k heb wel vaker pups opgevoed. De laatste keer is bijna 9 jaar geleden en dat zorgt er denk ik toch voor dat ik wat roestig ben. En het help natuurlijk ook niet mee dat mijn andere hond een (als niet zo bijster slim bestempelde, vrij onzekere) shih tzu is en Lizzie een (slimme en stabiele) poedel is. En daarmee bedoel ik dat Dushi een beetje bangig is dus nee was al snel nee. En ze is gewoon niet zo snugger, dus als ik iets op tafel zette dan dacht ze nou daar kan ik dus niet bij en gaf het op. Lizzie is gewoon anders. Heel vrij (wat ik heerlijk vind hoor, want Dushi is gewoon een zenuwpees), en super slim. Gisteren een hoop lawaai in de keuken. Ik had de kvv op de keukentafel gezet om warm te worden, was Lizzie bezig op de stoel te klimmen om zo alvast een voorproefje te nemen. Ze kan er niet bij, maar deed wel erg haar best. Verder is ze absoluut niet onder de indruk van het woordje Nee!. Ze kijkt me dan echt aan van hoezo niet?
Ik ben dus maar gestopt me Nee zeggen, en begonnen met haar heel blij af te leiden. Dit werkt op zich wel, ik vraag me dan alleen af of ze zo leert dat ze bepaalde zaken niet mag.
Ze is verder super hoor, heel gevoelig voor beloning en ze is een enorme knuffelkont. En ik moet ook wel lachen hoor om die slimmigheidjes, maar ik weet soms niet zo goed hoe ik bepaald gedrag moet doorbreken (ze zal wel slimmer zijn dan ik).
Wat ze bv doet is nogal vocaal spelen (dus heel schel en hard blaffen naar de kinderen of de andere honden, niet naar mij). ik probeer haar dan af te leiden, dit lukt voor 30 seconden en dan zie jaar denken, leuk dit, maar wat was ik ook alweer aan het doen, oh ja blaf blaf blaf.
Wat ze trouwens ook doet is heel erg veel drinken. Dit mag ze van mij, alleen het valt wel op. Moet ik daar iets mee?
Alvast bedankt....
6 augustus 2011
En deze van 1 oktober:
Ik ben eruit waarom jonge honden puppies heten. dat komt vast door het laatste gedeelte van het woord, want dat vind ik nog steeds met grote regelmaat in huis. Ik ruim het zonder zeuren op, want ach, niet iedere hond is even snel zindelijk. En Lizzie is ook nog geen 4 maanden. Maar vandaag kon ik haar wel achter het behang plakken. Ik kom met de kinderen uit school. Laat Lizzie in de tuin, een net plasje. Zoonlief gooit zijn jas en bodywarmer in de gang. Lizzie loopt de gang in en doet een plas gelijk de noordzee op mijn zoon zijn bodywarmer en jas. GRRRRRRRRR waarom willen honden nu altijd op zachte plaatsen plassen. laatst ook al een keer op mijn sierkussen van de bank.
Ik denk dat ik luiers ga kopen. Werkte bij de kinderen ook prima de eerste 3 jaar.
Hilarisch. Volgens mij is een pup hetzelfde als bevallen. Je vergeet hoe het was zodra het voorbij is