hele dag in de tuin. Guus is hoog energie niveau. Doen we precies hetzelfde mee. Die loopt alleen 3 keer zoveel want hij zigzagt, rent overal op af, maakt hele omwegen door de bossen en is daarna ook gewoon klaar.

Een pomsky kan je er zo bij zetten en die is dan prima tevreden. Desnoods fiets je er nog een half uur per dag flink mee. 2,5 uur flink lopen is echt genoeg voor zo'n hondje. Zeker als hij los kan en kan spelen met andere honden.

Ik zie echt geen enkel probleem in die hondjes. Natuurlijk wel als draagtashondje en als in huis kattenbak hondje. Maar als je zo stom bent om een halve husky als schootverwarming te behandelen dan ben je domweg zelf niet in orde.

Een pomsky is in niks verkeerd gebouwd of gehandicapt en het zijn dus gewoon kleine ijslandse herders, keeshondjes met wat extra pit of wat je er ook in wil zien. Ik vind het in elk geval wel een grappig hondje en ik vind er zelf niks mis mee als je er een beetje normaal mee omgaat en weet wat je in huis haalt.

Waar is deze hond zielig? Is gewoon een prachtig keeshondje :engel:

Afbeelding
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tiny schreef:
veertje schreef:
Tiny schreef:

En gij gelooft dat de mensen die een Pomsky kopen dat ook doen? Die kopen puur op uiterlijk, lekker handzaam en toch een Husky in het klein. Misschien eens af en toe naar het strand of bos of twee huizen blokken verder omdat het zulk mooi weer is. Ik geloof nooit dat je dan genoeg doet om de energie eruit te krijgen, krijg je hele vervelende hondjes van vertel ik je.
Nee dat geloof ik niet, integendeel zelfs. Vandaar dat ik zeg dat het daar mis gaat met modekruisingen, waaronder dus de pomsky :wink:
Maar dat heeft niks te maken met de hoeveelheid energie die je in het hondje fokt, maar puur met de mensen die het kopen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Tiny schreef:
Sandra&co schreef:
Tiny schreef:
In Sofi zit ook Husky?
Klein lijfje, korte pootjes. Het merkje maakt dan geen bal uit hoor ;)
Tiny
Zeer actief

laeken schreef:Natuurlijk wel als draagtashondje en als in huis kattenbak hondje. Maar als je zo stom bent om een halve husky als schootverwarming te behandelen dan ben je domweg zelf niet in orde
En dat bedoel ik dus, juist dit soort kruisingen worden als schoothondje gebruikt, ze hebben hun grote en uiterlijk mee dus wordt er niet veel mee gedaan.

Ik weet niet hoe ik mezelf duidelijk moet maken wat ik bedoel. En ik zeg niet dat Husky's speciale honden zijn maar wel hun, zoals alle kleine hondjes met veel energie, behoeftes hebben om dat kwijt te raken. Ik ben bang dat er alleen naar het uiterlijk wordt gekeken en niet verder.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Tiny schreef:
Sandra&co schreef:
Tiny schreef:
In Sofi zit ook Husky?
Klein lijfje, korte pootjes. Het merkje maakt dan geen bal uit hoor ;)
Nee dat begrijp ik, maar we hadden het nu over de Pomsky dus vandaar mijn vraag.
En natuurlijk konden mijn kleintjes ook lekker rennen en lang wandelen en hadden ze conditie. Maar die kleine van de buurvrouw kon het met de blokjes om doen omdat zij het zo gezellig vond om de hond op schoot te hebben en samen scharrelen in de tuin. Deze hond nam er genoegen mee maar ik ben zo bang dat er veel van die Pomsky's dat niet doen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gelukkig bestaan er meer mensen dan alleen je buurvrouw. Toots zou ook doodongelukkig worden van alleen het blokje om. Zelfs nu met zijn hart. Het hardlopen en fietsen doen we maar niet meer. Maar dat werd dus met Toots gewoon gedaan. Net als wandelingen van 2 en half uur door de bossen en zelfs over Bergen.
Er zijn altijd mensen die een hond hebben als schoothondje. Of als modeding. Maar er zijn ook nog mensen die voor een ras kiezen en er wel wat mee gaan doen. Ik denk dat dit wel degelijk een hele leuke combinatie kan zijn voor mensen die dus wel iets actief willen doen en een kleiner formaat prettiger vinden.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 12 feb 2018 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Een van Triss haar beste vriendjes is een Pomsky. Helemaal niet zo heel klein, leuk beest. Ja, hij heeft veel energie, en de oren doen het niet altijd :mrgreen: Heeft een beetje jaaggedrag, maar is goed te handelen. Vind alles en iedereen leuk en zeer sociaal. Gewoon best een leuk beest.
Afbeeldingnaamloos-211.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-61.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeelding
Groetjes Marja
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

veertje schreef: Nee dat geloof ik niet, integendeel zelfs. Vandaar dat ik zeg dat het daar mis gaat met modekruisingen, waaronder dus de pomsky :wink:
Maar dat heeft niks te maken met de hoeveelheid energie die je in het hondje fokt, maar puur met de mensen die het kopen.
:wink: Zo'n hondje koop je meestal niet om binnen te houden. Bazen zijn er apetrots op en laten ze het liefst zo veel mogelijk zien.
Goed voor je insta image :lol1:

Vooralsnog is de herplaatsgroep voor alle "stamboom" hondjes opvallend stil.
-Saskia-
Zeer actief

laeken schreef:Dus laat ze lekker. Rashonden fokken is minstens net zo lucratief als pomsky's en labradoodles en ik zie 0.0 verschil. Je kan dwerpoedels fokken met stamboom en roepen dat je het ras verbetert maar ondertussen vang je voor een nest van 6 pups ook 8000 euro....ik weet niet hoor.... :U: Als je niks met geld hebt kan je ze ook gewoon voor 300 pst verkopen en ben je ook uit de kosten.
En dan krijgen dwergpoedels maar kleine nesten.
Kijk eens naar ridgebacks. Grote nesten en €1300 per pup. Dat is net zo lucratief als een vijf puppen tellend pomsky nest.

Voorlopig puilen asielen uit van de huskies en niet de pomsky's.
laeken
Zeer actief

Er staan ook geen pomsky's op marktplaats die herplaatst worden. Dus blijkbaar gaat dat prima. En als zo'n pomsky herplaatst wordt staan ze volgens mij al weer in de rij. Eerlijk? Als ik een hondje zoek en ik kan een pomsky krijgen dan neem ik die meteen als het beestje een beetje normaal doet.

Ik zou het prachtig vinden.....zo'n minihus met zo'n mooie vacht en heerlijk sportief.

Afbeelding
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

laeken schreef:Er staan ook geen pomsky's op marktplaats die herplaatst worden. Dus blijkbaar gaat dat prima. En als zo'n pomsky herplaatst wordt staan ze volgens mij al weer in de rij. Eerlijk? Als ik een hondje zoek en ik kan een pomsky krijgen dan neem ik die meteen als het beestje een beetje normaal doet.

Ik zou het prachtig vinden.....zo'n minihus met zo'n mooie vacht en heerlijk sportief.

Afbeelding
Laeken je haalt je spitzen door de war.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
laeken
Zeer actief

Hoe bedoel je?
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

laeken schreef:Hoe bedoel je?
Als dat geen Klee Kai is vreet ik m'n schoenen op.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
laeken
Zeer actief

Crescent schreef:
laeken schreef:Hoe bedoel je?
Als dat geen Klee Kai is vreet ik m'n schoenen op.
Ah....hij staat als pomsky. Pak de url van de foto maar eens :engel:

Jaxson is our in house stud. He has stunning markings and a great temperament, Jaxson is 75% husky and 25% pomeranian.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

-Saskia- schreef:De tsunami aan sarcasme had ook plaats kunnen maken voor een artikel waarin wordt uitgelegd welke stappen men kan ondernemen om een verantwoordelijk gefokt Pomsky nest te fokken en waar je als pupkoper op kan letten.
Maar neen, dit werkt vast beter.
dat begint mij steeds meer op te vallen aan dit blad en ik merk ook dat ik steeds meer met "gezond wantrouwen" begin te lezen aan een artikel van dit blad.

en ik ben er ook nog op geabonneerd. ik kijk het nog even aan, maar die soort van misplaatste arrogantie moet eruit, anders ben ik weg
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

M@scha schreef:dat begint mij steeds meer op te vallen aan dit blad en ik merk ook dat ik steeds meer met "gezond wantrouwen" begin te lezen aan een artikel van dit blad.
en ik ben er ook nog op geabonneerd. ik kijk het nog even aan, maar die soort van misplaatste arrogantie moet eruit, anders ben ik weg
Ik ben ook geabonneerd en geniet van het magazine maar zo af en toe proef je verheven stamboomfokkersgelul en dat vind ik doodjammer.
De toon van het artikel maakt meteen dat ik het niet meer serieus kan nemen.
Zolang een aardig deel van de rashonden nog voor hun achtste doodvallen of omwille van bewust gefokte karaktertrekken het asiel in eindigen zou ik me niet al teveel zorgen maken om pomsky's die klaarblijkelijk meer succes kennen dan hun raszuivere ouders.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

"gelet op het gemiddelde IQ van de wereldbevolking "

Even dit zinnetje eruit gelicht. Oei, wat een arrogant toontje.
Verder vind ik het best leuke hondjes en ik zie niet in waarom het fokken en kruisen van het ene ras zoveel meer weerstand oproept dan het andere.
De flats hier achter zitten vol met husky's en Malamutes, of dat nu echt ideaal is waag ik te betwijfelen.
Die honden komen misschien allemaal van fokkers die niet hebben kunnen inschatten waar hun pups terecht zouden komen.
Bij de buren van een familielid zit een raszuivere Havanezer soms hele dagen in een bench alleen thuis. Drinken krijgt hij dan niet want dan moet hij immers plassen. Ik zie het verschil dus niet zo.
Bij voorbaat met het vingertje zwaaien naar de halve bevolking vind ik nogal wat.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marie-Josée schreef:"gelet op het gemiddelde IQ van de wereldbevolking "

Even dit zinnetje eruit gelicht. Oei, wat een arrogant toontje.
Verder vind ik het best leuke hondjes en ik zie niet in waarom het fokken en kruisen van het ene ras zoveel meer weerstand oproept dan het andere.
De flats hier achter zitten vol met husky's en Malamutes, of dat nu echt ideaal is waag ik te betwijfelen.
Die honden komen misschien allemaal van fokkers die niet hebben kunnen inschatten waar hun pups terecht zouden komen.
Bij de buren van een familielid zit een raszuivere Havanezer soms hele dagen in een bench alleen thuis. Drinken krijgt hij dan niet want dan moet hij immers plassen. Ik zie het verschil dus niet zo.
Bij voorbaat met het vingertje zwaaien naar de halve bevolking vind ik nogal wat.
:engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”