Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je het aan de hond(en) zou vragen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Als je het aan de hond(en) zou vragen...

Ongelezen bericht door DeDiana »

... wat voor soort hond zou er dan vooral wel of vooral niet bij komen (even los van of je dat überhaupt overweegt)?

Als ik het aan Mila zou vragen, zou ze ongetwijfeld zeggen dat er wat haar betreft niets meer bij hoeft te komen, maar als het dan per se moet, dan maar een jong, speels en onderdanig teefje waar ze de baas over kan spelen. Andere collieachtigen of windhonden vallen altijd wel in de smaak.
Wat betreft Amy en Taartje: liefst zo veel mogelijk podenco's of een stoere, stabiele, kalme reu.
Wat betreft Amoz het liefst een jonge herderachtige reu waar hij lekker mee kan rennen en beuken. Collieachtigen of husky mag ook, als ze het maar leuk vinden om een beetje lomp te spelen (dat kan hij hier niet met de dames, want die willen dat niet).

Ze worden hier allemaal niet blij van te jolige types, zoals labradors, spaniels, poedels of labradoodles. Wat betreft voorkeuren loopt het dus nogal uiteen, maar wat betreft typen honden die ze niet leuk vinden, liggen ze wel heel erg op één lijn.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Als je het aan de hond(en) zou vragen...

Ongelezen bericht door veertje »

Tess wil een andere Belg/herder erbij. Eentje die haar snapt en hetzelfde speelt en doet. Een leuke reu, jong genoeg om gek mee te doen, maar ook wat ouder en wijzer waar ze zich aan kan optrekken.

Finn wil denk ik een klein teefje, jaartje of 4/5, rustig maar af en toe wel in voor een spelletje.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma zou een grote, kalme reu willen met een stoere kop en een flink ego. Ja, die heeft ze al, maar deze wil niet samen liggen. Uma wil er tegenaan kruipen en haar hoofd rusten op zijn rug.

Als je het Manu zou vragen? Die wil er niks bij denk ik.
Hooguit een wat flinke teef die hem wat uitdaagt. Zowel mentaal als fysiek. Hij vindt het volgens mij wel best zo. Al vond hij het ook wel heel leuk Cody in huis te hebben, een gecastreerde reu. Toch stelt hij thuis zijn rust zeer op prijs, geen gedonder :gvd: en buiten doet hij ook zijn eigen ding. Ik denk wel dat hij het heel fijn heeft met Uma maar dat het van hem niet echt moet ofzo. Als hond alleen had hij het ook altijd naar zijn zin.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mahru zou het liefst een rustige volwassen reu willen (ongecastreerd) die ook af en toe met haar wil rennen.
Jura wil alles wel als het maar jong is en ze het kan opvoeden en mee kan spelen, en het niet groter wordt dan zij.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Abby wil geen hond erbij. Het idee alleen al! Maar als het dan echt moet wil ze ws een klein volwassen beleefde terriër reu erbij. Dat kan misschien nog net.
Lupa wil een iets kleiner en vooral speels hondje erbij. Reu, teef of ras maakt haar niet veel uit.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Een labrador, lekker samen ravotten.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Rex zou wel graag een hond van zijn eigen formaat of groter willen, die met hem wil rennen en bekvechten. Hij moet ook tegen een beetje beuken kunnen. :mrgreen: Hij vindt andere herders leuk, want die willen vaak -net als hij- of heel hard rennen, of staand op hun achterpoten met de voorpoten spelen. Maar eigenlijk vindt ie elke hond die bereid is met hem te spelen leuk. :LOL:
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Oeh, dat vind ik best lastig in te schatten. Een hond die niet wil spelen, is per definitie niet leuk ;)
Jip kan leuk spelen met honden die veel rennen en tegelijkertijd een beetje lomp zijn. Reuen vinden hem meestal niet leuk, dus hij speelt het liefst met teven. Ik zou kiezen voor een hond uit rasgroep 6, 7 of 8 van een beetje van formaat. Hoewel het met kleine honden vaak ook goed gaat door gebruik te maken van 'self-handicapping', speelt hij toch leuker met grotere honden. Maar dan dus geen trage lobbes en ook geen windhond die hem veel te snel af is. Dan haakt hij af.
Soooof
Zeer actief

veertje schreef:Tess wil een andere Belg/herder erbij. Eentje die haar snapt en hetzelfde speelt en doet. Een leuke reu, jong genoeg om gek mee te doen, maar ook wat ouder en wijzer waar ze zich aan kan optrekken.
Moet ze toch maar een keertje met Rex komen spelen. :mrgreen: Overigens is hij wel ouder, maar dat 'wijzer' waag ik te betwijfelen. :LOL:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Soooof schreef:Rex zou wel graag een hond van zijn eigen formaat of groter willen, die met hem wil rennen en bekvechten. Hij moet ook tegen een beetje beuken kunnen. :mrgreen: Hij vindt andere herders leuk, want die willen vaak -net als hij- of heel hard rennen, of staand op hun achterpoten met de voorpoten spelen. Maar eigenlijk vindt ie elke hond die bereid is met hem te spelen leuk. :LOL:

Wij moeten volgens mij echt eens wandelen met Rex en Tess :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Van Elco hoeft er echt niets bij. Die was net zo lief enig hond gebleven. Gait heeft op dit moment een ideaal speelmaatje erbij: gecastreerd teefje van 8 jaar, Markiesje. Dolle pret die twee samen, maar ze dwingt wel respect af. Ze is hier wel maar een paar uur per dag
Soooof
Zeer actief

veertje schreef:
Soooof schreef:Rex zou wel graag een hond van zijn eigen formaat of groter willen, die met hem wil rennen en bekvechten. Hij moet ook tegen een beetje beuken kunnen. :mrgreen: Hij vindt andere herders leuk, want die willen vaak -net als hij- of heel hard rennen, of staand op hun achterpoten met de voorpoten spelen. Maar eigenlijk vindt ie elke hond die bereid is met hem te spelen leuk. :LOL:

Wij moeten volgens mij echt eens wandelen met Rex en Tess :LOL:
Als ik in de buurt ben met hem geef ik -digitale- een gil. Vinden ze vast en zeker mooi. :mrgreen:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Als ik het aan Bros zou vragen dan kwam er geen andere hond bij.
Met Bruno heeft hij dan ook totaal niks nada noppes.
In het begin was ik ook erg huiverig voor Yorgos, maar dat gaat echt heel goed.

Als ik het aan Yorgos zou vragen die wilde heel het huis wel vol met honden.
Liefst jonge honden en niet te groot.
Yorgos en Bruno is een super leuk stel samen dat klikt heel erg goed.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Een jolig middenslagje voor Charlie en dan heeft de hoogpotige basset fauve de Bretagne hier uit de buurt de voorkeur. Voorkeur voor reu, teef of gecastreerd heb ik bij Charlie nog niet kunnen ontdekken.
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Damy boeit zich daar niet in, die wilt gewoon rustig zijn ding doen. Noa is soms al teveel voor hem :gvd:

Hoewel Noa in eerste instantie niets moet weten van andere honden, denk ik dat ze na een tijdje heeel blij kan zijn met een klein speels hondje die ook wel houdt van beuken en bekvechten. Ze probeert Damy altijd te verleiden tot rennen en beuken, maar die gaat altijd snel ergens snuffelen als ze eraan komt gestormd :engel:
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Als het aan Juno ligt komt er helemaal niets bij, die houd van haar rust en doet over het algemeen net alsof andere honden niet bestaan.
Shelly wil een stoere (bij voorkeur intacte) reu, formaat maakt niet uit en dan lekker samen sloeren, rennen en beuken :cheer:

Helaas voor Juno komt er wel (binnen een jaar) een hond bij en helaas voor Shelly mag zij niet kiezen wat het wordt :LOL:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier willen de dames wel een ongecastreerde grote reu erbij. Het liefst de Rottweiler van de buren, daar kan Rani lekker mee beuken maar hij is ook rustig genoeg om Mika en Gollum te verleiden. Ze gaan alledrie gillen als ze hem zien :LOL:
Daarnaast heeft Rani een voorkeur voor honden met een lange vacht. De collies van de andere buurman bijvoorbeeld, alleen zijn die niet zo speels en schrikken ze een beetje van het geweld van Rani :mrgreen:
Gollum vind alle rustige honden wel leuk, het leukste is als ze haar ook een beetje verzorgen zoals oren en ogen soppen. Mika vind alle kleine reutjes met ballen leuk, vooral als ze van contactliggen houden.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Laila wil er geen andere hond bij en Shira ook niet. Maar Jack wil er nog wel tien honden bij. Hij is vooral gek op grote herders.

Balou wil er absoluut geen honden bij, zij wil zelfs honden kwijt. :F:
Laatst gewijzigd door Jackira op 14 nov 2017 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

willem zou denk ik wel een ren-zusje willen. eentje die veel met hem kan spelen en vooral rennen
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Peer: alles wat maar loops is.
:LOL:
Ri@ schreef:Balou wil er absoluut geen honden bij, zij wil zelfs honden kwijt. :F:
:LOL:
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Loesje wil er liever niets bij, geen hond en ook geen poes. Loesje is graag het enige prinsesje in huis wat alle aandacht krijgt. Van delen houdt ze niet.
Groetjes, Terry
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dushi : niets, bij voorkeur iedereen behalve mijn man het huis uit (als ze over haar hart strijkt mag ik misschien blijven, maar Lizzie en de kids zijn exit)
Lizzie; iets wat ze mee kan spelen, reu of teef maakt niet uit als het maar een beschaafd geval is. Niet opdringerig en niet wild. Bij voorkeur iets waar ze over kan moederen. Ze zou ook graag een kat willen maar dat kan niet want dochter is allergisch
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie en Yara willen allebei wel een Schapendoes teefje erbij.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

wat Lana momenteel betreft, alles wat 4 poten met kop en staart heeft en zin heeft in een robbertje stoeien, spelen en ravotten.
en verstandig gezien, zo wie zo haar formaat,
maar die wens van haar gaat niet in vervulling, misschien ooit als ze wat ouder en rustiger is.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Sira zou er helemaal niks bij willen, als ze dan toch moet kiezen een klein reutje die onder de indruk van haar is en waar ze lekker de baas over kan spelen. :LOL:
Lana vindt alles en iedereen gezellig, een jonge hond waar ze de hele dag mee kan spelen en het huis kan verbouwen zou ze heerlijk vinden.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie wil een Willem. Ze vindt eigenlijk bijna alle honden leuk maar dit was wel liefde op het eerste gezicht :I: Dus ik maak er maar een zwarte labrador kruising van die lekker wil rennen :mrgreen:
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Vooropgesteld dat er hier nu écht, écht, écht niets meer bij komt.... :lol1:

Luca: "Alsjeblieft niet nog meer! Kun je er in plaats daarvan niet gewoon een paar weg doen??" :hmmm:

Sora: "Graag een grote teef (bij voorkeur tenminste 4x mijn gewicht) die ik hele dagen kan versieren!" :lief:

Linx: "HELP! IK WEET HET NIET! IEMAND STELT ME EEN RECHTSTREEKSE VRAAG... PANIEK!" :jank:

Lea: "Nee. Gewoon nee. " :pffff:

Jayden: "Een middenslag Poedel teefje!! Pretty please!!" :E:

Hayley: "Zal mij een worst zijn, gaan we al trainen?!?!?" :boos:

Killian: "ALLES! WE NEMEN ALLES IN HUIS! Behalve reuen ouder dan een maand of 6. Die moeten dood." :E:
(Nuance van de redactie, ook dat zou met de juiste begeleiding goed komen, maar toch, haha.)

Mason: "Iedereen die mij ook leuk vindt en hele dagen met mij wil spelen!" :mrgreen:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Malou wil er een Labrador reu bij. Zoiets als Willem. Dan kan ze heerlijk spelen en beuken en is ze nog de baas over die hond ook. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

geen
vixen is een typisch verwend enig kind, die heeft nooit geleerd te delen en wil dat ook niet.
denk dat ze doodongelukkig zou worden van een hond erbij, daarom doen we dat maar niet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Niets...als in NIETS :lees: (cavia's, poezen, hamsters, vissen,vogels meegerekend)
Het idee alleen al :oohja:
Ga aan je voorhoofd voelen :piew:

Voor een avond of middag accepteert ze Elmo of Hoppakeetje
Als ze langer dan een middag of avond blijven dan kijkt ze al een keer bedenkelijk :hmmm:
Na een dag of drie moeten ze gewoon gevoeglijk ophoepelen (beschaafde variant van wat ze eigenlijk zou willen zeggen; opgetieft)

Muis is enig kind, Muis is prinses, Cleopatra en Queen Bee in 1
Muis is heel veel hond in een klein - te dik - lijfje...die vult een kamer...daar past niets meer bij...OOK niet als de kamer groter is :pffff:

Waarvan akte
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”