Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

6 maanden verder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

6 maanden verder

Ongelezen bericht door Judith »

6 maanden geleden hebben wij Dino opgehaald bij zijn vorige baas. We wilden graag een 2e hond erbij, in eerste instantie een pup (en dan het liefst familie van Dana), maar realistisch gezien wisten we met een kinderwens die er al gauw aan zat te komen dat een pup en een baby niet zo'n strakke planning zou zijn.
Na het herplaatsen van Dux wilde mijn man toch wel graag weer een hond erbij, hij wilde weer zijn "eigen" hond. Omdat Dana echt "mijn" hond is. Ik had als enige eis, het moest een poedel zijn :mrgreen:
Dus man zich aangemeld op fb bij de Poedelbemiddeling (pagina voor herplaats poedels). En iedere grote poedel die voorbij kwam werd ik in getagd om te kijken of ik wat vond :lol1:

Toen kwam Pino voorbij een grote poedel reu die vanwege persoonlijke omstandigheden moest worden herplaatst. En daar stond 1 zin in die wij heel graag wilde lezen "hij kan met (kleine)kinderen)".
Mijn man stiekem op het werk mij aangespoord om een berichtje te maken voor interesse in deze grote lobbes.
Na een aantal dagen kwam dan een bericht terug, de eigenaresse van Pino had ons samen met een ander gezien uitgekozen uit de aanmeldingen voor Pino. Er werd een afspraak gemaakt om hem te ontmoeten, samen met zijn baasje en de kinderen.
En daar kwamen we dan, met Dana want we wilden natuurlijk zien wat zij er van vond.
Dana was in het begin wat gereserveerd (want ja grote kerel die interesse in je toont...), maar na een paar honderd meter wandelen liet ze zich uit dagen tot een potje rondcrossen en vervolgens haar favoriete hobby uitvoeren, nek happen! :engel:
Keuze was snel gemaakt, wij wilde hem met alle liefde een nieuw huis aanbieden. En de eigenaresse was ondanks haar verdriet blij dat er een huisje was waar ene 2e hond aanwezig was.

Eenmaal thuis vond Pino, vervolgens omgedoopt naar Dino. Als snel zijn draai, althans zo leek het, hij ging mee in the way of life en dat ging eigenlijk best goed. Totdat we erachter kwamen door een akefietje van mij dat hij neit meer alleen kon zijn. Tjah wat moet je dan, roosters omgooien, oppassers in schakelen en er voor zorgen dat hij geen seconde meer alleen zou zijn. Nu 6 maanden later gaat het langzaamaan de goede kant op, hij kan inmiddels 7,5 minuut alleen zijn :cheer:

In heb begin vond Dino andere honden erg interessant, regelmatig kregen wij de middelvinger omdat hij een hond zag. :hmmm:
Na een basiscursus en na veel consequent volhouden gaat het steeds beter, hij wil nog steeds graag naar andere honden toe, maar laat zich steeds vaker terug roepen of komt na even gauw snuffelen meteen mee.
Ook heeft hij mijn neefje van 2 ontmoet, die een grote hond gewent is. Dana vindt mijn neefje spannend en loopt weg uit de situatie. Dino heeft bij meerdere kinderen laten zien dat hij het allemaal prima vindt (uiteraard zorgen we ervoor dat er niets kan gebueren!). Hij vindt kinderen leuk, want ja die hebben eten :engel:

Al met al begint hij volgens mij steeds meer echt zijn draai te vinden binnen ons huis. Hij laat steeds meer zijn ware aard zien, een grote knuffelkont die af en toe wat debiel is, lekker op de bank wilt soezen, het liefst bij je in bed kruipt en dolblij is met zijn speelmeisje Dana.

Wij zijn ontzettend blij met de keuze die we gemaakt hebben en hopen nog lang van hem te mogen genieten :cheer: :I:
We gaan langzaam verder met het leren alleen zijn en het oefenen met de honden, maar hij komt er wel onze grote knappe Dino :love:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: 6 maanden verder

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuke update! :ok: ze zijn leuk samen!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

6 Maanden al?! Jeetje...wat goed dat jullie zoveel vooruitgang boeken, vond het zo sneu om destijds te lezen dat hij zo anders leek dan hij in het begin was. Ik duim op veel mooie jaren samen!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Wat een fijne update! Een paar gewenningsprobleempjes lijken me redelijk normaal maar al met al klinkt het alsof hij vrij naadloos in jullie gezinnetje past!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Klinkt goed allemaal, en ik vind het ook een leuk stel zo samen :I:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Vandaag deed Dino het geweldig goed op het strand en in de duinen vond ik. Complimenten voor hoe jullie met hem bezig zijn en wat jullie al bereikt hebben! :ok:
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wat een fijne update! Ik vind de foto's van je poedels die op het forum voorbij komen ook altijd erg leuk. Vooral hoe die 2 echt samen een setje vormen en blij lijken met elkaars gezelschap :love: Dat het een meerwaarde voor ze is om samen te zijn, dat moet je maar net zo treffen.
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Super, wat een leuke update :D
Jullie hebben een geweldig stel krullenbollen. :I:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Oh, grote, knappe Dino :I: Ik ben ook een beetje verliefd op hem, hij is echt zo leuk op alle foto's! Super dat het steeds beter gaat :D
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Gewoon om even te laten zien hoe leuk het is met 2 poedels die graag knuffelen (en je halve bed in beslag nemen).
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”