Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toller vs. Friese Stabij

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

JoostJoost
Vaste gebruiker

Toller vs. Friese Stabij

Ongelezen bericht door JoostJoost »

Kan iemand mij de verschillen in karakter schetsen tussen een Toller en een Friese Stabij. Wij vinden het beiden geweldig mooie honden. Qua formaat zijn zij hetzelfde. Waar ik echter nog niet uit ben is de verschillen in karakter en de tijd die de honden alleen kunnen zijn. Ik hoor van de een dat de honden heel moeilijk alleen kunnen zijn terwijl ik inmiddels verschillende eigenaren van Tollers en Fr. Stabijen heb gesproken die vertellen dat de honden goed alleen kunnen zijn. Ik ben heel benieuwd!
Laatst gewijzigd door JoostJoost op 07 jan 2018 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
JoostJoost
Vaste gebruiker

Re: Toller vs. Friese Stabil

Nanna schreef:Alleen kunnen zijn moet geoefend worden. Je kunt niet zeggen "ik neem dat ras want dat kan goed alleen zijn"
Ook een beetje een vreemd criterium. Waarom neem je een hond om hem voorts alleen te laten? Een pup kopen en die voorts acht uur per dag aan zijn/haar lot overlaten is overigens voor elke hond een slecht idee ;-)
Ik word zo moe van dit soort reacties. Waaruit concludeert u dat dit een criterium is? Waarom suggereert u dat ik een pup " voorts acht uur per dag aan zij/haar lot [wil] overlaten"?

Dat is geheel niet mijn bedoeling. Ik vraag alleen informatie over de eigenschappen en hoe lang deze honden alleen kunnen blijven. U hebt gereageerd maar geen enkele informatie gegeven, behalve de suggestie dat ik een pup lang alleen zou willen laten. Reageer aub alleen als het constructief is!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Je weet van tevoren niet hoe lang een hond van een bepaald ras alleen kan blijven. Dat kan per hond van hetzelfde ras verschillen. Er zijn wel rassen die erom bekend staan dat ze erg moeilijk alleen kunnen blijven, zoals husky's of gezelschapshondjes. Maar verder is het dus meer afhankelijk van de individuele hond, de omstandigheden (is de hond vooraf twee uur in het bos geweest of 15 minuten op de grasstrook voor de deur), de manier van aanleren, etc.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

JoostJoost schreef:
Nanna schreef:Alleen kunnen zijn moet geoefend worden. Je kunt niet zeggen "ik neem dat ras want dat kan goed alleen zijn"
Ook een beetje een vreemd criterium. Waarom neem je een hond om hem voorts alleen te laten? Een pup kopen en die voorts acht uur per dag aan zijn/haar lot overlaten is overigens voor elke hond een slecht idee ;-)
Ik word zo moe van dit soort reacties. Waaruit concludeert u dat dit een criterium is? Waarom suggereert u dat ik een pup " voorts acht uur per dag aan zij/haar lot [wil] overlaten"?

Dat is geheel niet mijn bedoeling. Ik vraag alleen informatie over de eigenschappen en hoe lang deze honden alleen kunnen blijven. U hebt gereageerd maar geen enkele informatie gegeven, behalve de suggestie dat ik een pup lang alleen zou willen laten. Reageer aub alleen als het constructief is!
Tollers kunnen na een jaar 5 uur en 27 minuten alleen blijven, stabijs 5 uur en 32 minuten. Moeten ze natuurlijk wel raszuiver zijn, anders kan het een minuut of vijf schelen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Beide rassen hebben wel wat overeenkomsten, maar het grootste verschil is denk ik het energieniveau. De meeste Tollers beschikken nog over een flinke dosis werklust. Die moeten dagelijks bewegen (loslopen, naast de fiets meelopen) maar vooral ook mentaal gestimuleerd worden door middel van nieuwe dingen leren en samen met de baas dingen ondernemen. De Stabij is van oorsprong toch een zelfstandiger ras.

Wat ze beide wel gemeen hebben is het eigenzinnige maar gevoelige karakter. Als je niet oppast nemen ze een loopje met je, maar met harde hand opvoeden is totaal uit den boze en werkt averechts. Ofwel: wees creatief én consequent in je opvoeding. Accepteer dat het geen robotjes zijn die altijd gehoorzamen maar laat je hond ook niet wegkomen met van alles. De ruimte die jij ze geeft zullen ze ook nemen. Verder zijn Tollers nogal uh..luidruchtig :engel: Ze gillen als ze iets leuk vinden, of juist niet leuk, of spannend of gewoon omdat het kan. De een meer dan de ander natuurlijk, maar als je niet van heel erg vocaal houdt zou ik niet aan een Toller beginnen. En in beide rassen zitten helaas ook wat angstige karakters. Daar zijn de lijnen wel op uit te zoeken, maar vergt wel wat tijd en moeite.

Qua alleen blijven lijkt het me afhankelijk van de individu. Ik heb in totaal 4 Tollers (gehad) en allemaal zijn ze anders daarin. Ik had er één die alleen blijven echt niet leuk vond en veel training nodig had om het een paar uur te kunnen. Ook een die het werkelijk niets uitmaakt of ik er wel of niet ben, en dan nog twee die daar een beetje tussenin zitten. Ze zijn hier maximaal een uur of 4-5 per dag alleen (niet alle dagen) en dat kunnen ze prima, maar ik ken ook Tollers die daar meer moeite mee hebben.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

dagmar88 schreef: Tollers kunnen na een jaar 5 uur en 27 minuten alleen blijven, stabijs 5 uur en 32 minuten. Moeten ze natuurlijk wel raszuiver zijn, anders kan het een minuut of vijf schelen.
Neem een poedel, die kunnen wel 5 uur en 45 minuten alleen zijn :pffff: :F:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

dagmar88 schreef:
JoostJoost schreef:

Tollers kunnen na een jaar 5 uur en 27 minuten alleen blijven, stabijs 5 uur en 32 minuten. Moeten ze natuurlijk wel raszuiver zijn, anders kan het een minuut of vijf schelen.
:mrgreen: :mrgreen:
JoostJoost
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:
JoostJoost schreef:

Nogmaals: ik vraag naar de verschillen tussen twee rassen en u komt aan met de tijd dat honden alleen kunnen blijven. Wellicht nog een keer de vraag lezen?
JoostJoost
Vaste gebruiker

Maeve schreef:Beide rassen hebben wel wat overeenkomsten, maar het grootste verschil is denk ik het energieniveau. De meeste Tollers beschikken nog over een flinke dosis werklust. Die moeten dagelijks bewegen (loslopen, naast de fiets meelopen) maar vooral ook mentaal gestimuleerd worden door middel van nieuwe dingen leren en samen met de baas dingen ondernemen. De Stabij is van oorsprong toch een zelfstandiger ras.

Wat ze beide wel gemeen hebben is het eigenzinnige maar gevoelige karakter. Als je niet oppast nemen ze een loopje met je, maar met harde hand opvoeden is totaal uit den boze en werkt averechts. Ofwel: wees creatief én consequent in je opvoeding. Accepteer dat het geen robotjes zijn die altijd gehoorzamen maar laat je hond ook niet wegkomen met van alles. De ruimte die jij ze geeft zullen ze ook nemen. Verder zijn Tollers nogal uh..luidruchtig :engel: Ze gillen als ze iets leuk vinden, of juist niet leuk, of spannend of gewoon omdat het kan. De een meer dan de ander natuurlijk, maar als je niet van heel erg vocaal houdt zou ik niet aan een Toller beginnen. En in beide rassen zitten helaas ook wat angstige karakters. Daar zijn de lijnen wel op uit te zoeken, maar vergt wel wat tijd en moeite.

Qua alleen blijven lijkt het me afhankelijk van de individu. Ik heb in totaal 4 Tollers (gehad) en allemaal zijn ze anders daarin. Ik had er één die alleen blijven echt niet leuk vond en veel training nodig had om het een paar uur te kunnen. Ook een die het werkelijk niets uitmaakt of ik er wel of niet ben, en dan nog twee die daar een beetje tussenin zitten. Ze zijn hier maximaal een uur of 4-5 per dag alleen (niet alle dagen) en dat kunnen ze prima, maar ik ken ook Tollers die daar meer moeite mee hebben.
Dank! Hier kan ik wat mee. Deze karakterschetsen bevestigen een beetje wat ik al had gelezen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

JoostJoost schreef:Waar ik echter nog niet uit ben is de verschillen in karakter en de tijd die de honden alleen kunnen zijn. Ik hoor van de een dat de honden heel moeilijk alleen kunnen zijn terwijl ik inmiddels verschillende eigenaren van Tollers en Fr. Stabijen heb gesproken die vertellen dat de honden goed alleen kunnen zijn. Ik ben heel benieuwd!
Je vraagt expliciet naar het verschil van alleen kunnen blijven, dus niet zo raar dat men daar dan op reageert.
Ik heb vader en zoon, zelfde ras dus. Vader kon als pup slecht alleen blijven, gaat nu goed. Zoon heeft er eigenlijk nooit moeite mee gehad. Kortom, hoe goed een hond alleen kan blijven ligt dus voor een groot deel aan het individu, niet aan het ras
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik heb weleens gelezen dat tollers erg kunnen gillen/piepen. Bij enthousiasme, of als communicatie.
Ik zou er zelf gestoord van worden. Maar weet niet of dit uitzonderingen zijn , of dat veel tollers dit hebben.
Zijn hier vast toller eigenaren die dit kunnen vertellen?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier in de buurt lopen twee stabij-reuen. De ene maak je de pis niet lauw, de andere kan absoluut niet met andere reuen, maar volgens mij ook niet zo best met teven
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

JoostJoost schreef:
dagmar88 schreef:
JoostJoost schreef:

Nogmaals: ik vraag naar de verschillen tussen twee rassen en u komt aan met de tijd dat honden alleen kunnen blijven. Wellicht nog een keer de vraag lezen?
Je zult toch wat duidelijker moeten schrijven als je je antwoorden wilt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Je hebt je antwoord allang. Dit zal wel weer jennen zijn, vast een trol.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

_Leonie schreef:Je hebt je antwoord allang. Dit zal wel weer jennen zijn, vast een trol.
:mrgreen: Misschien toch een trolling retriever dan.
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Zowel de Stabij als de Toller is een werkras. Beide hebben veel beweging (bij een pup natuurlijk rustig opbouwen) én geestelijke uitdaging nodig. Voor alle rassen en kruisingen is voldoende tijd heel belangrijk. Honden zijn roedeldieren, die vinden het gewoon niet prettig om alleen te zijn. Je kunt het alleen-zijn wel aanleren, maar voor de meeste honden is het geen hobby.
Afbeelding
JoostJoost
Vaste gebruiker

Kruimel53 schreef:
dagmar88 schreef:
_Leonie schreef:Je hebt je antwoord allang. Dit zal wel weer jennen zijn, vast een trol.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Maar Joost en Joost zijn al een tijd op zoek naar een hond hoor. Alleen welke hond, daar komen ze maar niet uit. Kennelijk zijn ze nu weer terug bij de Toller en de Stabil.
Klopt. Wij gaan niet over een nacht ijs en willen ons uitgebreid oriënteren voordat wij een hond nemen. Niet een beslissing die wij zomaar, zonder gedegen onderzoek en zonder anderen te vragen naar hun ervaring, willen nemen.
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Re: Toller vs. Friese Stabij

Ongelezen bericht door sypke »

Tara schreef:De verschillen?
De stabij is geen makkelijke hond, en de toller ook niet. :mrgreen:
Ik zou me niet teveel blindstaren op het fraaie en handzame uiterlijk, aangezien het behoorlijk karaktervolle honden zijn.
Een Stabij is vaak helemaal niet zo'n leuke hond (jachtpassie, heel waaks, bananen in de oren). En ik ken ook veel onvriendelijke en afstandelijke Tollers.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Inderdaad beiden niet gelijk gemakkelijke rassen. Wel rassen die ik allebei qua uiterlijk ook erg mooi vind. En ik ken beiden als vriendelijke honden.

De reden dat ik niet voor een Stabij ben gegaan is dat ik altijd las dat ze koppig of eigenwijs zijn. Inmiddels ken ik veel Stabijs en ze zijn inderdaad allemaal stronteigenwijs, haha! Gisteren in het park nog, was iedereen bezig een bepaalde Stabij te vangen, omdat deze al lange tijd met een bal in de bek aan het rondrazen was en geen oren meer leek te hebben. Ik zag ook eens een pupje dat niet verder wilde lopen/naar huis wilde. Die ging gewoon op zijn kont zitten en was écht niet over te halen. Ik zou dat echt niet tof vinden, maar anderen kunnen er om lachen.

Mijn Toller is echt heel erg op mij gericht en gehoorzaam. We hebben altijd regelmatig getraind, maar toch vind ik het opvallend. Ze luistert van pup af aan al geweldig. Als ze eens niet direct komt na het roepen weet ik zeker dat ze eten heeft gevonden en dan moet ik er toch wel op af, haha.

Aangezien je toch echt specifiek vraagt naar het alleen kunnen zijn: mijn Toller kan dat, en de Stabijs die ik ken ook. Het zou ook zomaar kunnen dat je een Toller of Stabij treft die dat juist helemaal niet kan. Het zijn natuurlijk gevoelige hondjes.

Mijn Toller gilt niet overigens. Heeft ze als pup een paar keer geprobeerd als ik ging vegen in de tuin (tja), maar dat was makkelijk af te leren. Ik hoor vaak van Toller mensen dat ze het gegil leuk vinden, zo van 'ja, das echt een Toller!' maar ja...
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

JoostJoost schreef:

1/6 van je tekst is een vraag over karakter en de opmerking dat ze allebei mooi zijn, 1/6 dat je ze allebei lekker handzaam vindt qua grootte en maar liefst 2/3 gaat over de vraag hoe lang ze alleen kunnen zijn. Dus dan is het niet zo gek dat mensen vooral op dat 2/3 gedeelte reageren natuurlijk.

Ik ken ze ook als pittige honden. Hier lopen 2 Tollers altijd aangelijnd omdat ze -als ze samen zijn- hondagressie vertonen en ik ken 1 Stabij en die heeft een maand of 2 terug m'n Stafford een litteken van 5cm op d'r lip bezorgd omdat ze een buit had en mijn hond toevallig langsliep. Dus beiden lijken het me geen honden voor de onervaren eigenaar.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

JoostJoost schreef:
Kruimel53 schreef:
dagmar88 schreef:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Maar Joost en Joost zijn al een tijd op zoek naar een hond hoor. Alleen welke hond, daar komen ze maar niet uit. Kennelijk zijn ze nu weer terug bij de Toller en de Stabil.
Klopt. Wij gaan niet over een nacht ijs en willen ons uitgebreid oriënteren voordat wij een hond nemen. Niet een beslissing die wij zomaar, zonder gedegen onderzoek en zonder anderen te vragen naar hun ervaring, willen nemen.
Sowieso zou ik je beslissing niet laten afhangen van de ervaringen van andere. Niet dat het slecht is om naar te vragen hoor. Ik heb het gevoel dat het formaat ook wel meetelt? Want je voorkeuren gaan altijd wel naar honden van rond de 20kg. Snap ik hoor, want daar gaat mijn voorkeur ook naar uit. Dan is het voor jezelf beslissen of je met die rassen om kunt gaan.

Ik zou nooit een Stabij willen. Maar ik zou nooit een jachthond willen. Voor mijn gevoel zijn ze altijd bezig met oh misschien loopt er daar wel een konijn/ ree/ haas wat dan ook. Hier loopt er 1 die heel erg reactief is naar mensen en die zo ongeveer 1x pw wegloopt.

Tollers vind ik geweldig. Ik dacht, ik ben wel wat gewend, dus dat kan ik makkelijk. Maar ik ging er 1 alleen uitlaten en ik kan blijkbaar niets met het zelfstandige nog net niet middel vinger opsteken gedrag. Ik heb veel tollers gezien maar de toller Scream nog nooit gehoord.

Om ervaringen vragen is slim, maar als er hier ooit nog een andere ras komt dan dat ik nu heb, wil ik er eerst zelf meerdere ontmoeten en meemaken.

Ik heb nu 2 border collies die denk ik ook wel in jouw maatje passen. Veel mensen zeggen, ik wil echt geen border collie, die hebben te veel van alles nodig. Op het moment dat je dat denkt, neem dan ook geen toller.
Maar mijn honden kunnen wat karakter betreft niet meer schelen dan dat ze doen. Wat ik daar mee wil zeggen is dat iedere hond echt anders is.

Wat betreft alleen zijn. 5/ 6 u kunnen mijn honden makkelijk alleen zijn. 7/ 8u denk ik ook wel maar doe ik echt zo goed als nooit.

Maar met wat dan ook, ga altijd van het ergste uit dan kan het alleen maar meevallen.

Succes.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ken Stabijs die echt een plaat voor hun kop hebben en niet los kunnen, maar mijn nichtje heeft een teef en die is juist weer heel erg makkelijk en nauwelijks sprake van jachtdrift. De meeste tollers die ik ken hebben een consequente eigenaar nodig, maar luisteren dan prima.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Nanna schreef:
Hippo schreef:Ik ken Stabijs die echt een plaat voor hun kop hebben en niet los kunnen, maar mijn nichtje heeft een teef
Ja, daar zeg je wat. Er zijn rassen waarbij ik de teven vele malen te prefereren vind boven reuen en de Stabij is daar één van. Ik vind verreweg de meeste Stabijreuen helemaal niet leuk; vervelende patsers. Bij Drenten heb ik dat ook. Reuen zijn haast zonder uitzondering lijers daar waar de teven prima te behappen zijn. Vreemd, eigenlijk.
Ik ken 3 Drentse reuen, 2 zijn strontvervelende vechtjassen die eerst patsen en vervolgens overal op klappen. De 3e is angstagressief, ik moet er niks van hebben...
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ja, de twee leukste Stabijs die ik ken zijn inderdaad teven!
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

alinelaila schreef:
*Skye* schreef: Ik zou nooit een Stabij willen. Maar ik zou nooit een jachthond willen. Voor mijn gevoel zijn ze altijd bezig met oh misschien loopt er daar wel een konijn/ ree/ haas wat dan ook. Hier loopt er 1 die heel erg reactief is naar mensen en die zo ongeveer 1x pw wegloopt.
Dat valt op zich mee hoor, als je het maar in de gaten houdt. Sem reageert sowieso niet op groot wild, hooguit op konijnen/hazen. Hij gaat wel door het lint van marters trouwens, die lopen hier in de wijk nog wel eens en dan kan hij echt niet los. Maar op de meeste plekken loopt Sem betrouwbaar los en luistert dan goed.

Daar zit wel veel werk in. Stabij's zijn gewoon geen makkelijke honden. Ik noem het altijd zelfstandig trouwens, niet perse eigenwijs. Maar Sem heeft ook wel eens dat hij vindt dat datgene wat hij aan het doen is belangrijker is dan ik van hem vraag. En daar moet je wel tegenkunnen.
Het zijn geen slaafse honden, je moet even uitvinden wat hen motiveert om naar jou te luisteren en je moet een band met ze opbouwen. Maar dan zijn ze prima op te voeden en te trainen.

Reactief naar mensen horen ze niet te zijn. Wel gereserveerd, al kent Sem dat woord (helaas) niet. Die laat zich door iedereen aaien en vindt álle mensen leuk :roll:
Weglopen heeft Sem nog nooit gedaan, maar het is ook heel belangrijk dat je echt genoeg met je hond doet. Het zijn actieve honden en die moeten veel lopen, maar ook zeker geestelijke uitdaging. Geef je dat niet, gaan ze zelf wel iets zoeken om te doen.

En wat al gezegd is, Stabij-teefjes zijn, zeker in de omgang met andere honden, een pak makkelijker.
Het zal inderdaad vast stuurbaar zijn en mee vallen. Maar ik ben 2 border collies gewend :engel: Sommige wandelingen krijg ik ze niet eens van me vandaan al zou ik het willen. Niet dat ik dat ideaal vind, maar beter dan dat ze omgeving belangrijker is. Ik laat ook wel eens de hond van de buurvrouw uit. Ook een jachthond, en ze luistert wel, maar ze is gewoon altijd bezig met wat er te scannen is. Je kan haar er wel uithalen, maar je moet er inderdaad wel op letten de hele tijd. Ik vind dat niet ontspannen lopen. Maar nogmaals, het is gewoon het tegenovergestelde ook van wat ik gewend ben/ fijn vind.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik vind dat geplak lastig en makkelijk tegelijk.
Je hoeft ze idd niet in de peiling te houden.
Maar als ik een beheurlijke foto van Csikasz wil trekken en ik doe twee passen terug dan doet zij die twee passen óók. Zucht.
"Blijf" click
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:Ik vind dat geplak lastig en makkelijk tegelijk.
Je hoeft ze idd niet in de peiling te houden.
Maar als ik een beheurlijke foto van Csikasz wil trekken en ik doe twee passen terug dan doet zij die twee passen óók. Zucht.
"Blijf" click
Ja. Maar het is nu 4 maandjes jong en hangt als een toebiel aan mamma. Maar ik zal d'r eens een gooi geven :cool2:
Ik ken t :mrgreen: Xygans neus zat bijna vastgeplakt aan de camera... vreselijk irritant maar idd t komt goed uiteindelijk. Hij moest op de Winner natuurlijk netjes staan dus ik zei 'foto' en hij ging zuchtend netjes staan Afbeelding
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Waarom ga je niet 's op bezoek bij fokkers of naar een evenement van een rasvereniging? Dan zie je de honden in het echt en kun je praten met eigenaren en fokkers.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik zou kijken of er ergens wandelingen worden gehouden met het ras van je keuze. Zo kun je meerdere honden meemaken en al je vragen aan eigenaren stellen.

Off topic maar hier ook slechte ervaringen met Drente. En dan idd met een reu. Valt andere honden aan is een chagrijnig ding.
_Esmee
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Hier vind je een link naar een tollerwandeling
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie