Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Testen bij DA. Waar, hoe, kosten?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Hoihoi!

Jarvis doet aan behendigheid, en om die reden wil ik hem eerst nog laten röntgenen voordat we echt goed actief verder gaan in die sport. Aangezien ik tevens HD/ED testen moet doen om te kijken of hij iets kan betekenen voor het ras, wilde ik het eigenlijk gaan combineren.

Dat houdt dus in dat ik niet bij elke reguliere dierenarts even een afspraak kan maken heb ik al begrepen, i.v.m. RvB.

Ik kan natuurlijk wel googlen naar praktijken in de buurt en het over mij heen laten komen, maar wat ervaringen vragen lijkt me ook geen gek idee.
Ik zoek dierenartsen in regio Friesland, Groningen, Drenthe. Ik woon zelf in Haulerwijk. Ik ben ook benieuwd of iemand ergens goede ervaringen mee heeft. Welke praktijk zou je aanraden? Hoe zit het met een roesje? Hoe gaat dit verder precies?
En waar moet ik ongeveer rekening mee houden qua kosten? Momenteel hou ik, voor alleen al deze testen, een €200 + in gedachten.

Dank alvast :)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bij Den Heuvel in Best ben ik voor officieel HD/ED (+ kosten RvB) en inclusief rug en schouders net iets meer dan 350€ kwijt.
Denk dat voor jou het dichtstbijzijnde met vergelijkbare kwaliteit en kosten Putten is.

Roesje is zelden nodig in mijn ervaring voor keuren van de honden. Ik doe het tegenwoordig wel omdat ik ook pennhip en daar is het wel noodzakelijk.

Ellebogen hier inderdaad maar 2 opnames per elleboog nodig. Sommig rassen zijn er 4 nodig.
Laatst gewijzigd door crutz op 04 nov 2017 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Testen bij DA. Waar, hoe, kosten?

Ongelezen bericht door Barnsley »

Wij gaan inderdaad naar Dierenkliniek Putten. Voor HD, ED en kosten van de beoordeling raad van beheer was ik ongeveer €300 kwijt. Maar de golden moet ook 4 opnames per elleboog, ik weet niet hoe dat bij de corgi zit.

Op bepaalde dagen is er ook een oogarts en kan je de ecvo allemaal op 1 dag laten doen, ben je in 1x klaar. Dat is 1x per kwartaal geloof ik. Wij gaan voor de ECVO altijd naar A7 Noord in Drachten, daar komt iedere 14 dagen de oogarts.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Putten is inderdaad fijn. Voor onofficiële foto's van Heupen, ellebogen, rug ben je daar 110 € kwijt.
Ze hebben daar veel ervaring met sporthonden dus je kunt daar prima terecht voor advies met jouw hondje ook.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Thanks, dan wordt het even een wat groter ritje naar putten :mrgreen:

Ik wil wel de officiële foto's doen. Dit omdat ik met Jarvis, als zijn testen goed zijn, de vervolgstappen ga ondernemen om als dekreu ingezet te kunnen worden.
Kosten vallen me dan nog mee trouwens. Ik las in oude topics op andere fora dat het rond de 200/250 euro kon zitten, dus ik hield al rekening met die prijs plus wat extra.

Als het oogonderzoek niet op dezelfde dag kan is geen probleem. Drachten is maar een klein stukje, dus daar kar ik zo dan even heen :)

Bedankt voor de antwoorden so far!
Barnsley
Zeer actief
Contacteer:

Eerder was dat ook inderdaad de prijs. Bij veel grote klinieken betaal je nu de beoordeling van de raad bij de dierenarts en daarom is het bedrag die je betaald bij de dierenarts hoger. Voorheen betaalde je zeg 200 euro aan de dierenarts en kreeg je na een paar dagen de rekening van de raad van beheer van €110,- voor de beoordeling.
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik ben vorige maand met Tom in Putten geweest voor onofficiële foto's en was 130 euro kwijt want ik wilde de uitslag wel op papier hebben en dan betaal je iets meer.
Prijzen staan trouwens op de website van de kliniek.
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Hellendoorn is erg fijn. Daar heb ik altijd goede ervaringen mee gehad
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Jarvis gaat qua uiterlijk en persoonlijkheid zeker een aanwinst zijn voor het ras. Ben nog steeds helemaal vliefd op hem.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Putten is qua prijs de beste optie, en kundig zijn ze ook :ok: Hellendoorn op zich ook wel goede ervaring mee, maar die röntgenen liever niet zonder roesje. Ik moest lullen als brugman om dat voor elkaar te krijgen, in Putten was het als vanzelfsprekend.
Barnsley
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Putten is qua prijs de beste optie, en kundig zijn ze ook :ok: Hellendoorn op zich ook wel goede ervaring mee, maar die röntgenen liever niet zonder roesje. Ik moest lullen als brugman om dat voor elkaar te krijgen, in Putten was het als vanzelfsprekend.
De toller hoeft ook maar 2 opnamen per elleboog toch? Bij de goldens 4 waarvan 2 in een vrij pijnlijke positie dat Daan dan liever wel een roesje geeft.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Barnsley schreef:
Maeve schreef:Putten is qua prijs de beste optie, en kundig zijn ze ook :ok: Hellendoorn op zich ook wel goede ervaring mee, maar die röntgenen liever niet zonder roesje. Ik moest lullen als brugman om dat voor elkaar te krijgen, in Putten was het als vanzelfsprekend.
De toller hoeft ook maar 2 opnamen per elleboog toch? Bij de goldens 4 waarvan 2 in een vrij pijnlijke positie dat Daan dan liever wel een roesje geeft.
Ja dat is waar. En heel eerlijk? Na m'n laatste ervaring sta ik ook niet meer zo negatief tegenover een roesje..Bizzy vond de HD opnames vreselijk. Ze heeft gekrijst en alles laten lopen :schrik: En waarom? Want perfecte heupjes! En de ellebogen gingen probleemloos. Maar ik bedacht me wel dat ik een volgende keer eerder kies voor een roesje, dit was ook wat sneu.
Oh, niet om TS nu bang te maken hoor :LOL: Ik heb hiervoor nog 2 honden laten röntgenen zonder roesje en die hadden er 0,0 problemen mee. Wil alleen aangeven dat dit wel kan, en dan is het geen ramp om toch voor een roesje te kiezen. In veel omringende landen gebeurt het zelfs nooit zonder.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb goede ervaringen met Hopmans in Roden (en Hoogkerk)

Ik heb geen idee van kosten want ik ben alleen met stichting honden bij Hopmans geweest en kreeg zelf de rekening dus niet. Maar gezien de stichting vaste zaken met ze deden, zullen ze kwa prijs geen gekke dingen doen, anders had mijn stichting heel zeker een andere kliniek gekozen :mrgreen:
http://www.dchopmans.nl/behandelingen-e ... og-foto-s/
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”