Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond eet meer dan een kilo kattenbrokken op...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Hond eet meer dan een kilo kattenbrokken op...
Vanmorgen toen ik beneden kwam bleken de katten een zak kattenbrokken op de grond te hebben gegooid.
Een zak van 2.5 kilo. Er was ongeveer een derde uit de zak.
Spike hoefde vanmorgen zijn eten niet...toen zag ik pas de zak liggen..
Hij kwam al zo schuldig aan lopen..
Ik denk dat hij zeker 1 en misschien wel 2 kilo op heeft..
Hij krijgt normaal 2 keer per dag eten. Zal ik m nu gewoon zijn eten geven wat hij vanmorgen niet wilde? Of minder?
Hij krijgt normaal 440 gram brokken per dag.
Een zak van 2.5 kilo. Er was ongeveer een derde uit de zak.
Spike hoefde vanmorgen zijn eten niet...toen zag ik pas de zak liggen..
Hij kwam al zo schuldig aan lopen..
Ik denk dat hij zeker 1 en misschien wel 2 kilo op heeft..
Hij krijgt normaal 2 keer per dag eten. Zal ik m nu gewoon zijn eten geven wat hij vanmorgen niet wilde? Of minder?
Hij krijgt normaal 440 gram brokken per dag.
Laatst gewijzigd door Bumper69 op 10 sep 2017 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hond eet meer dan een kilo kattenbrokken op...
Laat hem maar rustig een dagje vasten, zou ik zeggen
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
De hond van de buren heeft ooit eens anderhalve kilo vogelzaad opgegeten.
Hij ging er nog net niet van fluiten
Hij ging er nog net niet van fluiten

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zorg dat hij goed drinkt. Als ik het goed heb zit er veel meer zout in kattenbrokken dan hondenbrokken. En voor de rest zou ik hem een dagje geen eten geven.
Best kans dat hij zich ook niet zo lekker voelt straks en aan de dunne gaat en/of gaat spugen.
Mijn eerste hond heeft het ook een keer geflikt, ook een kilo of 2, met dit verschil dat het al een bejaarde hond was van rond de 13 kg. Die voelde zich ook 2 dagen niet helemaal lekker.
Best kans dat hij zich ook niet zo lekker voelt straks en aan de dunne gaat en/of gaat spugen.
Mijn eerste hond heeft het ook een keer geflikt, ook een kilo of 2, met dit verschil dat het al een bejaarde hond was van rond de 13 kg. Die voelde zich ook 2 dagen niet helemaal lekker.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Hij was er gewoon moe van de hele dag. Heeft vanmorgen eerst heel veel water gedronken en is daarna gaan liggen. Vanmiddag even lekker gerend en de eerste spuitkak kwam er al uit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Bumper69 schreef:Hij was er gewoon moe van de hele dag. Heeft vanmorgen eerst heel veel water gedronken en is daarna gaan liggen. Vanmiddag even lekker gerend en de eerste spuitkak kwam er al uit.

Ik zou m zelf pas weer te eten geven als hij 'uitgekakt' is. En een keertje vaker uitlaten tussendoor, voor behoud van het interieur

- iones
- Zeer actief
Zo heeft Bobbes een keer 2 hemaworsten gejat, een broodje shoarma met knoflooksaus, shoarma die lag te ontdooien, en een schaal met oliebollen. Nooit last mee gekregen.
Maar toen ze de kattenbrokjes van de kat van een vriendin op at kreeg ze diarree. Dat pleit niet voor die brokjes!
Maar toen ze de kattenbrokjes van de kat van een vriendin op at kreeg ze diarree. Dat pleit niet voor die brokjes!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Paisley
- Zeer actief
Nouja vaak gaan honden ook gewoon aan de schijt als ze zich zo overeten, maakt niet uit aan wat. Mijn honden hebben ook heel vaak kattenvoer gejat maar daar nooit diarree van gekregen.
Onze hond in t ouderlijk huis vroeger heeft een keer een kilo kaas laten verdwijnen. En toen hij half verteerde kaas uitkakte, ging hij gewoon die kak weer opvreten
De gruwel 
Onze hond in t ouderlijk huis vroeger heeft een keer een kilo kaas laten verdwijnen. En toen hij half verteerde kaas uitkakte, ging hij gewoon die kak weer opvreten

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
toch niet die yorkshire mag ik hopen?Paisley schreef:Nouja vaak gaan honden ook gewoon aan de schijt als ze zich zo overeten, maakt niet uit aan wat. Mijn honden hebben ook heel vaak kattenvoer gejat maar daar nooit diarree van gekregen.
Onze hond in t ouderlijk huis vroeger heeft een keer een kilo kaas laten verdwijnen. En toen hij half verteerde kaas uitkakte, ging hij gewoon die kak weer opvretenDe gruwel

- iones
- Zeer actief
Oeps, is dat het. Dan moet ik toch maar eens gaan minderen.Cleva schreef: Mensen trouwens ook hoor. Dan is het volume gewoon grotere dan verteerd kan worden.

Nee zonder gekheid, zelf ben ik om de haverklap aan de diarree, d.w.z. zelden mooie harde ontlasting. Ben er aan gewend, word er niet meer warm of koud van.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Jorla: kilo suikerklontjes met grootste deel van de doos. Doos met eieren, met schil en grootste deel van de doos. Twee schalen met minimarsjes e.d. traktatie die klaar stond voor st. Maarten.
De tip om veel te laten drinken zou ik niet zonder meer opvolgen. Die brokken zetten uit in een maag die al meer dan overvol is. Beter steeds kleine beetjes laten drinken.

De tip om veel te laten drinken zou ik niet zonder meer opvolgen. Die brokken zetten uit in een maag die al meer dan overvol is. Beter steeds kleine beetjes laten drinken.
- iones
- Zeer actief
Nope. Helpt niet. Ik ben er wel mee naar de huisarts geweest hoor. Ik vermoed eigenlijk dat het te maken heeft met verkeerde bacteriën of zo. Maar zoek dat maar eens uit. Ik weet niet waar hiervoor moet aankloppen.Cleva schreef: Nou, ik zou er geen zin in hebben. Normaal is het niet en dat wordt van binnen allemaal achtergebleven vingerverf.
Je kunt er toch af en toe wel met een paar bananen en een paar plakken ontbijtkoek een redelijke drol uitdouwen? Is echt belangrijk, hoor.
Mijn honden hebben ooit wel eens een dun poepje maar niet vaak, behalve Peppie dan. Maar dat komt omdat die beweging moet ontberen. Die kan niet zo goed lopen. En beweging prikkelt de darmen, snap je?
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik hoor dit veel, maar ik heb nog geen verpakking gevonden waarbij het zoutgehalte van kattenbrokken sterk afwijkt van dat van hondenbrokken. Of het 0.3% (hondenbrok waar het genoemd werd) of 0.4% (kattenbrok) natrium bevat maakt natuurlijk wel wat uit, maar kipfilet bevat ook gewoon 0.4% natrium. Het lijkt voornamelijk een broodje aap verhaal te zijn.Dees en Maylo schreef:Zorg dat hij goed drinkt. Als ik het goed heb zit er veel meer zout in kattenbrokken dan hondenbrokken.
Een kg brok van een soort die hij niet gewend wordt zorgt er inderdaad voor dat zijn darmen door de war zijn. Succes vannacht. Maar erger dan dat zal het niet worden.
- Ivanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising
- Aantal honden: 3
Katten kunnen heel slecht tegen zout dus als het fatsoenlijke kattenbrok is zit er weinig/geen zout in.
Wel zit in kattenvoer meer taurine dan in hondenvoer, kans is dat hij komende dagen wat hyperactief en/of angstiger wordt maar dat gaat weer over.
Wel zit in kattenvoer meer taurine dan in hondenvoer, kans is dat hij komende dagen wat hyperactief en/of angstiger wordt maar dat gaat weer over.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Lekker laten vasten zodat alles eruit is en alles weer rustig word vanbinnen.
-
- Zeer actief
Dat geloof ik graag dat er meer zout in kattenbrokken zit. Toen ik smorgens beneden kwam lag hij voor de deur om naar buiten te gaan. Normaal blijft hij altijd in zijn mand liggen. Buiten liep hij direct op zijn waterbak af (die vol zat door regenwater) en slobberde bijna de hele bak leeg. Toen ik naar de bijkeuken liep zag ik tot mijn verbazing dat zijn waterbak leeg was. Dat redt ie anders nooit..
Hij liep al wat schuldig naar me toe in de bijkeuken, maar toen had ik het nog niet door. Nadat ik zijn brokken in de bak deed zag ik de lege verpakking liggen. Hij at 1 brokje en was toen wel weer klaar.
Spike krijgt speciaal voer ivm zijn allergieen, de katten krijgen gewoon kattenvoer van de Lidl. De katten zijn 's nachts ook altijd buiten, en vangen muizen en ratten (we wonen aan het water).
Maar die avond zagen we 1 muis in huis lopen..
Dus de katten maar in huis gehaald die nacht. Of de muis gevangen is weten we niet, hebben m niet meer gezien...
Hij liep al wat schuldig naar me toe in de bijkeuken, maar toen had ik het nog niet door. Nadat ik zijn brokken in de bak deed zag ik de lege verpakking liggen. Hij at 1 brokje en was toen wel weer klaar.

Spike krijgt speciaal voer ivm zijn allergieen, de katten krijgen gewoon kattenvoer van de Lidl. De katten zijn 's nachts ook altijd buiten, en vangen muizen en ratten (we wonen aan het water).
Maar die avond zagen we 1 muis in huis lopen..
Dus de katten maar in huis gehaald die nacht. Of de muis gevangen is weten we niet, hebben m niet meer gezien...
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Je wilt niet weten hoeveel water 1 van mijn honden drinkt als ze cavom eet. Het is een hondje van 6kg maar er gaat dan meer dan een liter water in een 2 tot 3x per nacht plassen. Dat heeft niets met het zoutgehalte te maken, maar sommige brokken doen dat gewoon. Daarnaast zorgen brokken in zijn algemeenheid dat dieren dorst hebben doordat het een droge stof gehalte heeft van 90% en krokante brokken nemen dan ook nog eens heel veel vocht op waardoor de maagwand lang droog blijft. Dus alles bij elkaar vraagt een kg krokante brok gewoon in veel vocht. Zelfs zonder enig zout
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Iemand die een poedel van mij heeft had een keer 4 limburgse vlaaien klaar staan voor de condoleance van haar overleden man die avond. Nou je snapt het al

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Paisley
- Zeer actief
De rottweilersbientje schreef:toch niet die yorkshire mag ik hopen?Paisley schreef:Nouja vaak gaan honden ook gewoon aan de schijt als ze zich zo overeten, maakt niet uit aan wat. Mijn honden hebben ook heel vaak kattenvoer gejat maar daar nooit diarree van gekregen.
Onze hond in t ouderlijk huis vroeger heeft een keer een kilo kaas laten verdwijnen. En toen hij half verteerde kaas uitkakte, ging hij gewoon die kak weer opvretenDe gruwel

Daarna alles uitgekotst. De rottweiler mocht dat tweedehands hapje alsnog hebben

- Hakuna Matata
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Denk dat het meevalt, maar er is kans op dunne poep.
Minion heeft een keer een halve/hele quiche opgegeten met Pasen/kerst.
Want we legden de tas in de gang en we gingen ervan uit dat iemand hem mee zou nemen.
En dat was ons avondeten toen, dus we moesten wat anders verzinnen.
Minion heeft een keer een halve/hele quiche opgegeten met Pasen/kerst.
Want we legden de tas in de gang en we gingen ervan uit dat iemand hem mee zou nemen.

En dat was ons avondeten toen, dus we moesten wat anders verzinnen.