Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopt jouw hond los op oudejaarsdag?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Loopt jouw hond los op oudejaarsdag?

Ongelezen bericht door Machie »

De titel zegt het eigenlijk wel ;) lopen jullie honden vandaag wel of niet los?
Csiva en Fiji hebben vanmorgen nog heerlijk een lange wandeling gehad waarbij ze delen gewoon los gelopen hebben. Dumás en Luca lopen niet los, maar dat doen we sowieso al weinig aangezien ze enorm jagen.

Ik lees overal dat je je hond vooral niet los moet laten, maar als ze niet reageren? Waarom dan niet? :)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Loopt jouw hond los op oudejaarsdag?

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb ze ook allemaal gewoon 1,5 u los laten lopen. In een voor hun bekend losloopgebied. Ze zijn geen van allen bang en als ik mensen zou zien van wie ik verwacht dat ze vuurwerk bij zich zouden kunnen hebben zou ik mijn honden aanlijnen of zoals gisteren 1x, even de andere kant oplopen.
Er wordt daar wel geknald maar in de verte en het is ook echt weinig vergeleken met jaren geleden.
We zijn hier sinds 2008 komen wonen en het is echt elk jaar minder geworden heb ik het idee.
Toen we kwamen was het vanaf november tot feb oorlogsgebied. Nu is het echt af en toe een knal.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb ze alleen op De Zaag los gelaten. Ten eerste wordt op dat eiland geen vuurwerk afgestoken, dus de dichtstbijzijnde knaken zijn alsnog op flinke afstand. Ten tweede is er maar 1 uitgang het eiland af en is er vrijwel geen verkeert op het eiland zelf. Dus zelfs als ze zouden schrikken en wegrennen, kan het nog weinig kwaad. Ten derde reageren ze vrijwel niet op het vuurwerk.
De rest van de wandeling heb ik ze nu wel aangelijnd gehouden, al denk ik dat los ook geen kwaad had gekund. Risico op vuurwerk dichtbij is er wel een stuk groter (liepen langs een opgeblazen prullenbak, was nog niet zo toen we er op de heenweg langs liepen) en risico van drukke wegen is er ook groter. Het zijn maar een paar dagen in het jaar dat ik ze niet los laat op die stukken, dus ik vind het wel prima. Zeker omdat ze op De Zaag dus wel veilig los kunnen en dus wel aan hun trekken komen
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Linda reageert helemáál niet en we lopen in een overzichtelijk gebied dus die mag los. Pol is doof en hij kan niet meer hard lopen, dus die mag ook. Een Aura mag soms wel, maar regelmatig niet. Als ze ervandoor gaat, gaat ze naar de auto terug, maar ik heb dat liever niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hier achter mijn huis is een losloopstrook aan de rand van de woonwijk. Daar zou ik ze dus niet meer los laten. Ik kijk zelfs aangelijnd in de straat wel eerst wat er rond loopt. Ze zijn niet bang maar dat wil ik graag wel zo houden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

nee, vandaag en morgen slaan we het loslopen even over.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heeft alle jaren in het bos gewoon los gelopen. Die heeft nooit iets van angst/paniek laten zien.
Lou had ik vanmorgen tijdens de wandeling in eerste instantie vast. Ze zit altijd aan de lange lijn, maar die heb ik normaal nooit vast. Maar toen ik zag dat ze nauwelijks reageerde op de knallen in de verte heb ik de lijn weer los gelaten en heeft ze bijna een uur 'los' gelopen. Dit was dan wel in een gebied waar ik al jaren kom op 31 december, in het bos hier grenzend aan het dorp zou ik de lijn wel vastgehouden hebben ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Vandaag ga ik sowieso niet wandelen, ze mogen ze tuin in. Ze zijn niet bang maar ik wil ook graag dat dat zo blijft. Morgen mogen ze in de polder wel weer los, in het dorp maar even niet nog denk ik.
Misschien een beetje te voorzichtig maar ik wil noooooit meer zo’n bange hond.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

in het bos wel zoals gewoonlijk is het daar doodstil.
maar in de wijk weet je nooit en ik neem hem graag weer mee naar huis.
hij is wel verontwaardigd maar dat moet dan maar even.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja hoor. Alleen niet hier in het bos, want dat grenst aan een woonwagenkamp en die jongen lopen al een paar dagen door het bos met rotjes. Dat risico loop ik niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yep gewoon net als anders op t industrieterrein. Daar is geen vuurwerk hooguit in de verte. Ook vanavond rond 23.00 uur rij ik er nog een keer heen kunnen ze tenminste nog even hun poten strekken ipv t dagelijkse plasrondje in de wijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ze beginnen hier pas te knallen als het donker begint te worden dus daarnet zijn ze lekker los het bos in geweest en het korte rondje straks waarschijnlijk ook los maar dat wacht ik maar even af.
De rest van de avond mogen ze de tuin in om te plassen.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ja, want ik loop die in de polder. We weten nog niet wat de overburen doen, maar als daar beweging is, is het goed zien. Ze wonen er nu een paar weken echt. Vanmiddag gaan ze wel beide vast. Toen ik nog binnen de bebouwde kom woonde kwamen ze op deze dag echt niet los en zorgde ik dat ik de hond van mijn ouders ook uitliet zodat die niet toch losgelaten zou worden.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Dana en Dino hebben vanmorgen nog 1,5 in het duin losgelopen. Waar mede door de harde wind niets te horen was.
Het ligt sowieso al verder weg van de bebouwde kom. Maar je hoorde alleen maar de wind.
In de wijk lopen ze niet meer los.
Al zal Dana aan mijn been geplakt zitten, ik neem het risico niet.
Dino reageert tot nu toe nog niet echt allarmerend, binnen af en toe even schrikken en dan komt hij naar mij toe maar verder liggen ze heerlijk te slapen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij zitten op de Veluwe, en ik heb vanochtend anderhalf uur op de hei en in het bos gelopen, waarbij Tapas de hele wandeling aan de flex heeft gelopen en Mojo op de hei los en in het bos aan de flex. Tapas is bang voor vuurwerk maar ik heb haar sowieso altijd meest aan de flex omdat ze niet betrouwbaar is met andere honden, en waaks kan zijn naar mensen. Mojo heeft niks van vuurwerk en kon dus gewoon los.
Hier trouwens geen vuurwerk nu maar alleen de zware knallen van het carbid schieten. Daar heeft Tapas gelukkig helemaal niets van, ze reageert er niet eens op.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Op t veld waar we ze altijd laten rennen wel
Dat ligt zo afgelegen , daar komen ze niet

Maar verder lopen ze hier al een week aangelijnd ipv los op de losloopstrook
Ze zijn niet bang , maar ga t risico dus echt niet lopen
Dr kan er maar eens een of andere debiel vuurwerk gooien waar ze zo van schrikken dat ze dr vandoor gaan
Heb t een aantal jaar terug zelf meegemaakt met 1 van mn vorige honden
Godzijdank zat die vast maar ik moest wel alle zeilen bijzetten om te zorgen dat ze niet uit de band zou ontsnappen
En dat was dan een hond die voorheen nog nooit op vuurwerk had gereageerd
Sindsdien gaat er een tuig om en halfcheck met penning
Indien nodig kan ik ze ook nog zekeren als ik t echt niet vertrouw

Maar op oud en nieuwjaarsdag lopen we toch al niet ver en veel
We vermaken ons voor die 2 dagen wel binnen of gaan naar t veld
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Wolfhound
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Wolfhound »

Alle 7 anderhalf uur los in de duinen
Greetzz
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ja hoor, ze heeft vanochtend heerlijk gerend. Wel in buitengebied, maar dat is dan wel weer carbid-knallen. In de wijk ben ik voorzichtiger, maar ook Saar en Miep liepen altijd nog wel los op oudjaarsdag.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Nee Yodi loopt niet los, gisteren aan de lijn bedacht ze opeens dat vuurwerk niet leuk is en hop staart recht omhoog en in de aanval, mm dat dacht ik niet.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Andere jaren liep Morris gewoon nog los. Wel wat alerter, maar dan ging het nog prima. Buiten het dorp natuurlijk. In de wijk loopt hij sowieso aangelijnd. Oudjaarsdag gingen we mooi het buitengebied in en konden we redelijk op ons gemak lopen. Heb er nooit aan getwijfeld hem niet los te doen.
Helaas bouwt de hekel aan vuurwerk bij hem op en vindt hij het elk jaar minder leuk. En dit jaar voor het eerst dat hij er echt niks aan vond vanochtend :(: Maar heb hem nog steeds los laten lopen. Hij kon of naar mij of naar de auto en verder toch geen kant op. Dat durfde ik dus wel aan. Lekker lopen was het niet. Hij bleef bij mij lopen en wou gewoon het liefst weer naar huis.
In de wijk lopen we vandaag sowieso niet. Misschien vannacht nog een rondje als het echt weer rustig is, maar anders maar gewoon even in de tuin.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ligt eraan, vorig jaar was ik vroeg wakker en zijn we in de ochtend naar een gebied gegaan waar ze nog 1.5 uur hebben kunnen loslopen.

Dit jaar was ik laat wakker dus even snel een rondje voor de deur om te plassen en straks stoppen we nog even op een afgelegen plek waar ze rustig kunnen plassen, maar dat is langs een drukke weg dus gaan ze niet los.

Maar hier beide wel bang (sjuun in huis angstiger dan buiten en sjel buiten banger dan binnen).
Zo'n 2 weken geleden is sjel er in blinde paniek vandoor gegaan toen er aan de overkant van het water ineens vuurwerk af ging, gelukkig redelijk snel tot haar kunnen doordringen, maar dat zette mij wel weer even met beide benen op de grond voor deze dagen :wink:
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ja, tot nu toe wel. We net hebben gewandeld bij Kasteel Groeneveld in Baarn en daar geen geknal.
In het dorp gaan ze straks en vanavond aan de lijn. Smook is niet bang maar je weet het nooit met jochies met rotjes en Filou doe ik gewoon vast!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb Puchu nog wel even los laten lopen, maar aangezien het stortregenende, maakte het geen bal uit: hij loopt er dan bij als een
geslagen hond en onderneemt niets. Hij vindt de regen dus nog erger dan het vuurwerk :mrgreen:
Dus ik heb hem na een kwartiertje gewoon maar aan de riem gedaan voor 'je weet het nooit'. Hier ontploffen echt van die bommen en
dat vindt hij niet leuk; het normale vuurwerk gaat goed, maar die bommen die hoeven van hem (en ons) niet.
Af en toe vertoont hij dus wat onrust in huis, maar buiten reageert hij er veel minder op. Ik doe net of mijn neus bloed en reageer helemaal
nergens op, aangezien hij af en toe even kijkt hoe ik reageer... nou, niet dus.
Vanavond om 12 uur zal hij wel weer bij me op de bank kruipen, dat wordt hem teveel herrie en dan moet hij toch even bij me liggen voor
wat steun.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils kan eigenlijk altijd en overal los, Zuurtje doe ik nog even het zekere voor het onzekeren, knallen vind ze niet erg, die gillen de keukenmeiden vind ze vreemd maar niet echt reageren, toch omdat ik niet 100% zeker ben, blijft ze aan de lange lijn :wink: beter safe dan sorry, ......... Gil is dan weer bom proof voor nu, maar als hij ouder wordt valt dat in latere jaarwisselingen nog te bezien, ik ga af op mijn waarneming en instinct
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ja op het strand.
Alleen laatste stukje naar huis aan de lijn, daar waren ze nogal aan het knallen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ja, zijn hier een pak verstandiger dan in Nederland gelukkig :lol1:
Enkel vuurwerk rondom rond te zien in de verte om middernacht. Dan ben ik bij de paarden op de weide, van zodra ik zie dat die rustig aan het eten zijn, keer ik terug naar huis met de bende honden. Vorig jaar had ik zelfs geen riemen bij :schrik:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, hier lopen ze ook gewoon los, ergens in the middle of nowhere waar niet of nauwelijks vuurwerk te horen is.
Ik loop nu sowieso niet met de honden in de wijk, we gaan van de voordeur naar de auto en zoeken rustige plekken op.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ja, wij zijn net naar het strand gereden en daar heeft Fred lekker gerend. Ook met andere honden.
Die is de rest van de middag lekker aan het slapen.

in de wijk doen we het niet.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier is überhaupt geen vuurwerk rond het huis en heb afgelopen dagen ook niks gehoord. Vanavond werk ik en eigenlijk zouden de honden alleen zijn, maar nu is mijn vader er door wat onvoorziene omstandigheden.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Kibo loopt nooit los dus nu ook niet maar Djenna loopt gewoon nog op het braakliggende terrein los.
Ik let wel op of ik geen jongelui zie op het terrein.
Vuurpijlen schieten de lucht in door de hele wijk en ze kijkt niet eens op.
Kibo reageert ook niet, die is veel te druk bezig met katten zoeken in de bosjes.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”