Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht: onweerstaanbare beloning voor trainen
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gezocht: onweerstaanbare beloning voor trainen
De meeste honden in onze reddingswerk-groep worden beloond met hun speeltje (kong, dummy oid), maar Lana vind het allemaal nog erg spannend en een speeltje is dan niet interessant genoeg om haar te overtuigen.
We zijn nu overgestapt op voerbeloning, dat gaat beter, maar ze blijft een beetje "truttig". Ik moet eigenlijk een beloning vinden die zooooo lekker is, dat ze er bij wijze van spreke voor door een muur wil gaan. Wie heeft de gouden tip??
We hebben al geprobeerd:
* Heel veel gedroogd spul, oa pens, vis, long en hart.
* Rodi worst
* Gewone humane leverworst en knakworst
* Kaas
* Lakse Kronch viskoekjes
* Allerlei gangbare hondenkoekjes, oa die minibotjes
* Diverse smaken/soorten van Boxby
* Koekjes van Renske
We zijn nu overgestapt op voerbeloning, dat gaat beter, maar ze blijft een beetje "truttig". Ik moet eigenlijk een beloning vinden die zooooo lekker is, dat ze er bij wijze van spreke voor door een muur wil gaan. Wie heeft de gouden tip??
We hebben al geprobeerd:
* Heel veel gedroogd spul, oa pens, vis, long en hart.
* Rodi worst
* Gewone humane leverworst en knakworst
* Kaas
* Lakse Kronch viskoekjes
* Allerlei gangbare hondenkoekjes, oa die minibotjes
* Diverse smaken/soorten van Boxby
* Koekjes van Renske
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Gezocht: onweerstaanbare beloning voor trainen
Ari is daar ook zo'n enorme dwarskont in.
Sinds vorige week hebben we stukjes gedroogd runderhart van Farmfood, dat vindt hij (nog) helemaal geweldig. Het is ook speciaal om te trainen.
Sinds vorige week hebben we stukjes gedroogd runderhart van Farmfood, dat vindt hij (nog) helemaal geweldig. Het is ook speciaal om te trainen.

- Ody
- Zeer actief
Die gebruik ik nu, want tot nu toe vindt ze deze het lekkerst, maar als de situatie of het slachtoffer heul eng is, kan ik de pot op met mn koekjes.thom schreef:Ari is daar ook zo'n enorme dwarskont in.

- Hylos
- Zeer actief
Bij Xavi hebben we ook álles uit de kast getrokken. Van gedroogd vlees tot slagroom en paté.
Zolang het te spannend is, is geen beloning groot genoeg.
Aangezien je al zo veel getest hebt.. kun je dus gerust zeggen dat het niet aan het voer ligt, maar dat alles gewoon (nog) te spannend is.
Denk niet dat je met iets anders meer bereikt.. al neemt ze het aan en eet ze het op, zal ze het überhaupt als beloning zien?
Aangezien je al zo veel getest hebt.. kun je dus gerust zeggen dat het niet aan het voer ligt, maar dat alles gewoon (nog) te spannend is.
Denk niet dat je met iets anders meer bereikt.. al neemt ze het aan en eet ze het op, zal ze het überhaupt als beloning zien?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is de oefening in kwestie niet wat te moeilijk voor haar als ze er zo onzeker van wordt dat ze voer niet enthousiast wil aannemen? Of is ze in het algemeen wat minder voergericht?
Ik ken een hond die een moord doet voor banaan en een andere die dan weer alles wilde wat van de baas was. Die persoon nam dus belegde boterhammen mee naar de les of restjes van zijn avondmaal.
Beetje apart wel maar het werkte prima.
Ik ken een hond die een moord doet voor banaan en een andere die dan weer alles wilde wat van de baas was. Die persoon nam dus belegde boterhammen mee naar de les of restjes van zijn avondmaal.
Beetje apart wel maar het werkte prima.
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
Dit.Hylos schreef:Bij Xavi hebben we ook álles uit de kast getrokken. Van gedroogd vlees tot slagroom en paté.
Je verwachtingen aanpassen en wat rustiger aan doen. Geef Lana wat meer tijd om aan het reddingswerk te wennen. Wat er anders overblijft is dat Lana misschien niet geschikt is voor dat soort werk.
-
- Zeer actief
Hier nog effectief:
Frolic (jammer genoeg
Suzanne
Frolic (jammer genoeg

Suzanne
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij hebben weleens zelf leverkoekjes gemaakt voor de honden, die sloegen goed in. Ook gedroogde zalm doet het hier goed.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Rookworst. Maar ik zou wel zeker willen weten of ze het wel leuk vindt.....
Gr. Aniek

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
bij onze hond werken ,,lekkere beloningen ook maar tijdelijk,, die zijn al gauw niet lekker genoeg meer,
waar ze wel en ten alle tijden op reageert, is een piep speeltje, heb momenteel van die zachte rubberen piepballen van de action,
misschien wel omdat ze die nooit mag houden zonder toezicht, [ze vreet ze kapot]
waar ze wel en ten alle tijden op reageert, is een piep speeltje, heb momenteel van die zachte rubberen piepballen van de action,
misschien wel omdat ze die nooit mag houden zonder toezicht, [ze vreet ze kapot]
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Heb je het al eens met een voer dummy geprobeerd, waar het slachtoffer in eerste instantie ook uit beloond?Ody schreef: Die gebruik ik nu, want tot nu toe vindt ze deze het lekkerst, maar als de situatie of het slachtoffer heul eng is, kan ik de pot op met mn koekjes.
Wij hadden ook een hond die sommige situaties of het slachtoffer eng vond, dat hebben we hiermee kunnen doorbreken.
Dingen als gerookte kipfilet of plakjes ham/rookvlees/kip kan je ook nog proberen, maar denk dat wat de anderen schrijven meer opgaat dan een nog hogere beloning
-
- Zeer actief
Dit was ook mijn gedachte. Bij Jip hoef ik ook niet met superlekkere worst aan te komen wanneer de stress te groot is. Dan moet ik eerst wat aan de situatie doen om de stress te verminderen. Tijdens onze trainingen maak ik tegenwoordig gebruik van kvv wat ik een avond ervoor in de vleesdroger (of in de oven) leg. Of ik haal bij de Turkse slager wat kippenmaagjes en kalkoenhartjes. Die kook ik en knip ik in stukjes. Voorheen gaf ik ook gedroogde snacks als lamslong en paardenmaag, maar dat kreeg hij ook op andere dagen wel eens, waardoor het niet bijzonder genoeg was. Dus ik maak nu meer onderscheid in 'gewone beloningen' en 'superlekkere beloningen' die hij alleen tijdens training krijgt.Hylos schreef:Bij Xavi hebben we ook álles uit de kast getrokken. Van gedroogd vlees tot slagroom en paté.
Aangezien je al zo veel getest hebt.. kun je dus gerust zeggen dat het niet aan het voer ligt, maar dat alles gewoon (nog) te spannend is.\
- Ody
- Zeer actief
Lana is sowieso niet heel voergericht, maar het werkt beter dan een speeltje en meer opties zijn er helaas niet.
We proberen de oefeningen al zo makkelijk mogelijk voor haar te maken en iedereen prijst haar helemaal de hemel is als het wel lukt, daar wordt ze dan wel weer heel blij en billendraaierig van. Gelukkig denk de stichting ook super mee om het 'spelletje' zo leuk mogelijk voor haar te maken. Ze is nog heel jong (net 1 jaar geworden) en daarom maken ze zich nog geen zorgen om haar truttigheid, maar er bestaat natuurlijk een kans dat dit blijft en dan zal ze inderdaad niet geschikt zijn.
We hebben net 2 cursussen Balans & Coordinatie achter de rug. Daarbij veranderde ze van een hondje wat de eerste les angstig van al die rare dingen onder een bankje verstopt zat, tot een hondje wat alle oefeningen met 2 vingers in haar neus deed. Ze vond het aan het einde echt leuk en nam zelfs de minder favoriete koekjes aan. Dus ik heb nog hoop.......
We proberen de oefeningen al zo makkelijk mogelijk voor haar te maken en iedereen prijst haar helemaal de hemel is als het wel lukt, daar wordt ze dan wel weer heel blij en billendraaierig van. Gelukkig denk de stichting ook super mee om het 'spelletje' zo leuk mogelijk voor haar te maken. Ze is nog heel jong (net 1 jaar geworden) en daarom maken ze zich nog geen zorgen om haar truttigheid, maar er bestaat natuurlijk een kans dat dit blijft en dan zal ze inderdaad niet geschikt zijn.
We hebben net 2 cursussen Balans & Coordinatie achter de rug. Daarbij veranderde ze van een hondje wat de eerste les angstig van al die rare dingen onder een bankje verstopt zat, tot een hondje wat alle oefeningen met 2 vingers in haar neus deed. Ze vond het aan het einde echt leuk en nam zelfs de minder favoriete koekjes aan. Dus ik heb nog hoop.......

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Geitenmelk? Je hebt van de navulbare flesjes met zo'n bol die draait. Zeg maar een deoroller
Die zie ik wel eens met het mantrailen en daar doen ze heel vaak geitenmelk in.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik kan je niet helpen.
Die van mij is met helemaal niets te belonen of af te leiden. Hij pakt niets aan.
Behoorlijk lastig.
Die van mij is met helemaal niets te belonen of af te leiden. Hij pakt niets aan.
Behoorlijk lastig.
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Ik gebruik Frolic brokjes als beloning.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Hier werkt frikandel ook geweldig.. Ze kennen zelfs het commando ; 'frikandel !"dan komen ze direct.
- Ody
- Zeer actief
Hahaha, toch maar eens een pakje diepvriesfrikandellen kopen geloof ik.mariabel schreef:Hier werkt frikandel ook geweldig.. Ze kennen zelfs het commando ; 'frikandel !"dan komen ze direct.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Dax deed alles voor Bifi worstjes, heel fout maar ze vind ze heerlijk!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Zelf gemaakte leverkoek, altijd prijs 

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dico is een enorme zeikerd met voer, 80% van de koekjes eet hij niet. Frolics spuugt hij zelfs uit.
Het staat vast bol van de chemische smaak, geur en kleurstoffen, maar hij vindt de Vleesstaafjes van Orlando (8 stuks in scheurverpakking) van de Lidl echt zalig. Op de training vinden andere honden ze ook heerlijk, ze staan direct aan je jaszak te ruiken.
Wat voor sommige honden ook goed helpt: spuitbus met slagroom. Maar dat vind ik voor de training niet handig, echter voor jouw training zou het wel kunnen denk ik?
Het staat vast bol van de chemische smaak, geur en kleurstoffen, maar hij vindt de Vleesstaafjes van Orlando (8 stuks in scheurverpakking) van de Lidl echt zalig. Op de training vinden andere honden ze ook heerlijk, ze staan direct aan je jaszak te ruiken.
Wat voor sommige honden ook goed helpt: spuitbus met slagroom. Maar dat vind ik voor de training niet handig, echter voor jouw training zou het wel kunnen denk ik?
-
- Zeer actief
Hier zijn toch echt de gedroogde stukjes kipfilet met kaas favoriet.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier doet een tube smeerkaas het echt geweldig, maar ik heb ontzettend voergerichte honden dus weet niet of het voor jou wat is.
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
Ik heb ze wel eens bij me als ik met een asielhond ga wandelen. Vasco wordt helemaal gek als hij merkt dat ik van die staafjes bij mij heb. Nu heeft die hond nogal een fooddrive, maar ik merk duidelijk verschil met andere snacks.Hippo schreef: Het staat vast bol van de chemische smaak, geur en kleurstoffen, maar hij vindt de Vleesstaafjes van Orlando (8 stuks in scheurverpakking) van de Lidl echt zalig. Op de training vinden andere honden ze ook heerlijk, ze staan direct aan je jaszak te ruiken.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Bij Finn moet ik trouwens niet weken achter elkaar met hetzelfde aan komen zetten. Dus ik neem wekelijks wat anders mee. Knakworst, rookworst, rodi, kaas, (gedroogde) frikadel, smac, goedkope supermarkt staafjes.
Deze vallen hier ook goed in de smaak. Ruiken sterk (beetje bbq-achtig) en zijn makkelijk in kleine stukjes te breken

Deze vallen hier ook goed in de smaak. Ruiken sterk (beetje bbq-achtig) en zijn makkelijk in kleine stukjes te breken

-
- Zeer actief
Hier worden ze knettergek van lever. Dus die plakjes die je op brood kan doen of kippenlevertjes. Kippenlevertjes even gebakken met wat peper en zout en smullen maar!
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Frikandel en tubes stinkkaas. Van Danish chef . Ik ga over mijn nek van de geur ( volgens mij is het blauwschimmelsmeerkaas) maar mijn honden vinden het echt jammie
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb beeld, jij die half staat te kokhalzen en je honden die aan uit die tube staan te vretenMiezemuis schreef:Frikandel en tubes stinkkaas. Van Danish chef . Ik ga over mijn nek van de geur ( volgens mij is het blauwschimmelsmeerkaas) maar mijn honden vinden het echt jammie

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Yep, en laatst was hij lek gegaan in mijn jaszak. Oh de horror....Hippo schreef:Ik heb beeld, jij die half staat te kokhalzen en je honden die aan uit die tube staan te vretenMiezemuis schreef:Frikandel en tubes stinkkaas. Van Danish chef . Ik ga over mijn nek van de geur ( volgens mij is het blauwschimmelsmeerkaas) maar mijn honden vinden het echt jammie

Laatst gewijzigd door Miezemuis op 29 jan 2018 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Pepe pakt ook bijna niks aan. Die is niet blij te maken met voertjes.
Ik beloon hem met mijn stem. Een 'Goed zo!' met een vrolijke stem en als het kan een aai of knuffel er bij, doet het bij hem veel beter.
Ik beloon hem met mijn stem. Een 'Goed zo!' met een vrolijke stem en als het kan een aai of knuffel er bij, doet het bij hem veel beter.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014