Met een pollepel zei de dierenartsassistent
Gewone lepel lukt ook niet, springt ze voor weg. Volgens mij heeft Pleun ook echt zoiets van; Mens doe niet zo raar! Gaat ze een beetje met een ding bij mijn kont zitten als ik even rustig zit te plassen.... Ook al had ik eerst 'droog' met haar geoefend met zit en een lepel erachter en veel lekkers enzo.
Goed, plastic zakje tijdens het plassen proberen onder de straal te leggen dan.... Geen succes. Het ritselt teveel, Pleun probeert het gelijk vast te pakken en er mee te spelen. Ze kijkt me inmiddels argwanend aan als ze plast.... Voor de zekerheid houdt ze afstand. Je weet maar nooit wat die gekke mensen verzinnen.
Nu heb ik dus nog steeds geen urine kunnen opvangen.
De dierenarts assistente stelde een blaaspunctie voor. Dan halen ze met een lange naald urine direct uit de blaas. Maar ik zou het jammer vinden als het zo moet (meer belastend voor de hond). Het moet me toch gewoon lukken haar wat urine te ontfrutselen? Ze hebben maar een klein beetje nodig.
Mijn plan voor morgenochtend:
Vloer vanavond goed schoon maken. Spuitje + potje uitkoken. En dan morgenochtend er voor zorgen dat ze op het laminaat plast (haar niet buiten laten en wachtten). Dan met spuitje de urine opzuigen en in potje doen.
Heeft iemand nog tips voor andere opties?
Laatst hoorde ik iets over een plaszakje die je dan als een soort broekje aan kon doen. Maar ik heb rondgevraagd en kan zoiets nergens vinden.