Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zegt dit over de pup

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

wat zegt dit over de pup

Ongelezen bericht door joyce83 »

Nog een ruime week en dan mogen we onze pup gaan halen.

Via facebook zie ik geregeld filmpjes en foto's voorbij komen van de fokker. Wat mij wel opvalt is dat onze pup best op zichzelf is. Nu is het toevallig ook de enige donkere in het nest dus valt het extra op. Dingen die mij opvallen is dat onze pup regelmatig alleen ligt terwijl de rest op elkaar gestapeld is (ze gaat er soms ook wel bij liggen), nu een filmpje waarop alle andere aan een stof aan het trekken zijn en mevrouw staat zich dat te bekijken en wil daarna alleen zien wat erboven op ligt. Nog een filmpje dat alle andere bij de fokker aan het spelen zijn en mevrouw haar eigen gang gaat door de kamer en braaf op de krantjes gaat plassen. Ook was ze een keer stiekem achter een schot geklommen en was daar in slaap gevallen... Ze geeft mij op de filmpjes ook het gevoel van ik wil naar die knuffel ik ga naar die knuffel en wat ik onderweg tegen kom negeer ik. Maar goed zijn moment opnames natuurlijk en weet niet hoe ze de rest van de dag is.

Morgen gaat we knuffelen nog een keer en zal ik ook aan de fokker gaan vragen hoe ze haar in karakter vinden ontwikkelen. Ze hebben wel al iets gezegd maar wil ik nog even niet doorgeven omdat ik graag jullie meningen hoor.

Wat kan ik gaan verwachten? ben er erg nieuwsgierig naar hoe zich dit gaat ontwikkelen. Zijn de einselgangers in het nest ook wel pups die met je willen gaan werken of kom ik extra mijn best aan het doen? Ik heb nu het gevoel dat als we haar in een groep los gaan laten dat als de bups naar links gaat ik achter haar aan naar rechts aan het rennen kom :engel:

Wat zijn jullie ervaringen?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
joyce83
Zeer actief

Re: wat zegt dit over de pup

Nee volgens mij nog niet gezegd. Maar gaat om een boxer pup. Ze zijn nu 6,5 week oud.
joyce83
Zeer actief

Druk maak ik mij er helemaal niet over, moet vooral lachen om de filmpjes :D hou er wel van als er een kop op zit.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène was een echte einzelgänger. Die deed in het nest al haar eigen ding. Als de andere pups met elkaar bezig waren was zij de tuin aan het ontdekken. :LOL: :LOL:
Ze had totaal geen zin om geaaid te worden door andere mensen, ze zocht geen honden op als ik met haar in het bos liep.
Ik vond het heerlijk :lol1:
Ze is nu 12,5 jaar, is een kei in het opvoeden van pups, is door iedereen aan te halen (dwingt nu ook aandacht af :engel: ), zal nooit ruzie zoeken met andere honden maar geeft wel duidelijk haar grenzen aan en zet een andere hond op zijn plek als die zich aan haar opdringt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
joyce83
Zeer actief

Klinkt goed Inge. Nu ben ik er op zich ook blij mee als ze de andere iets negeert die houd niet zo van opdringerigere honden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

joyce83 schreef:Klinkt goed Inge. Nu ben ik er op zich ook blij mee als ze de andere iets negeert die houd niet zo van opdringerigere honden.

Misschien is het juist wel heel fijn bij een boxer, dat ze niet overal overjolig op af gaat denderen.
Maar of het nu al zo veel zegt? Wij hadden er ook twee die zich afzijdig hielden, de één met bezoek, de ander tja, verstoppen was het niet echt, maar ze zocht steeds schaduwplekjes, weg van de drukte. Vaak dan juist wel bij onbekenden, lekker bij de kindjes slijmen en eten pikken.
Naap had het echt alleen met bezoek, dus de pupkopers kregen hem niet écht te zien. Hij was toen al heel pittig, vrij en open.

Oftewel, het wordt sowieso een feestje :cheer: en de fokker kent ze echt het best :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Ik zou me er niet te druk over maken. Het is denk ik een tante die weet wat ze wil en haar mening niet van anderen af laat hangen. :engel:
Dat of ze heeft een zware hartafwijking. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
joyce83
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Ik zou me er niet te druk over maken. Het is denk ik een tante die weet wat ze wil en haar mening niet van anderen af laat hangen. :engel:
Dat of ze heeft een zware hartafwijking. :pffff:
Het zou zomaar kunnen natuurlijk het is een boxer dus kans dat er lichamelijk een mankement is is natuurlijk groot.

Ze is gisteren goedgekeurd door de dierenarts, hopelijk valt de zware hartafwijking mee.
joyce83
Zeer actief

Nog eens mij eigen tekst gelezen maar het lijkt alsof ze dus niet speelt. Ze speelt wel, maar echt gewoon lekker alleen en niet perse met broer en zusjes. Tenminste niet op de filmpjes. Ze heeft ook haar ren momenten en stuitert ook :)
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

joyce83 schreef:Nog eens mij eigen tekst gelezen maar het lijkt alsof ze dus niet speelt. Ze speelt wel, maar echt gewoon lekker alleen en niet perse met broer en zusjes. Tenminste niet op de filmpjes. Ze heeft ook haar ren momenten en stuitert ook :)
Klinkt als een hondje die zich straks prima alleen kan vermaken.
Ik zou bij een volgende bezichtiging vragen haar even apart te nemen en te kijken of je contact met haar kan krijgen.
Het kan best zijn dat ze contact met mensen heel erg leuk vind :) en het kan ook altijd nog komen :)
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ollie was in het nest ook een beetje zo. Wel ondernemend maar niet per se erg met de rest zeg maar. En dat is ie ook wel een beetje gebleven :) Tuurlijk, toen ie jong was denderde hij ook op iedere andere hond af en als ik met een vriendinnetje ging wandelen had ie dikke pret met haar dames, maar het is altijd meer een mensen-hond geweest dan een honden-hond. En hoe ouder dat ie wordt, hoe erger dat het wordt eigenlijk. Komen we een andere hond tegen? Even snuffelen en weer door, hup, gezellig he vrouwtje *duwt neus in hand* :) Sommige teefjes (lees, ongeveer 3 :') ) zijn wel iets leuker en daar wil ie ook heel soms wel wat mee rennen, maar voor de rest is ie erg op zichzelf. Ik vind het wel prettig :)

Aan de andere kant was ie in het nest ook veel rustiger dan de rest, maar dat heb ik volledig omgegooid, hij is een kopie van z'n vrouwtje geworden en dat wil zeggen: HOI ADHD :LOL:

Dus of het wat wil zeggen? Wellicht iets, maar je knutselt er zelf ook nog aan natuurlijk :P
Laatst gewijzigd door grover op 01 dec 2017 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Zahra was ook echt anders dan de rest van het nest. Deed niet mee, veel rustiger en terughoudender.
Nu is ze veel enthousiaster, leuker en liever dan haar zusje die we anders hadden genomen.

Zou me er dus niet druk om maken.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik zou het ook geen slechte eigenschap vinden, als een pup lekker de eigen gang gaat.
Wie weet wordt het wel een heel makkelijk hondje.

Of het draait straks nog helemaal om, kan ook nog.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Zo'n pup hadden wij ook in het nest, een reutje. Ging gewoon lekker zijn eigen gang en als dat met broertjes / zusjes was dan was dat oké, maar zonder anderen was ook oké. Het is uit het nest veruit het meest stabiele hondje geworden, erg vriendelijk naar alles en iedereen. Maar ook erg baasgericht, niet een plaatvoordekop doordouwer. Dus wat dat betreft zou ik me er niet echt druk om maken.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Volgens mij maakt TS zich er niet zo druk om maar vraagt zich af of het wat zegt over het karakter en de ontwikkeling van de pup.

Ik denk dat het vaak hondjes zijn, mits ze dus niet volledig genegeerd worden door de rest van het nest en/of de moeder, die redelijk zelfstandig zijn wat niet betekent dat ze zich niets van een mens aantrekken of volledig buiten de groep vallen, dat is weer het andere uiterste. Ze trekken een beetje hun eigen plan, bekijken dingen en situaties eens van een afstand en reageren daar op, op hun manier. In mijn beleving zijn ze wat koppiger, soms wat doortastend om hun doel op hun manier te bereiken, maar kunnen uiteindelijk ook wel schikken in een andere manier mits goed duidelijk gemaakt :mrgreen:
Ze zijn zeker niet saai te noemen, eerder een uitdaging en een genot als je weet hoe je ze moet "bespelen" :cheer: :mrgreen:
joyce83
Zeer actief

Idd blondie ik maak me er niet echt druk om. Ben meer nieuwsgierig hoe andere pups die wat meer op zichzelf waren zijn ontwikkeld. Of het een adhd of een relaxte boxer gaat worden maakt mij niet uit. En of mevrouw met wij wil gaan samenwerken dat zie we ook wel weer. We hebben een adhd-er gehad daar hebben we een gouden hond aan gehad en de vorige was heel rustig voor een boxer maar hebben we ook alrijd een heerlijke hond aan gehad. Ik pas me aan naar de hond als het nodig is.

Moeder oma en vader zijn open hondjes een volle zus en half broer kwamen ook vriendelijk over. Toen ik haar de vorige keer op de arm had was ze heel relaxt, op de rug neerleggen resulteerde eerst in een blik van dit vind ik niet zo leuk en daarna had ze zoiets van nee dit wil ik niet ik draai me om. Zusje welke niet van haar af wilde gaan kreeg een grom en werd daarna vakkundig weg gedrukt met de achterpoten.

Nu zijn het wat meer honden en zal meer te zien zijn.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mijn ervaring is dat juist die pups verrassend anders kunnen zijn dan je denkt! Wat je nu ziet is namelijk hoe ze functioneert in het nest. Ik had met mijn nest al behoorlijk geobserveerd hoe de pups onderling met elkaar om gingen, wie altijd het voortouw nam, wie vooraan stonden, wie de einzelgänger was. En met 6.5 week kregen ze een puppytest waarbij ze allemaal apart in een ruimte werden gezet voor de test, en daar bleek dat de pup die ik in het nest als onopvallend en wat teruggetrokken bestempelde, een enorm karakter had :80: Ze toonde het meeste initiatief, zelfvertrouwen, mensgerichtheid. Maar ze was gewoon niet het type dat in een roedel wil opgaan. En ze heeft zich ontwikkeld tot dat hondje wat we zagen tijdens de test :wink: Alles behalve teruggetrokken en heel zelfzeker, maar geen allemansvriend naar andere honden. Wel enorm baasgericht!
kloesje
Zeer actief

De pup uit het nest waar Benthe, die ook zelfstandig haar eigen gang ging, is nu een heel leuke werkhondje geworden. Een ander teefje is juist veel zelfstandiger geworden en wat meer op zichzelf, terwijl zij in het nest niet echt opviel, was meer gelijk aan de rest. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

joyce83 schreef: Nu is het toevallig ook de enige donkere in het nest dus valt het extra op. Dingen die mij opvallen is dat onze pup regelmatig alleen ligt terwijl de rest op elkaar gestapeld is (ze gaat er soms ook wel bij liggen)
Dat klinkt als kleurdiscriminatie, dat zie je regelmatig bij nesten waar verschillende kleuren inzitten.
Mijn ervaring is dat een ogenschijnlijke einzelgänger gewoon opgroeit als een stabiele pup.
Als ze met mensen maar gewoon goed contact maakt
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

jome schreef:
joyce83 schreef: Nu is het toevallig ook de enige donkere in het nest dus valt het extra op. Dingen die mij opvallen is dat onze pup regelmatig alleen ligt terwijl de rest op elkaar gestapeld is (ze gaat er soms ook wel bij liggen)
Dat klinkt als kleurdiscriminatie, dat zie je regelmatig bij nesten waar verschillende kleuren inzitten.
Mijn ervaring is dat een ogenschijnlijke einzelgänger gewoon opgroeit als een stabiele pup.
Wat een onzin , heb heel wat nesten gehad in 40 jaar en nog nooit mee gemaakt.Alsof een pup met kleur bezig is.

Meestal zijn zulke honden stabiele roedelleiders.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou ook een voorkeur hebben voor zo'n type. Ik kies mijn pups altijd zelf uit, dus laat niet de fokker kiezen, meestal valt mijn keus op dit type hondje in het nest, denk daar niet bewust over na, denk helemaal niet meestal, ga alleen op mijn gevoel af.
Maar als ik er achteraf over nadenk waren het dus allemaal van deze types.
Zijn allemaal hele stabiele, zelfverzekerde volwassenen geworden. Heerlijk ik hou er van.
Gr. Aniek

Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

bouvierpoedel schreef:
jome schreef:
Wat een onzin , heb heel wat nesten gehad in 40 jaar en nog nooit mee gemaakt.Alsof een pup met kleur bezig is.
Ik zit geen 40 jaar in de fokkerij, maar inmiddels al bij heel wat nesten gezien.
En ook van verschillende oudere fokkers gehoord.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat interessant, ik ben benieuwd hoe het hondje zich ontwikkelt, of je dit terug blijft zien.

Bij Millie bijvoorbeeld was met 3,5 week al duidelijk dat ze kinderen niet leuk vond en dat is nu duidelijk nog steeds zo.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Yep, vaak zijn die best relaxed en leren heel gemakkelijk, ik zou er ook de voorkeur voor hebben, als ik voor een pup ga en er zit er zo eentje bij is hij mijn :wink: dat ze een eigen agenda hebben ten opzichte van broertjes en zusjes is denk ik niet zo vreemd.....Ik denk dat je er een verbazend leuke hond aan krijgt
joyce83
Zeer actief

Vandaag weer wezen knuffelen. Dit is wat ik zag in een uur tijd. Ze speelt wel met de andere pups maar minder lichamelijk elkaar lastig vallen. Met speeltje samen spelen doet ze ook, komt naar je toe vooral als je geluid maakt of met hand op de grond tikt. Vind op de arm zitten goed. Bijt minder als de andere pups. De andere pups zijn wat opdringeriger. Ze is wat meer een dieseltje, als ze wat langer wakker is komen er wat jumps en weet ze niet hoe gek ze moet springen. Wilde best wel door de deur op ontdekking gaan.

Kleurdiscriminatie nog nooit van gehoord, geen idee of dit voor komt. Ze is ook wel echt de enige donkere, moeder is ook geel namelijk. Nog een week en dan gaan we zien hoe ze bij ons is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xygan was ook zo... heerlijke hond geworden!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

joyce83 schreef:Vandaag weer wezen knuffelen. Dit is wat ik zag in een uur tijd. Ze speelt wel met de andere pups maar minder lichamelijk elkaar lastig vallen. Met speeltje samen spelen doet ze ook, komt naar je toe vooral als je geluid maakt of met hand op de grond tikt. Vind op de arm zitten goed. Bijt minder als de andere pups. De andere pups zijn wat opdringeriger. Ze is wat meer een dieseltje, als ze wat langer wakker is komen er wat jumps en weet ze niet hoe gek ze moet springen. Wilde best wel door de deur op ontdekking gaan.
Klinkt als een heerlijk ding :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
joyce83
Zeer actief

Dit is de kleine meid waar het over gaat.
kloesje
Zeer actief

joyce83 schreef:

Dit is de kleine meid waar het over gaat.

Wat een heerlijk pupje! :I:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou me wel een beetje zorgen maken. Niet zozeer om het karakter als wel om het medische aspect. Ik vind een afwijkend gedrag nl wel eng. Wil je niet bang maken en zak het vast mis hebben maar ik ging toch een keer extra naar de dierenarts met de beschrijving van het gedrag. Het is een rashondje en ze zijn van een ras dat niet vrij is van medische problemen.

Ik bekijk duidelijke afwijkingen van het gemiddelde altijd met argusogen. Kan inderdaad haar karakter zijn
Ik heb niet genoeg verstand van pups om dat in te schatten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”