Ze is wij schatten ongeveer 8 a 9 jaar.
Ze komt uit Roemenië en heeft een vreselijk zwaar leven gehad.
Ze hebben haar staart eraf gehaald en haar onderrug is gebroken geweest. Kun je voelen haar uiteinde van de ruggengraat loopt scheef.
Ook is ze vreselijk mishandeld geweest. Wij hebben haar nu zo'n 2 jaar.
Ze is een hond die altijd veel in de mand lag. Wij dachten altijd dat ze dit gewoon prettig vond.
Ook hield ze wel van wandelen.
Noni is een hond die haar urine regelmatig laat lopen (in het verleden zijn wij naar de da geweest en ze hadden er tabletten voor maar die krijg je er bij haar heel moeilijk in.) Dus konden wij helaas niet mee doorgaan. Dierenarts dacht dat dit urine verlies door de sterilisatie kwam in land van oorsprong.
Ik probeer elke dag haar kussen te wisselen.
Ook is Noni altijd wel een hond geweest die wat langzaam opstond. Heel raar eigenlijk als ik nu terug kijk. Maar in eerste instantie was het niet om je heel erg veel zorgen over te maken.
Wat mij wel opviel de laatste tijden als ik haar borstelde ze naar me hapte en de lip optrok. (vooral aan de achterkant)
Maar ook hier dacht ik niet direct aan iets ernstigs maar meer zo van ze vind borstelen niet leuk.
Dit is wel van de afgelopen maanden.
Maar 2 weken terug ging mijn man met haar hardlopen (normaal niet alleen wandelen.) en daarna liep ze heel erg mank.
Je zou kunnen denken ze heeft zich verstapt of zo maar dit heeft mijn man niet 123 gezien.
Dus gewoon rust gegeven (ondanks ze van zichzelf al een hele rustige hond is) en nooit wild doet maar dan ook nooit....
Wat dagen er na leek het wel weer iets beter te gaan.
Maar mijn dochtertje zei een tijdje terug mam moet je kijken als ik met mijn vinger iets harder over haar onderrug aai dan gaat ze zitten.
Wij vonden dit in eerste instantie wel grappig. (ze deed niet echt hard hoor maar gewoon iets harder kriebelen.)
Maar de afgelopen nachten piepte ze heel erg in de nacht. Ik eruit uiteraard en bij haar gezeten want ik dacht ze heeft last van haar buik. (dit heeft ze wel vaker) maar nu achteraf denk ik dat het toch een andere pijn was)
Maar gisteren merkte ik op toen ik haar op de onderrug aaide ze wat door de achterpoten zakte.
En begin van de avond toen ze uit haar mand stapte wilde ze niet lopen. Ik verbaasd en schrok uiteraard. Ze hield haar linker achterpoot omhoog en wilde er niet op staan. zo zielig. Ik een beetje overal gevoeld maar merkte niks op, Ook niet onder haar voetzooltjes.
Gelukkig heb ik veel pijnstilling in huis (metacam) voor mijn andere hond en kon ik haar die geven.
In eerste instantie leek het haar goed te doen en viel ze in een diepe slaap.
Ik heb haar maar lekker met rust gelaten. Maar wat later in de avond liep ze alsnog mank. Zo zielig en keek me wanhopig aan.
De volgende ochtend hoopte ik het iets beter ging na een nacht rust. Maar vanmorgen haar direct weer pijnstilling gegeven maar ze liep weer mank en wilde buiten bijna niks doen. Zelfs niet echt rondsnuffelen. En dit is niks voor haar. Ook gaapte ze een keer en piepte erna. En ze hijgde veel buiten. Nu werd er af en toe nog lichtelijk vuurwerk afgestoken maar voorheen hijgde ze daarom ook niet. En nu ik terug kijk hijgt ze wel vaker als ze in de mand ligt maar ik dacht altijd ze heeft het warm.....
Sorry voor dit lange verhaal en uiteraard ga ik morgen naar de dierenarts!! Want ik vrees dat er nu meer aan de hand is dan ''alleen maar verstapt'' Wat denken jullie hiervan? Ik hoop op wat reacties want ik vind dit vreselijk..