Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijk - of niet - Tips gevraagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Zindelijk - of niet - Tips gevraagd

Ongelezen bericht door Hilde »

Aanpakken zoals met een pup. Na alle activiteiten naar buiten en verder veel geduld :)
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Natuurlijk moet je daar wat mee. Z moet leren dat dat buiten hoort... ik zou het inzetten alsof ze een pup is, dus om de 2-3 uur naar buiten, na het eten, slapen en spelen. 's nachts ook maar. En als een gek maar rustig ;-) belonen als ze het buiten doet. Negeren als het binnen gebeurt..

*edit: kussen weghalen en niet meer op de bank laten; die met bijv alu-folie afdekken.

Suzanne
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Op zo'n jonge leeftijd kan de zindelijkheid nog wat wankel zijn, of gebonden aan plaatst en spanning. Ze is er nog maar zo kort op dr nieuwe plek. Overdag maakt ze waarschijnlijk zoveel nieuwe dingen mee, dat ze al zit te plassen voordat ze het doorheeft.
Gewoon volhouden, maak geen punt van een foutje en probeer er een patroon in te ontdekken, zodat je het voor kan zijn.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

7,5 maand is nog jong. En het kan heel snel ineens beter worden. Twee weken geleden moesten wij voor Lazar er nog 1 a 2 keer per nacht uit. Nu houdt hij het 12 uur op (wil niet eens de tuin in als we wakker worden). Gewoon geduld hebben denk ik en vaker naar buiten laten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Niika88 schreef:Ik heb nog nooit een pup opgevoed, dus vraagje,

Waarom wordt er geadviseerd om 's nachts ook uit te gaan? Ze is tot op heden 's nachts altijd droog geweest. Doe ik dan niet juist een stap achteruit als ik haar ook 's nachts uit ga laten? Sorry als het een domme vraag is hoor, maar ik weet 't echt niet..
Voor mij is dat gevoel. Ze is nog jong, in een nieuwe situatie dus ik zou dat ritme erin willen hebben. Ik zou 1 of 2 x ongeveer middenin de nacht, dus rond 03.00 kort uitlaten. Als ze droog is gebleven zou ik dat vlotjes in stappen van ongeveer 1 uur of van 3 kwartier afbouwen. Overdag wel veel vaker.

Suzanne
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Waarom wordt er geadviseerd om 's nachts ook uit te gaan? Ze is tot op heden 's nachts altijd droog geweest. Doe ik dan niet juist een stap achteruit als ik haar ook 's nachts uit ga laten? Sorry als het een domme vraag is hoor, maar ik weet 't echt niet..
nee hoor, zou ik dus niet doen. Als ze het droog houdt en ze slaapt, prima, lekker laten liggen. Is voor jezelf ook beter :D
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gebeurt behoorlijk vaak bij (jonge) herplaatsers en is niets om je zorgen om te maken. Ik denk dat het spanning, te veel afleiding buiten, nog niet helemaal vertrouwd zijn met de routine allemaal een rol spelen. Meestal komt het met een week of twee vaak naar buiten gaan en belonen voor buiten plassen vanzelf goed, soms duurt het iets langer.

Nee, dan zou ik 's nachts ook niet meer gaan. Maar wel overdag wat vaker, zeker als je kunt ontdekken wat de momenten zijn dat ze soms nog binnen plast (bijvoorbeeld na het wakker worden, eten, spelen).
Taartje moet ik hier standaard direct na het eten naar buiten laten, anders gaat ze ook wel eens voor de achterdeur zitten plassen, ook als ze een halfuur daarvoor nog gewandeld heeft.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ze is nog jong en pas 1 week bij jou,
sommige dingen nog erg spannend, alles is anders
geduldig zijn, buiten plassen goed belonen,
en een ongelukje door de vingers zien, niet zo'n groot punt van maken,
net als met een pup, komt vast goed, even tijd gunnen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Niika88 schreef:
Lanavandevledders schreef:ze is nog jong en pas 1 week bij jou,
Mag ik vragen waarom jij denkt dat ik er 'een punt' van maak?
Ik heb er tegen Donna niets over gezegd, ik erger me er niet aan. ik gooi de boel in de was en we gaan weer verder.
Ik kom hier alleen om wat advies vragen om te kijken hoe ik het moet aanpakken. Is dat dan 'ergens een punt van maken?'
Nee, dat is gewoon vragen wat je kunt doen. 's Nachts lekker slapen en overdag na eten/slapen/spelen even erop uit. Dan leer je vanzelf snel genoeg wanneer ze moet.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Niika88 schreef:
Lanavandevledders schreef:ze is nog jong en pas 1 week bij jou,
Mag ik vragen waarom jij denkt dat ik er 'een punt' van maak?
Ik heb er tegen Donna niets over gezegd, ik erger me er niet aan. ik gooi de boel in de was en we gaan weer verder.
Ik kom hier alleen om wat advies vragen om te kijken hoe ik het moet aanpakken. Is dat dan 'ergens een punt van maken?'
jeetje, dat dacht ik helemaal niet,
ik gaf een goed bedoelt advies in het algemeen, als steun.
sorry als jij dat anders ziet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”