jacq1970 schreef:Gefeliciteerd, wat is ze al van ver gekomen he en wat doet ze het goed.
Ach zo een cursus is heel goed voor jezelf, even wat handvatten krijgen hoe je iets het beste kan aanpakken, aan zo een examen hecht ik zelf weinig waarde, met Bowie heb ik alle cursussen 2x gedaan en de laatste zelfs nooit examen voor gedaan. lekker boeiend.
Wel weet ik dat alle tijd en aandacht die ik in haar gestoken heb en dus ook de cursus uiteindelijk baat hebben gehad, ik kreeg na een jaar of 6 een voorbeeldige hond die ook nog een soort van luistert .. ben ik al heel erg blij mee.
Succes met je zoektocht naar iets wat ze leuk vind, komt vast goed!
Nou he

Ik vroeg me laatst af hoe jij haar op het vliegveld over vond komen? Heb jij haar ook 'los' gezien of alleen in de reisbench?
Terry schreef:Ik vind het een supergoede puntenlijst, gefeliciteerd. Jullie inspanning is in alles te zien op de lijst. En och, wat zegt het helemaal. Je hebt waarschijnlijk heel wat meer tijd en energie er in moeten steken als een ander.
Laatste keer dat ik een cursus deed, kreeg ik een 1 voor de moeite en dat was met een gehoorzame stabij die haar dag niet had mede door mijn zenuwen.
Daar zou ik dan wel een beetje van balen denk ik, van mezelf dan

Maar het zijn momentopnames die examens.
Caro. schreef:Haha die titel 
Ik moest meteen denken aan de hondencursus die op het veldje voor ons huis gegeven wordt, dat is altijd een zooitje en
de vrouw die lesgeeft roept dan regelmatig 'jaaa goed zo bijnaaaaa!'
De eerste keer dat ik dat hoorde, kreeg ik de slappe lach.
Ik vind het een prachtige lijst hoor

Ik vond 'm wel passend, je kan er alle kanten mee op
veertje schreef:Ach wat jammer, maar zo'n examen is ook maar een papiertje uiteindelijk. Grote kans dat jullie veel verder gekomen zijn dan iemand die wel geslaagd is
Nu lekker verder en inderdaad funtraining, hier ook goede resultaten mee geboekt

Ik weet helaas in de buurt van Rotterdam
Dat eerste zeker maar er zaten nog meer portretten bij hoor. Charlie en nog 1 andere hond waren volwassen, de rest allemaal onder het jaar en daar zaten ook wat grapjassen bij
Ik heb in Ridderkerk een hondenschool gevonden die in maart weer een funclass start maar ik ken die hele hondenschool niet dus geen idee of het wat is. Ik ga gewoon eens informeren. Hij start pas in maart dus eerst weer even een paar maanden zelf aan de slag, kijken of ik haar aan het loslopen krijg...alhoewel, het loslopen is het probleem niet. Het hier komen daarentegen
Domor schreef:Bij ons zijn ze om deze reden afgestapt van examinering. Je krijg bij de basiscursus en vervolg 1 een prachtig certificaat met daarop welke oefeningen zijn getraind en een positief stukje over je sterke en zwakke punten (samen met je hond) en in principe mag je altijd door, behalve als je persoonlijk gezegd is dat het niet mag (maar vaak mag je dan, ik dacht gratis, maar anders voor een veel lager tarief, de cursus over doen).
Maar wat een prachtresultaat. Ik snap helemaal dat je trots op haar bent.
Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vond dat er wel een examen bij zat, het heeft toch wel iets. Scheelt dat ik echt al zeker wist dat wij het niet gingen halen en dat dat ook absoluut niet mijn doel was. Beetje spijt dat ik haar niet toch los geklikt heb want wat zou het hilarisch geweest zijn als we toch geslaagd zouden zijn als je bedenkt hoe we daar binnen kwamen
Iedereen bedankt voor de felicitaties