Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekke gewoontes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Gekke gewoontes

Ongelezen bericht door Soooof »

Welke 'gekke' gewoontes heeft je hond? Of een beetje gek. Of mal. Mag allemaal. :mrgreen:

Rex is van de draaikonterij. Als ie gaat poepen, draait ie -al gehurkt- altijd minimaal één rondje om zijn as. Soms twee. Of anderhalf. Geen idee waar het goed voor is (om zijn poten stabiel neer te zetten, dacht ik misschien), maar hoe nodig hij ook moet, zonder draaien wordt er niet gepoept. :pffff: Ik heb het pas één andere hond in het bos ook zien doen.

Wat doen jullie honden?
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Gekke gewoontes

Ongelezen bericht door natalie »

Soooof schreef:Welke 'gekke' gewoontes heeft je hond? Of een beetje gek. Of mal. Mag allemaal. :mrgreen:

Rex is van de draaikonterij. Als ie gaat poepen, draait ie -al gehurkt- altijd minimaal één rondje om zijn as. Soms twee. Of anderhalf. Geen idee waar het goed voor is (om zijn poten stabiel neer te zetten, dacht ik misschien), maar hoe nodig hij ook moet, zonder draaien wordt er niet gepoept. :pffff: Ik heb het pas één andere hond in het bos ook zien doen.

Wat doen jullie honden?
:LOL:

Jip heeft ook een gek poep-ritueel. Hij zoekt namelijk altijd een struik(je) waar hij boven kan hangen. En soms tilt hij dan ook nog zijn poot op alsof 'ie moet plassen :denken:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Soooof schreef:Welke 'gekke' gewoontes heeft je hond? Of een beetje gek. Of mal. Mag allemaal. :mrgreen:

Dat doet Liske ook :LOL: .

Pasja: als hij aangelopen komt (met of zonder apport), gooit hij op het allerlaatste moment zijn lijf om, om met zijn kont tegen mijn knieën te eindigen.

Su: bij het brengen van apport heeft ze zelf bedacht dat ze ook meteen alweer vertrekkensklaar kan stoppen. Namelijk: zich omgooien tussen mijn benen (hoe ze het doet, ik wéét het niet, die hond is zo onvoorstelbaar flexibel), en tussen mijn voeten te komen zitten zodat ze alweer met haar neus voor mij uit klaar zit voor het volgende vertrek. Ze doet dat dus echt voor/tussen mijn benen, dus gaat niet rond ofzo. Beetje moeilijk om te omschrijven. :denken:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn doet wel eens de handstand als hij moet poepen :LOL: Meestal gaat er sowieso 1 achterpoot de lucht in, maar soms ook 2 :piew:

Tess knabbelt met haar voortanden aan mijn jas/haar/oorlel als ze blij is om me weer te zien of tijdens een knuffelmoment :I:
Perle
Zeer actief

veertje schreef:Finn doet wel eens de handstand als hij moet poepen :LOL: Meestal gaat er sowieso 1 achterpoot de lucht in, maar soms ook 2 :piew:
:80:

Liske, Su en Pimm (alledrie teven) plassen ook meestal met één achterpoot omhoog. :hmmm:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heb je even? :mrgreen:

Amy heeft heel veel rare gewoontes. Ze móet altijd over de bank rollen en schurken als we thuiskomen https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
Ze moet een kussen hebben om een nestje te maken op de bank. Ligt er niks, dan gaat ze een kussen van het bed halen of ergens anders iets zoeken wat voldoet, zoals een jas of deken https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
Als ik haar tuigje omdoe, wil ze per se op de bankleuning zitten. Voordat ze eten krijgt, moet ze in de bench gaan zitten wachten. Daar rent ze dan ook altijd weer één keer uit, maakt een paar pirouetjes om er vervolgens weer in te gaan zitten en keurig te wachten tot ik het deurtje dicht doe.

Mila is een beetje autistisch, die heeft ook gewoontes die echt een beetje dwangmatig zijn, zoals dat ze eerst zes rondjes om mij heen moet lopen voordat ik haar aanlijn als we gaan wandelen. Ze doet altijd twee halve pogingen om in de auto te springen en pas bij de derde keer springt ze er echt in. Alle deuren in huis moeten openstaan, anders wordt ze onrustig. Als ik moet niezen, gaat ze als een gek om me heen rennen en tegen me opspringen en als ik het woord 'kabelbaan' zeg of elektrische apparaten ga bedienen (zoals blender, magnetron), wordt ze hysterisch. En bij het begroeten van bekende en geliefde personen, wil ze altijd onder je benen door lopen en een liedje voor je zingen.

Taartje gaat altijd aan de verkeerde kant van de deur staan, zodat ze helemaal achter de deur belandt als je die opendoet. Ze heeft een vast dansje voordat ze eten krijgt en als ik thuiskom gaat ze een kluifje zoeken om dat vervolgens trots aan mij te laten zien en ermee rond te paraderen. Verder doet ze aan moonwalking; dus in slow motion onder bosjes of rondom planten lopen: https://www.youtube.com/watch?v=rWJ3ikcFAmY

Amoz heeft de minste rare gewoontes. Wat hij wel altijd doet, is hard joelen/gillen als ik tijdens een wandeling de riem af doe en hij mag loslopen en ook als hij bij de achterdeur naar buiten gaan de tuin in. De buren dachten in het begin steeds dat er een hond in elkaar gerost werd, maar hij doet het dus uit blijdschap/opwinding. Verder gaat hij altijd een kledingstuk van mij zoeken als ik weg ben om daar bovenop te gaan liggen.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

in een dolle bui haar eigen staart vangen, wat niet ten goede komt van alles wat op haar pad verschijnt.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Noa duwt altijd haar kont tegen je aan als ze gekieteld wilt worden. Zoals in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=jxVWtGjNb6A
Als Damy dan toevallig in de weg staat, krijgt hij die beuk tegen zich aan :LOL:
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

DeDiana schreef:
Amy heeft heel veel rare gewoontes. Ze móet altijd over de bank rollen en schurken als we thuiskomen https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
Malena doet dat ook elke keer we thuis komen. :LOL:

Marco moet altijd huilen/zingen als hij eten gaat krijgen of als er bezoek komt, om zijn enthousiasme te uiten.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Perle schreef:Liske, Su en Pimm (alledrie teven) plassen ook meestal met één achterpoot omhoog. :hmmm:
Sinne (teef) plast ook met 1 achterpoot omhoog.
En als we thuis komen begroet ze je heel enthousiast, tot even een kef aan toe voordat je binnen bent (uit blijdschap). Dan moet ze eerst even waterdrinken en dan gaat ze weer verder met blij zijn en likjes geven.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
DeDiana
Zeer actief

zoe2710 schreef:
DeDiana schreef:
Malena doet dat ook elke keer we thuis komen. :LOL:
Haha, wat grappig! Nog zo'n gekkie :lol1:
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Ja, geen idee waarom ze het doet.

Ze doet het ook als mijn vriend later thuis komt van zijn werk. Rare hond gewoon :D
DeDiana
Zeer actief

zoe2710 schreef:Ja, geen idee waarom ze het doet.

Ze doet het ook als mijn vriend later thuis komt van zijn werk. Rare hond gewoon :D
Het is vast een podencoding ;-) :denken:
Ik heb ook geen idee waarom Amy het doet, het lijkt alsof ze dan heel blij is om weer thuis te zijn of om de bank weer te zien. Terwijl ze ook altijd heel blij is als we weggaan.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy moet 's avonds als ik m'n tanden poets altijd even uit de wastafel drinken, ook al staat er beneden een bak vol en heeft ze de hele avond kunnen drinken. Ik zet ook wel eens de douche zachtjes aan, maar dat water mot ze niet. Vroeger was dat makkelijk, toen hing de wastafel nog vrij laag waardoor ze gewoon op kon springen en kon drinken uit de lopende kraan, maar sinds de verbouwing hangt hij een centimeter of 10 hoger en is een stuk dieper waardoor ze net met d'r snuit over de rand kan. Dus als ik m'n tanden sta te poetsen, springt ze links naast me op, duwt me desnoods een stukje aan de kant en dan moet ik een bekertje vullen zodat ze kan doen alsof ze uit de wastafel drinkt. Dus ja.

Ze gedraagt zich ook echt als een geslagen hond als ik 1 van de andere honden meeneem. Die heb ik dan al in de gang geparkeerd en zeg dan dat ze zich moet gedragen. Ze kruipt he-le-maal in elkaar, blijft uit m'n buurt en gaat met d'r staart tussen de poten en bijna met tránen in d'r ogen op het puntje van de bank of op d'r kussen naar me liggen kijken. Eergisteravond heb ik dus Sofi weer de huiskamer in gedirigeerd en haar meegenomen. Ze heeft zich het kunstje perfect eigen gemaakt.

Sofi springt niet tegen je op als ze je begroet. Die gaat gewoon voor je staan en probeert (probéert) op ooghoogte te komen door verticaal omhoog te springen met alle 4 de poten in de lucht.

Roubi uit zijn blijdschap door zich ter aarde te storten en een kwart seconde later als een soort spaghettimonster met z'n kont omhoog te maaien met z'n voorpoten.
Soooof
Zeer actief

Wat leuk om te lezen allemaal. :mrgreen: :mrgreen:
Perle schreef:

Wat grappig! Ben blij dat ik niet de enige ben met een draaikont. Heb jij kunnen ontdekken wat het nut is?
Soooof
Zeer actief

Dat van dat water is wel herkenbaar Sandra. Niet perse uit de wasbak, maar Rex wil wel altijd liever drinken uit smerige waterplassen op straat of in de tuin. Dat is blijkbaar lekkerder dan de bak vers water die ik neerzet. :denken:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Yorgos wil altijd kijken hoe het toilet doorspoelt. :piew:

Bros gaat huilen als je hieperdepiep hoera zegt. :piew:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

DeDiana schreef:Heb je even? :mrgreen:

Taartje gaat altijd aan de verkeerde kant van de deur staan, zodat ze helemaal achter de deur belandt als je die opendoet. Ze heeft een vast dansje voordat ze eten krijgt en als ik thuiskom gaat ze een kluifje zoeken om dat vervolgens trots aan mij te laten zien en ermee rond te paraderen. Verder doet ze aan moonwalking; dus in slow motion onder bosjes of rondom planten lopen: https://www.youtube.com/watch?v=rWJ3ikcFAmY
Joh, wat apart zeg! Het lijkt wel alsof het heel spannend vindt? :denken:
DeDiana
Zeer actief

natalie schreef:

Ja, raar hè, maar ze doet het geheel uit eigen beweging en gaat ook echt struikjes en planten opzoeken om het te doen. Ze lijkt dan wel in een soort trance. Het duurt dan zeker een seconde of twee-drie voordat ze reageert als je dan haar naam zegt.
Perle
Zeer actief

Soooof schreef:Wat leuk om te lezen allemaal. :mrgreen: :mrgreen:
Perle schreef:

Wat grappig! Ben blij dat ik niet de enige ben met een draaikont. Heb jij kunnen ontdekken wat het nut is?
Geen flauw idee!
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

DeDiana schreef:
natalie schreef:

Ja, raar hè, maar ze doet het geheel uit eigen beweging en gaat ook echt struikjes en planten opzoeken om het te doen. Ze lijkt dan wel in een soort trance. Het duurt dan zeker een seconde of twee-drie voordat ze reageert als je dan haar naam zegt.
Ik lig dubbel om dat filmpje, niet zo zeer vanwege Tara, maar vooral vanwege Sep die eens een kijkje komt nemen :LOL: 'Wat doet ze nou, even kijken hoor. Hm, wacht even, dat is een lekker geurtje' :lol1:
En Mila met de kabelbaan :LOL: Leuk topic :D

Onze hond vroeger thuis had een matras in plaats van een mand. Als ze er zelf op ging liggen, was er niets aan de hand, maar als ze op de plaats gestuurd werd, móest ze altijd met één teen de grond blijven raken vanaf dat matras :lol1:
DeDiana
Zeer actief

Alex schreef:
DeDiana schreef:
natalie schreef:

Ik lig dubbel om dat filmpje, niet zo zeer vanwege Tara, maar vooral vanwege Sep die eens een kijkje komt nemen :LOL: 'Wat doet ze nou, even kijken hoor. Hm, wacht even, dat is een lekker geurtje' :lol1:
En Mila met de kabelbaan :LOL: Leuk topic :D

Onze hond vroeger thuis had een matras in plaats van een mand. Als ze er zelf op ging liggen, was er niets aan de hand, maar als ze op de plaats gestuurd werd, móest ze altijd met één teen de grond blijven raken vanaf dat matras :lol1:
De andere honden vinden het ook heel raar als Taartje dit doet :80: :denken:
DeDiana
Zeer actief

Boutje schreef:Weinig echt geks hier....
Alleen Poppy, als die vb vastgehouden wordt door iemand of ergens achter een hek of poort zit en ik kom er aan dan gaat ze heel snel van de ene voorpoot naar de andere staan wiebelen, alsof ze heel snel maar me toe rent maar dan alleen met haar voorpoten en ter plaatse.
Trappelend van ongeduld dus. Letterlijk.
O, wat grappig, Amy doet dit precies zo! Ook als ze langzaam/rustig naast mij moet lopen, dan maakt ze heel kleine snelle trappelpasjes, want langzaam bewegen kan niet, maar ze mag ook niet trekken ;-) Stampertje noem ik haar dan altijd.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Als Lais (in de tuin) moet poepen gaat ze altijd eerst als een bezetene door de tuin heen rennen.

Als ik/man thuiskom dat pakt Lais (in navolging van Mister :I: ) altijd een kluif of schoen ( :hmmm: ) in haar bek om die heel blij/trots te laten zien en mee rond te rennen :I: .
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Jemble wilt altijd meteen je huissleutels hebben als je binnen komt en daar doet hij dan een ere rondje mee om ze vervolgens voor je voeten te smijten :wink: . Marvel heeft niet echt iets raars. Ja beetje piepen en zodra je zit dan zit ze ook op schoot maar dat was het dan ook wel.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik weet niet of het onder gekke gewoontes valt want eigenlijk hoop ik dat het nog weer over gaat :F:

Jack springt.

Alle honden springen natuurlijk wel eens maar Jack springt vanuit stand over een hek van 1.20 bijvoorbeeld. Of midden in een groep honden wil hij er uit en dan springt hij over de honden heen naar de buitenrand van de groep. Of als je wijst waar hij naar toe moet springt hij over je arm :mrgreen: Dat zijn geen dingen om me druk over te maken maar vandaag stond hij het ene moment naast me en het volgende moment boven op het aanrecht :eek: :LOL: Gewoon zonder aanloopje en zonder moeite.

Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt met onze honden.
AukjeH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door AukjeH »

Wat doen jullie honden?
Zo herkenbaar! Onze Harry maakt hele wandelingen tijdens het poepen. En hij plast nog steeds als een meisje.

Bert poept met 1 poot omhoog boven bosjes, op boomstronkjes, stukjes papier, als het maar ergens bovenop is. Bert rent en schuurt over de bank als ie blij is, moet altijd een stukje kleding vastpakken van iedereen die binnenkomt, al leren we hem dat ie beter met een speeltje aan kan komen zetten.
En als we in de zomer voor het huis zitten en Bert kan niet goed over de weg kijken, dan rent hij naar binnen en gaat in de vensterbank zitten. Als hij uitgekeken is, krabt hij met zijn voorpootjes op het raam. Dan wil hij weer naar buiten. De deur is gewoon open... :scratch:

Als Harry speelt, of met Bert of met een speeltje, dan kletst ie. Het klinkt als janken, maar hij is gewoon echt aan het kletsen.

Onze buurhond zingt mee met sirenes van de hulpdiensten en het maandelijks luchtalarm.
Afbeelding

Bert 2-2-2016 en Harry 13-11-2011 ♡♡
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef heeft een nieuwe gewoonte ontwikkeld. Het is al een tijdje langer licht buiten en er is dus ook meer actie op straat. Ook meer feestjes in de tuin of binnen met de deuren op.
Vind Droef overdag heus niet erg, maar bij de laatste poep en plas moet iedereen stil zijn. Gewoon bek houden! Allemaal! Hij moet zo slapen, dit kan niet.

Dan trekt hij dus een smoel richting het geluid. Laatst een feestje bij iemand thuis, staat hij daar een beetje op afstand boos naar dat huis te loeren. Vervolgens begonnen mensen ook nog keihard vals mee te zingen. Droef was woest, staat me daar een potje te blaffen. Het zingen stopte wel gelijk overigens. Of dat door Droef kwam geen idee, kan me niet voorstellen dat ze hem hoorde maar de lul zal wel hebben gedacht dat hij succes had. Gisteren weer, heel eind verderop zit een voetbalveld en daar is het al de hele week feest geloof ik. Tot de leuke kindertjes gisteren keihard stonden te zingen, Droef weer een chagrijnige rotkop trekken uiteraard en dat de hele weg volhouden.
Ohh, het helpt ook niet als ik midden op straat mee sta de dansen of ga zingen, dan krijg ik de zelfde smoel en loopt hij meteen naar huis. :engel:

En als er dus pakketjes worden bezorgd gaat hij er nu vanuit dat het automatisch al voor hem of Izzy is. Staat al een vreugde dansje te doen etc. :denken: Voorlopig ga ik dus alleen maar voor mezelf bestellen, misschien stopt hij dan weer met denken dat alles voor hem is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Wanneer ik een teek of een korstje verwijder bij Macho, dan moet hij altijd even snuffelen aan wat ik zojuist verwijder heb.
Macho laat altijd een boer na het eten.
Als hij trek heeft, gaat hij middenin de kamer zitten en mij aanstaren om mij duidelijk te maken dat het nu echt tijd is om te eten.

Timber ligt het liefst op zijn rug, wijdbeens op de bank.
Hij wil altijd op een stoel zitten wanneer wij buiten zitten, het liefst met een kussen.
Hij wil kusjes aan je neus geven, bij iedereen die langs komt.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als ik de voordeur open doe, rent Elco naar de kamer en gaat op de vensterbank aan de voorkant zitten (Gait loopt ook wel die kant op, maar die hoeft niet zo nodig te kijken).
Als iemand van ons wil vertrekken op de fiets, gaat Elco op de vensterbank aan de achterkant zitten. Ook als hij in de tuin was. Maar als baasje of vrouwtje op de fiets vertrekt en hij mag niet mee achterop, dan moet hij dus in de vensterbank.
Zeg je tegen Gait dat hij niet mee mag, loopt hij meteen een eind bij de deur vandaan.
Als ik achter m'n computer zat en even naar de wc ga of thee ga pakken ofzo, gaat Gait standaard op m'n bureaustoel zitten. Dat doet hij ook graag als ik naar de winkel ben. Soms ben ik hem dan kwijt (zwart op zwart ;) ) maar lukt het hem niet om van de stoel af te komen, doordat hij te dicht bij m'n bureaustoel staat en precies zo draait als Gait probeert eraf te springen dat ie naar m'n bureau gekeerd staat. En ja, armleuningen, he ;)
Als ik bijna m'n eten op heb, gaat Elco bij de kamerdeur zitten. Stijf rechtop en mij hypnotiseren. Maakt niet uit of ik binnen een paar minuten klaar ben of nog een uur doe over die laatste happen, hij blijft zitten staren. Gait gelooft het allemaal wel en gaat wel ergens liggen slapen tot ik m'n bord aan de kant zet. Loop ik dan richting de keuken, heb ik twee om hun as en om mij heen springende hondjes. Zodra de koelkast open gaat, zitten ze op gepaste afstand te wachten, om zodra ik richting de kamer loop voor me uit te lopen, al draaiend en dan weer op gepaste afstand te zitten wachten tot ik het eten in hun bakjes gedaan heb. Gait komt het liefst dichtbij mij staan, maar als ik hem dan om afstand vraag, gaat hij nog achter Elco zitten. Afstand is afstand, nietwaar?
Gait heeft heel wat dingen van Elco geleerd. Maar hij bedenkt altijd een betere versie. Schoenen halen? Gait reageert bij de eerste keer vragen, kan het sneller en levert de schoen op m'n schoot af. Als we onderweg zijn naar het gebied waar ze los mogen, loopt Elco ongeveer een meter voor me, ongeveer een halve meter opzij. Gait loopt met z'n neus strak tegen m'n kuit aan de andere zijde en zal daar niet van wijken tot ik zeg dat hij vrij mag. Waar Elco dan nog een paar keer aandringen nodig heeft om ofwel echt strak naast te gaan lopen ofwel vrij te gaan, loopt Gait strak naast/schuin achter me zelfs zonder het te hoeven vragen en gaat er meteen vandoor als ik hem vrij geef. En waar Elco gewoon blijft staan als je zegt dat hij niet mee mag, gaat Gait dus bij de deur weg.
Laatst ging Elco achter een haas aan, Gait ging weer achter Elco aan. Wij roepen ze terug, Gait komt meteen, kijkt vervolgens naar Elco: wat doe jij nou? Je moet komen, hoor! Haas ging vrijwel meteen de bosjes in en toen was Elco hem kwijt, dus ver weg was ie niet. Maar Gait vond het niet kunnen dat Elco zo slecht naar ons luisterde.
Elco zit graag voor in de vensterbank naar buiten te kijken. Postbode mag gewoon post in de brievenbus gooien. Maar als de pakketbezorger komt, moet er gewaarschuwd worden (ja, want ik moet natuurlijk wel de deur open gaan doen). De buren kunnen rustig uit hun auto's stappen zonder dat Elco reageert, maar oh wee als er familieleden van ons arriveren. Dan moet er gejankblaft worden (die hoeven dus ook niet aan te bellen)
En dan nog een laatste: als er bekenden binnenkomen, en 's ochtends en als ik uit de winkel terugkom dan moet Gait iets in z'n bek nemen en dan gaat hij al brommend en kontzwiepend om je heen lopen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”