Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar zijn de Rotties?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Waar zijn de Rotties?

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik had een Rottweiler, zij is bijna 3 jaar geleden overleden. Hier in de buurt zie ik er nog een aantal lopen, even tellen... 4 'ken' ik er uit
de buurt.
Hier zijn vnl Labradors, de chocolade bruine natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kom ze af en toe nog wel tegen, maar niet vaak inderdaad.
Het meeste zie ik denk ik labradors, die kom ik op zo'n beetje elke wandeling wel tegen. Labradoodles inderdaad ook best veel, en ook golden retrievers en Duitse herders.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hier ook redelijk veel labradors, en redelijk wat klapkaken ook. Maar niet van 1 ras, dus dat telt dan niet :D Verder vanalles wat
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ja hier zijn er 2 volgens mij. Voor de rest heel veel boomers en kruisingen.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Hier in de wijk woont er 1, een reu.
Die kwam laatst al fixerend op Malou afgelopen en wilde er bovenop klappen, toen ik m weg schopte begon hij naar mij te grommen. En het baasje kwam er op het dooie gemakje aan gesjokt, lijnde hem aan met een "nou Spike, dat is niet lief. Ga maar even kennismaken met dat hondje. En toen was ze nog beledigd ook dat ik dat niet goedkeurde ...

Hier in de wijk loopt vanalles rond, niks wat eruit springt. Ofja, de 4 staffords die hier in de wijk wonen zitten allemaal bij zeer verantwoordelijke bazen. Dat is wel het benoemen waard :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

kimmie heeft buiten rottweiler mixen ook 4 rottweilers ,haha :love: :love:

en er woont hier iemand in met een rottweiler,dus in 1 huis 5 rotties...
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ik kom hier weleens een rottweiler tegen. En verder alleen maar Friese stabij's.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Hier zijn ze wel... maar geen mooie
Ook lopen er verschillende vreemde rottie kruisingen rond :ugh:

De Honden Brigade heeft wel 2 mooiers :ok:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zie ze hier nog met enige regelmaat. Hier in de flat naast het park woont een man met twee enorme rottweilers. Geen al te vriendelijke exemplaren, hij loopt ze een voor een, niet over het pad maar door de bosjes zo ver mogelijk bij andere mensen vandaan en als ze een hond zien kan hij ze nauwelijks houden. Heel gezellig :P Vorige week kwam er een flinke rottweiler pup bij Oor buurten en ik zie nog wel eens vaker een Rottweiler lopen in de stad. Maar ik zie ze niet vaak nee. Maargoed, ik zag ze vroeger eigenlijk ook niet vaak hoor?

Hier is de meest voorkomende hond veruit de klapkaak uiteraard, want aso-buurt. Verder zijn toch denk ik wel chihuahuas (want aso-buurt), labradors, jack russels en herderachtige types het meest voorkomend. Oh en laat ik de boomertjes niet vergeten! Alle bejaarden lopen hier met een boomertje natuurlijk.

Een labradoodle heb ik hier nog nooit gezien (en uberhaupt in het echt misschien een handvol keren).
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zie juist steeds iets vaker rottweilers tegenwoordig. Uiteraard ook veel labradors (maar goed, die staan al jaren onbetwist op de 1e plaats van stamboomhonden. In 2015 met 3500 honden, in 2006 met 3912 honden). Wat mij opvalt is dat de berner sennen honden helemaal niet zo zichtbaar zijn, terwijl die ook al jaren in de top 5 zit. Trouwens, de duitse herders ook, staan op plaats 2 of 3 altijd maar het is op straat toch maar een fractie van het aantal labradors.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hier ook één in het dorp, een prachtige teef met niet zo'n rare kop.

Verder vooral Boomers.
Wel grappig: hier zijn zeker 5 boerderijen met een Grote Zwitserse Sennenhond. Mooie honden!
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn vriendin heeft er 4, daarnaast ken ik er nog 3 met Rottweilers. 'In het wild' kom ik ze bijna nooit tegen. Hier loopt overigens een verscheidenheid aan rassen rond. Labjes, windhonden, Leonberger, Newfy's, Beaucerons, veel chihuahua's, wat boomertjes, franse bullentjes, goldens, schapendoezen, verschillende staande en lopende jachthonden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Ik kom steeds meer stichtinghondjes tegen, buitenlandertjes. Wel heel leuk want de meesten zijn heel vriendelijk. Met altijd hetzelfde verhaal erbij: in de NL asielen is niets van hun gading of je wordt onderworpen aan een derdegraads verhoor.
Wat ik veel aan rashonden zie zijn de Tollers. Daar word je echt mee doodgegooid.
Hier ook, steeds meer en meer en zijn helemaal verbaasd als je weet dat het een toller is. Hoe ik dat dan zie???? Ook ineens 2 beagle puppies, oh en veel teckels en swifferhondjes.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Beagles zie ik hier ook veel inderdaad. Allemaal leuke vriendelijke exemplaren
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier 1 rottweiler-teef in de buurt. Verder veel afwisseling: dwergkeesjes, dwergpoedels, boomers, herders (duitse, mechelse en mixen), een paar lagotto's, paar berners, enkele border collies (en kruisingen met markiesje, allemaal uit 1 nest), wat teckels (verschillende varieteiten), een beauceron, hussels, cavaliertjes, een enkele kooiker... Niet echt 1 ras dat je echt vaak tegenkomt, of het zouden de diverse onherleidbare bastaardjes moeten zijn van divers formaat, diverse kleuren en diverse vachtstructuur
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Waar ik woon loopt 1 enguh Hedder :8): de rest is Multi Pedigree :F:

De rashonden zie je alleen in de stad, ik ben nog nooit een rashond tegengekomen op m'n wandelingen. :(
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

hier zie je veel kleinere hondjes,of en die zijn echt véél aanwezig,rondom gecoupeerde dobermannen,en ik zie steeds meer stafford achtigen, de laatste tijd echt opvallend vaak,en dat terwijl hier toch de hondenbelasting torenhoog is voor deze honden...
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik ken er 2 een vriend van mij heeft een monster van 75 cm super stabiele zelfverzekerde hond

Kom er ook af en 1 tegen bij het uitlaten ook een imposante een hond schat ik ook op minstens 72 cm
waar dit vandaan komt dat ze groot zijn of dat er specifiek op gefokt is , geen idee prachtig ras maar
ook vele ziektes inmiddels in geslopen, heb er regelmatig pakwerk mee gedaan in het verleden wordt
je goed op de proef gestelt bijten velen malen harder dan de gemiddelde mechelaar of duitse herder.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier vooral herders, jachthonden en klein al dan niet wollig spul.

en gijs. gijs is de rottweiler hier uit de straat. heel groot maar gelukkig niet zo idioot grof.

ik vind gijs een beetje eng. willem is ook voorzichtig met hem. in principe heb ik hem alleen nog leuk zien doen, maar ik ben een schijtbak met grote honden.. behalve naar auto's, als die voorbij komen rijden wil hij ze aanvallen. dat is eng.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ja hier Lana, rottweiler teef, inmiddels 10 maand, ook vrij groot voor haar leeftijd,
lekker zelfverzekerd en vrolijk, allenmans vriend, en erf hond,

in ons dorp weet ik er 2, maar ken ze niet persoonlijk,
in onze straat lopen nooit honden, alles is hier veel erf hond, in het dorp zie ik soms wat newfoundlanders, friese staby, s en wat klein spul.
op onze wandelingen zie ik zelden honden, alleen vanuit de verte af en toe een keer,
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

In de stad kwam ik ze wel tegen. Aan één reu had ik zelfs een hekel. Die heeft me op een warme zomerdag voor de ijssalon op straat geflikkerd :lol1:

Ik zie ze hier niet veel. Nouja niet. Hier lopen heel veel Vizsla's maar vooral Labradors en Teckels. Vizsla's zag ik eigenlijk nooit en nu zie ik ze elke dag wel meerdere keren.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik vind ze prachtig. toen ik nog in NL woonde, kende ik er twee. Eén zelfverzekerde reu die je werkelijk de pis niet lauw kon maken; stapte altijd onverstoorbaar door en stond ook perfect onder appèl :ok: . En een vrolijk teefje, formaatje rolmops.
Hier zie ik ze zelden (streng gereguleerd) behalve laatst bij de da: een kruising rottie met beauceron. Een béér van een hond, prachtig :I:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier in de wijk loopt (liep, ik zie 'm eigenlijk nooit meer maar ik loop op rare tijden blijkbaar want ik kom maar weinig honden tegen) er 1 en in het losloopgebied kom ik er wel eens 1 tegen, nog een jonge hond waarvan ik nog niet heb besloten of ik die over een jaar nog tegen wil komen.

Hier zie je eigenlijk van alles, veel rashonden dat wel. Flatcoats, tollers, labradors, labradoodles, verschillende staande honden, een entlebucher, teckels, goldens, wat klein grut aan boomers en hussels, een vastogaspets, witte en mechelse herder en een Duitser. En dan wat buitenlandertjes en een enkele klapkaak. Oh en een wheaten, Joost, die is zo leuk icm met zijn baas, lijken sprekend op elkaar :LOL:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

[quote="Nanna"]Ik kom steeds meer stichtinghondjes tegen, buitenlandertjes. Wel heel leuk want de meesten zijn heel vriendelijk. Met altijd hetzelfde verhaal erbij: in de NL asielen is niets van hun gading of je wordt onderworpen aan een derdegraads verhoor.
quote]
vreemd, ik ben in een asiel nog nooit aan en derdegraads verhoor onderworpen :19:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hier zie ik ze zelden, meerendeels teckels boomers en labradors in diverse kleuren.
Maar af en toe zie ik hier ook iemand met een clumber spaniel lopen :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Toevallig hebben we er twee op de club. Eentje doet de opleiding politiehond en de andere reddingshond
Jan
Afbeelding
Flossie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Flossie »

Bij mij in de straat woont er 1, voor haar baasje heel lief maar voor anderen niet echt.
In de wijk lopen vooral veel Staffords en ik zie ook een paar mensen met een roedel Pugs (of zoiets)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Rocco schreef:Ik ken er 2 een vriend van mij heeft een monster van 75 cm super stabiele zelfverzekerde hond

Kom er ook af en 1 tegen bij het uitlaten ook een imposante een hond schat ik ook op minstens 72 cm
waar dit vandaan komt dat ze groot zijn of dat er specifiek op gefokt is , geen idee prachtig ras maar
ook vele ziektes inmiddels in geslopen, heb er regelmatig pakwerk mee gedaan in het verleden wordt
je goed op de proef gestelt bijten velen malen harder dan de gemiddelde mechelaar of duitse herder.
Zeg kan jij wel goed schatten? Schofthoogte van 75cm bij een rottweiler :scratch: . Ze tonen zeker imposant, maar zijn vaak in het echt lager dan je denkt. Die vriendin heeft 4 stamboom rotties en tijd in het bestuur vd rasvereniging gezeten maar had nog nooit van die hoogte gehoord :wink:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

heb Lana even gemeten, die is 70 cm schofthoogte, en is 10 maand, veel zal er niet meer bij komen,
maar toch nog vrij groot moet ik zeggen.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Bij ons lopen er nog best wat; uit mijn hoofd vier. Het is wel allemaal jong spul van vorig jaar. Tot nu toe vriendelijke honden. Hoewel één teef nogal dominant tegen Tobi deed. Als zij samen met een andere hond opliep ging dat niet goed. Heb ik nog een topic over geopend toen der tijd. Nu is Tobi een echte reu en heeft ze wel respect voor hem. Ze valt hem in ieder geval niet meer lastig.

Hier lopen verder vooral labradors in alle kleuren. Denk dat ik er zo 20 'ken' die ik regelmatig tegenkom.
_Esmee
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”