Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over Bach rescue
Moderator: moderatorteam
- Ruth
- Actief
vraagje over Bach rescue
Champ is dus panisch bang voor onweer en vuurwerk.
Nu is hij de laatste maanden aan het reageren op elke knal die je kan verzinnen.Zelfs vliegtuigen vind ie eng ligt ie te shaken,terwijl hij daar echt niet op gereageerd heeft ok toen ik net hier woonde.
Dus je begrijpt het hij reageerd ook op bekende geluiden.
Ik vermoed dus ook dat hij of doof aan het worden is ofdement.
Nu mijn vraag ik zit erg met oud en nieuw in mijn maag met hem.
Hij probeerde verleden jaar dwars door de voordeur heen te gaan om van het geknal af te komen 8O het enige wat ik kon doen is hem troosten,hij is 11 jaar.
Ik wil hem de rescue geven van Bach maar kan ik dat nu al geven ?en kan hij dat zijn rest van zijn leven blijven nemen??
Of is er iets anders wat misschien beter is?
ps ik weet dat dat troosten niet goed is je bevestig het gedrag,alleen bij Champ zijn echt alle therapieen oplos gegooid en niks geholpen,nu als hij angstig is laat ik hem gaan en negeer het zoveel mogenlijk,hij gaat namelijk boven op je zitten/liggen ook al lig ik in bed. 8O
Nu is hij de laatste maanden aan het reageren op elke knal die je kan verzinnen.Zelfs vliegtuigen vind ie eng ligt ie te shaken,terwijl hij daar echt niet op gereageerd heeft ok toen ik net hier woonde.
Dus je begrijpt het hij reageerd ook op bekende geluiden.
Ik vermoed dus ook dat hij of doof aan het worden is ofdement.
Nu mijn vraag ik zit erg met oud en nieuw in mijn maag met hem.
Hij probeerde verleden jaar dwars door de voordeur heen te gaan om van het geknal af te komen 8O het enige wat ik kon doen is hem troosten,hij is 11 jaar.
Ik wil hem de rescue geven van Bach maar kan ik dat nu al geven ?en kan hij dat zijn rest van zijn leven blijven nemen??
Of is er iets anders wat misschien beter is?
ps ik weet dat dat troosten niet goed is je bevestig het gedrag,alleen bij Champ zijn echt alle therapieen oplos gegooid en niks geholpen,nu als hij angstig is laat ik hem gaan en negeer het zoveel mogenlijk,hij gaat namelijk boven op je zitten/liggen ook al lig ik in bed. 8O

-
- Actief
mijn duitse herder blijkt dement te worden. Zo nu en dan heeft ook zij hevige angstaanvallen. Zij krijgt nu een tijdje het middel selgian waarop die angstaanvallen helemaal verdwenen zijn. Misschien ideetje voor jou hond en ieder geval met je dierenarts overleggen hoe je het beste de vuurwerk periode kan doorkomen. Die kan ook vaststellen of het om dementie gaat want dan kan er ook gericht naar oplossingen gezocht worden. Toen ik laatst op vakantie ging heb ik mijn duitse meidje daar geen plezier meegedaan ze was heel onzeker en sliep alleen snachts omdat zij niet goed meer wist waar ze nou was en hoe het allemaal ging daar. Het blijft een oudje en ja die hebben een hoop eigenaardigheden.
suc6 met het zoeken naar de oplossing.
suc6 met het zoeken naar de oplossing.

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik heb altijd BB-rescue staan, is het niet voor 1 van de honden (Chira krijgt het op oudjaarsavond ofzo) dan gebruik ik het wel voor mijn paard of zelfs voor mijzelf, voor een examen, vliegen noem het maar op.
Hoe het zit met langdurig gebruik kan ik je niet vertellen.
Hoe het zit met langdurig gebruik kan ik je niet vertellen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Femke en Bailey
- Actief
- ingrid_me
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie en Border Terrier
- Aantal honden: 2
Mijn Doenja die nu dood is was ook zo panisch van vuurwerk. Ik had haar geleerd dat als ze ergens bang van was moest ze naast mijn benen komen liggen en daar voelde ze zich dan toch gesteunt. :p:
Met oud en nieuw gaf ik haar altijd een klein stukje van het pilletje veteranquil. Dat kun je bij de DA krijgen. Het is eigenlijk een verdovend middel en ze krijgen er zo van die lodderige ogen van maar slapen dan tenminste door het oud en nieuw heen en ze zijn dan op 1 januari, wanneer de kinderen nog even door gaan ook nog lekker duf.

Met oud en nieuw gaf ik haar altijd een klein stukje van het pilletje veteranquil. Dat kun je bij de DA krijgen. Het is eigenlijk een verdovend middel en ze krijgen er zo van die lodderige ogen van maar slapen dan tenminste door het oud en nieuw heen en ze zijn dan op 1 januari, wanneer de kinderen nog even door gaan ook nog lekker duf.

Groetjes Ingrid, Kian en Joey.
- Ruth
- Actief
Ingrid
ik geef hem dat dus niet meer,ik heb twee jaar geleden hem een pil van de DA gegeven omdat mijn vriendin bang was dat haar hond ook bang zou worden,hij kon zijn angst dus niet uiten terwijl dat wel goed is,hierdoor is het zo erg geworden.
Normaal ging hij in de douche liggen of tegen mij aan dus dat liet ik ook.
Maar nu wil en zou hij dwars door de deur heen,en dat gaat mij tever en is heel sielig.
ik geef hem dat dus niet meer,ik heb twee jaar geleden hem een pil van de DA gegeven omdat mijn vriendin bang was dat haar hond ook bang zou worden,hij kon zijn angst dus niet uiten terwijl dat wel goed is,hierdoor is het zo erg geworden.
Normaal ging hij in de douche liggen of tegen mij aan dus dat liet ik ook.
Maar nu wil en zou hij dwars door de deur heen,en dat gaat mij tever en is heel sielig.

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Toen itosca ouder begon te worden werd ze bang voor knallen. Daardoor durfde ze niet meer naar het bos(ze had horen jagen), niet meer in de tuin (ze had vuurwerk gehoord). Dus eigenlijk alles wat ze daarvoor leuk vond, durfde ze niet meer. Ik heb haar toen bach remedie gegeven, maar geen rescue, maar mimulus. Na zo'n 2 weken merkte ik verschil. Ik heb het nog een tijdje door gegeven en ben toen gestopt. Ik denk dat ze toen zo'n 12 jaar was en ze is bijna 17 geworden en heeft geen last meer gehad. op de training zit een bearded collie die bang was voor sommige mensen en die krijgt nu zwitserse bloemen essenties. Dit schijnt sterker te werken dan bach-remedie maar wel ongeveer het zelfde te zijn. Ze merkte al heel snel een verbetering.
Groetjes Elvira
Groetjes Elvira
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Roos
- Zeer actief
Tja Scooby is dus ook zo panisch, helaas. Ik geef hem nu niks meer, maar maak een veilig plekje voor hem waar hij kan schuilen. Dat blijkt bij hem het beste te werken. Heb je zoiets al geprobeerd? Dus echt iets waar hij onder kan liggen. Scooby vliegt dan wel bij de eerste knal naar z'n schuilplekje, maar hij ligt daar niet te trillen ofzo. Uiteindelijk ligt hij er gewoon te slapen. Mijn grootste probleem met hem is dat ik hem op oudejaarsdag en soms al dagen ervoor gewoon echt niet meer naar buiten krijg
BTW Heb ook bach rescue geprobeerd, maar ik merkte geen verschil aan hem.

BTW Heb ook bach rescue geprobeerd, maar ik merkte geen verschil aan hem.

- Ruth
- Actief