Nu een nieuwe kopen maar waar doe ik goed aan? Waar moet ik op letten? Tuig of toch halsband?

Moderator: moderatorteam
Tijdens het om hebben en me man begroeten en ik het 2 minuten niet zag. Doe hem altijd af maar zij was zo blij om mijn man tezien (snap er niks van hihi)M@scha schreef:https://blaire.de/geschirre.php en dan het sicherheitsgeschirr als ik Shibby zo hoor.
mijn vraag is: hoe heeft ze haar tuig kapot gekregen? lag het gewoon waar ze bij kon of terwijl ze hem aan had?
Die ervaring heb ik zelfs met Dax, die echt niet schrikkerig is maar gewoon dacht: ja daag die kant wil ik niet opShibby schreef:Leuke kleurtjes! Maar ik hoop maar dat je hond dan niet zo schrikachtig is als je in een ander topic zegt, want uit zo'n tuig als je nu hebt gekocht zijn ze dan binnen 3 seconden.
Nee. We hebben geen ongelijk. Was het maar zo.Elviera schreef:Dat idee had ik er niet bij moet ik eerlijk zeggen.
Ik hoop echt dat jullie ongelijk hebben hihi
Het bange gaat wel stapjes vooruit.
Ik zal even proberen te filmen als we buiten zijn.
Ik weet het, en dat wat Shibby meegemaakt heeft is helemaal verschrikkelijk.ZivaNomi schreef:Ja dat dus. Ik heb het met ons keesje gehad die absoluut niet bang is, maar ze wilde gewoon even snuffelen langs een drukke weg waar ik nee op zei en floep! Weg was ze. Het is dat ik razendsnelle reactie had en haar gelijk vast had maar ik kreeg een hartverzakking dat wil je niet wetenpetra1 schreef:Die ervaring heb ik zelfs met Dax, die echt niet schrikkerig is maar gewoon dacht: ja daag die kant wil ik niet opShibby schreef:Leuke kleurtjes! Maar ik hoop maar dat je hond dan niet zo schrikachtig is als je in een ander topic zegt, want uit zo'n tuig als je nu hebt gekocht zijn ze dan binnen 3 seconden.
SuccesElviera schreef:Bedankt voor jullie reacties! Vandaag gaan we weer shoppen hihi
Hier precies het zelfde met een Keespuppy met dit tuig van Hunter.ZivaNomi schreef:Ja dat dus. Ik heb het met ons keesje gehad die absoluut niet bang is, maar ze wilde gewoon even snuffelen langs een drukke weg waar ik nee op zei en floep! Weg was ze. Het is dat ik razendsnelle reactie had en haar gelijk vast had maar ik kreeg een hartverzakking dat wil je niet wetenpetra1 schreef:Die ervaring heb ik zelfs met Dax, die echt niet schrikkerig is maar gewoon dacht: ja daag die kant wil ik niet opShibby schreef:Leuke kleurtjes! Maar ik hoop maar dat je hond dan niet zo schrikachtig is als je in een ander topic zegt, want uit zo'n tuig als je nu hebt gekocht zijn ze dan binnen 3 seconden.
Verstandig, mijn ervaring is ook dat de honden zo eruit kunnen (en ik heb er eentje die inmiddels gewoon denkt "nee ik wil niet die kant op *flop uit tuig*") dus ik heb ook andere tuigjes gekocht en de mooie Hurtta tuigen weggedaan (met pijn in mijn hart want knalroze staat zo mooi op zwartElviera schreef:Bedankt voor jullie reacties! Vandaag gaan we weer shoppen hihi
Jammer dat je wederom niet naar het advies hebt geluisterdElviera schreef:Ik heb de k9 besteld. MAAR de hondenschool wilde dat ik met een halsband ging ivm de training. Heb weinig keus hier met hondenschool dus met staart tussen me benen heb ik het geprobeerd van de tuinddeur tot de voordeur! Doodeng! De hondenschool is hoog omheind maar goed ik kijk het morgen aan mocht het niet naar mijn zin gaan dan moet ik gewoon verder reizen. Training hebben we gewoon nodig.
https://youtu.be/r-NxUVG5uLc
Als je van leuke kleurtjes houdt kijk dan even op https://blaire.de/geschirre.php en dan kiezen voor het sicherheitsgeschirr. Je kunt je lol op met kleurtjes en ook nog kleuren combinerendre schreef:Verstandig, mijn ervaring is ook dat de honden zo eruit kunnen (en ik heb er eentje die inmiddels gewoon denkt "nee ik wil niet die kant op *flop uit tuig*") dus ik heb ook andere tuigjes gekocht en de mooie Hurtta tuigen weggedaan (met pijn in mijn hart want knalroze staat zo mooi op zwartElviera schreef:Bedankt voor jullie reacties! Vandaag gaan we weer shoppen hihi)
Ik zou voor nu zo'n tuig kopen als Gollum liet zien en inderdaad anders die van Veertje.
Mooie tuigjes kan je altijd nog kopen als je hond geen vluchtgevaar meer geeft
Nee niet die. Moest even zoekenZivaNomi schreef:Zo'n eentje? Dat is hetzelfde als wat je al had..
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Dat is een goede! Dat. Ga ik doen morgen voor de zekerheid!Zamunda schreef:Naar de hondenschool kun je natuurlijk gewoon met het tuig om en riem aan het tuig. Tijdens het trainen schakel je over op de halsband, ik zou dan voor een halfcheck gaan zodat je hond daar niet uit kan glippen. Als tussenstap kun je nog dubbel zekeren: langere riem aan het tuig en een kortere aan de halsband.Elviera schreef:Ik heb de k9 besteld. MAAR de hondenschool wilde dat ik met een halsband ging ivm de training. Heb weinig keus hier met hondenschool dus met staart tussen me benen heb ik het geprobeerd van de tuinddeur tot de voordeur! Doodeng! De hondenschool is hoog omheind maar goed ik kijk het morgen aan mocht het niet naar mijn zin gaan dan moet ik gewoon verder reizen. Training hebben we gewoon nodig.
https://youtu.be/r-NxUVG5uLc