Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maagzuur

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Maagzuur

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah heeft nu denk ruim 1-2 weken last van maagzuur. Ze zit al geruime tijd aan de pijnstilling, dat zal natuurlijk niet al te best zijn voor haar maag. Het maagzuur uit zich vooral doordat ze gaat smakken. Donderdag avond ging ze vooral slapen en leek niet zichzelf. Ze had met wandelen ook gespuugd. Gisterochtend was ze nog niet zichzelf, ze keek wat apathisch om zich heen. Gedurende de dag knapte ze weer wat op. Voor zekerheid toch maar naar de DA geweest. Die heeft cerenia voor 4 dagen voorgeschreven en even paar dagen geen pijnstilling.

Noah krijgt al heel haar leven 2x per dag lotgering, verschillende soorten. Nu is ze 9,5 jaar, kan het ook zijn dat dat te vet voor haar wordt? Ik heb nu degomeat gehaald en ga het 3x per dag geven.

Zijn er nog (homeopatische) middelen die haar maag wat kunnen laten rusten ivm de pijnstilling? Het belangrijkste is dat ze wel de pijnstilling kan verdragen namelijk. Plezier in het leven staat bij ons hoog in het vaandel.
Perry en Noah

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Maagzuur

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou kijken of je met appelazijn iets kunt bereiken, gewoon een idee hoor, bij heel veel mensen is het zuur hebben een probleem van dat maagzuur niet van de juiste kwaliteit is en appelazijn kan dan een oplossing zijn om de zuurgraat weer op peil te krijgen( misschien een stom idee, maar proberen kan geen kwaad toch) ... anders moet je toch aan de maagbeschermers ook gewoon bij de drogist te verkrijgen
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

Ik heb een boxer die soms last heeft van opkomend maagzuur, ik geef dan iberogast, te verkrijgen bij de drogist/kruidvat, dit helpt super, meestal al binnen een paar minuten
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Ik stop er altijd een omeprazol in.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik vrees toch dat er meer aan de hand is, hopelijk een virus. Ze is echt vreselijk sloom en overduidelijk niet lekker. Gister bij de da had ze net nog goede temperatuur maar ze voelt nu ook warm aan. Ze lijkt misselijk en buik rommelt goed. Ontlasting is nog steeds prima. Ik kijk het even aan, anders toch weer terug naar dierenarts.
Perry en Noah

Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik ben gestopt met de maagzuurremmers en geef nu puur maag.
nu heb ik een stopweek om te kijken (het gaat goed, duim duim).
maar geef wel sanofor.
misschien ook een optie?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”