Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulphond .. Straks op radar.
Moderator: moderatorteam
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Hulphond .. Straks op radar.
Zag net een voorstukje. Op npo 1
Ben benieuwd waar het nu over gaat .
De hond of de hulpvraag .
Ben benieuwd waar het nu over gaat .
De hond of de hulpvraag .
Fenneke en Baloe

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Re: Hulphond .. Straks op radar.
Nou ja niet radar maar kassa
Maar ging alleen over de regeltjes en niet over de honden

Maar ging alleen over de regeltjes en niet over de honden

Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Grappig, de stichting die te zien is, is de stichting waar mensen zelf die 20.000 bij elkaar moeten krijgen. Morgen maar even terug kijken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Laura84 schreef:Grappig, de stichting die te zien is, is de stichting waar mensen zelf die 20.000 bij elkaar moeten krijgen. Morgen maar even terug kijken
Waar ook een forum-lid voor aan het inzamelen is?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Yep. En KNGF zat er.crutz schreef:Laura84 schreef:Grappig, de stichting die te zien is, is de stichting waar mensen zelf die 20.000 bij elkaar moeten krijgen. Morgen maar even terug kijken
Cliënt van ons heeft hulphond (via Gemeente) gekregen van Greetje Veneboer
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
yes, split second gezien maar verder meer KNGF.crutz schreef:Laura84 schreef:Grappig, de stichting die te zien is, is de stichting waar mensen zelf die 20.000 bij elkaar moeten krijgen. Morgen maar even terug kijken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zit hier ook een lid die hulphonden opleid zonder stichting die voor een redelijke prijs een hulphond kan leveren terwijl sommige met de hele reutemeteut aan hulp van stichtingen , donaties ,vergoedingen, fondsen wervingen, subsidies en WMO en nog meer de prijs alleen maar duurder word voor een hulphond. 

Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat laatste klinkt natuurlijk allemaal veel interessanter hebouvierpoedel schreef:Zit hier ook een lid die hulphonden opleid zonder stichting die voor een redelijke prijs een hulphond kan leveren terwijl sommige met de hele reutemeteut aan hulp van stichtingen , donaties ,vergoedingen, fondsen wervingen, subsidies en WMO en nog meer de prijs alleen maar duurder word voor een hulphond.

-
- Zeer actief
Leg uit.?crutz schreef:Maar dat laatste klinkt natuurlijk allemaal veel interessanter hebouvierpoedel schreef:Zit hier ook een lid die hulphonden opleid zonder stichting die voor een redelijke prijs een hulphond kan leveren terwijl sommige met de hele reutemeteut aan hulp van stichtingen , donaties ,vergoedingen, fondsen wervingen, subsidies en WMO en nog meer de prijs alleen maar duurder word voor een hulphond.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Leg uit.?crutz schreef:Maar dat laatste klinkt natuurlijk allemaal veel interessanter hebouvierpoedel schreef:Zit hier ook een lid die hulphonden opleid zonder stichting die voor een redelijke prijs een hulphond kan leveren terwijl sommige met de hele reutemeteut aan hulp van stichtingen , donaties ,vergoedingen, fondsen wervingen, subsidies en WMO en nog meer de prijs alleen maar duurder word voor een hulphond.
Die reutemeteut aan stichtingen, donaties etc. Niet de persoon die het gewoon normaal en op een betaalbare wijze doet

-
- Zeer actief
Ja dat is met het meeste zo jammer genoeg.crutz schreef:bouvierpoedel schreef:Leg uit.?crutz schreef:Maar dat laatste klinkt natuurlijk allemaal veel interessanter hebouvierpoedel schreef:Zit hier ook een lid die hulphonden opleid zonder stichting die voor een redelijke prijs een hulphond kan leveren terwijl sommige met de hele reutemeteut aan hulp van stichtingen , donaties ,vergoedingen, fondsen wervingen, subsidies en WMO en nog meer de prijs alleen maar duurder word voor een hulphond.
Die reutemeteut aan stichtingen, donaties etc. Niet de persoon die het gewoon normaal en op een betaalbare wijze doet

-
- Vaste gebruiker
Ehm nee. Ik kan niet voor anderen spreken maar als ik zelf kijk het is echt lastig om goede informatie te vinden. Ik was zelf al heel blij dat ik uitvond dat er zoiets was als teamtraining was. Maar je wordt bang gemaakt om het buiten een stichting om te doen want dan zou je geen echte officiele hulphond krijgen en dan zou die bij situaties waarbij je hem nodig hebt geweigerd kunnen worden. Als je kijkt op de site van de NS staat zelfs dat alleen hulphonden van de stichting Hulphond gratis meemogen. Nu is die 3 euro best te betalen dus daar zou ik niet naar kijken, maar het is wel ter illustratie hoe bizar de regelgeving is.bouvierpoedel schreef:Ja dat is met het meeste zo jammer genoeg.crutz schreef:
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Zo bizar vind ik het niet. Dat hele hulphonden gedoe lijkt gekaapt te worden door mensen die met een soort rage meegaan. Ik kwam laatst weer een doodle-puber tegen met een jongetje van 12 en zn moeder. Die hond was dan zijn hulphondFlossie schreef:Nu is die 3 euro best te betalen dus daar zou ik niet naar kijken, maar het is wel ter illustratie hoe bizar de regelgeving is.

Nou kan ik het me voorstellen dat het voor een (autistisch) kind heel leuk is om een hond te hebben, en dat hij daar echt wat aan heeft. Maar supermarkten, scholen en andere openbare gelegenheden kunnen er niet aan beginnen om dat dan allemaal maar binnen te laten of er speciale regels voor te hanteren.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Paisley schreef:Zo bizar vind ik het niet. Dat hele hulphonden gedoe lijkt gekaapt te worden door mensen die met een soort rage meegaan. Ik kwam laatst weer een doodle-puber tegen met een jongetje van 12 en zn moeder. Die hond was dan zijn hulphondFlossie schreef:Nu is die 3 euro best te betalen dus daar zou ik niet naar kijken, maar het is wel ter illustratie hoe bizar de regelgeving is.Want hij was autistisch. Verder was de hond gewoon een leuke jonge hond die niets speciaals kon.
Nou kan ik het me voorstellen dat het voor een (autistisch) kind heel leuk is om een hond te hebben, en dat hij daar echt wat aan heeft. Maar supermarkten, scholen en andere openbare gelegenheden kunnen er niet aan beginnen om dat dan allemaal maar binnen te laten of er speciale regels voor te hanteren.
En toch, in de USA zijn de regels veel soepeler en zie je inderdaad veel hulphonden in het openbare leven en over het algemeen zonder problemen
-
- Vaste gebruiker
Tot zover snap ik het ook helemaal maar ik heb het over echt tot hulphond opgeleide hond, alleen bij een andere stichting. Dat vind ik dus raar. Het lijkt me dan eerder logisch om het diploma dat de hond op een gegeven moment behaald als leidend te houden en niet wie de hond heeft opgeleid.Paisley schreef:Zo bizar vind ik het niet. Dat hele hulphonden gedoe lijkt gekaapt te worden door mensen die met een soort rage meegaan. Ik kwam laatst weer een doodle-puber tegen met een jongetje van 12 en zn moeder. Die hond was dan zijn hulphondFlossie schreef:Nu is die 3 euro best te betalen dus daar zou ik niet naar kijken, maar het is wel ter illustratie hoe bizar de regelgeving is.Want hij was autistisch. Verder was de hond gewoon een leuke jonge hond die niets speciaals kon.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik verwacht ook geen grote problemen hoor, maar op z'n minst hogere schoonmaakkosten. En ik denk dat er in Amerika ook makkelijker meegegaan wordt in de waanzin van doodnormale honden die ineens levensreddend zouden zijn.
Maar zie ik op me heen wat er met die hulphonden gebeurt (dan heb ik het niet over geleidehonden) dan vind ik het meer een uit de hand gelopen hobby en een charmant idee dan een serieus te nemen hulpmiddel waar de baas van afhankelijk is.
Maar zie ik op me heen wat er met die hulphonden gebeurt (dan heb ik het niet over geleidehonden) dan vind ik het meer een uit de hand gelopen hobby en een charmant idee dan een serieus te nemen hulpmiddel waar de baas van afhankelijk is.

-
- Vaste gebruiker
Ja vind ik ook een beetje belachelijk. Het kan zeker helpen maar je moet niet denken dat met een hond opeens floep alles is opgelost. Je zal ook zelf keihard moeten werken en je kan niet vergeten dat een hond een levend wezen is dat afhankelijk is van zn baasje en je moet, vind ik, dus ook rekening houden met hem. Of het nou een hulphond of een blindegeleidehond is het moet wel leuk voor ze zijn anders doe je er toch niemand plezier mee?Paisley schreef:Ik verwacht ook geen grote problemen hoor, maar op z'n minst hogere schoonmaakkosten. En ik denk dat er in Amerika ook makkelijker meegegaan wordt in de waanzin van doodnormale honden die ineens levensreddend zouden zijn.
Maar dat is denk ik wel een andere discussie