Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CBD olie en Amino calm

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

CBD olie en Amino calm

Ongelezen bericht door veertje »

Zijn er hier mensen die beide producten combineren of dat geprobeerd hebben? Wat zijn daar de ervaringen mee?

Joris stond op Amino Calm en nu hebben we eens een tijdje CBD olie geprobeerd. Dat laatste bevalt erg goed, zijn vacht ziet er goed uit, hij is energieker, maar ook weer gevoeliger voor stress. Nu zou mijn moeder graag de Amino Calm weer erbij gaan geven om hem daarin wat rust te geven.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: CBD olie en Amino calm

Ongelezen bericht door runninggirl »

Onze eigen hond krijgt ook beide (en veel van onze klanten), wat wil je precies weten?
veertje
Zeer actief

runninggirl schreef:Onze eigen hond krijgt ook beide (en veel van onze klanten), wat wil je precies weten?

Nou dat het samen kan is al iets :mrgreen:

Werkt het hetzelfde als allebei apart of zie je meer/minder effecten?
runninggirl
Zeer actief

veertje schreef:
runninggirl schreef:Onze eigen hond krijgt ook beide (en veel van onze klanten), wat wil je precies weten?

Nou het werkt vooral anders, dus je krijgt niet hetzelfde effect als je alleen AminoCalm of alleen CBD olie geeft.
CBD olie heeft een veel bredere werking naast dat het op de gemoedstoestand invloed heeft (ontstekingsremmend bijvoorbeeld).
Bij een deel honden heeft CBD olie helemaal geen merkbaar effect op stress of angst. Dit percentage is in onze ervaring een stuk hoger dan het percentage dat geen effect merkt van AminoCalm.

Vanuit onze eigen hond gesproken: van de CBDolie wordt ze 'tevredener' en 'socialer'. Terwijl de AminoCalm invloed heeft op de effecten van stress (dus beter slapen en ontspannen).
veertje
Zeer actief

runninggirl schreef:
veertje schreef:

Nou het werkt vooral anders, dus je krijgt niet hetzelfde effect als je alleen AminoCalm of alleen CBD olie geeft.
CBD olie heeft een veel bredere werking naast dat het op de gemoedstoestand invloed heeft (ontstekingsremmend bijvoorbeeld).
Bij een deel honden heeft CBD olie helemaal geen merkbaar effect op stress of angst. Dit percentage is in onze ervaring een stuk hoger dan het percentage dat geen effect merkt van AminoCalm.

Vanuit onze eigen hond gesproken: van de CBDolie wordt ze 'tevredener' en 'socialer'. Terwijl de AminoCalm invloed heeft op de effecten van stress (dus beter slapen en ontspannen).
Oke klinkt goed! Zo is het ook een beetje zoals ik het nu bij Joris ervaar. Hij is fitter en ziet er beter uit. Met wandelen heeft hij minder snuffelbehoefte (minder, het blijft een reu :engel: ) en zijn trillende achterpootje is weg. Maar met dingen als alleen zijn is hij wel weer stressiger dan toen hij wel Amino Calm kreeg.
Doke
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Doke »

Eergisteren ook beiden besteld.
In eerste instantie omdat we naar Nederland gaan met nieuwjaar, voor een weekje vakantie, en daar nogal wat afgeknald wordt.
Dus ik hoop dat ik Ira redelijk rustig door de vuurwerkperiode krijg.
Zij zal vanaf de bestelling binnen is de cbdolie krijgen. Ze is al senior en al jaren lupuspatient en heeft hierdoor artrose in schouders. Een paar dagen voor vertrek geef ik haar ook de amino calm bij.
En Chouffeke zal ook de olie krijgen zodat hij hopelijk wat rustiger wordt buiten. Hij is snel overprikkeld.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Doke schreef:Eergisteren ook beiden besteld.
In eerste instantie omdat we naar Nederland gaan met nieuwjaar, voor een weekje vakantie, en daar nogal wat afgeknald wordt.
Dus ik hoop dat ik Ira redelijk rustig door de vuurwerkperiode krijg.
Zij zal vanaf de bestelling binnen is de cbdolie krijgen. Ze is al senior en al jaren lupuspatient en heeft hierdoor artrose in schouders. Een paar dagen voor vertrek geef ik haar ook de amino calm bij.
En Chouffeke zal ook de olie krijgen zodat hij hopelijk wat rustiger wordt buiten. Hij is snel overprikkeld.
Ik ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat! Ik ben zelf ook SLE patiënt en merk dat ik echt wel baat heb bij de olie. Hopelijk jouw hond ook!
Doke
Actief

Ik ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat! Ik ben zelf ook SLE patiënt en merk dat ik echt wel baat heb bij de olie. Hopelijk jouw hond ook![/quote]

Sle is onder controle door cortisone en imuran. Wel een terugval gehad vorig jaar na de vuurwerkperiode. Dus hopelijk dit jaar niet ;-) ze heeft wel af en toe een of andere ontsteking door onderdrukt immuunsysteem ( blaasontsteking, galblaasontsteking,..)

Wel leuk te lezen dat het bij jou positief effect heeft!
Ik laat je weten wat de effecten hier zijn.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik combineer het bij Kai!
Op de aminocalm alleen reageert hij niet zo heel erg, maar icm met de CBD zijn de scherpe kantjes er toch wel af.
De CBD krijgt hij overigens niet voor angst, maar als pijnstilling.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Doke
Actief

De cbd en aminocalm lijken te helpen!
Ze knallen nog niet zo heel erg veel buiten, maar de soms erg luide knallen laten ze gewoon aan zich voorbij gaan :-)
Ira , 25kilo, krijgt s morgens en s avonds twee druppeltjes cbd en sinds drie dagen een half capsule aminocalm. Vanmorgen heeft ze anderhalf gekregen.
Chouffeke, 5 kilo, krijgt 1 druppeltje en een halve capsule. Bij hem is het niet echt voor de knallen maar om innerlijk wat rustiger te worden zodat hij gemakkelijker te trainen is. En om te voorkomen dat hij eventuele angst van Ira overneemt.
Ik hoop dat we de jaarwisseling ook zo doorkomen :-)
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Lou krijgt al standaard cbd olie, maar krijgt er deze week de aminocalm bij. Ik vind haar best chill tot nog toe, maar er wordt ook nog niet echt geknald nu. Morgen zien we het wel.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Doke
Actief

Wel, ik kan nu met zekerheid zeggen dat de combinatie cbd, aminocalm voor Ira gewerkt heeft.
De gewone knallen overdag ( carbid of hoe noemen jullie dat?) en af en toe vuurwerk kon ze gewoon verdragen zonder direct in de stress/paniek te schieten.
De hel die om middernacht losbarstte was er wat te veel aan, zeker ook omdat het wel anderhalf uur geduurd heeft. Maar ook daar herstelde ze veel sneller van dan vorig jaar.
Ze wou uiteindelijk samen met mijn man in de badkamer gaan zitten ;-) daar hoorde ze minder waarschijnlijk.

Ik verwacht dus geen terugval van sle, maar dat zal komende tijd wel duidelijk worden.

Volgend jaar kunnen we dus weer oud op nieuw in Nederland komen vieren :balon:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”