Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench rust

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Bench rust

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah krijgt volgende week een nieuwe knieband. Daarvoor moet ze 4-6 weken Bench rust houden.

Wat wordt exact onder Bench rust verstaan? Zelf zat ik te denken om een 1 persoons matras in de woonkamer neer te leggen met daaromheen een ren zodat ze niet kan lopen. Is dat voldoende of moet ze echt in een Bench? De stekker van de bel haal ik er ook uit zodat ze niet opeens overeind kan schieten.

Uiteraard zal ik het ook nog volgende week allemaal vragen.
Perry en Noah

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Re: Bench rust

Ongelezen bericht door Paisley »

Daar kan de arts je vast meer over vertellen. Maar is het niet veel beter om de poot te fixeren met een spalk ipv te hopen dat hij het niet gaat gebruiken?
Ik vind het zo verschrikkelijk voor honden als ze echt maar een paar week op een vierkante meter moeten leven.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij hebben destijds met Sam (na haar knieoperatie) inderdaad ook kenneldeeltjes neergezet om de ruimte wat te beperken en om haar en Pepe zonder toezicht uit elkaar te kunnen zetten. Jouw idee van matras en ren, klinkt prima wat mij betreft en is mijn idee van benchrust.
Verder het advies van de dierenarts opvolgen wat beweging betreft.
Alvast veel sterkte voor jullie.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
duitse herder
Zeer actief

Paisley schreef:Daar kan de arts je vast meer over vertellen. Maar is het niet veel beter om de poot te fixeren met een spalk ipv te hopen dat hij het niet gaat gebruiken?
Ik vind het zo verschrikkelijk voor honden als ze echt maar een paar week op een vierkante meter moeten leven.
Mijn hobby is het ook niet, maar liever 4-6 weken rust en daarna nog even mee dan dat ze met pijn rond loopt. DA heeft gezegd 4 weken rust, dan weer opbouwen. Na 6 weken zou ze het weer moeten doen en mag ze weer alles.
Perry en Noah

Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo moest ook een paar weken bench rust na zijn TPLO operatie, gelukkig was hij heel rustig van zichzelf dus de bench was er alleen voor slapen(de eerste paar nachten) en als ik weg ging of naar boven moest voor meer dan een paar minuten. Voor de rest liet ik hem zijn gang gaan zolang het maar wel allemaal rustig gebeurde. Wel sliepen wij de eerste dagen beneden, vind ik fijner voor ze en ook de honden slapen bij ons op bed dus om de overgang niet te drastisch te maken heb ik hier voor gekozen.

Droef nu idem al heeft hij maar 2 nachten in de bench geslapen. Daarna sliep hij gewoon weer bij ons maar wel met de duidelijke regel dat hij niet op de bank mocht. Na 11 dagen zijn we weer naar boven verhuisd en slaapt hij ook weer boven. Traphekje in de slaapkamer zorgt er voor dat hij niet naar beneden rent als hem dat zo uitkomt, dus we lopen samen rustig(!) naar boven en beneden en inmiddels ligt hij ook weer lang uit op de bank maar wel alles met beleid, ik had zelfs een opstapje voor de bank gelegd maar daar sprong hij overheen.

Ik heb zelf het idee dat als ik ze teveel zou beperken ze het nog erger zouden vinden, en ik kijk gewoon wat de hond aan kan. Ik zoek dus de gulden middenweg erin en lijkt best goed te gaan. Enige dat echt uit den boze is dat is dus als een gek door het huis heen rennen, en wederom gaat Droef in de bench als ik weg ga van huis.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
duitse herder
Zeer actief

Wilma schreef:Wij hebben destijds met Sam (na haar knieoperatie) inderdaad ook kenneldeeltjes neergezet om de ruimte wat te beperken en om haar en Pepe zonder toezicht uit elkaar te kunnen zetten. Jouw idee van matras en ren, klinkt prima wat mij betreft en is mijn idee van benchrust.
Verder het advies van de dierenarts opvolgen wat beweging betreft.
Alvast veel sterkte voor jullie.
Dank je wel. Hoe is het bij Sam verlopen? Viel het jullie mee of tegen?
Perry en Noah

Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik heb Zorro wel echt op moeten sluiten in zijn bench na zijn operatie want die bleef niet achter hekjes. Hij sprong direct na de operatie alweer op de bank en er weer af en hekjes gaf hij ook niks om. Hij rende de DA praktijk al direct weer uit op vier poten en sprong ook gelijk de auto in. :schrik: De dierenarts hield haar hart vast en gaf ons meteen maar een doosje valium mee. Dus hij moest wel echt opgesloten worden anders was het geen doen. Maar het viel alles mee, hij berustte zich er wel snel in en heeft niet echt moeilijk gedaan. We gaven hem veel kauwspul en ik deed wel wat denkspelletjes met hem.
Wij gingen wel heel vaak op een dag even een kort stukje met hem naar buiten. Hij zat direct naast de tuindeuren met zijn bench dus dat was wel reuze handig.

Maar als jouw hond achter hekjes blijft dan is dat volgens mij een prima oplossing. Het gaat erom dat die poot niet teveel belast mag worden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je wilt dat ze boel forceert moet je er vooral een matras onder leggen of in een bench stoppen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Ik zou zelf voor een beperkte ruimte (2 m2) kiezen met kennelpanelen van ong. 1 meter hoog, dan kun je ook nog contact maken met de hond zonder dat je een deur hoeft te openen. Even een aai over z'n kop bijvoorbeeld. Mits hij er niet zomaar overheen springt natuurlijk :wink:. Een bench is aan alle kanten afgesloten en geeft nog meer een opgesloten gevoel.

Ik zou ook niet een matras over de hele vloeroppervlakte leggen, de krachten die op de 'nieuwe knie' komen zijn best groot met zo'n zachtere ondergrond. Een zachte ligplek maken binnen de ruimte lijkt me dan beter. De rest van de vloer eventueel bedekken met vetbedden met antislip?

Wij hebben het toentertijd ook zo gedaan (kamerkennel ipv bench) en dat is prima bevallen.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Noah heeft momenteel juist meer klachten als ze uit een Bench komt dan dat ze op een matras ligt. Gelukkig blijft Noah braaf achter een hekje van 40 cm. In huis is ze sowieso nooit actief, alleen in de ochtend wil ze spelen.

Er ligt al een anti slip mat bij haar mat, kan daar nog een paar van bijhalen. En nog wat denk spellen kopen.
Perry en Noah

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

duitse herder schreef:
Paisley schreef:Daar kan de arts je vast meer over vertellen. Maar is het niet veel beter om de poot te fixeren met een spalk ipv te hopen dat hij het niet gaat gebruiken?
Mijn hobby is het ook niet, maar liever 4-6 weken rust en daarna nog even mee dan dat ze met pijn rond loopt. DA heeft gezegd 4 weken rust, dan weer opbouwen. Na 6 weken zou ze het weer moeten doen en mag ze weer alles.
Maar waarom dan geen spalk? Als ik zelf iets gebroken of gescheurd heb, heb ik liever een spalk en hobbel gehandicapt rond dan dat ik me opsluit in de wc. Maar misschien kan t niet hoor, maar het lijkt me prettiger om die poot onklaar te maken en hem op 3 poten t hele huis te geven.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Een spalk belemmerd het herstel denk ik. Die knie wordt direct weer belast na de operatie als het goed is. In ieder geval zou dat snel moeten gebeuren.
Wij hadden een hoek van de kamer van 2 x 1½ meter afgezet met kenneldelen van 1 meter hoog. Hier ging Sam in als ik wist dat er iemand kwam of als er een pakket verwacht werd bijvoorbeeld. Ook Pepe werd er wel eens ingezet als hij wat druk Sam aan het uitdagen was om te spelen of iets dergelijks.
's Nachts sliepen ze gewoon op de slaapkamer zoals altijd want dan zijn onze honden rustig.
Die kenneldelen gebruiken we ook als ze loops is, dus heel vreemd vinden onze honden zo'n afgezette hoek in de kamer niet.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”