Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agos...:-(
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Agos...:-(
er komen op facebook heel wat trieste foto's en filmpjes van dieren voorbij, maar deze vind ik echt tranentrekkend...
Wil iemand nog een hond opvangen of beter nog adopteren??

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Agos...:-(
Ik vind het heel sneu, maar als er voor die hond geen opvang- of adoptieplek is dan lijkt mij dat inslapen de meest humane keuze is. Hart- en nierproblemen en dan weer de straat op vind ik persoonlijk een verkeerde manier van 'redden'.
- Ingrid48
- Zeer actief
tja...maar zoals ik het lees zijn ze bezig om hem op te knappen, dus misschien is het op te lossen??Zamunda schreef:Ik vind het heel sneu, maar als er voor die hond geen opvang- of adoptieplek is dan lijkt mij dat inslapen de meest humane keuze is. Hart- en nierproblemen en dan weer de straat op vind ik persoonlijk een verkeerde manier van 'redden'.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
t geeft een heel triest beeld, maar t barst van het leed op de wereld helaas,.. hopen dat er een opvang voor hem komt
Beste oplossing is om het beestje te laten gaan. Ik vind het altijd behoorlijk laag om me dit soort filmpjes mensen proberen over te halen. Zoals Sandra zegt, er is meer ellende op de wereld. Niet alles hoeft gered te worden.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Voor wie doen ze dat dan? In het belang van de hond of om zichzelf op de borst te kloppen dat ze een hond 'gered' hebben.Ingrid48 schreef:tja...maar zoals ik het lees zijn ze bezig om hem op te knappen, dus misschien is het op te lossen??Zamunda schreef:Ik vind het heel sneu, maar als er voor die hond geen opvang- of adoptieplek is dan lijkt mij dat inslapen de meest humane keuze is. Hart- en nierproblemen en dan weer de straat op vind ik persoonlijk een verkeerde manier van 'redden'.
Inslapen kan humaner zijn dan behandelen, helemaal als er met de hond geleurd gaat worden..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Er zijn zoveel gezónde honden die al geen baasje kunnen vinden, dus ben het met bovenstaande reacties wel eens. Die hond weet niet dat hij 'gered' wordt, alleen dat hij op dit moment gewoon een miserabel kötleven heeft.
- Ingrid48
- Zeer actief
natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Elk dier dat je aan een fijne plek kan helpen is er weer eentje

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- dagmar88
- Zeer actief
Omdat het niet fris is hier mee te leuren.Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Je gaat geen stichting steunen die op deze manier dieren van de regen in de drup helpt.
Een beetje ethiek, weetjewel.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Vinden de dieren het ook per definitie een fijne plek?Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Regelmatig zie ik honden lopen waarvan ik denk dat ze die beter niet hadden kunnen 'redden' omdat ze hier gewoon doodsbang zijn en blijven.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Ingrid48
- Zeer actief
tuurlijk, niet alle dieren zullen hier kunnen aarden, dat is een kwestie van goed screenen! Ik denk dat er in Nederland al heel wat buitenlandertjes rondlopen die blij en enthousiast zijn en die in het land van herkomst geen toekomst hadden gehadOmega schreef:Vinden de dieren het ook per definitie een fijne plek?Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Regelmatig zie ik honden lopen waarvan ik denk dat ze die beter niet hadden kunnen 'redden' omdat ze hier gewoon doodsbang zijn en blijven.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ingrid48
- Zeer actief
Omega schreef:Vinden de dieren het ook per definitie een fijne plek?Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Voor die 10 andere gezonde honden. Erg lullig vast maar t is wel een feit. Je moet niet alles willen redden.Ingrid48 schreef:tja...maar zoals ik het lees zijn ze bezig om hem op te knappen, dus misschien is het op te lossen??Zamunda schreef:Ik vind het heel sneu, maar als er voor die hond geen opvang- of adoptieplek is dan lijkt mij dat inslapen de meest humane keuze is. Hart- en nierproblemen en dan weer de straat op vind ik persoonlijk een verkeerde manier van 'redden'.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies... ik kan daar erg slecht tegendagmar88 schreef:Omdat het niet fris is hier mee te leuren.Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Je gaat geen stichting steunen die op deze manier dieren van de regen in de drup helpt.
Een beetje ethiek, weetjewel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus...Omega schreef:Vinden de dieren het ook per definitie een fijne plek?Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?

Weet je, ik denk dat je met dit soort filmpjes veel meer mensen afstoot. Het is zo laag bij de grond om op gevoelens te gaan spelen van, kijk dit zielige hondje eens. Dan heb ik het wel gehad. Help liever een gezonde hond aan een goede plaats en ga geen mensen opladen met veel medische kosten en een hond die ze waarschijnlijk weer snel moeten afstaan. Dat zijn slechte praktijken. Houden van dieren is ook weten wanneer je ze moet laten gaan.Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ik denk dat jij niet de maat der dingen bent Neeltje....Neeltje schreef:Weet je, ik denk dat je met dit soort filmpjes veel meer mensen afstoot. Het is zo laag bij de grond om op gevoelens te gaan spelen van, kijk dit zielige hondje eens. Dan heb ik het wel gehad. Help liever een gezonde hond aan een goede plaats en ga geen mensen opladen met veel medische kosten en een hond die ze waarschijnlijk weer snel moeten afstaan. Dat zijn slechte praktijken. Houden van dieren is ook weten wanneer je ze moet laten gaan.Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Ik denk dat dit soort filmpjes bij een hele grote groep, huis-tuin-keuken mensen met een hond in de mand, juist wel aankomen.
Ik ben geen voorstander van dit soort filmpjes hoor, maar het is vaak wel effectief...juist wel...
En dat jij een diepe afkeer hebt voor medische kneuzen uit het buitenland is inmiddels wel duidelijk

Dan hebben wij daarover een andere mening. Als je de andere berichten in dit topic hebt gelezen, had je kunnen lezen dat ik niet de enige bent die er zo over denkt. En laat ik toch heel wat mensen kennen die daar totaal op afknappen.mercedes2803 schreef:Ik denk dat jij niet de maat der dingen bent Neeltje....Neeltje schreef:Weet je, ik denk dat je met dit soort filmpjes veel meer mensen afstoot. Het is zo laag bij de grond om op gevoelens te gaan spelen van, kijk dit zielige hondje eens. Dan heb ik het wel gehad. Help liever een gezonde hond aan een goede plaats en ga geen mensen opladen met veel medische kosten en een hond die ze waarschijnlijk weer snel moeten afstaan. Dat zijn slechte praktijken. Houden van dieren is ook weten wanneer je ze moet laten gaan.Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Ik denk dat dit soort filmpjes bij een hele grote groep, huis-tuin-keuken mensen met een hond in de mand, juist wel aankomen.
Ik ben geen voorstander van dit soort filmpjes hoor, maar het is vaak wel effectief...juist wel...
En dat jij een diepe afkeer hebt voor medische kneuzen uit het buitenland is inmiddels wel duidelijk
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
T ligt aan in welke omgeving je vertoeft denk ik want de hondenmensen die ik ken hebben hier niks mee. Zeker niet met zulke zieke dieren...alinelaila schreef:Ik denk juist dat mensen niet afstoot eigenlijk. Ja, de 'nuchtere hf'er' wellicht, maar als ik zo rondkijk in mijn omgeving vinden de meeste mensen dit soort filmpjes juist heel erg zielig, spreekt het ze aan en willen ze juist gaan helpen. Want het arme hondje moet gered worden en verdient een kans na een ellende leven gehad te hebben.Neeltje schreef:Weet je, ik denk dat je met dit soort filmpjes veel meer mensen afstoot. Het is zo laag bij de grond om op gevoelens te gaan spelen van, kijk dit zielige hondje eens.Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Hoe er hier op het hf gedacht en geredeneerd wordt is echt geen maatstaf voor de 'echte' wereld.

In mijn omgeving ook niet.malinois schreef:T ligt aan in welke omgeving je vertoeft denk ik want de hondenmensen die ik ken hebben hier niks mee. Zeker niet met zulke zieke dieren...alinelaila schreef:Ik denk juist dat mensen niet afstoot eigenlijk. Ja, de 'nuchtere hf'er' wellicht, maar als ik zo rondkijk in mijn omgeving vinden de meeste mensen dit soort filmpjes juist heel erg zielig, spreekt het ze aan en willen ze juist gaan helpen. Want het arme hondje moet gered worden en verdient een kans na een ellende leven gehad te hebben.Neeltje schreef:Weet je, ik denk dat je met dit soort filmpjes veel meer mensen afstoot. Het is zo laag bij de grond om op gevoelens te gaan spelen van, kijk dit zielige hondje eens.Ingrid48 schreef:natuurlijk is er veel ellende op de wereld, maar juist door dit soort filmpjes vraag je aandacht voor de dieren niet het niet fijn hebben en als je wat voor ze kan doen, why not?
Hoe er hier op het hf gedacht en geredeneerd wordt is echt geen maatstaf voor de 'echte' wereld.
- Ingrid48
- Zeer actief
gek...ik heb altijd met dergelijke filmpjes meteen de gedachte "hoe zou ik kunnen helpen"? Maar inderdaad is de gedachtegang hier op het hf iets anders en dan druk ik me voorzichtig uit
Ik ken deze hond niet, is niet van onze stichting, maar ik ga ervan uit dat de hond goed genoeg is om te kunnen verhuizen en misschien met medicatie nog heel wat jaren mee zou kunnen? Ik weet het niet, maar ik ben redelijk positief ingesteld.
En ik word ook vaak heel moe van alle foto's en filmpjes die ik voorbij zie komen en waarvoor om geld wordt gevraagd, echt ik vind het vreselijk maar ik kan niet iedereen helpen. Het enige wat ik zo nu en dan doe is een hond onder de aandacht brengen in de hoop dat iemand ervoor valt.

Ik ken deze hond niet, is niet van onze stichting, maar ik ga ervan uit dat de hond goed genoeg is om te kunnen verhuizen en misschien met medicatie nog heel wat jaren mee zou kunnen? Ik weet het niet, maar ik ben redelijk positief ingesteld.
En ik word ook vaak heel moe van alle foto's en filmpjes die ik voorbij zie komen en waarvoor om geld wordt gevraagd, echt ik vind het vreselijk maar ik kan niet iedereen helpen. Het enige wat ik zo nu en dan doe is een hond onder de aandacht brengen in de hoop dat iemand ervoor valt.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Ik zie het ook bij de stichting waarvoor ik vrijwilliger ben. Hoe zieliger de hond, hoe sneller er een baasje is gevonden. Een hond die uitgemergeld, beschoten, mismaakt of ziek binnenkomt haalt vaak de website niet, staan ze voor in de rij. En dat terwijl de leuke, vrolijke Bodeguero er jaren blijft zitten. Dat vindt men kennelijk dan toch weer minder zielig.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hoeft je niet voorzichtig uit te drukken hoor want zulke tere zieltjes hebben de gemiddelde hf niet. Maar nee sorry ik denk alleen wat sneu voor dat beestje had hem gelijk zn rust gegeven ipv dat geleur. Dat dan weer wel.Ingrid48 schreef:gek...ik heb altijd met dergelijke filmpjes meteen de gedachte "hoe zou ik kunnen helpen"? Maar inderdaad is de gedachtegang hier op het hf iets anders en dan druk ik me voorzichtig uit![]()

- Zamunda
- Zeer actief
Mijn gedachtengang is dat ik het ontzettend sneu vind, die hond, en dat hij met inslapen waarschijnlijk een heel stuk beter af zou zijn en dat dat voor veel meer buitenlandertjes geldt.Ingrid48 schreef:gek...ik heb altijd met dergelijke filmpjes meteen de gedachte "hoe zou ik kunnen helpen"? Maar inderdaad is de gedachtegang hier op het hf iets anders en dan druk ik me voorzichtig uit![]()
Ik vind het super dat er mensen ter plekke opvang en verzorging bieden, maar ik denk dat het best vaak voorkomt dat doordat men álles wil redden wat op het pad komt - en dat redden maar zelden uit inslapen bestaat - er veel honden met slechte verzorging zitten (omdat er gewoonweg teveel zijn). In de meeste gevallen zullen ze alsnog beter af zijn dan op straat, maar dat moet mijns inziens niet je lat zijn. Zo'n hond mag ook gewoon goede verzorging krijgen. Honden die wegkwijnen in opvangen omdat er simpelweg meer honden opgevangen worden dan waar tijd/geld/ruimte voor is vind ik namelijk ook heel erg sneu - zacht gezegd - .
Maar goed, ik besef dat het vanaf een afstand heel makkelijk is om te zeggen dat (veel) meer honden beter ingeslapen kunnen worden (voor hun eigen welzijn)... ik zit niet ter plekke met dat dier in mijn armen. Voor goede verzorging/opvang moet je soms ook van je hart een steen kunnen maken denk ik.
- Tineke
- Zeer actief
In het verleden heb ik ook tweemaal een hond bewust genomen die niet gezond was. Beide keren was ik me daarvan bewust en wilde ik gewoon graag dat die bewuste hond ook nog liefde en plezier zou leren kennen in het leven. De eerste keer mocht dat maar een kort jaar duren maar de tweede keer met Tash werden de paar maanden die ons voorspeld waren er 63, en wat een plezier had ze in het leven.
En ja die medische kant namen we voor lief en de kosten die daarbij kwamen kijken.
Je hoeft zo'n hond toch niet te nemen als je niet wilt
We hebben trouwens na die eerste keer gekozen voor een ander ras en raad eens wat toen kregen we een Ier in onze maag gesplitst die ziek was maar waarvan het werd verzwegen.
Die mensen wisten dat we kort daarvoor een hond waren verloren en dat we nu bewust niet weer voor een zieke hond wilde gaan.
Het was een jonge Ier waar we jaren plezier van hoopte te hebben maar binnen een paar maanden was hij weg, iets wat hun dondersgoed wisten maar verzwegen.
Dat vond ik eigenlijk pas een k#tstreek.
En ja die medische kant namen we voor lief en de kosten die daarbij kwamen kijken.
Je hoeft zo'n hond toch niet te nemen als je niet wilt

We hebben trouwens na die eerste keer gekozen voor een ander ras en raad eens wat toen kregen we een Ier in onze maag gesplitst die ziek was maar waarvan het werd verzwegen.
Die mensen wisten dat we kort daarvoor een hond waren verloren en dat we nu bewust niet weer voor een zieke hond wilde gaan.
Het was een jonge Ier waar we jaren plezier van hoopte te hebben maar binnen een paar maanden was hij weg, iets wat hun dondersgoed wisten maar verzwegen.
Dat vond ik eigenlijk pas een k#tstreek.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Ingrid48
- Zeer actief
Weet je, ik denk dat je met dit soort filmpjes veel meer mensen afstoot. Het is zo laag bij de grond om op gevoelens te gaan spelen van, kijk dit zielige hondje eens. [/quote]
Ik denk juist dat mensen niet afstoot eigenlijk. Ja, de 'nuchtere hf'er' wellicht, maar als ik zo rondkijk in mijn omgeving vinden de meeste mensen dit soort filmpjes juist heel erg zielig, spreekt het ze aan en willen ze juist gaan helpen. Want het arme hondje moet gered worden en verdient een kans na een ellende leven gehad te hebben.
Hoe er hier op het hf gedacht en geredeneerd wordt is echt geen maatstaf voor de 'echte' wereld.[/quote]
ik val even over "de nuchtere hf'er" Ik denk dat het gros van de hf'ers geen flauw idee hebben waar ze over praten! Ze kletsen maar wat achter de negatieve meute aan en brallen wat over zielige hondjes die afgespoten moeten worden...Ze hebben nog nooit een shelter gezien en weten niet wat er leeft en gedaan wordt! Daar zitten juist de nuchtere mensen die over leven en dood moeten beslissen en kijken welke hond op de website kan komen en welke niet. Met de pups komt het meestal wel goed en de jonge, gezonden honden vaak ook wel. Soms wordt besloten om wat aandacht voor een wat oudere hond te vragen, maar over het algemeen eindigen die met een spuitje...
Ik heb grenzeloze bewondering voor deze mensen die dag en nacht voor de dieren klaar staan! Verdienen een schijntje en blijven doorgaan in de hoop dat het ooit wat beter wordt...
Ik denk juist dat mensen niet afstoot eigenlijk. Ja, de 'nuchtere hf'er' wellicht, maar als ik zo rondkijk in mijn omgeving vinden de meeste mensen dit soort filmpjes juist heel erg zielig, spreekt het ze aan en willen ze juist gaan helpen. Want het arme hondje moet gered worden en verdient een kans na een ellende leven gehad te hebben.
Hoe er hier op het hf gedacht en geredeneerd wordt is echt geen maatstaf voor de 'echte' wereld.[/quote]
ik val even over "de nuchtere hf'er" Ik denk dat het gros van de hf'ers geen flauw idee hebben waar ze over praten! Ze kletsen maar wat achter de negatieve meute aan en brallen wat over zielige hondjes die afgespoten moeten worden...Ze hebben nog nooit een shelter gezien en weten niet wat er leeft en gedaan wordt! Daar zitten juist de nuchtere mensen die over leven en dood moeten beslissen en kijken welke hond op de website kan komen en welke niet. Met de pups komt het meestal wel goed en de jonge, gezonden honden vaak ook wel. Soms wordt besloten om wat aandacht voor een wat oudere hond te vragen, maar over het algemeen eindigen die met een spuitje...
Ik heb grenzeloze bewondering voor deze mensen die dag en nacht voor de dieren klaar staan! Verdienen een schijntje en blijven doorgaan in de hoop dat het ooit wat beter wordt...

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- mercedes2803
- Zeer actief
Ingrid48 schreef:gek...ik heb altijd met dergelijke filmpjes meteen de gedachte "hoe zou ik kunnen helpen"? Maar inderdaad is de gedachtegang hier op het hf iets anders en dan druk ik me voorzichtig uit![]()
En dat siert je !

Vooral zo blijven hoor...als we met zijn allen maar een beetje afgestompt gaan zitten kijken naar dit soort beelden is het eind zoek.
En ik heb liever dat ik het voor de 100 e keer zoetsappig of emotionele chantage vindt, of soms ook weleens denk ; die is met een spuitje beter af, dan dat ik afstomp en mijn schouder erover op ga zitten halen.
- mercedes2803
- Zeer actief
INGRID48: ik val even over "de nuchtere hf'er" Ik denk dat het gros van de hf'ers geen flauw idee hebben waar ze over praten! Ze kletsen maar wat achter de negatieve meute aan en brallen wat over zielige hondjes die afgespoten moeten worden...Ze hebben nog nooit een shelter gezien en weten niet wat er leeft en gedaan wordt! Daar zitten juist de nuchtere mensen die over leven en dood moeten beslissen en kijken welke hond op de website kan komen en welke niet. Met de pups komt het meestal wel goed en de jonge, gezonden honden vaak ook wel. Soms wordt besloten om wat aandacht voor een wat oudere hond te vragen, maar over het algemeen eindigen die met een spuitje...
precies....
Dat is ook mijn ervaring...
Ik stond met een klomp in mijn maag te siepen toen ik de laatste keer in Istanbul, na een hele dag in het bosasiel te zijn geweest, weer weg ging....
En de dag erop loop je weer de toerist uit te hangen, maar weet je wel dat er mensen zijn die dag in dag uit, tegen een appel en een ei loontje, tussen die honden lopen - nachtwaker zijn zonder electriciteit en dus in het stikke donker met een zaklamp de boel in de gaten houden, zet daar even tegenover dat we hier topics houden over wie het laatste rondje thuis loopt en hoeveel mensen het een wat naar gevoel geeft als dat in het donker is...hoeveel mensen zijn er niet die in de winter amper naar buiten gaan na 17 uur omdat het donker is ?
Ik weet hoe donker het buiten de stad in Turkije is...STERVENSDONKER! Die mannen zitten in een busje,worden aan de weg afgezet en lopen vrijwillig een duisternis in van heb ik jou daar.... werkelijk; het zwarte gat in het heelal is er niets bij - dat er een dierenarst is die een x aantal dagen per maand kostenloos de boel komt checken en verzorgen...en dan nog even alle vrijwilligers die twee keer in de week dat rot eind vanuit de stad naar het asiel lopen of een bus pakken, betaald van hun schamele centen, en met vijf zakken brood aankomen om ze bij te voeren en een aai uit te delen.
Echt... je kunt je er geen voorstelling van maken dat je elke dag tussen die blaffende voddebalen loopt te dralen en met de middelen die je hebt een hekje repareert en elke ochtend weer met voertonnen rondgaat...
Elke hond bij naam kent, zijn of haar eigenaardigheden kent...
En waarom ? Waarom doen ze dat? Niet om geld, niet omdat er dan naar ze opgekeken wordt ...niet omdat er dan mensen zijn die ze op een voetstuk plaatsen en pers die langskomt en zegt"wauw! wat ben jij geweldig en onbaatzuchtig bezig zeg!"
nee... uit liefde voor die voddebalen die niemand hebben wil.
Diep - diep echt diep respect voor al die mensen ...
Die worden beschimpt op feestjes, die door hun families soms niet begrepen worden, die door hun kennissen voor debiel versleten worden, die in hun - als ze die al hebben - reguliere baan uitgelachen worden omdat ze in hun vrije tijd bij die stinkhonden rondlopen....
En die mensen zijn dodelijk nuchter - letterlijk en figuurlijk...
Die weten heel goed of er nog wat te redden valt of niet...
En ja...er zijn ook externe groepjes mensen die zich dan tegen honden aan bemoeien die ze perse op willen lappen of geplaatst willen zien...maar mijn ervaring is dat de mensen die er eecht dag in en dag uit werken en met de beesten bezig zijn, echt wel zien waar heil in zit en niet.
En die enkele voddebaal waar ZIJ van vinden dat het het een ruwe diamant is, ja, daar maken ze zich hard voor.
En ik ben blij dat die mensen er zijn...
Heel blij..
Ik heb liever 100 van die Turkse mannen en vrouwen om me heen, die ik niet versta, die ik niet altijd begrijp en die in niets op mij lijken - behalve onze gedeelde liefde voor voddebalen behalve en enkel onze eigen stinkerds - die een heel ander leven leiden...dan dat ik toch godvergeten 1 zuurlander 3 huizen naast me zou hebben wonen die afgestompt is en lekker makkelijk met zijn volgevreten dikke reet vanuit de stoel gaat lopen vertellen dat ze met een spuitje beter af zijn.
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 09 feb 2018 15:56, 3 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Zeer actief
Maar hoeveel mensen halen hier hun schouder erover op dan?mercedes2803 schreef:Ingrid48 schreef:gek...ik heb altijd met dergelijke filmpjes meteen de gedachte "hoe zou ik kunnen helpen"? Maar inderdaad is de gedachtegang hier op het hf iets anders en dan druk ik me voorzichtig uit![]()
En dat siert je !![]()
![]()
Vooral zo blijven hoor...als we met zijn allen maar een beetje afgestompt gaan zitten kijken naar dit soort beelden is het eind zoek.
En ik heb liever dat ik het voor de 100 e keer zoetsappig of emotionele chantage vindt, of soms ook weleens denk ; die is met een spuitje beter af, dan dat ik afstomp en mijn schouder erover op ga zitten halen.
- Zamunda
- Zeer actief
Maar over wie heb je het nu dan? De combi afgestompt en spuitje geven of iedereen die een spuitje beter vindt (en zich het leed juist aantrekt)?mercedes2803 schreef:Ik heb liever 100 van die Turkse mannen en vrouwen om me heen, die ik niet versta, die ik niet altijd begrijp en die in niets op mij lijken - behalve onze gedeelde liefde voor voddebalen behalve en enkel onze eigen stinkerds - die een heel ander leven leiden...dan dat ik toch godvergeten 1 zuurlander 3 huizen naast me zou hebben wonen die afgestompt is en lekker makkelijk met zijn volgevreten dikke reet vanuit de stoel gaat lopen vertellen dat ze met een spuitje beter af zijn.