Taxi is echt het meest vrolijke hondje wat ik ooit gehad heb.
Harstikke leuk natuurlijk en hij kwispelt continu.
Nou kwispelt hij alleen zijn staart kapot.
Een stalen bench kan hij niet hebben. Dan is het puntje van zijn staart telkens kapot.
Dus toen moest hij maar los. Alleen heeft hij toen de complete bank gesloopt.
Toen maar weer in een ruime puppie ren maar hij heeft ontdekt dat hij eruit kan springen.
Nu hebben we een nylon bench. Dat leek goed te gaan maar toen had hij schaafplekken op zijn hele staart.
Dus de binnenkant van de bench maar ingepakt met een fleece deken. Dat lijkt nu te helpen.
Maar nu kwispelt hij continu buiten de bench zijn staart kapot.
Telkens als het bijna helemaal geheeld is zit hij en zijn complete omgeving weer onder het bloed.
Wordt er een beetje hopeloos van.
De fokker heeft geen ideeen meer want die heeft het ook nog nooit mee gemaakt in deze mate.
Zijn er hier nog mensen met goede ideeën hoe ik ervoor zorg dat zijn staart eindelijk eens kan helen.
Los in huis kan nu ook echt niet. We wonen in een gigantische bouw put en de bouwvakkers lopen in en uit.
Die kan ik niet vragen om ook ervoor te zorgen dat taxi niet weg rent...
En we wonen aan een hele drukke weg dus dat zou hij niet overleven ben ik bang.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Staart kapot kwispelen
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Staart kapot kwispelen
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Staart kapot kwispelen
Ik heb een RR gehad die ook dr staart kapot sloeg en heb toen deze er om gedaan, dat hielp goed 

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb eens een knutselwerk gezien met een krulspeld om de staart, vastgemaakt met die tape van Nanna. Stukje schuimrubber er tussen, zodat het niet op de staart rust. Zo kan er lucht bij, maar is het ook bestand tegen stoten.
edit:
dit

edit:
dit

Men neme een krulspeld, vervolgens maak je ongeveer 3 lusjes van dun tape en haalt deze verticaal door de krulspeld heen, laat ze ongeveer een centimeter of 4 uitsteken. Dit is omdat je daar omheen het verband wikkelt, om de staart heen. Als het zit, laat het er dan zo lang mogelijk omheen zitten, want hoe vaker je verband van te haren aftrekt des te meer haren trek je er ook weer uit enz. enz.
Het is wel de bedoeling dat de staartpunt mooi in de krulspeld valt, het is namelijk mogelijk dat na een aantal dagen het "zaakje" wat gaat zakken waardoor de staartpunt in het verband gaat zitten. Verwissel hem dan!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit dus. Heb t ook een tijdje gehad bij een hond die de staart bleef kapotslaan. Daarna nog een paardenstaartbeschermer gebruikt tot t helemaal genezen was.veertje schreef:Ik heb eens een knutselwerk gezien met een krulspeld om de staart, vastgemaakt met die tape van Nanna. Stukje schuimrubber er tussen, zodat het niet op de staart rust. Zo kan er lucht bij, maar is het ook bestand tegen stoten.
edit:
dit
Men neme een krulspeld, vervolgens maak je ongeveer 3 lusjes van dun tape en haalt deze verticaal door de krulspeld heen, laat ze ongeveer een centimeter of 4 uitsteken. Dit is omdat je daar omheen het verband wikkelt, om de staart heen. Als het zit, laat het er dan zo lang mogelijk omheen zitten, want hoe vaker je verband van te haren aftrekt des te meer haren trek je er ook weer uit enz. enz.
Het is wel de bedoeling dat de staartpunt mooi in de krulspeld valt, het is namelijk mogelijk dat na een aantal dagen het "zaakje" wat gaat zakken waardoor de staartpunt in het verband gaat zitten. Verwissel hem dan!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi