sommige hondenbezitters....

Moderator: moderatorteam
+1Nanna schreef:Vertel ff waar het over gaat want ik heb geen zin om een hele aflevering te bekijken
jouw achtertuin is inderdaad geweldig!Nanna schreef:Ik ben zielsblij dat ik niet afhankelijk ben van zo'n volgescheten losloopveld. En op sociaal doen met de diverse tokken daar zit ik ook al niet te wachten.Laura84 schreef:dat 2e hekje gaat geen donder uitmaken voor theekransje en co, de hondjes moeten lekker rennen en zij willen sociaal doen. Ik ben toch blij dat ik daar niet woon, stelletje idioten.
Zou juist blij zijn dat zij daar allemaal lopen, kan ik de andere kant op
+1, heerlijk plekje inderdaadSoooof schreef:Ik vind dat tweede, niet omheinde veld veel geslaagder eigenlijk. Lekker groot, geen mensen.
Om te kotsen. Ze staan er nota bene NAAST op moment dat hun honden kuilen in het pad gravenNanna schreef:Wat een zeikspeunen. Mauwen over een bergje gras dat niet vlot genoeg opgeruimd wordtEn als je hond een gat graaft in het pad dat niet even dichtgooien maar janken dat de gemeente 'een zorgplicht heeft'
![]()
En als je kuthond wegrent om andere honden lastig te vallen dan lijn je hem maar aan of je leert hem bij je te blijven.
Ik heb overigens maar 5 minuten gekeken en toen was ik die wijven al zat
*video nog niet gezien*Paisley schreef:Zo'n veldje-groepje kan onwijs leuk zijn hoor. Ik heb een klein beetje heimwee naar ons groepje toen ik nog in de stad woonde. We deden ook jachttraining met elkaar, waarbij het dus heel toegankelijk was dat iemand ook een keer aansloot om het apporteren te proberen.
En er zaten heel leuke honden tussen wat heel leuk is als je 1 speelse jonge hond hebt, die graag ravot met anderen. Het lijkt een rage hier op het forum om een hekel te hebben aan andere honden en hondeneigenaren. Zijn die dan echt zo antisociaal en zo ja, wat doe je dan op een forum?
Ik vind een hek alleen handig als je daarmee ongelukken voorkomt in het verkeer. Maar ten bate van verkeersveiligheid, en niet ten bate van hondeneigenaren.
De uitspraak verbaasde mij ook. Zoveel overlast bezorgen zonder dat er sancties volgen, geen opruimplicht, niet goed onder appel staande honden. En dan in het gelijk gesteld worden.Kells schreef:Eens en de uitspraak verbaasde mij nogal. Ze mogen blij zijn dat er in Leek nog twee plekken zijn waar de honden los mogen. Dan ga je toch niet dit soort dingen eisen?Zamunda schreef:Om te kotsen. Ze staan er nota bene NAAST op moment dat hun honden kuilen in het pad gravenNanna schreef:Wat een zeikspeunen. Mauwen over een bergje gras dat niet vlot genoeg opgeruimd wordtEn als je hond een gat graaft in het pad dat niet even dichtgooien maar janken dat de gemeente 'een zorgplicht heeft'
![]()
En als je kuthond wegrent om andere honden lastig te vallen dan lijn je hem maar aan of je leert hem bij je te blijven.
Ik heb overigens maar 5 minuten gekeken en toen was ik die wijven al zat! En zeiken over gras dat er twee keer per jaar max twee weken ligt en waar ze hun hondjes natuurlijk niet van kunnen weerhouden het te eten...
De eigen verantwoordelijkheid is mijlenver te zoeken, om te janken. Want ja, hun honden mogen daar 'hond' zijn dús daarom hoeven ze die honden daar ook niet onder appèl te houden of te corrigeren. Oftewel: ga je goddelijke gang maar. Zeikwijven.
En dan de conclusie dat het hek prima geschikt is voor scootmobielers... die man heeft lange armen en is heel behendig met dat ding, alsof dat representatief is voor de scootmobielers.
Dat zal ook wel aan de eigen honden liggen, en wat je zelf doet met signalen. De keren dat mijn beide honden in ruzie zijn belandt is op 1 hand te tellen. Ik kan eigenlijk maar 1 incident herinneren, en dat was niet in een speelgroepje. Als er in een speelgroepje een hond aansloot waar ik nattigheid in voelde, ging ik gewoon weer verder. Tot de volgende keer.Nanna schreef:Ik moet er niks van hebben. Maak heus wel eens een praatje met deze of gene maar blijf ver weg van hele groepen die afspreken en samen op rak gaan.
Dat draait meestal toch uit op ruzie en de honden gaan een gelegenheidsroedel vormen die op alles en nog wat afstormen. Daar heb ik helemaal geen zin in.
Ik loop wel lekker met mijn eigen roedel, genietend van de natuur en foto's makend
Niet alleen jouw honden maar de gehele roedeldynamiek denk ikPaisley schreef:Dat zal ook wel aan de eigen honden liggen, en wat je zelf doet met signalen. De keren dat mijn beide honden in ruzie zijn belandt is op 1 hand te tellen. Ik kan eigenlijk maar 1 incident herinneren, en dat was niet in een speelgroepje. Als er in een speelgroepje een hond aansloot waar ik nattigheid in voelde, ging ik gewoon weer verder. Tot de volgende keer.Nanna schreef:Ik moet er niks van hebben. Maak heus wel eens een praatje met deze of gene maar blijf ver weg van hele groepen die afspreken en samen op rak gaan.
Dat draait meestal toch uit op ruzie en de honden gaan een gelegenheidsroedel vormen die op alles en nog wat afstormen. Daar heb ik helemaal geen zin in.
Ik loop wel lekker met mijn eigen roedel, genietend van de natuur en foto's makend
Mijn honden 'stormen' ook wel eens op andere honden af, en dat zijn eigenlijk altijd honden die ze kennen en ook onze kant op komen. Ik heb er op zo'n speelveldje nooit de urgentie gevoeld om daar wat aan te doen, of vervelende reacties erop gekregen. De meeste honden eigenaren vinden het gewoon leuk als je hond een andere hond tegenkomt waarmee het klikt.
Ik roep ze alleen terug als hun speelmaatje nog aan de lijn is, maar als dat overhoop een keer mislukt vind ik dat ook geen enkele reden om als een viswijf naar mn hond te schreeuwen.
Dat vind ik trouwens 1 voor in het ergernissen topic: Dat geblèr naar honden die zich gewoon onschuldig aan het vermaken zijn, omdat ie nou eenmaal moet komen als ie geroepen wordt. Laat m ff, chill.
Ja daag, dus de gemeente moet een oplossing bieden voor hun slecht luisterende honden? In welk parallel universum leven we? Ze gaan mijn inziens de fout in door te zeggen "op dat veld zijn ze vrij." Ja, ze mogen daar hun energie kwijt en kunnen spelen. Maar je zegt tegen kinderen toch ook: dit is de kinderspeeltuin, ga maar kakken op de glijbaan en andere kinderen slaan want hier ben je vrij!mijke schreef:Tsja. Ik vond ze eigenlijk nou ook weer niet zó onredelijk hoor. Dat hek, dat is gewoon een goed idee voor een veldje dat duidelijk enkel en alleen voor hondenspelen bedoeld is. En ja, als je daar je poep express niet op hoeft te ruimen van de gemeente, dan moet diezelfde gemeente die graspoep ook niet 2 weken in de zon laten broeien, dat is gewoon goor. Als de gemeente dat niet snel genoeg wil of kan opruimen, dan moeten ze maar een opruimplicht invoeren op zo'n veld. En verder ben ik het óók al eens met meester Reed dat je een hond nu eenmaal geen robot is. Want dat is waar die ene moeilijk klinkende zin waar jullie nu zo verbaasd op reageren op neerkomt. Iets dat hier op het HF meer dan vaak genoeg gezegd wordt als het over de eigen honden gaatEn tsja, wat luisterden die honden slecht
Maargoed slecht luisterende honden heb je altijd en overal, er loopt hier gelijktijdig een ander topic waarin dat hét nummer 1 argument is
Die mensen kunnen naar mijn mening best wat meer hun best doen om hun hond bij zich te houden, maar als er echt in de hele gemeente Leek maar 2 plekken zijn waar ze los mogen dan kan ik me eigenlijk ook wel voorstellen dat je dat dan gewoon onbezorgd wilt kunnen doen op een echt geschikte plek, in plaats van dat je de godganse tijd loopt te politie-en vanwege allerlei passanten. Alleen dat van die kuilen, dat vond ik nergens op slaan. Verbied het of gooi die kuil dicht, ook als ze buiten het pad graven, dat lijkt me niet meer dan normaal, dat kun je zo'n gemeente écht niet in de schoenen schuiven.
Nou inderdaad, mijn ideeMaeve schreef:Ja daag, dus de gemeente moet een oplossing bieden voor hun slecht luisterende honden? In welk parallel universum leven we? Ze gaan mijn inziens de fout in door te zeggen "op dat veld zijn ze vrij." Ja, ze mogen daar hun energie kwijt en kunnen spelen. Maar je zegt tegen kinderen toch ook: dit is de kinderspeeltuin, ga maar kakken op de glijbaan en andere kinderen slaan want hier ben je vrij!mijke schreef:Tsja. Ik vond ze eigenlijk nou ook weer niet zó onredelijk hoor. Dat hek, dat is gewoon een goed idee voor een veldje dat duidelijk enkel en alleen voor hondenspelen bedoeld is. En ja, als je daar je poep express niet op hoeft te ruimen van de gemeente, dan moet diezelfde gemeente die graspoep ook niet 2 weken in de zon laten broeien, dat is gewoon goor. Als de gemeente dat niet snel genoeg wil of kan opruimen, dan moeten ze maar een opruimplicht invoeren op zo'n veld. En verder ben ik het óók al eens met meester Reed dat je een hond nu eenmaal geen robot is. Want dat is waar die ene moeilijk klinkende zin waar jullie nu zo verbaasd op reageren op neerkomt. Iets dat hier op het HF meer dan vaak genoeg gezegd wordt als het over de eigen honden gaatEn tsja, wat luisterden die honden slecht
Maargoed slecht luisterende honden heb je altijd en overal, er loopt hier gelijktijdig een ander topic waarin dat hét nummer 1 argument is
Die mensen kunnen naar mijn mening best wat meer hun best doen om hun hond bij zich te houden, maar als er echt in de hele gemeente Leek maar 2 plekken zijn waar ze los mogen dan kan ik me eigenlijk ook wel voorstellen dat je dat dan gewoon onbezorgd wilt kunnen doen op een echt geschikte plek, in plaats van dat je de godganse tijd loopt te politie-en vanwege allerlei passanten. Alleen dat van die kuilen, dat vond ik nergens op slaan. Verbied het of gooi die kuil dicht, ook als ze buiten het pad graven, dat lijkt me niet meer dan normaal, dat kun je zo'n gemeente écht niet in de schoenen schuiven.