Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Elviera
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Halsband

Ongelezen bericht door Elviera »

Nu heeft Maxime dr tuig kapot gebeten. Echt... 2 minuten...

Nu een nieuwe kopen maar waar doe ik goed aan? Waar moet ik op letten? Tuig of toch halsband? Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Re: Halsband

Ongelezen bericht door Shibby »

Een Roemeen die vrij angstig is toch?
Tuig met extra band over de buik. Zoals een ruffwear webmaster tuig, maar er zijn tegenwoordig ook betaalbaardere alternatieven voor. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Als het een goed tuig was, kun je het ook bij de schoenmaker laten repareren. Deed ik op een gegeven moment, met alle opvangers die tuig doorknaagden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

https://blaire.de/geschirre.php en dan het sicherheitsgeschirr als ik Shibby zo hoor.

mijn vraag is: hoe heeft ze haar tuig kapot gekregen? lag het gewoon waar ze bij kon of terwijl ze hem aan had?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ferplast ergo trekking, zo ongeveer 40 euro:
Afbeelding

Zou het knap vinden als deze ook doorgebeten kan worden eigenlijk, het tuig zit mooi om het lijf.
Elviera
Vaste gebruiker

M@scha schreef:https://blaire.de/geschirre.php en dan het sicherheitsgeschirr als ik Shibby zo hoor.

mijn vraag is: hoe heeft ze haar tuig kapot gekregen? lag het gewoon waar ze bij kon of terwijl ze hem aan had?
Tijdens het om hebben en me man begroeten en ik het 2 minuten niet zag. Doe hem altijd af maar zij was zo blij om mijn man tezien (snap er niks van hihi)
Elviera
Vaste gebruiker

Bedankt voor alle reacties!

Afbeelding

Deze is het geworden
Shibby
Zeer actief

Leuke kleurtjes! Maar ik hoop maar dat je hond dan niet zo schrikachtig is als je in een ander topic zegt, want uit zo'n tuig als je nu hebt gekocht zijn ze dan binnen 3 seconden. :wink:
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Shibby schreef:Leuke kleurtjes! Maar ik hoop maar dat je hond dan niet zo schrikachtig is als je in een ander topic zegt, want uit zo'n tuig als je nu hebt gekocht zijn ze dan binnen 3 seconden. :wink:
Die ervaring heb ik zelfs met Dax, die echt niet schrikkerig is maar gewoon dacht: ja daag die kant wil ik niet op :pffff:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Elviera
Vaste gebruiker

Dat idee had ik er niet bij moet ik eerlijk zeggen.
Ik hoop echt dat jullie ongelijk hebben hihi

Het bange gaat wel stapjes vooruit.

Ik zal even proberen te filmen als we buiten zijn.
Shibby
Zeer actief

Elviera schreef:Dat idee had ik er niet bij moet ik eerlijk zeggen.
Ik hoop echt dat jullie ongelijk hebben hihi

Het bange gaat wel stapjes vooruit.

Ik zal even proberen te filmen als we buiten zijn.
Nee. We hebben geen ongelijk. Was het maar zo. :(:

Dus mijn advies is echt om dit tuig terug te brengen en een fatsoenlijk tuig te kopen.
Maar hé, dat advies krijg je alleen maar van iemand die zijn hond 1 keer is kwijtgeraakt na een schrikreactie. 2 keer een 80-weg overgestoken, spoorwegovergang overgestoken en 5km verderop door een politieauto en een fantastische vrouw met een lading kattenvoer is ze klemgereden zodat ze gevangen kon worden.
Geloof mij, dat wil je NIET meemaken.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

ZivaNomi schreef:
petra1 schreef:
Shibby schreef:Leuke kleurtjes! Maar ik hoop maar dat je hond dan niet zo schrikachtig is als je in een ander topic zegt, want uit zo'n tuig als je nu hebt gekocht zijn ze dan binnen 3 seconden. :wink:
Die ervaring heb ik zelfs met Dax, die echt niet schrikkerig is maar gewoon dacht: ja daag die kant wil ik niet op :pffff:
Ja dat dus. Ik heb het met ons keesje gehad die absoluut niet bang is, maar ze wilde gewoon even snuffelen langs een drukke weg waar ik nee op zei en floep! Weg was ze. Het is dat ik razendsnelle reactie had en haar gelijk vast had maar ik kreeg een hartverzakking dat wil je niet weten :schrik:
Ik weet het, en dat wat Shibby meegemaakt heeft is helemaal verschrikkelijk.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ik heb deze tuigen voor mijn mastiffs voor het zwemmen in zee, (hun halsbanden roesten Door het zoute water) maar jou hond kan idd zo ontsnappen uit dit tuig. Ik zou echt geen risico nemen hoor. Ja het Is een fijn tuig maar alleen bij kalme honden.
Elviera
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties! Vandaag gaan we weer shoppen hihi
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Elviera schreef:Bedankt voor jullie reacties! Vandaag gaan we weer shoppen hihi
Succes :wink:
Ik zou voor zoiets gaan als gollum neerzette.

De ferplast ergo, daar kan niet uit ontsnapt worden en het zit ook nog eens comfortable :D
Elviera
Vaste gebruiker

[URL [/URL]

Op weg naar de winkel. Niet meer angstig voor verkeer.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Maar ze is er ook niet zeker van haar zaak.
Ze twijfelt continu en is op zoek naar steun.

Er hoeft maar 1 gek iets te gebeuren en ze is echt van slag.
Bij wijze van een auto die toetert vlak bij haar. Of dat de auto ineens in de remmen moet...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Wat een mooie hond!!

Ik zie echter wel een angstige hond op dit filmpje. Hij vertrouwd jou genoeg om toch met je mee te lopen maar dat doet hij niet rustig.

Succes met shoppen. Altijd leuk.
Afbeelding
gevni havanezers
Elviera
Vaste gebruiker

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Veel dierenwinkels hebben geen tuigen met een extra buikband, dus als je dat wil zal je online moeten kijken. Mocht je in de dierenwinkel iets willen aanschaffen zou ik kijken naar een H-tuig. Je moet de H dan zien als je voor/achter de hond staat en boven op zijn rug kijkt. Deze zijn veiliger dan het tuigje dat je nu gekocht had.

zoiets:
Afbeelding

Het is wel een mooi hondje zeg :I:
Ik zou met wandelen kijken of je haar wat meer ontspannen kan krijgen. Rustig gebied opzoeken, niet te lang lopen en veel laten snuffelen. Snuffelen zou je zelf kunnen uitlokken door af en toe wat voertjes te strooien.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Als je tijd hebt rij dan naar via natura in beekbergen. Daar hebben ze wel goeie tuigen waar niet uit ontsnapt kan worden en ze helpen met aanmeten. ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door georges »

Prachtige hond! Wat het tuig betreft ga ik mee met de rest, mijn pup is op een angstig moment ook uit z'n Julius K9 tuig geglipt (niet helemaal hetzelfde tuig, maar wel hetzelfde principe met borst- en buikband). Veel succes!
charley

Ongelezen bericht door charley »

ZivaNomi schreef:
petra1 schreef:
Ja dat dus. Ik heb het met ons keesje gehad die absoluut niet bang is, maar ze wilde gewoon even snuffelen langs een drukke weg waar ik nee op zei en floep! Weg was ze. Het is dat ik razendsnelle reactie had en haar gelijk vast had maar ik kreeg een hartverzakking dat wil je niet weten :schrik:
Hier precies het zelfde met een Keespuppy met dit tuig van Hunter.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Verstandig, mijn ervaring is ook dat de honden zo eruit kunnen (en ik heb er eentje die inmiddels gewoon denkt "nee ik wil niet die kant op *flop uit tuig*") dus ik heb ook andere tuigjes gekocht en de mooie Hurtta tuigen weggedaan (met pijn in mijn hart want knalroze staat zo mooi op zwart :LOL: )

Ik zou voor nu zo'n tuig kopen als Gollum liet zien en inderdaad anders die van Veertje.
Mooie tuigjes kan je altijd nog kopen als je hond geen vluchtgevaar meer geeft :wink:
Afbeelding
Elviera
Vaste gebruiker

Ik heb de k9 besteld. MAAR de hondenschool wilde dat ik met een halsband ging ivm de training. Heb weinig keus hier met hondenschool dus met staart tussen me benen heb ik het geprobeerd van de tuinddeur tot de voordeur! Doodeng! De hondenschool is hoog omheind maar goed ik kijk het morgen aan mocht het niet naar mijn zin gaan dan moet ik gewoon verder reizen. Training hebben we gewoon nodig.

https://youtu.be/r-NxUVG5uLc
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Elviera schreef:Ik heb de k9 besteld. MAAR de hondenschool wilde dat ik met een halsband ging ivm de training. Heb weinig keus hier met hondenschool dus met staart tussen me benen heb ik het geprobeerd van de tuinddeur tot de voordeur! Doodeng! De hondenschool is hoog omheind maar goed ik kijk het morgen aan mocht het niet naar mijn zin gaan dan moet ik gewoon verder reizen. Training hebben we gewoon nodig.

Jammer dat je wederom niet naar het advies hebt geluisterd :blauwoog: . Waarom nou niet gewoon voor een veiligheidstuig gaan? In het geval van een angstige buitenlander begrijp ik dat écht niet :ugh: . Op hoop van zegen dan maar...

Naar de hondenschool kun je natuurlijk gewoon met het tuig om en riem aan het tuig. Tijdens het trainen schakel je over op de halsband, ik zou dan voor een halfcheck gaan zodat je hond daar niet uit kan glippen. Als tussenstap kun je nog dubbel zekeren: langere riem aan het tuig en een kortere aan de halsband.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

dre schreef:
Verstandig, mijn ervaring is ook dat de honden zo eruit kunnen (en ik heb er eentje die inmiddels gewoon denkt "nee ik wil niet die kant op *flop uit tuig*") dus ik heb ook andere tuigjes gekocht en de mooie Hurtta tuigen weggedaan (met pijn in mijn hart want knalroze staat zo mooi op zwart :LOL: )

Ik zou voor nu zo'n tuig kopen als Gollum liet zien en inderdaad anders die van Veertje.
Mooie tuigjes kan je altijd nog kopen als je hond geen vluchtgevaar meer geeft :wink:
Als je van leuke kleurtjes houdt kijk dan even op https://blaire.de/geschirre.php en dan kiezen voor het sicherheitsgeschirr. Je kunt je lol op met kleurtjes en ook nog kleuren combineren :tongue: .
Elviera
Vaste gebruiker

ZivaNomi schreef:Zo'n eentje? Dat is hetzelfde als wat je al had..Afbeelding

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Nee niet die. Moest even zoeken
Maar deze

Afbeelding

Uiteraard de roze...

Niet k9 maar h9 dit is met extra veiligheid bij de achterste riem.

Alsjeblieft van me niet meteen aan als ik het fout typ.. dikke vingers en groen *bloos*
Elviera
Vaste gebruiker

Zamunda schreef:
Elviera schreef:Ik heb de k9 besteld. MAAR de hondenschool wilde dat ik met een halsband ging ivm de training. Heb weinig keus hier met hondenschool dus met staart tussen me benen heb ik het geprobeerd van de tuinddeur tot de voordeur! Doodeng! De hondenschool is hoog omheind maar goed ik kijk het morgen aan mocht het niet naar mijn zin gaan dan moet ik gewoon verder reizen. Training hebben we gewoon nodig.

Naar de hondenschool kun je natuurlijk gewoon met het tuig om en riem aan het tuig. Tijdens het trainen schakel je over op de halsband, ik zou dan voor een halfcheck gaan zodat je hond daar niet uit kan glippen. Als tussenstap kun je nog dubbel zekeren: langere riem aan het tuig en een kortere aan de halsband.
Dat is een goede! Dat. Ga ik doen morgen voor de zekerheid!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik snap trouwens niet wat er eng is aan een halsband. Een goed zittende halfcheck kan echt niet af.
Ik heb al jaren halsbanden van halsbanden.com. Met de goede maat is er geen enkele mogelijkheid dat ze daaruit kunnen glippen hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”