Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stomme loopse teven gedoe
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: stomme loopse teven gedoe
Weet er alles van.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Das toch ook geen doen met zoveel intacte honden. Ik zou gek worden.
Ik vind 1 loopse teef meer dan genoeg
Ik vind 1 loopse teef meer dan genoeg

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Nanna schreef:Ben altijd zó blij met mijn slanke, gelijkmatig van karakter zijnde, geen hormoonschommelingen of baarmoederontsteking hebbende teven

-
- Zeer actief
Nou, ik zou toch zo overal het mes in laten zetten. Ik zou hier na 1 uur al gillend gek van wordenlucie schreef:Nanna schreef:Ben altijd zó blij met mijn slanke, gelijkmatig van karakter zijnde, geen hormoonschommelingen of baarmoederontsteking hebbende teven

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind één intacte teef en één intacte reu al hard werken als ze loops is, laat staan een grote roedel.
Meestal ga ik een paar dagen de deur uit met Pepe maar de laatste keer was het winter en sneeuwde het waardoor ik niet weg wilde. Toen hebben we het 'feest' thuis gehad. Ik was ook blij dat de rust weer terugkeerde. Gelukkig zit er hier altijd 9/10 maanden tussen.
Succes daar!
Meestal ga ik een paar dagen de deur uit met Pepe maar de laatste keer was het winter en sneeuwde het waardoor ik niet weg wilde. Toen hebben we het 'feest' thuis gehad. Ik was ook blij dat de rust weer terugkeerde. Gelukkig zit er hier altijd 9/10 maanden tussen.
Succes daar!

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
O, pfff, wat een gedoe!
Hier momenteel ook een loopse Taartje die ook de hele dag loopt te slettenbakken. Amoz is het slachtoffer van haar eerste voorkeur, hij is dan wel gecastreerd maar vindt het allemaal nog steeds machtig interessant. Als Amoz na een tijdje geheel uitgeput met rust gelaten wil worden, gaat Taartje verder met Mila (intact) en Amy (gecastreerd). Het zorgt dus wel voor veel onrust, ze zijn veel aan het spelen en met elkaar bezig, maar gelukkig geen wrijving tussen de teven onderling.
De vorige keer waren Taartje en Mila tegelijk loops en dat gaf tijdens de loopsheid ook geen problemen, alleen naderhand is er een paar keer een aanvarinkje tussen Mila en Taartje geweest, omdat Mila altijd een week heel chagrijnig is als ze net loops is geweest. Maar gelukkig niets heftigs.
Ik vind het met vier honden al voor best veel onrust zorgen, dus ik kan me voorstellen dat jij er met zo veel honden ondertussen echt helemaal genoeg van hebt.
Hier momenteel ook een loopse Taartje die ook de hele dag loopt te slettenbakken. Amoz is het slachtoffer van haar eerste voorkeur, hij is dan wel gecastreerd maar vindt het allemaal nog steeds machtig interessant. Als Amoz na een tijdje geheel uitgeput met rust gelaten wil worden, gaat Taartje verder met Mila (intact) en Amy (gecastreerd). Het zorgt dus wel voor veel onrust, ze zijn veel aan het spelen en met elkaar bezig, maar gelukkig geen wrijving tussen de teven onderling.
De vorige keer waren Taartje en Mila tegelijk loops en dat gaf tijdens de loopsheid ook geen problemen, alleen naderhand is er een paar keer een aanvarinkje tussen Mila en Taartje geweest, omdat Mila altijd een week heel chagrijnig is als ze net loops is geweest. Maar gelukkig niets heftigs.
Ik vind het met vier honden al voor best veel onrust zorgen, dus ik kan me voorstellen dat jij er met zo veel honden ondertussen echt helemaal genoeg van hebt.
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
haha ik ken het, wij hebben nu 12 teven die loops moeten worden,.. 3 intacte reuen het is een groot feest.

- Jackira
- Zeer actief
Shira was twee weken geleden loops maar Jack reageerde totaal niet. Hij is ook pas 4,5 maand maar ik kan me herinneren dat Dino al wel reageerde op die leeftijd. Dus ik hoop dat hij zo makkelijk blijft tijdens de loopsheid. IJdele hoop waarschijnlijk 

- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
wij hebben er eern rondlopen van nog geen 4 maanden en die weet ook al hoe het moet XDRi@ schreef:Shira was twee weken geleden loops maar Jack reageerde totaal niet. Hij is ook pas 4,5 maand maar ik kan me herinneren dat Dino al wel reageerde op die leeftijd. Dus ik hoop dat hij zo makkelijk blijft tijdens de loopsheid. IJdele hoop waarschijnlijk

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Omg spaar me, hier gaan ze ook weer over een maandje pffff
Wij gaan volgende zomer een kennel maken dat tijdens de loopsheid ze om en om daarin. Dat zal ook al schelen.
Ach ja je houd van ze ook al wil je ze nu achter het behang plakken hahaha
Wij gaan volgende zomer een kennel maken dat tijdens de loopsheid ze om en om daarin. Dat zal ook al schelen.
Ach ja je houd van ze ook al wil je ze nu achter het behang plakken hahaha
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Onze enige dame (groenendaeler) is dit voorjaar gesteriliseerd ( laparoscopisch). Ideaal ..... geen gedoe meer in huis 

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Yara is 1x per 11 maanden loops, dat scheelt. En tot de vorige loopsheid niets aan de hand, gewoon zichzelf. Misschien ietsje slomer, maar niet echt ontzettend.
Maar afgelopen keer was zo zo ontzettend niet zichzelf tijdens de schijndracht. Van sloom gedrag tot flink sneppen omdat ze geen zin had om te wandelen.
Direct na de schijndracht was ze weer zichzelf.
We wachten de komende loopsheid af en beslissen dan of we haar laten helpen of niet.
Vooral omdat dit de eerste keer was dat ze zo was.
Maar afgelopen keer was zo zo ontzettend niet zichzelf tijdens de schijndracht. Van sloom gedrag tot flink sneppen omdat ze geen zin had om te wandelen.
We wachten de komende loopsheid af en beslissen dan of we haar laten helpen of niet.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Kijk, dat is goed te horen.Boutje schreef:Dat hebben we hier met Vivi gehad. Die was enorm sloom tijdens de loopsheid, wilde niks en dan er na ook nog schijndrachtig en echt geen blijf weten met zichzelf. Toen het de loopsheid er na ook zo was (en nog langer duurde) hebben we haar ook laten castreren. Nadien gewoon onze lieve gelijkmatige Vivi terug. Qua vachtverandering viel het gelukkig mee, al laat haar onderwol wat moeilijker los dan er voor.HillieS schreef:Yara is 1x per 11 maanden loops, dat scheelt. En tot de vorige loopsheid niets aan de hand, gewoon zichzelf. Misschien ietsje slomer, maar niet echt ontzettend.
Nu scheelt het enorm dat schapendoezen praktisch niet veranderen qua vacht, tenminste dat is wat ik begreep van de fokster van Yara.