We waren vandaag naar een evenement in een stadscentrum, ideaal op het gemakje, prima uitstapje voor Ds. Ds heeft de dag van vandaag lak aan andere mensen, maar dat houdt niet in dat ze ze niet in het oog heeft

Ze is ondertussen ruim 13 en op haar rust gesteld, mensen en aaitjes kunnen best leuk zijn hoor, maar iemand die hebben en houden aan de kant gooit en zich van 3m ver afzet om haar te omhelzen, behoren niet tot haar favoriete dingen

Dus toen ik het zag aankomen, zette ik me prompt voor Ds en ving persoonlijk de dame in kwestie op, ondertussen mededelend dat we dat niet gaan doen

ja maar zegt ze totaal gechoqueerd door mijn ingrijpen 'ik hou van honden!!!'
ja mevrouw, dat geloof ik oprecht, maar net dan zou u moeten weten dat u niet zomaar op honden afspringt om ze met uw liefde te overstelpen

De dame stamelde nog wat woorden, volledig van haar melk omdat ze toch écht wel honden houdt en dat ze maar niet begreep waarom ze geen toestemming kreeg om mijn hond te benaderen

Even de tip meegegeven dat ze in het vervolg maar eerst de eigenaar moet benaderen en dan pas de hond (dat zou 95% kans geen problemen opgeleverd hebben

Best ironisch dat er 3 minuten daarvoor een jongen nét de tegenovergestelde reactie had, die kreeg bij het zien van DS ongeveer een hartverzakking en begon luid stamelend te schreeuwen en met zijn armen te zwaaien

Je komt toch soms volk tegen hoor