Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pippi mag niks
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Pippi mag niks
Hier is het Gait die Elco regelmatig blokt. Wij geven Gait daar altijd een mondelinge correctie voor en stimuleren Elco om te doen wat wij vragen, ongeacht wat Gait daarvan vindt. Gait laat het regelen steeds wat meer gaan en Elco komt meer voor zichzelf op/laat zich minder wegsturen
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Het niet toelaten.. Jij bepaalt wat er gebeurt in huis. Yin wil zich er ook wel eens tussen wringen als we met Snoopy bezig zijn en ballen gooien wil ze ook altijd sneller zijn dan Snoopy om dan de bal ergens te gooien waar Snoop het niet ziet.
Gebeurt niet
Je er tussen wringen wanneer we Snoopy aandacht geven is weg, vervelend doen bij het spelen is weg
Nu gaat het bij ons niet zoals bij jullie maar ik denk wel dat er iets tegen gedaan moet worden voor Pippi helemaal niks meer mag in haar eigen huis.
Gebeurt niet

Je er tussen wringen wanneer we Snoopy aandacht geven is weg, vervelend doen bij het spelen is weg

Nu gaat het bij ons niet zoals bij jullie maar ik denk wel dat er iets tegen gedaan moet worden voor Pippi helemaal niks meer mag in haar eigen huis.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat ik zou doen?
puck wegsturen, pippi laten doen wat ze van plan was te doen en hard bezig gaan puck wat manieren bij te brengen.
uiteindelijk is niet zij degene die uitmaakt wat er gebeurt en haar dat heel goed duidelijk maken lijkt me de beste manier om latere problemen te voorkomen.
puck wegsturen, pippi laten doen wat ze van plan was te doen en hard bezig gaan puck wat manieren bij te brengen.
uiteindelijk is niet zij degene die uitmaakt wat er gebeurt en haar dat heel goed duidelijk maken lijkt me de beste manier om latere problemen te voorkomen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik ben het met Renee-uk eens.
Vusi deed hetzelfde bij Alex, en de goedzak liet het allemaal maar toe
Maar als ik Alex wil(de) knuffelen dan knuffelde ik Alex en als Vusi begon te etteren (Alex in benen en nekvel bijten) dan werd ze buiten de deur gezet.
Na een tijdje had ze het door, ik hoefde maar aanstalten te maken om op te staan en ze ging ergens liggen of zelf naar buiten.
Rangorde is leuk maar ik ben wel degene die bovenaan staat
Vusi deed hetzelfde bij Alex, en de goedzak liet het allemaal maar toe

Na een tijdje had ze het door, ik hoefde maar aanstalten te maken om op te staan en ze ging ergens liggen of zelf naar buiten.
Rangorde is leuk maar ik ben wel degene die bovenaan staat

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila heeft er ook een handje van. Ze gaat dan strategisch zo staan of liggen, dat de rest van de honden haar ondersteboven moeten lopen om bij mij te komen, en dat zullen ze uiteraard nooit doen bij koningin Mila. Ik stuur haar dan 'aan de kant' (dat is uiteraard een gekend commando) en sta dat dus niet toe. Ook als Mila op die manier de ingang van de kamer o.i.d. blokkeert.
Ze is het daardoor vanzelf veel minder gaan doen. Soms doet ze het nog wel, maar dan is alleen even naar haar kijken meestal al voldoende om haar aan de kant te laten gaan.
Ze is het daardoor vanzelf veel minder gaan doen. Soms doet ze het nog wel, maar dan is alleen even naar haar kijken meestal al voldoende om haar aan de kant te laten gaan.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Alles is hier van Dirk denkt hij
Truus durft het ook niet echt af te pakken van Dirk en dat vindt ik ook niet zo erg, maar iedere keer als ik er dan wat van zei, stopte Truus met alles
Ik ben begonnen met speeltjes eerst de naam van de hond te noemen en die mag het dan ook ophalen, en dan mag de ander er zich niet mee bemoeien, ook met aandacht, eerst de naam van de hond en dan moet de andere gewoon wieberen, misschien is dat ook iets

Truus durft het ook niet echt af te pakken van Dirk en dat vindt ik ook niet zo erg, maar iedere keer als ik er dan wat van zei, stopte Truus met alles

Ik ben begonnen met speeltjes eerst de naam van de hond te noemen en die mag het dan ook ophalen, en dan mag de ander er zich niet mee bemoeien, ook met aandacht, eerst de naam van de hond en dan moet de andere gewoon wieberen, misschien is dat ook iets

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Joh, niemand is hier perfectFrolic schreef:Het is gewoon stom dat ik het eerder niet zo zag. Ook omdat ze eigenlijk altijd leuk met elkaar omgaan, ze zoeken elkaar altijd op, spelen, slapen samen. Als ik knuffel met de één en de ander bemoeit zich ermee dan wordt die ook weggestuurd. Geeft ook nooit gemor. Nou ja, Pippi hoefde ik niet weg te sturen, dat deed Puck al heel gehaaid.
Gek hè, door die voerbal zag ik het ineens.

Ik denk dat iedereen wel eens heeft van.... goh had ik nou maar..... ik in ieder geval wel

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Meelezer. Noa heeft er ook een handje van om Damy te regelen. Vooral als we wandelen. Dan zit ze hem continue te pesten dat hij haar niet mag inhalen. Op d'r flikker geven werkt niet, omdat ze net buiten bereik blijft.
Als Damy komt knuffelen, wilt ze er vaak bij, maar niet altijd gelukkig. En ze laat zich al redelijk goed wegsturen als ze toch opdringerig doet. Ik zeg iets van Nee Noa en geef dan enkel aandacht aan Damy.
Als Damy komt knuffelen, wilt ze er vaak bij, maar niet altijd gelukkig. En ze laat zich al redelijk goed wegsturen als ze toch opdringerig doet. Ik zeg iets van Nee Noa en geef dan enkel aandacht aan Damy.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Typisch zeg, hier zie ik dat ook, Ziggy is natuurlijk heel schattig en weet daar schaamteloos misbruik van te maken.
Hij kan je soms aankijken als het mishandelde weeskind compleet met neerhangende oortjes, sielugge puppieblik en trillen maar geef hem een vinger en hij pakt je hele arm.
Met botjes en oortjes moet ik er bovenop zitten anders pakt ie het zó van Rasta af .
Soms ligt Rasta ergens en wil meneertje daar liggen dan begint hij eerst lief met ogen likken maar vervolgens aan het dwingen net zolang tot Rasta opstaat.
Dat kap ik dus af, de bank is groot genoeg, optiefen dus.
Zúchtttt sielugge blik, bibberig en zuchtend gaat ie ergens anders liggen, vrouwtje is zo geméénnn, magooknikssss
Hij kan je soms aankijken als het mishandelde weeskind compleet met neerhangende oortjes, sielugge puppieblik en trillen maar geef hem een vinger en hij pakt je hele arm.
Met botjes en oortjes moet ik er bovenop zitten anders pakt ie het zó van Rasta af .
Soms ligt Rasta ergens en wil meneertje daar liggen dan begint hij eerst lief met ogen likken maar vervolgens aan het dwingen net zolang tot Rasta opstaat.
Dat kap ik dus af, de bank is groot genoeg, optiefen dus.
Zúchtttt sielugge blik, bibberig en zuchtend gaat ie ergens anders liggen, vrouwtje is zo geméénnn, magooknikssss

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
De mechels bemoeien zich graag met alles, ik als ze niet zou temperen, dan denken ze alles zelf te kunnen regelen. Zulk gedrag als jij beschrijft wordt hier niet getolereerd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het zijn twee teefjes toch? Dan heb je dit sneller. Ik vind het ook lastig gedrag en ik hou er niet van. Hier is het Tom die Bas blokkeert en die Bas denkt te verbieden op de bang te komen bv. Ik pak zijn hoofd, draai dat weg en nodig dan Bas uit en leg haar tegen Tom aan. Als hij haar blokkeert duw ik hem weg en roep Bas. Ik probeer er een beetje omheen te werken.
Maar deels laat ik het ook gaan. Zodra het los van mij is mogen ze alles onderling omdat ik denk dat honden het samen beter regelen dan wanneer wij ons bemoeien. Mijn hondjes maken nl nooit ruzie en als het puntje bij het paaltje komt snauwt Bas flink van zich af en zal Tom dimmen.
Tom is recent gecastreerd en was net na aankomst (heel kort gecastreerd) heel galant naar Bas. Langzaam maar zeker wordt hij claimeriger en mag hij soms wel eens wat te bezitterig doen. Twee teefjes hebben dat vaak nog sterker.
Maar deels laat ik het ook gaan. Zodra het los van mij is mogen ze alles onderling omdat ik denk dat honden het samen beter regelen dan wanneer wij ons bemoeien. Mijn hondjes maken nl nooit ruzie en als het puntje bij het paaltje komt snauwt Bas flink van zich af en zal Tom dimmen.
Tom is recent gecastreerd en was net na aankomst (heel kort gecastreerd) heel galant naar Bas. Langzaam maar zeker wordt hij claimeriger en mag hij soms wel eens wat te bezitterig doen. Twee teefjes hebben dat vaak nog sterker.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als de 1 een speeltje pakt en nr. 2 pakt dat af, is dat wat mij betreft oké. Net zoals opgelegd spelen. Maar als ik een hond een commando of een speeltje geef heeft de ander niet te proberen dat te dwarsbomen. Wat al eerder is gezegd: uiteindelijk bepaal ik wat er gebeurd en niet de honden onderling.